![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Iti spun ce stiu - din pacate, nu stiu sa explic integral "fenomenul" electrovalva de la calorifer. Ceea ce scriu mai jos este valabil pentru E28 - cu ceva adaptari, si pentru alte modele BMW din aceeasi perioada.
Sunt doua simptome tipice care indica proasta functionare a electrovalvei: - intra aer cald la viteze joase si aer rece la viteze mari ("pragul" e undeva pe la 70-90 Km/h); - intra caldura la maxim, cu exceptia situatiei in care potentiometrul de caldura este la "full rece". Electrovalva are in partea superioara 4 suruburi. Dupa ce le scoti, poti extrage miezul, care este un solenoid care, daca are aplicata tensiune (12V) trage un fel de dop. In interior sunt niste garnituri de cauciuc - orice problema / uzura a acestora inseamna ca scapa apa calda, deci intra caldura mai mult decat ar trebui. Deseori ansamblul solenoid - dop se intepeneste, sau solenoidul nu mai merge cum ar trebui (e ars). In situatia asta trebuie sa schimbi toata electrovalva, sau cel putin solenoidul + garnituri, daca gasesti asa ceva. Sistemul are doi senzori / termistori. Pe unul l-am detectat, este deasupra zonei in care iti tii piciorul stang cand nu apesi ambreiajul. Am doilea am citit ca ar fi pe undeva pe la calorifer in sine (insa nu l-am cautat niciodata). Senzorul din stanga este legat printr-un tub subtire la vacuumul din galeria de admisie. In acest fel, un curent permanent de aer trece prin senzor si indica permanent temperatura aerului in cabina. Conexiunea electrica mi se pare ca are 3 pini. Daca masori cu un Ohm-metru valoarea rezistentei intre pinii de la senzor, imi aduc aminte ca trebuie sa ai zeci de Ohm la o pereche si sute de Ohm la cealalta (evident, un pin e comun). Daca iti ies zero Ohm sau infinit, probabil ca senzorul e kaput. Despre celalalt senzor nu cunosc detalii. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
cred ca explicatia faptului ca nu baga caldura cand ramai fara apa in instalatie e pur si simplu faptul ca radiatorul de caldura e situat mai sus decat restul sistemului de racire a motorului, deci e primul care trage aer si nu-si realizeaza circuitul
![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Defapt caloriferul e la acelasi nivel cu motorul. ![]() Eu am avut siguranta de la robinet arsa (fara sa stiu) si am mers aproape toata vara cu caloriferul incins tot timpul, nu doar cand dadeam pe cald. Cand dai de potentiometrul de caldura spre cald robinetul se deschide si intra lichidul de racire cald. Cand il dai pe rece, se inchide, foarte simplu si lichidul deja existent in calorifer se raceste. D-aia robinetul e pus pe tur (logic). Daca studiezi spatele acelui potentiometru o sa vezi ca sub el intra o mufa cu 2 fire care controleaza robinetul si pe spatele lui are niste benzi metalice pe care se plimba doua ace. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() me,love,ciupacabra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 4,273 Joined: 23-October 05 From: ROMANIA Member No.: 50 Car: 3.0, 2000,2800CS,2500 Engine: M 30 si 1 M10 ![]() |
yeac.groaznic.am dat una jo de 4 ori.tot curgea pe acolo
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
din ce am vazut eu valva aia e chiar sub vasul cu lichid de frana. cum se scoate de acolo ca o surubelnita normala ar trebui sa treaca prin vas ca sa desfaca cele 4 suruburi?
din ce am vazut pe forumuri americane ar exista un repair kit (cel putin pentru e28) pentru valva aia (solenoid si ceva garnituri). oricum ar trebui verificat intai si senzorul de caldura (cum zicea 535). -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
la tine nu exista temperaturi scrise pe reostatul de caldura? daca nu inseamna ca nu are senzor -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
jaffar, din cate mi-aduc aminte ursuletul are pe consola centrala, in stanga, langa regulatorul de temperatura o chestie, seamana cu un microfon incastrat. Ma gandesc ca acolo e senzorul de temperatura...
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Chestia aia ca pentru "microfon" este goala si nu exista nici un senzor. De cate ori trebuie sa fie zis sa NU exista nici un senzor.
Chestia aia de "microfon" era folosita in cazul in care masina avea un fel de climatronic timpuriu si acolo era un senzor de temperatura care mentinea temperatura constanta in cabina. -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Da, am observat la ursulet ca atunci cand puneam contactul si temperatura e setata la rece, electrovalva facea clonc. Am zis ca nu-i normal, dupa care mi-am vazut de treaba...
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Road Runner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,336 Joined: 17-October 05 From: La dreacu' Member No.: 9 Car: BMW E30 08/90 Engine: 08/94 M42 318iST ![]() |
Si eu aud clonc tot de la un releu la ~5 secunde dupa ce scot cheia. Electrovalva nu ai cum s-o auzi ca face clonc....pentru ca pur si simplu nu face. ![]() -------------------- 16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
sa inteleg ca daca ii scoti firele ai caldura maxim tot timpul? daca se inchide numai cu 12V pe ea...
-------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Da. Ideea este ca, atunci cand motorul este oprit, sa fie complet deschisa.
Este util atunci cand umpli circuitul de racire al motorului. Motorul este oprit, electrovalva este deschisa, deci circuitul se umple complet si se aeriseste destul de bine Apoi, dupa ce pornesti motorul, pentru a face aerisirea completa, trebuie sa dai potentiometrul de caldura la "maxim". |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
QUOTE (316i) Si eu aud clonc tot de la un releu la ~5 secunde dupa ce scot cheia.
Electrovalva nu ai cum s-o auzi ca face clonc....pentru ca pur si simplu nu face. ![]() Clonc-ul pe care-l auzeam era un sunet prea plin ca sa semene cu tzacanitul unui releu. Dar hai ca n-are rost sa ne contrazicem pe maruntisuri. Mai ramane de stabilit ce e cu valva asta, are 2 pozitii (inchis/deschis) sau e cumva variabila. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
QUOTE (Robert) Motorul este oprit, electrovalva este deschisa, deci circuitul se umple complet si se aeriseste destul de bine
hi hi, mi-am adus aminte ca tot la explicatia asta ma gandisem asta vara ... sa poti incarca instalatia fara sa pui contact. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
QUOTE (TiL) Mai ramane de stabilit ce e cu valva asta, are 2 pozitii (inchis/deschis) sau e cumva variabila.
E musai sa fie variabila pentru ca baga mai tare sau mai incet caldura in functie de pozitia 'botonului' ![]() -------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Cred ca mai degraba asa s-ar explica variatia temperaturii aerului care ajunge in cabina.
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 318 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 87 Car: E39 530d Engine: M57 ![]() |
vei sa spui ca apa intra mereu la fel in calorifer dar aerul cald se "amesteca" cu mai mult sau mai putin aer rece?
-------------------- Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 9th July 2025 - 09:10 PM |