IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Seria 5 E39, 1995-2003, Ghidul Cumparatorului
Ciupanezu
post Nov 8 2008, 12:27 PM
Post #1


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



M-am decis sa scriu un Ghid al Cumparatorului pentru seria 5 E39 deoarece fiind deja un model foarte popular a devenit foarte atractiv si cautat datorita deprecierii cauzate de aparitia seriei 5 E60 si E60-ului facelift.

Insa principalul motiv pentru care vreau sa scriu acest ghid este ca sunt fan E39 de de multa vreme si mi se pare unul dintre cele mai frumoase modele BMW din toate timpurile.

Este o masina excelenta, fapt afirmat de multe reviste auto printre care si Top Gear care au numit-o "cea mai buna masina din clasa sa", clasa din care mai fac parte printre altii, MercedesE-klasse si Audi A6.
In clasa sa, E39 n-are concurenta.

Informatiile pe care le voi scrie se bazeaza atat pe experienta mea de 2 ani de posesor de E39 535i cat si pe documentatia pe care am facut-o, si inainte si dupa achizitionarea masinii mele, pe multe site-uri de specialitate si pe unele forumuri din afara.

Orice critica sau intrebare este binevenita!


PROFILUL CUMPARATORULUI

Cel mai important cand cumperi o masina premium la mana a doua este de a fii pregatit financiar pt a o intretine corespunzator.
Achizitia masinii este mult mai simpla decat intretinerea in sine.

Costurile de intretinere sunt ridicate insa si satisfactia de a fi posesor de E39 este mare atata timp cat iti permiti intretinerea si alegi de la inceput o motorizare pe masura puterii financiarecat si a scopului pt care cumperi masina.

Cel care cauta E39 vrea in primul rand o masina de lux care sa fie o imbinare intre confort si sportivitate intr-o anumita masura in functie de motorizare, si este atras de design-ul deloc demodatat al seriei 5 E39, dar si de dotarile pe care le are E39 si pe care multe masini care se fabrica inca nu le au.

Insa pentru a avea un E39 cumparatorul trebuie sa fie pregatit sa intretina masina corespunzator, cei care vor sa-si ia E39 doar pentru a iesi in evidenta si nu sunt pasionati de marca BMW in general, n-ar trebui sa cumpere un E39 pt ca nu se vor bucura de el.

Cei care sunt multumiti de E39 pe termen lung sunt cei pe care nu-i intereseaza doar sa ajunga de la A la B ci si cum ajung, iar pentru asta sunt pregatiti sa investeasca pe masura in masina.

Este foarte important ca in momentul achizitiei sa aveti cel putin 2000 de euro in plus pentru a rezolva diferitele probleme pe care masina le poate avea, si pentru schimbarea consumabilelor, rolelor si intinzatoarelor.

Posesorul de E39 difera de posesorul de seria 3, avand nevoie de mai mult spatiu interior, confort si dotari de lux, pentru care sacrifica un pic din sportivitate, avand in plus pe langa avantaje si un consum putin mai mare datorat greutatii mai mari
fata de seria 3.


POZITIONARE

Seria 5 E39 a fost produsa in 1995-2003, varianta break fiind totusi produsa si in 2004.
Este precedat de seria 5 E34 si urmat de seria 5 E60.

Gama de motorizari cuprinde urmatoarele modele:520i, 523i, 528i, 530i, 535i, 540i, 525tds, 520d, 525d, 530d si M5. In 2001 528i a fost inlocuit de 525i si 530i.

Toate modelele in afara de M5 au oferit atat o varianta sedan cat si una break.
520i - 150 cp , 523i - 170 cp, 525i - 190 cp si 528i - 192 cp erau echipate cu diferite versiuni ale motorului de 6 pistoane in linie M52.

530i a fost echipat cu acelasi motor de 231 cp de pe E46 330i.

535i si 540i au fost echipate cu motorul V8 M62 cu care sunt echipate si 735i E38,

740i E38 cat si X5 E53.

M5-ul a aparut in 1998 fiind echipat cu motorul V8 S62 de 4.9l si 400 cp.

DESCRIERE

Seria 5 E39 nu a reprezentat un design schimbat dramatic fata de seria 5 E34 ci mai degraba o evolutie a design-ului pastrand liniile clasice BMW, multi spunand ca E39 este cel mai frumos BMW modern alaturi de E38.

E39 are o tinuta de drum impecabila, ofera un confort maxim la drum lung, este o masina rafinata dar si cu atitudine.

Stabilitatea, franele, siguranta (4 stele la testele EuroNcap) si directia sunt unele dintre capitolele unde E39 exceleaza.
In curbe masina sta mai prost decat un E34 de motorizare similara, exceptie facand doar 535i si 540i care au suspensie si directie de M5.

Fiabilitatea unui E39 este foarte buna atata timp cat masina este intretinuta, deci totul tine de fostul proprietar.
Are totusi unele probleme comune destul de deranjante.

Pretul unui E39 variaza intre 6000 si 18 000 euro. Cele de 6000-7000 euro sunt in general modele din primul an de fabricatie care ar trebui evitate. Pretul mic denota starea tehnica proasta si putinele dotari.

Important e sa alegeti masina in functie de stare tehnica, aspect, dotari si abia apoi dupa an de fabricatie.
Un an de fabricatie mai recent nu inseamna o masina mai buna sau cu mai putini kilometri reali.


PRO & CONTRA - GENERALITATI

PRO

E39 este fara indoiala unul dintre cele mai frumoase modele moderne fabricate de BMW.

Este o alegere foarte buna, daca v-o permiteti, nu veti vrea alta masina prea curand.

La volan va veti simti perfect, ergonomia din interior fiind maxima, calitatea materialelor fiind ireprosabila.

Directia foarte precisa, tinuta de drum impecabila, franele foarte bune si motoarele rafinate asigura placerea de a conduce, cea mai importanta caracteristica a oricarui BMW.

La capitolul siguranta sta foarte bine fiind dotata cu ABS in standard si optional ASC (assisted stability control) sau DSC (dinamyc stability control) 6 airbaguri in dotarea de baza sau optional 8 sau 10 airbaguri.

La testele EuroNCAP a primit 4 stele ceea ce demonstreaza siguranta sa.

Spatiul interior este generos si ergonomic, cei foarte inalti (~1.90 inaltime) au loc destul.

Optionalele includ dotari de lux prezente pe orice masina care se afla in prezent in fabricatie: scaune incalzite, navigatie cu tv, scaune reglebile electric cu memorii, dublu climatronic, piele, pilot automat, etc.

Motoarele sunt foarte fiabile, exceptie facand motorul M52, prezent pe 520i, 523i si 528i, motor facut dintr-un aliaj numit Nikasil, aliaj care reactioneaza cu sulful din benzina. Aceste motoare cedeaza deoarece coatingul de nikasil de pe suprafata cilindrilor se descompune ceea ce duce la probleme de compresie.

In rest motoarele sunt foarte bune daca li s-a facut schimbul de ulei la timp, lucru normal avand in vedere ca BMW produce in general motoare foarte fiabile.

Ca tehnologie motoarele nu sunt deloc invechite, cele pe benzina avand vanos (admisie variabila) si chiar dublu vanos (admisie si evacuare variabila), tehnologii care inbunatesc performantele dar si scad consumul.

Per total este o alegere exceptionala.

CONTRA

Desi este o masina excelenta, E39 are si unele defecte.

Probleme comune la E39 sunt:
- chederele care scartaie.
- mirosul dezagreabil de la clima (trebuie curatat periodic cu un spray traseele pe unde intra aerul in habitaclu)
- volanul care la multe E39 tremura la viteze intre ~80-100 km/h
- displayul calculatorului de bord care se strica. (problema intalnita la E39, E38 si X5)
- geamurile electrice care cedeaza
- manerele de deschidere a usilor din interior care se rup
- debitmetrul (pica in general datorita faptului ca s-a mers cu un filtru de aer murdar)
- caseta de directie care curge
- pompa de apa cedeaza, mai ales la modele mai vechi
- senzorul axei cu came
- termostatul
- suporturile de pahare care sunt total inutilizabile
- cablurile pt deschiderea capotei care cedeaza
- senzorul de temperatura exterioara care datorita pozitionarii lui defectuoase se poate pierde usor
- flansa de cardan (mai ales la masini cu cutie manuala)
- rezistenta treapta ventilatie
- indicatorul de nivel carburant care merge defectuos in general la orice E39
- injectoarele care pica la diesel mai ales.
- cutiile steptronic pot pica daca uleiul nu este schimbat la 150 000 km.

Aceste defecte sunt normale avand in vedere ca E39 este o masina plina de gadget-uri insa sunt niste defecte destulde deranjante.

Nu este obligatoriu ca la cumpararea unui E39 sa aveti aceste probleme, insa in general apar cel putinunele dintre ele.

Insa in afara de aceste probleme des intalnite trebuie sa aveti in vedere cand cumparati un E39, si de fapt orice masina sh, ca orice poate pica si ca trebuie sa aveti niste bani pusi de-o parte pentru reparatii.


RECOMANDARI, PE MODELE

MODELE PE BENZINA

- 520i, 523i, 528i ('95-2000) sunt de ocolit datorita motorului M52 fabricat din Nikasil. Acest motor este cel mai prost dintre toate motoarele cu care a fost echipat E39.

- 520i (2000-2003) este un model potrivit daca doriti o masina cu performante medii dar la un consum de benzina rezonabil.
Nu este un model cu veleitati sportive insa se descurca ok in traficul infernal din oras dar si pe autostrada.

- 525i (2000-2003) este o alegere potrivita daca doriti performante destul de bune insa va si intereaseaza intr-o anumita masura consumul de benzina. La 192 cp se comporta excelent pe autostrada si in oras, motorul de 6 cilindrii in linie este o mangaiere pentru urechea
oricarui pasionat auto.

- 530i (2000-2003) este o alegere chiar mai buna decat 525i datorita consumului apropiat si a performantelor mai bune. Costurile de intretinere sunt insa mai mari la fel ca si impozitul.

- 535i (1995-2003) vine dotat cu motor V8 M62 in doua variante. Intre 1996 si 1998 motorul dezvolta 235 cp si este vanos.
A doua varianta este de 245 cp dublu vanos.

Cea mai buna alegere este motorul fabricat in 1998-2003 de 245 cp si cu dublu vanos. Performantele sunt mai bune, fiabilitatea este mai mare.

Singura problema este consumul de benzina, in jur de 17l/100km la mers linistit in oras, 20l/100km la mers sport in oras si cam 22l/100km in trafic bara la bara.
Insa la un V8 consumul nu este relevant

Performantele, directia si suspensia de M asigura un comportament dinamic superior oricarui E39 cu motor L6.

Costurile de intretinere sunt mai mari decat la E39 dotate cu motoare L6.
Este ideal pentru cei care vor confort, destul de multa putere si performante peste medie, insa nu-si permit intretinerea unui M5.

- 540i (1995-2003) este cu un pas in urma M5-ului ca performante, un model foarte reusit insa costisitor ca intretinere. Consumul deja nu mai este relevant la un motor de 4400 cmc. Daca vi-l permiteti este cea mai buna alegere in afara de M5.

- M5-ul (1998-2003) este o masina incredibila din orice punct de vedere. Desi are 4 usi este in mod clar o masina sport. Un sedan sport de fapt.

Motorul V8 de 5000 cmc de 400 cp este cel mai puternic motor pus pe E39.

Desi este derivat din M62, S62-ul nu se poate compara cu nici un alt motor de pe E39, diferentele de performante dar si de intretinere fiind ca de la cer la pamant.
M5-ul se adreseaza celor pentru care costurile nu conteaza ci doar satisfactia de a avea un M5.

MODELE PE MOTORINA

Modelele pe motorina fara common rail sunt de evitat. Acestea sunt 525td si 525tds.

Avantajele sistemului common rail
1. reducerea noxelor datorita pulverizarii mai buna a combustibilului in cilindri si datrita controlului mai bun a cantitatii de combustibil care intra in cilindru pe timpul injectiei.
2. Pulverizarea mai buna a combustibilului se face datorita presiunilor mari de injectie care se realizeaza pe timpul injectiei. La vechile sisteme de injectie presiunea de injectie era limitate de considerente constructive astfel: distanta mare a conductelor de combustibil de la pompa si pina la injector ceea ce facea ca presiunea sa nu poata fi marita oricit datorita fenemenelor
de rezonanta care se putea produce in conducte; (nu intru in detalii aici, dar este un fenomen foarte interesant despre care s-au scris tone de articole);
3. Controlul mai bun al momentului injectiei ceea ce duce la un mers al motorului mai linistit, la performante mai bune cu consum mai mic;
4. Fiabilitatea mare a motoarelor dotate cu un astfel de sistem.

- 520d este modelul cel mai slab. Nu merita cumparat nici macar din punct de vedere al consumului deoarece 525d are acelasi consum.
Este dupa parere mea o varianta submotorizata, 136 cp nefiind suficienti pentru caroseria destul de grea de E39.
Datorita pretului de baza mai mic, in general 520d-urile vin destul de putin dotate. Este un motor mult mai putin silentios decat cel de pe 525d sau 530d.

- 525d (2000-2003) este un model foarte reusit si foarte popular. Este probabil cea mai intalnita motorizare de la noi din tara.
Reprezinta un compromis bun intre performante si consum.

- 530d vine in 2 variante de putere, 184 cp (1998-2000) si 193 cp (2000-2003). Acest model este cel mai bun diesel din gama, consumul nu este foarte mare pentru performantele sale insa costurile de intretinere sunt destul de mari. Dintre toate motoarele diesel il recomand in special pe acesta.


RECOMANDARI PE SCURT

- 520i, recomandat pentru consum redus si costuri de intretinere reduse.
- 525, recomandat pentru sportivitate dar cu niste costuri de intretinere acceptabile.
- 530i, apropiat de 525i insa un pic mai rapid.
- 535i/540i, recomandate pentru performantelele excelente, costurile de intretinere sunt ridicate, nu sunt pentru cei preocupati de consum.
- M5, modelul E39 suprem din orice punct de vedere.

- 525d, 530d, modele ok, reprezinta un compromis intre consum si performante. Costuri de intretinere mai ridicate decat motoarele
pe benzina de aceasi cilindree.

DE EVITAT

- 520i (1995-2000), 523i, 528i, 525td, 525tds.

RECOMANDARI

TRANSMISIE

In cazul achizitionarii unui E39 cu cutie steptronic, schimbati uleiul cutiei. BMW recomanda schimbarea uleiului dupa 150 000 km.
Cutiile steptronic cad deseori tocmai din cauza uleiului neschimbat.

Cutia manuala este preferabila insa pentru un plus de confort cutiile steptronic sunt excelente, dar nu pe motoare
de sub 3000 cmc.

Nu va feriti de steptronic, nu are nimic de-a face cu vechiile cutii hidramate.
Cutiile steptronic sunt aproape la fel de rapide ca cele manuale, punctul slab al lor fiind consumul mai mare cu 1 litru sau 2.

SUSPENSIE SI DIRECTIE

Suspensia seriei 5 E39 este axata pe confort ceea ce da un balans in curbe. Suspensia sport este de preferat celei standard, eliminand astfel balansul.
Verificati atent amortizoarele la achizitia masinii. Daca sunt urme de ulei pe ele, trebuie schimbate in scurt timp.

Directia este foarte exacta pe orice E39. Servodirectia isi face foarte bine treaba.
Servotronicul este insa varianta ideala deoarece condusul devine mult mai usor in traficul aglomerat, iar siguranta creste.
Pentru servotronic nu exista kit retrofit.

caseta de directie este o problema des intalnita la multe modele BMW, este rezolvabila dar destul de costisitor.

RECOMANDARI GENERALE

Inainte de achizitie verificati masina la reprezentanta sau la un service autorizat. Preferabil mergeti cu cineva care se pricepe.

NU cumparati masini in functie de an, ci in functie de stare tehnica, dotari si aspect general.

Dupa achizitie schimbati toate consumabilele, si toate fluidele (ulei motor, ulei diferential, ulei cutie de viteze, lichid de racire, lichid servodirectie, lichid de frana.

PROBLEMA ALIAJULUI NIKASIL

Aliajul Nikasil a fost folosit deoarece prezenta la acel moment o solutie tehnica inovatoare datorita faptului ca oferea o lubrifiere superioara, frecari reduse si uzura redusa.

Nu a fost folosit doar de BMW, prima data a fost folosit de Mercedes, apoi de Audi, BMW, Porsche si Jaguar. Porsche a folosit acest aliaj in modelul lor turbo de curse 917 - 935.
Acest aliaj a fost folosit chiar si in Formula 1.

De ce este o problema?
BMW nu a descoperit in timpul testelor nici o problema legata de acest aliaj deoarece au folosit numai combustibil de buna calitate cu continut redus de sulf.

Dupa ce au aparut cazurile de motoare cazute datorita nikasil-ului, BMW a inlocuit blocurile motor si a incercat sa amelioreze problema reprogramand DME-ul (Engine Management System) pentru a asigura temperaturi de combustie superioare.

Nikasil-ul a fost folosit pe motorul V8 M60 folosit pe 530i si 540i E34. 530i E34 cu motor M30 in 6 pistoane nu a fost afectat de aceasta problema.

In concluzie problema Nikasil afecteaza masinile cu motor M52 fabricate intre 1995-1998.

Daca alegeti totusi sa cumparati o masina cu un motor Nikasil, faceti neaparat un test leakdown pentru a verifica compresia.
Datorita compresiei scazute motoarele cu Nikasil mananca ulei, pornesc foarte greu iarna, oscileaza la relanti si le scad performantele.


Rezultatele testelor Euro Ncap pentru E39:

Teste de siguranta E39




Lista de jante originale BMW, inclusiv pentru E39.
jante








Lista de imbunatatiri care au aparut pe E39 intre 1997-2002 (528i si 540i) - modele din S.U.A








Poze E39 prefacelift (1995-2001)





Poze E39 facelift (2001-2003)





Elemente exterioare care constituie faceliftul:

- grila (cea fara facelift n-are margini iesite in afara)
- bara fata
- proiectoarele (rotunde nu dreptunghiulare ca cele de prefacelift)
- bandourile (vopsite in culoarea caroseriei)
- farurile (apare pe facelift angel-eyes-ul). Este prima masina din lume cu angeleyes.
- stopuri cu sticla clara cu tehnologie LED. Vin in doua variante: cu sticla galbena pe semnal sau sticla alba.
- jantele (pe facelift sunt modele mai noi)

Exista unele elemente noi care pot fi sau nu pe facelift.

- oglinzi rabatabile electric. Acestea sunt ovale si un pic mai mari decat cele nerabatabile electric. Acestea din urma sunt patrate si de dimensiuni mai mici (aceleasi ca si pe prefacelift)

- ornament cromat pe portbagat introdus in 2003 pe Exclusive Edition.

Mentiune: Desi oglinzile de E39 si E46 (modelul nerabatabil electric) arata la fel, acestea nu se potrivesc de la un model la altul datorita suportului de dimensiuni diferite.

INTRETINERE - CONSUMABILE, DIVERSE


Preturi aproximative pentru E39 cu motorizare L6, pentru motorizari V8 fiind mai preturi mai mari.

- filtru aer ---> 90 - 130 Ron (recomandare: schimbati cat mai des fiind o cauza principala a stricarii debitmetrului)
- filtru combustibil ----> 70 -120 Ron
- filtre polen ----> 60 - 250 Ron
- injector ----> 150 euro (benzina) / 600 - 1400 Ron (diesel)
- rezistenta treapta clima -----> ~ 200 Ron
- electroventilator ----> 1200 Ron
- senzor axa came ----> 250 - 300 Ron
- debitmetru -----> 800 - 1400 Ron
- pompa apa -----> 250 - 600 Ron
- termostat ----> 200 Ron
- disc frana (530d) ---> 200 - 400 Ron \buc
- amortizor ---> 250 - 800 ron \buc


- bara fata / spate ----> 200 (sh) - 1500 Ron (noua)
- aripa ---> 100 euro (sh) / 300 euro (noua)
- capota ---> 450 euro
- far fara xenon (nou) ---> 800 Ron
- far cu xenon (nou) ---> 1400 Ron



This post has been edited by Ciupanezu: Nov 8 2008, 12:26 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 8 2008, 08:37 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,789
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Buna initiativa, mai ales ca si eu visez la unul... candva. N-am avut rabdare sa citesc tot, un singur comentariu: "E39" se repeta prea des, cel putin in primele paragrafe wink.gif


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Nov 9 2008, 08:11 PM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa





Nu m-am gândit să fac o operă literară. tongue.gif

Sper să fie util...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shark
post May 28 2009, 08:59 PM
Post #4


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP



Ciupanezule, mi-am reamintit de topicul asta al tau de la discutia cu dilema lui TOTTY. Vroiam sa mai dezbatem niste aspecte legate de cutiile de viteza steptronic.
In primul rand, am vazut ca pe acelasi model (fie E39 fie E38, ca sunt cam surori masinile astea la multe piese) sunt foarte multe cutii de viteza, in principiu fiecare motorizare are un cod diferit de cutie de viteza. Oare de ce, sunt chiar atat de diferite?
In ai doilea rand, e problema schimbului de ulei la steptronic. Tu ai spus ca la E39 BMW recomanda schimbul de ulei la 150.000km. Nu te contrazic, pt ca n-am studiat aspectul asta la E39. Pot spune insa ca la E38, BMW NU recomanda schimbul de ulei, zice ca e life-time. Busoanele de golire-umplere au disparut, la fel si joja de nivel. In locul busoanelor sunt niste simple suruburi, care e clar ca nu sunt facute pentru utilizare (schimb) periodic. Sa difere oare recomandarile in cazul celor 2 modele?

Desigur ca atunci cand mi-am luat E38 am studiat multisor problema pe forumuri. Multi oameni recomanda schimbarea uleiului la E38 steptronic. Pe undeva mi se pare si logic, uleiul e un consumabil si el, aduna produsi de ardere, murdarie, se contamineaza, isi pierde propirietile, etc. Chestiunea life-time pare mai mult marketing pt un ultilizator serios de E39 sau E38. Problema este ca pe aceleasi forumuri unde se discuta intens schimbarea uleiului, pica pe capete cutiile alea, tocmai dupa proaspetele schimbari. E drept ca putini recunosc lucrul asta negru-pe-alb, dar crede-ma, dupa cateva ore de citit pe forumuri, si din state si din uk (ca germana nu stiu rolleyes.gif ) concluzia mea este clara: daca steptronicul nu are probleme pana la 100.000-150.000km si uleiul nu a fost schimbat, atunci schimbul de ulei dupa acest kilometraj aduce mai mult rau decat bine. Din pacate nu pot explica de ce.

Prin urmare concluzia mea a fost urmatoarea: respect dictonul "if something works, don't fix it". biggrin.gif Mai bine ma ocup de alte lucruri, care STIU ca trebuie schimbate.

Sunt curios care e parerea ta.

This post has been edited by Shark: May 28 2009, 08:59 PM


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post May 28 2009, 09:58 PM
Post #5


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



QUOTE (Shark @ May 28 2009, 09:59 PM) *
Ciupanezule, mi-am reamintit de topicul asta al tau de la discutia cu dilema lui TOTTY. Vroiam sa mai dezbatem niste aspecte legate de cutiile de viteza steptronic.
In primul rand, am vazut ca pe acelasi model (fie E39 fie E38, ca sunt cam surori masinile astea la multe piese) sunt foarte multe cutii de viteza, in principiu fiecare motorizare are un cod diferit de cutie de viteza. Oare de ce, sunt chiar atat de diferite?

Nu sunt diferite, cutia de pe maşina mea (ZF 5HP-24) este montată şi pe E38 730d.
Este acelaşi soft, aceeaşi cutie.


QUOTE (Shark @ May 28 2009, 09:59 PM) *
In ai doilea rand, e problema schimbului de ulei la steptronic. Tu ai spus ca la E39 BMW recomanda schimbul de ulei la 150.000km. Nu te contrazic, pt ca n-am studiat aspectul asta la E39. Pot spune insa ca la E38, BMW NU recomanda schimbul de ulei, zice ca e life-time. Busoanele de golire-umplere au disparut, la fel si joja de nivel. In locul busoanelor sunt niste simple suruburi, care e clar ca nu sunt facute pentru utilizare (schimb) periodic. Sa difere oare recomandarile in cazul celor 2 modele?


BMW nu recomandă schimbul uleiului din cutiile steptronic în Europa. Este valabil pentru orice BMW, nu doar pentru E39 sau E38.
Este o măsură de marketing, este evident că un ulei nu poate dura la nesfârşit, mai ales dacă te gândeşti la rolul uleiului din cutiile steptronic, un ulei care se încălzeşte foarte mult, discurile de ambreiaj din cutie stau în baia de ulei.
Degeaba spun cei de la BMW că uleiul este lifetime dacă în practică s-a dovedit că aceste cutii steptronic pică în număr destul de mare.
În America se recomandă schimbarea uleiului după 150 000 km. Acolo există o concurenţă mult mai mare între producători şi un respect mult mai mare faţă de client decât în Europa.
Maşinile din US au aceleaşi cutii ca şi cele din Europa.

Am mulţi amici care au schimbat uleiul cutiei steptronic, atât de 525d şi 530d E39 cât şi pe E38 730d şi E46 325i şi 330d.
Nu au avut probleme după schimbul uleiului.


QUOTE (Shark @ May 28 2009, 09:59 PM) *
Desigur ca atunci cand mi-am luat E38 am studiat multisor problema pe forumuri. Multi oameni recomanda schimbarea uleiului la E38 steptronic. Pe undeva mi se pare si logic, uleiul e un consumabil si el, aduna produsi de ardere, murdarie, se contamineaza, isi pierde propirietile, etc. Chestiunea life-time pare mai mult marketing pt un ultilizator serios de E39 sau E38. Problema este ca pe aceleasi forumuri unde se discuta intens schimbarea uleiului, pica pe capete cutiile alea, tocmai dupa proaspetele schimbari. E drept ca putini recunosc lucrul asta negru-pe-alb, dar crede-ma, dupa cateva ore de citit pe forumuri, si din state si din uk (ca germana nu stiu rolleyes.gif ) concluzia mea este clara: daca steptronicul nu are probleme pana la 100.000-150.000km si uleiul nu a fost schimbat, atunci schimbul de ulei dupa acest kilometraj aduce mai mult rau decat bine. Din pacate nu pot explica de ce.

Schimbarea uleiului este cu siguranţă necesară, am văzut cu ochii mei cum arată uleiul dintr-o cutie steptronic după 150 000 - 200 000 km.

Cei care au probleme cu cutia după schimbarea uleiului greşesc din start schimbând uleiul pentru că ei deja au probleme la cutie şi au impresia că schimbarea uleiului nu este o măsură de întreţinere ci o eventuală reparaţie.
Şocurile date de o cutie steptronic cu ambreiaje arse nu vor dispărea după schimbarea uleiului.
Schimbul uleiului are rost doar dacă cutia schimbă perfect, dacă nu există şocuri de nici un fel.

QUOTE (Shark @ May 28 2009, 09:59 PM) *
Prin urmare concluzia mea a fost urmatoarea: respect dictonul "if something works, don't fix it". biggrin.gif Mai bine ma ocup de alte lucruri, care STIU ca trebuie schimbate.


Dictonul tău este corect în multe situaţii, din păcate nu şi în aceasta, cel puţin aceasta este părerea mea.

Reprezentanţele BMW din SUA nu ar putea recomanda schimbarea uleiului dacă ar fi degrada cutia în vreun fel.

Această măsură de marketing folosită de BMW cred că le-a adus profituri imense.
Dacă te vei uita pe realoem vei vedea că în dreptul unei cutii automate scrie RMFD. (remanufactured)
Cu alte cuvinte, cei de la BMW vor peste 5000 € pentru o cutie recondiţionată.

This post has been edited by Ciupanezu: May 28 2009, 09:59 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shark
post May 29 2009, 12:01 AM
Post #6


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP





Ciupanezule, ma tem ca iar trebuie sa te contrazic in cateva locuri.

Conform bmwfans.info si realoem.com, cutia ta de viteze a fost montata NUMAI pe E39 535i si pe E38 735i si 735iL (habar n-aveam ca exista si iL cu 3.5!). Mi se pare si logic sa fie asa, motoarele sunt complet diferite, chiar si din p.d.v al prinderilor cutiei pe bloc iar softul ... ma indoiesc puternic sa fie acelasi. O cutie de diesel are un comportament total diferit de una de benzina, si nu cred sa aiba acelasi soft, dar "profile" diferite pentru diverse motoare ... Chestie de optiomizare, spatiu de stocare, etc.
Prin urmare sunt convins ca sunt diferite cutiile si softurile. Doar hardware-ul cutiei, "computerul" sa zicem, cred ca e identic.

Apoi, BMW nu recomanda schimbarea uleiului in cutie nicaieri, nici in USA nici in Europa. In USA, pe cutie au chiar o eticheta care zice: "No oil change/top-off neccessary. LIFETIME trasmission oil fill." Nu stiu daca e si in Europa eticheta asta, eu n-o am. Oricum, BMW nu schimba nici in USA uleiul la cutie decat la reparatii iar mecanicii oficiali nu recomanda nici ei asta. Doar service-urile separate de BMW fac astfel de schimburi de ulei. In plus, am manualul de state pentru E38 si nu zice nimic de asta. Nici macar in manualul Bentley pt E38 nu recomanda.
Maine chiar am sa am uit in TIS sa vad ce spune BMW oficial despre asta.

Este drept insa ca toti cei care au schimbat uleiul il descriu pe cel vechi ca fiind ingrozitor ca aspect.
Sa stii insa ca multi dintre cei cu probleme la schimbarea uleiului n-au facut-o pentru ca aveau o defectiune si sperau sa o rezolve, ci doar pentru ca asa au auzit ca e bine, au citit sau au fost sfatuiti, cutia mergea perfect. Si dupa aia au aparut problemele.
Asta mi se pare cel mai bizar. Este un aspect pe care l-am intalnit in mai multe locuri, mai multa lume recomanda: daca uleiul este deja vechi, nu trebuie schimbat. Chiar nu imi explic...

In privinta ideii de a schimba cutii de viteze scumpe prin mentenanta proasta, pe banii clientului (sau chiar pe banii BMW cand se intampla in garantie), asta nu accept.
Gandeste-te ce castiguri ar fi avut daca spuneau ca au un ulei bestial, organic, cu mici viermisori in el care fac treaba prin cutie pe-acolo si aia mor la 6 luni sau 1000km daca nu este schimbat ... Nu, presupunearea ta sigur nu e fondata.


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post May 29 2009, 01:19 AM
Post #7


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



Indrumarul asta e scris de tine dupa parerile si convingerile tale sau e luat de undeva?


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post May 29 2009, 07:59 AM
Post #8


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



QUOTE (Shark @ May 29 2009, 01:01 AM) *
Ciupanezule, ma tem ca iar trebuie sa te contrazic in cateva locuri.

Conform bmwfans.info si realoem.com, cutia ta de viteze a fost montata NUMAI pe E39 535i si pe E38 735i si 735iL (habar n-aveam ca exista si iL cu 3.5!). Mi se pare si logic sa fie asa, motoarele sunt complet diferite, chiar si din p.d.v al prinderilor cutiei pe bloc iar softul ... ma indoiesc puternic sa fie acelasi. O cutie de diesel are un comportament total diferit de una de benzina, si nu cred sa aiba acelasi soft, dar "profile" diferite pentru diverse motoare ... Chestie de optiomizare, spatiu de stocare, etc.
Prin urmare sunt convins ca sunt diferite cutiile si softurile. Doar hardware-ul cutiei, "computerul" sa zicem, cred ca e identic.


Pe realoem şi bmwfans nu este dat codul exact al cutiei, adică ZF 5hp-24.
Aceeaşi cutie este montată pe E38 730d, şi mie mi s-a părut bizar dar aşa este.
Sunt sigur că există diferenţe ale carcasei cutiei, însă cutia în sine este aceeaşi.

QUOTE (Shark @ May 29 2009, 01:01 AM) *
Apoi, BMW nu recomanda schimbarea uleiului in cutie nicaieri, nici in USA nici in Europa. In USA, pe cutie au chiar o eticheta care zice: "No oil change/top-off neccessary. LIFETIME trasmission oil fill." Nu stiu daca e si in Europa eticheta asta, eu n-o am. Oricum, BMW nu schimba nici in USA uleiul la cutie decat la reparatii iar mecanicii oficiali nu recomanda nici ei asta. Doar service-urile separate de BMW fac astfel de schimburi de ulei. In plus, am manualul de state pentru E38 si nu zice nimic de asta. Nici macar in manualul Bentley pt E38 nu recomanda.
Maine chiar am sa am uit in TIS sa vad ce spune BMW oficial despre asta.

Eu am citit pe bimmerforums că au început să recomande schimbarea uleiului după ce au constatat că foarte multe cutii steptronic picau.
Mulţi au scris că au schimbat uleiul la "stealership" laugh.gif , deci la reprezentanţă.
În manualul de reparaţii nu ar putea figura aşa ceva pentru că manualul a fost în mod sigur scris acum mulţi ani, când E38 era încă în producţie.

QUOTE (Shark @ May 29 2009, 01:01 AM) *
Este drept insa ca toti cei care au schimbat uleiul il descriu pe cel vechi ca fiind ingrozitor ca aspect.
Sa stii insa ca multi dintre cei cu probleme la schimbarea uleiului n-au facut-o pentru ca aveau o defectiune si sperau sa o rezolve, ci doar pentru ca asa au auzit ca e bine, au citit sau au fost sfatuiti, cutia mergea perfect. Si dupa aia au aparut problemele.
Asta mi se pare cel mai bizar. Este un aspect pe care l-am intalnit in mai multe locuri, mai multa lume recomanda: daca uleiul este deja vechi, nu trebuie schimbat. Chiar nu imi explic...


Eu sunt foarte sigur că aveau deja probleme la cutie şi s-au gândit că aşa vor scăpa.
Mulţi au tendinţa de a nu spune adevăratele probleme ale maşinii pe forumuri pentru a nu avea probleme la revânzare.

QUOTE (Shark @ May 29 2009, 01:01 AM) *
In privinta ideii de a schimba cutii de viteze scumpe prin mentenanta proasta, pe banii clientului (sau chiar pe banii BMW cand se intampla in garantie), asta nu accept.
Gandeste-te ce castiguri ar fi avut daca spuneau ca au un ulei bestial, organic, cu mici viermisori in el care fac treaba prin cutie pe-acolo si aia mor la 6 luni sau 1000km daca nu este schimbat ... Nu, presupunearea ta sigur nu e fondata.


Din punct de vedere al marketing-ului, ideea ta ar fi fost foarte greşită.
Dacă spui că uleiul trebuie schimbat des, în timp ce alţi producători nu recomandă schimbarea uleiului, clienţii vor evita modelele cu cutie automată de la BMW pentru că vor avea impresia că nu sunt fiabile.

Atâta timp cât cutiile trec de 100 000 km, adică perioada de garanţie pentru un BMW, lifetime-ul despre care ei vorbesc este atins.
Pentru cei care au maşini de peste 200 000 km, treaba lor.
Cam aşa văd eu filosofia BMW în această problemă.

QUOTE (316i @ May 29 2009, 02:19 AM) *
Indrumarul asta e scris de tine dupa parerile si convingerile tale sau e luat de undeva?


Este scris 100% de mine, nu m-am inspirat de nicăieri.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post May 29 2009, 12:13 PM
Post #9


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



QUOTE (Shark @ May 28 2009, 09:59 PM) *
Problema este ca pe aceleasi forumuri unde se discuta intens schimbarea uleiului, pica pe capete cutiile alea, tocmai dupa proaspetele schimbari. E drept ca putini recunosc lucrul asta negru-pe-alb, dar crede-ma, dupa cateva ore de citit pe forumuri, si din state si din uk (ca germana nu stiu rolleyes.gif ) concluzia mea este clara: daca steptronicul nu are probleme pana la 100.000-150.000km si uleiul nu a fost schimbat, atunci schimbul de ulei dupa acest kilometraj aduce mai mult rau decat bine. Din pacate nu pot explica de ce.


Iti voi da si o explicatie. smile.gif

Baia de ulei a cutiei steptronic este de fapt si filtrul cutiei.
Baia are pe margini 4 magneti care atrag particulele metalice rezultate in urma uzurii cutiei.

Este normal sa existe aceste particule chiar daca cutia functioneaza bine, insa atunci cand cutia este foarte uzata numarul acestor particule metalice, un fel de span, este foarte mare si schimbarea uleiului va duce la infundarea micilor canale din blocul hidraulic si/sau la blocarea valvelor din interiorul blocului hidraulic.
Din acest motiv pica acele cutii dupa schimbarea uleiului, ele fiind deja foarte uzate, inevitabilul se produce mai curand.

Din aceasta cauza este bine sa nu se schimbe uleiul unei cutii care da semne de uzura, reconditionarea este singura solutie viabila.

This post has been edited by Ciupanezu: May 29 2009, 12:15 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shark
post May 30 2009, 12:14 AM
Post #10


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP





Dar spanul ala nu se poate curata? Daca ala ramane acolo, in uleiul nou, atunci evident ca vor aparea probleme, dar asta este dupa mine un defect de procedura. Daca s-ar schimba uleiul corect si s-ar curata magnetii aia ar trebui sa nu fie nici o problema. De altfel chiar daca sunt lasati asa, dar se umbla cu grija, spanul nu ar trebui sa se dizloce de-acolo.
Nu am vazut nici o cutie steptronic desfacuta, dar imi imaginez magnetii aia precum busonul magnetic din baia de ulei la motor, nu? Prin urmare ce-i asa o problema spanul ala?


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post May 30 2009, 12:23 AM
Post #11


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Întotdeauna când se schimbă uleiul, magneţii trebuie curaţaţi.

Problema este că nu poţi schimba tot uleiul decât dacă demontezi cutia, deci uleiul nou se va combina cu uleiul vechi plin de impurităţi şi particule metalice.
Dacă cutia nu este uzată, uleiul arată destul de ok, nu vezi particule metalice decât pe magneţi.
Uleiul nu stă doar în baie, trece prin convertizor şi prin blocul hidraulic.

Probabil că uleiul nou curaţă toate acele depuneri care ajung în bloc.

În plus, degeaba cureţi şpanul dacă vezi că este în cantitate mare.
Asta denotă că uzura cutiei este foarte avansată deci trebuie recondiţionată.

This post has been edited by Ciupanezu: May 30 2009, 12:26 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st June 2018 - 02:31 AM