IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Cum conducem daca motorul e diesel?, http://www.turatii.ro/turatii_print.php?print=471
edutxu
post Nov 26 2008, 07:19 PM
Post #1


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 733
Joined: 13-May 08
From: iasi
Member No.: 1,647
Car: E12
Engine: M30B25 150CP



Cum conducem daca motorul e diesel?



Exista discutii numeroase pe aceasta tema, a modului de exploatare a motorului diesel in traficul real, cu adevaruri si bineinteles cu folclor, asa ca o sa incercam sa reglementam putin aceste idei, pentru ca oricine foloseste un automobil cu motor diesel sa o faca asa cum trebuie. Si probabil o sa scapam de multe aberatii care se aud, cum ca motorul diesel, mai ales cel cu turbo, ar fi mai putin fiabil, ca turatiile ridicate dauneaza, ca iarna nu porneste si asa mai departe...

Vom aseza motorul diesel la locul lui firesc, in galeria marilor realizari ale tehnicii moderne si vom explica avantajele si dezavantajele sale, precum si felul in care trebuie tratat pe perioada vietii sale, pentru a oferi randament si satisfactii maxime utilizatorului.

Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cu benzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.

Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari.

In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa de injectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios "aranjati" in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe... Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici...

Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta. Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, duce la o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective.

Pornirea
Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.

Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.

Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

Exploatarea
Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.

Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).

Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5200 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta - evit in treapta I).

Oprirea motorului
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.

Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult...

Intretinere
Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari.

Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor...


--------------------
Eu am dreptate, tu nu. Dar pentru libertatea ta de a nu avea dreptate, eu voi lupta pānă la moarte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Nov 26 2008, 08:31 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp



Ce inseamna motor diesel modern? Doar cele ce folosesc tehnologia common rail? Cum conducem un motor "clasic", gen cel de pe 524td ('83-'91)?biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edutxu
post Nov 26 2008, 10:10 PM
Post #3


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 733
Joined: 13-May 08
From: iasi
Member No.: 1,647
Car: E12
Engine: M30B25 150CP





QUOTE (tomado e28 owner @ Nov 26 2008, 08:31 PM) *
Ce inseamna motor diesel modern? Doar cele ce folosesc tehnologia common rail? Cum conducem un motor "clasic", gen cel de pe 524td ('83-'91)?biggrin.gif

nu e scris de mitne textul...dar l am postat aici pentru ca am zis ca ar fi cineva curios....
oricum aceasta intrebare mi am pus o si eu, dar avand in vedere ca sunt si moatoare diesel mai vechi....iar noi avem td...deja e un pas.
si chiar de nu ar fi de ultima generatie...tot trebuie sa avem grija de ele
si oricat de ultima generatie ar fi...tot diesel este si tot dupa acelasi principiu functioneaza smile.gif


--------------------
Eu am dreptate, tu nu. Dar pentru libertatea ta de a nu avea dreptate, eu voi lupta pānă la moarte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bytzu
post Nov 26 2008, 10:56 PM
Post #4


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 332
Joined: 9-March 06
Member No.: 223
Car: E 28 , Ford Capri
Engine: turbu....524 TD



ar mai fi de spus sa nu accelerezi NICIODATA un turbo-diesel ( indiferent de varsta si tehnologia lui) cand e putin subturat, sa incerci sa mergi cu el in plaja de turatii in care motorul trage (nu la 3500), 2500 RPM sunt suficiente pentru un 524/324TD, altfel funinginea de motorina sde va depune pe palele turbinei si, ori se gripeaza, ori se rupe ceva la ax/palete.
de la 2300-2500 in sus e ok sa o calci, sub turatia asta se intampla...neplaceri ( in timp, in functie de uzura pieselor).
L.E - sunt mehigh, am scris de pe ID asta de uituc ce sunt.

This post has been edited by bytzu: Nov 26 2008, 10:57 PM


--------------------
proud owner of BMW E28 524td and Ford Capri Mk III V6 2.8.......and more
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edutxu
post Nov 26 2008, 11:30 PM
Post #5


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 733
Joined: 13-May 08
From: iasi
Member No.: 1,647
Car: E12
Engine: M30B25 150CP



smile.gif)
deci totusi e si ceva adevar in ce am pus eu mai sus smile.gif


--------------------
Eu am dreptate, tu nu. Dar pentru libertatea ta de a nu avea dreptate, eu voi lupta pānă la moarte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MeHigh
post Nov 27 2008, 09:47 AM
Post #6


Roadrunner
*****

Group: Members
Posts: 2,330
Joined: 10-November 07
From: Bucuresti
Member No.: 1,273
Car: E39
Engine: M57D30





este, sigur ca da.


--------------------
Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Nov 27 2008, 11:47 AM
Post #7


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp



incerc sa am grija de el... dar nu sunt foarte lamurit... eu schimb pe la 1500-2000 rpm si merg in jurul a 2000 rpm, uneori si cu 1500 (in a 5-a = 80km/h) si mi se pare ca se aude shi se comporta motorul foarte bine. Am mers si cu 50km/h in a 5-a, dar asta anul trecut, cand faceam drumuri mai lungi shi mi-era lene sa schimb, ziceam k am automata laugh.gif Ideea e ca de un an si ceva de cand am masina, tot intreb cum se conduce corect si sanatos 524-le, nu m-a lamurit nimeni, si pana la urma tot dupa ureche o conduc... Am schimbat vechiul motor ca era foarte obosit de cand am luat masina, si nu as vrea sa-l uzez si pe astalalt. Deoarece l-am luat de pe un E34 din '91, nu stiu in ce generatie de diesel sa-l incadrez... Multumesc pentru pareri.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shark
post Nov 27 2008, 03:02 PM
Post #8


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP



Tot cam asa fac si eu cu E38 730d. De fapt face steptronicul, nu eu! tongue.gif Cand merg in oras (de obicei merg domol, batraneste, ca doar nu sunt cu ursul!) cutia schimba pe la 2000 ture in trepata urmatoare. Motorul are aici destul de putin cuplu dar si consumuri foarte mici si mi se pare ok asa. Chiar am reusit o data mergand constant cu 50km/l pe o zona dreapta si cu drum de calitate, in zona Industriala proaspat asfalatata, sa consum 6l/100! Sase!!! Cutia mutase ea sungura in treapta V si motorul avea cam 1500 ture.
Intr-adevar, atunci cand trag de motor se simte, cand intra turbina se simte chiar foarte bine, dar am vazut ca lui M57 ii plac turatiile astea mici.
Vad ca nu prea corespunde cu ce scrie mai sus dar... mie mi se pare ok asa.
Voi ce ziceti?


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Nov 27 2008, 03:17 PM
Post #9


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,259
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



QUOTE (Shark @ Nov 27 2008, 03:02 PM) *
Chiar am reusit o data mergand constant cu 50km/l pe o zona dreapta si cu drum de calitate, in zona Industriala proaspat asfalatata, sa consum 6l/100! Sase!!!


offtopic:
eu am scos 5.9% la viteza de 80-100km/h constant (pe buzau-bucuresti in ziua de pasti... era extrem de liber) si asta pe 100 si ceva de km tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Nov 27 2008, 05:53 PM
Post #10


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp





Eu am scos 6.7l% pe traseul Oradea-Timisoara, mergand aproape tot timpul cu a 5-a in afara localitatilor. Poate daca nu erau portiunile de oras ma apropiam si eu de 6% tongue.gif Pentru motor si consum e foarte ok mersul la turatii joase. Singura problema ar putea sa apara la turbina, care trebuie rulata din cand in cand la 2500-3000RPM, pentru curatare. Cine stie mai multe, e rugat sa posteze tongue.gif

This post has been edited by tomado e28 owner: Nov 27 2008, 05:55 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edutxu
post Nov 28 2008, 12:22 AM
Post #11


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 733
Joined: 13-May 08
From: iasi
Member No.: 1,647
Car: E12
Engine: M30B25 150CP



sa posteze consumul minim scos, sau modul de a conduce un diesel?

acolo scrie modul in care se conduce corect un motor. nu scrie nicaieri ca motorul nu are forta si la turatii mai mici(la mine la automata pleaca d p loc la relanti, fara sa o accelerez). dar acolo este explicat cum trebuie folosit un diesel ca sa reziste cat mai mult, iar explicatia cu turbina a dat o si mehigh mai sus.

fiecare are modul lui de condus, cum este invatat, asta nu inseamna ca motorul nu trage..... smile.gif


--------------------
Eu am dreptate, tu nu. Dar pentru libertatea ta de a nu avea dreptate, eu voi lupta pānă la moarte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MeHigh
post Nov 28 2008, 08:33 AM
Post #12


Roadrunner
*****

Group: Members
Posts: 2,330
Joined: 10-November 07
From: Bucuresti
Member No.: 1,273
Car: E39
Engine: M57D30



si manuala daca e masina, pleaca de pe loc la ralanti, indiferent daca e benzina sau diesel, totul sta in cat de usor ridici piciorul de pe ambreiaj. diferenta e ca dieselul, prin prisma cuplului dezvoltat, te va duce la ralanti atat cat ai motorina in rezervor, urcand pantele intalnite in cale(pana la un grad mai ridicat decat la benzinica).
de consum nu are rost sa discutam, motorul diesel ofera un randament mai bun decat benzina, de unde si consumul mai mic.
la actualul motor am avut consdum mediu, pe 100 km de autostrada, 6.2-6.4%. La dieselul care l-am avut, am scos si 5.5% pe autostrada, e adevarat, mergand cu 90 km/h(ploua afara, iar eu aveam niste slickuri pe vremea aia), consum foarte bun pentru un motor de...2443 cm3.
legat de turatii, fiecare merge cum crede de cuviinta, si cum simte el masina, ceea ce am spus eu mai sus este strict parerea mea personala, dedusa in urma kilometrilor parcursi. nu pot spune ca am schimbat multe masini pana acum(5 in 7 ani de permis) insa am mai avut diesel, si cand l-am stricat am facut niste deductii.


--------------------
Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Nov 28 2008, 08:35 AM
Post #13


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros



Fiecare motor are curbele lui de cuplu si de putere si in functie de asta trebuie adaptat stilul de conducere
La versiunile noi si la cele vechi sunt cam aceleasi lucruri de facut, numai ca daca ai un motor mai vechi sau de generatie mai veche este mai bine sa il protejezi asa ca ture inalte, peste 3500 doar daca e neaparat necesar.


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomado e28 owner
post Nov 28 2008, 06:09 PM
Post #14


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,452
Joined: 21-September 08
From: Oradea
Member No.: 1,803
Car: ex e28, actual C70
Engine: 2.4i 170cp





Stiu ca are forta... Duce a 3-a la relanti... Si cu consumul m-am lamurit eu singur in timp. Ma interesa doar cum sa-l folosesc ca sa ma bucur de el cat mai mult timp, avand in vedere ca nu e chiar de ultima generatie. Multumesc pentru explicatii smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
edutxu
post Nov 28 2008, 08:39 PM
Post #15


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 733
Joined: 13-May 08
From: iasi
Member No.: 1,647
Car: E12
Engine: M30B25 150CP



sunt eu off topic cu postul asta?
m postat cumva udnen u trebuia?voiam doar sa spun si altora ce am gasit eu despre modul de inretinere al unui diesel, si inclusiv sa mai completeze cate cineva cu ce mai stie, in nici un caz n am intrebat p nimeni ce consum are.
cred ca este topic pt asa ceva....
si intradevar...in frana de motor consumul este redus....cr4d ca asta deja stie oricien d p acest forum.
deci haideti sa fim mai mult on topic decat off topic
multumesc


--------------------
Eu am dreptate, tu nu. Dar pentru libertatea ta de a nu avea dreptate, eu voi lupta pānă la moarte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dani88br
post Jun 2 2011, 06:00 PM
Post #16


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 522
Joined: 6-October 07
From: Braila
Member No.: 1,196
Car: e36
Engine: M41 1.7TDS 90CP



eu am alta parere de exploatarea dieselului, mergi cum vrei tu cu el in oras, de obicei mergem cu masina in turele si felul de a accelera unde am scos cel mai moc consum. E adevarat ca trebuie lasat la relanti la o pornire la rece ca sa urce uleiul pana la exele cu came si sa nu fie batjocorit in ture mari!
Parerea mea dieselul nu trebuie sa schimbe vitezele in 5000 de ture, sau sa mergi la drum pe distante foarte lungi in asa hal de ture, asta e batjocora, nu mers corect, pana la urma tot ansamblul motor e facut sa reziste la ceva ture mici fata de un benzina. Ganditi va numai cati posesori de dizelake intregi la cap schimba vetezele la 3000-3500 ? Cu un benzinar poti ajunge fara sa vrei in treapta 2 la turele alea, asa este el, lucreaza la ture mai mari!

Ca sa inchei cu o concluzie, eu tot 524td am avut, am mers cu el mult si bine schimband in 2000rpm maxim! Daca mergi o peroada de mai bine de 1 an in felul asta nu afectezi absolut nimic, doar se fac ceva depuneri de calamina, care se poate curata foarte usor cand iesiti la un drum sa ii mai dati in bot cat poate el.
De ex eu am mers cca 14 luni sa zic(daca imi mai aduc bine aminte) schimbant numai in 2000rpm maxim, asa ca am iesit la drum drept si am tras de el de la treapta 1 pana la a5a numai in maxim(cred ca am atins in jur de 180), dupa ce am ridicat piciorul de pe acceleratie lasand o sa curga in frana de motor, am observat dupa mine o gramada de scantei, da multe rau smile.gif) (era noapte) initial am zis ca am luat foc, ma speriasem rau, dar mi am dat seama ca luase foc toata calamina aia din tobe si motor, am lasat o sa curga asa in frana de motor pana la 50km/h si asta a fost tot, se auzea foarte bine motorul!
Asa ca umblati cu ele cum vreti fara sa le batjocoriti, dar din cand in cand sa ii mai dati jar pe perioade scurte de timp, cum am facut eu, accelerati balan pana la o viteza mare si imediat o lasati in pace, nu aveti cum sa stricati masina in felul asta, parerea mea...

This post has been edited by Dani88br: Jun 2 2011, 06:03 PM


--------------------


Uploaded with ImageShack.us

www.bmwinfo.com
www.autodata.ltd.uk
www.e34.de
www.e36.de
www.e30.de
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st September 2018 - 09:02 AM