IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> golire sistem racire, pe unde?
CRM112
post Nov 6 2007, 09:38 AM
Post #1


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,094
Joined: 26-July 07
From: penthouse
Member No.: 1,040
Car: e34 FL dric
Engine: mm 143; trebuie ejectat



M-am apucat aseara sa incerc sa schimb apa cu antigel (ne-concentrat).
Am scos furtunul care intra in radiator, s-a scurs ceva apa (nu multa, maxim 4 litri) si atat. Am verificat in vasul de expansiune si se mai vedea ceva apa.

Dupa noaptea asta, sigur a inghetat, deci as vrea sa ma grabesc cu schimbul. Intrebarea mea este:
pe unde scot si eu restul apei ramase? Am inteles ca ar fi un surub/buson pe undeva, dar nu stiu pe unde il gasesc, si mai ales cat de usor este de accesat. "Lucrarea" asta o fac pe marginea bordurii, la lumina unui felinar smile.gif, asa ca un maxim de indicatii/o metoda simpla ma poate ajuta enorm.

Multumesc! smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Nov 6 2007, 09:44 AM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros



tu ai desfacut furtunul cu motorul cald sau rece?
daca e rece termostatul e inchis si nu permite toata apa sa iasa
si acu depinde ce furtun ai desfacut


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Nov 6 2007, 10:18 AM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,170
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP





La E34 e un surub de plastic in partea de jos a radiatorului, in dreptul vasului de expansiune. Acolo trebuie desfacut.
Mai e un surub pe blocul motor la M50, pe partea dreapta. Eu nu l-am desfacut si pe ala, ca am schimbat pompa de apa si oricum a iesit aproape tot lichidul vechi de racire.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Nov 6 2007, 10:29 AM
Post #4


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros



cu surubul de pe bloc e mai problematic daca nu a fost umblat pe la el. Respectivul exista si la M30 sub evacuare in dreptul cilindrului 4/5


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRM112
post Nov 6 2007, 01:01 PM
Post #5


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,094
Joined: 26-July 07
From: penthouse
Member No.: 1,040
Car: e34 FL dric
Engine: mm 143; trebuie ejectat



@sorin - motorul era rece atunci cand am scos furtunul din radiator. Furtunul in cauza este singurul pe partea dreapta (cum stai la volan), si este situat cel mai jos. Mai trebuia sa am un furtun pt. alt scop, dar lipseste, si ar fi fost mai sus. Pe partea 'ailaltă nu m-am uitat.


@georgem - pe radiator nu am vazut alte manşoane

Sa inteleg ca ar trebui sa repet miscarea (cu motorul rece), dupa care cu furtunul scos incep sa dau ture pana deschide termostatul....nu?!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 6 2007, 01:31 PM
Post #6


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,777
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Fa miscarea cu motorul cald, termostatul va fi deschis cat de cat si o sa lase apa afara.
Trebuie neaparat sa scoti si surubul din bloc?

Despre inghet nu-ti face probleme, abia cand or sa anunte la meteo -5 grade peste noapte vor fi probleme la apa chioara. Caz in care nu trebuie sa pornesti motorul dis-de-dimineata ca se formeaza niste foi de gheata care pot dauna pompei de apa.


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Nov 6 2007, 01:42 PM
Post #7


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros



NU , repeti miscarea dar cu motorul cald
vezi ca in partea de stanga jos sub radiator trebuie sa ai un surb micut cu cap de plastic mi se pare , desfaci acel surub si iese apa
nu ii da ture cu furtunul jos ca termostatul e posibil sa nu simta apa si sa nu deschida.


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's
post Nov 6 2007, 01:47 PM
Post #8


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,954
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



desfaci surubul care e sub radiator, de regula are culoarea albastra(dar poate sa fie si negru), eu la e23 il aveam in partea dreapta a masinii (pe unele radiatoare l-am vazut si pe mijloc sau stanga, il cauti), lasi sa curga tot, de acolo se scurge DOAR lichidul din radiator
sub galeriile de evacuare, asa cum a zis si sorin, in dreptul cilindrilor 4/5, se afla un surub (hexagon de 19 parca), il desfaci si pe acolo v-a curge toata apa din blocul motor (nu am intalnit pana acum sa nu se desfaca si am defacut la mai multe tipuri de motoare si mai vechi si mai noi), cel mai bine il desfaci cu masina pe o rampa/elevator, dar in lipsa poti si desface si pe sub galeriile de evacuare
teoretic dupa ce ai desfacut aceste 2 suruburi, nu ar mai trebui sa ai apa in sistemul de racire(poate doar putin prin sistemul de incalzire in interior)
ai grija, surubul de la radiator estre din plastic si etanseaza printr-un Oring, sa nu strangi tare, doar apropii

sper ca ai inteles, spor la teraba


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRM112
post Nov 6 2007, 03:17 PM
Post #9


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,094
Joined: 26-July 07
From: penthouse
Member No.: 1,040
Car: e34 FL dric
Engine: mm 143; trebuie ejectat



Va multumesc MULT ! smile.gif

Desi, cea mai buna practica este cea descrisa de io's, din lipsa de timp (lumina mm ca sigur), indispozitia de a face contorsionism pe sub masina si mai presus de toate...lene, voi incalzi motorul si voi deschide furtunul. Sper sa iasa cam tot - si sa nu se inchida termostatul in timp ce se goleste. In acelasi timp voi vana surubul de sub radiator, dar oricum cred ca nu mai am apa in el dupa miscarea de aseara.

ioi biggrin.gif

l.e. - defapt voi avea apa in radiator, caci va circula din nou.

This post has been edited by CRM112: Nov 6 2007, 03:19 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Nov 6 2007, 04:30 PM
Post #10


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros





tu acum ai apa in motor??????


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's
post Nov 6 2007, 04:50 PM
Post #11


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,954
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



nu o sa iasa tot daca vei face asa..


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRM112
post Nov 6 2007, 05:15 PM
Post #12


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,094
Joined: 26-July 07
From: penthouse
Member No.: 1,040
Car: e34 FL dric
Engine: mm 143; trebuie ejectat



@sorin - da, acum am apa
@io's - atunci sa iau ceva concentrat (6l), nu? Macar 1/2 ar trebui sa iasa...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 6 2007, 05:57 PM
Post #13


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,777
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



baga apa si in radiator inainte sa faci miscarea !


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRM112
post Nov 6 2007, 06:19 PM
Post #14


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,094
Joined: 26-July 07
From: penthouse
Member No.: 1,040
Car: e34 FL dric
Engine: mm 143; trebuie ejectat





ce se poate intampla daca nu este apa in radiator pana in momentul deschiderii termostatului ?

tot nu m-am lamurit: prin metoda furtun, apa ar trebui macar jumatate sa iasa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 6 2007, 06:42 PM
Post #15


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,777
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



completezi cu apa, pornesti si astepti sa se incalzeasca, fiind pregatit sa mai completezi daca in mers nivelul scade. Cand temperatura incepe sa se ridice spre jumatate desfaci furtunul de jos sau desfaci surubul de pe radiator, cu motorul oprit.

Daca pornesti motorul in situatia in care e acum e posibil ca : Dupa ce se incalzeste putin, termostatul incepe sa se deschida putin. Moment in care apa incepe sa curga in radiator din motor, pana cand ajunge la un nivel sub care circuitul de apa din motor ramane deschis, apa nu mai circula prin motor. Dupa care incepe sa fiarba. Nu-i foarte grav daca opresti motorul la timp (am fiert de cateva ori un M30 care si acum functioneaza fara sa fi fost desfacut din 1980 incoace). Dar e mai bine sa eviti.


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRM112
post Nov 6 2007, 07:52 PM
Post #16


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,094
Joined: 26-July 07
From: penthouse
Member No.: 1,040
Car: e34 FL dric
Engine: mm 143; trebuie ejectat



mda.... sad.gif din pacate citesc un piccam tarziu

am luat la mine ceva apa sa completez, dar pe radiator, nu am vayut in partea de sus vre-un surub/buşon/manşon

asa ca

am dat cateva ture, s-a incalzit......s-a incins (a ajuns la 3/4 + un pic, dar nu "pe rosu"), am parcat rapid, am desfacut furtunul, m-am oparit, s-a scurs, am legat la loc furtunul, am completat cu 5l de antigel diluat, am mai pornit, s-a incins (intre 1/2 si 3/4) am oprit, am mai completat....am mai pornit, si cam atat.

Rezultatul, pe scurt:

- am inlocuit ~ 6l de apa cu antigel diluat (adica am rezolvat o ****)
- m-am oparit
- masina se incinge


soooper annoyed_h4h.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
316i
post Nov 6 2007, 09:22 PM
Post #17


Road Runner
*****

Group: Members
Posts: 3,336
Joined: 17-October 05
From: La dreacu'
Member No.: 9
Car: BMW E30 08/90
Engine: 08/94 M42 318iST



De, daca te-ai grabit. smile.gif
Trebuie doar sa scoti busonul de golire de pe radiator si curgea apa bine-mersi. Nu stiu cum o fi la generatiile mai vechi dar eu doar desfac busonul de golire si curg aproape 6l din 6.5l cat este capacitatea normala (Principiul vaselor comunicante). Si gata. smile.gif
Daca vrei neaparat sa te murdaresti dupa ce scoti busonul de golurie si curge toata apa poti sa si scoti si furtunele de pe radiator dar mai mult de cativa stropi nu o sa curga.


--------------------
16 valves, 24 hours a day, 1bar boost. A vulgar display of power. Making boost since 30-06-2008.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's
post Nov 8 2007, 01:19 AM
Post #18


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,954
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .





QUOTE (316i @ Nov 6 2007, 09:22 PM) *
De, daca te-ai grabit. smile.gif
Trebuie doar sa scoti busonul de golire de pe radiator si curgea apa bine-mersi. Nu stiu cum o fi la generatiile mai vechi dar eu doar desfac busonul de golire si curg aproape 6l din 6.5l cat este capacitatea normala (Principiul vaselor comunicante). Si gata. smile.gif
Daca vrei neaparat sa te murdaresti dupa ce scoti busonul de golurie si curge toata apa poti sa si scoti si furtunele de pe radiator dar mai mult de cativa stropi nu o sa curga.

la M30 nu e asa, daca desfaci doar furtunul sau busonul de la radiator v-a curge strict lichidul din radiator, adica 3-4l, ca sa golesti instalatia trebuie sa desfaci si surubul de pe bloc


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRM112
post Nov 8 2007, 09:23 AM
Post #19


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,094
Joined: 26-July 07
From: penthouse
Member No.: 1,040
Car: e34 FL dric
Engine: mm 143; trebuie ejectat



updates:

ieri cand am plecat dimineata de acasa, am verificat nivelul si au mai intrat lejer cam 3.5l. iar seara am mai bagat pana la 10,un pic litri.
Am dat ceva ture si nu se mai incinge, se pare ca a iesit aerul - desi nu sunt ferm convins, pt. ca am stat un pic mai mult la un semafor si parea ca se ridica un pic (adica trecuse de 1/2 foarte putin).

Inainte de asta, am dat ceva ture, tot nu se incingea, si cu ea parcata, am tinut-o pe la 1500rpm, si a inceput sa oscileze acul dupa 1/2, dar a revenit la normal si asa a ramas.

Astazi mai verific daca si cat mai intra. Cert este ca motorul ramane cald muuuult mai mult timp dupa ce il opresc (dupa 45min a scazut de la 1/2 la 1/4).

Mulţumesc celor implicaţi n proiect biggrin.gif smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Nov 8 2007, 10:49 AM
Post #20


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros



imi pare bine ca ai reusit smile.gif
sunt bune si discutiiile astea la ceva


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th January 2018 - 11:58 PM