![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() BimmerfestGirl ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 694 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 11 Car: E36 320i ![]() |
:: Piata auto se pregateste de integrare::
Dupa un an foarte bun pentru vinzarile de masini noi, 2006 va consemna incetinirea cresterii acestora. In plus, 2006 este anul in care factorii de decizie trebuie sa adopte masuri care sa protejeze piata masinilor noi de invazia second-hand, ce va urma dupa integrare. Dupa un an foarte bun, in care vinzarile de masini au crescut fata de 2004 cu peste 50 de procente, 2006 va fi un an in care vinzarile de masini vor creste cu doar maximum 10 procente. Datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), pentru luna noiembrie, anul trecut, arata ca s-au vindut 197.967 de autoturisme noi de la inceputul lui 2005. In 2004, in primele 11 luni s-au vindut aproape 129.000 de autoturisme. Diferenta reprezinta o crestere de peste 50% in 2005, fata de 2004. Insa pentru 2006 previziunile nu mai sint la fel de bune. "2005 a fost un an exceptional pentru vinzarile de autovehicule, in general, si de autoturisme, in special. Nu ne asteptam la o astfel de crestere a pietei. Prin prisma procentajelor de crestere, nu cred ca vom mai intilni asa ceva", a declarat vicepresedintele APIA, Nicolas Ianculescu. Vicepresedintele APIA considera ca cresterea spectaculoasa din acest an a avut citiva factori majori. "Cel mai important factor a fost aprecierea leului cu 15% in doar citeva luni. Pentru cine a cumparat o masina in euro, platibila in lei, a insemnat foarte mult", considera Ianculescu. Alti factori sint enumerati de directorul APIA, Marius Carp. Acestia sint: introducerea cotei unice, creditele mai accesibile si discounturile importante. Multi dintre acesti factori nu se vor mai repeta, de aceea anul urmator cresterea pietei va fi de doar 5-10%. Insa 2006 se anunta a fi pentru piata auto un an foarte important din punct de vedere al legislatiei in vederea integrarii. Act ualele norme, ce limiteaza importurile de masini second-hand, nu vor mai putea fi aplicate decit anul urmator, UE cerind ca, dupa integrare, sa renuntam la ele. Avind in vedere experienta Poloniei, a carei piata de masini noi a suferit un recul puternic dupa integrare, reprezentatii APIA doresc introducerea de norme care sa limiteze numarul de masini second-hand ce vor intra in Romania dupa 1 ianuarie 2007. Situatia ar putea fi foarte grava pentru Dacia, considera Jean Michel Sicre, director comercial Dacia. "Intr-un scenariu pesimist, daca se ajunge sa se repete ce s-a intimplat in Polonia, atunci vinzarile noastre s-ar putea injumatati", spune Sicre. (Cotidianul) |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,723 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 29 Car: BMW E46 318I 2002 Engine: N42 2.0 143CP ![]() |
e normal sa le fie frica :finger: ....dupa aderare, unii ca mine, ca alex, ca jaffar si alti "pasionati" vor aduce din UE masini gen e36 320-325-328 la preturi bune si nu se vor uita la ofertele de masini noi...
![]() ![]() -------------------- ex...e36 316i ex...e30 327i ex...e46 318i ex...e60 520i today just off-road - Navarone |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 90 Joined: 3-November 05 Member No.: 85 ![]() |
Cu siguranta una din restrictii va fi vechimea masinii, de maxim 8 ani, asa cum era inainte de a se baga Euro 3. Niciodata in Romania nu s-au putut aduce masini sub 8 ani, decat cu smecherii gen fundatie, repatriere etc.etc. Si nu cred ca in viitor se va putea. Asa este si in Cehia, va spun sigur. Deci, cand vom intra in UE, in 2007 sau cine stie cand, se vor aduce masini din '99 in sus, care majoritatea au EURO 3. Iar daca veti face niste calcule cu taxele de import, mai ales daca masina are 2800cmc, se va ajunge la un pret cu maxim 1000 si ceva ami mic fata decat costa in prezent. Un 328i in stare perfecta (full, jante etc.) costa in jur de 5 mii sa zicem in Germania, cu adus, taxe, cheltuieli, ajunge la 8 mii, deja nu mai e nici o smecherie, in afara de faptul ca nu e obosita prin tara. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,723 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 29 Car: BMW E46 318I 2002 Engine: N42 2.0 143CP ![]() |
QUOTE (GicaContra) Iar daca veti face niste calcule cu taxele de import, mai ales daca masina are 2800cmc, se va ajunge la un pret cu maxim 1000 si ceva ami mic fata decat costa in prezent. Un 328i in stare perfecta (full, jante etc.) costa in jur de 5 mii sa zicem in Germania, cu adus, taxe, cheltuieli, ajunge la 8 mii, deja nu mai e nici o smecherie, in afara de faptul ca nu e obosita prin tara.
daca intram in UE adio taxe vamale....platesti doar taxele aferente de aici: impozit, rca etc.... -------------------- ex...e36 316i ex...e30 327i ex...e46 318i ex...e60 520i today just off-road - Navarone |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 90 Joined: 3-November 05 Member No.: 85 ![]() |
Serios? La orice masina pe care o aduci si are certifcat EURO1 nu platesti taxe vamale. Dar TVA si accize oricum platesti. Singurul lucru care avantajeaza e ca se plateste TVA la valoare de catalog, care e mai mica cu cat masina e mai veche. In rest, si dupa ce intram in UE, tot aceleasi taxe vom plati.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Hmm ,interesant credeam ca se desfinteaza si taxele astea. -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 90 Joined: 3-November 05 Member No.: 85 ![]() |
Accizele si TVA? Pai cum sa se desfinteze? Bai baieti, treziti-va din vise ca trece viata pe langa voi, ca nu a fost si nu va fi nimic avantajos in Romania pentru nimeni.
Ar fi gratis sa faci importuri de masini, nu s-ar mai plati nici pentru masinile noi, am cumpara masini la pret CIP. Sa ne bucuram daca nu se vor mari accizele. Pentru un 328i din '99 sa zicem, se platesc 3944 euro pentru accize si TVA. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
![]() ![]() la asta ar veni cam 2000E taxe :paranoid: ce naiba ,oricum o sa mai ma interesez clar ce si cum.Later edit :si eu sunt curios cum o sa ajunga accizele -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,723 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 29 Car: BMW E46 318I 2002 Engine: N42 2.0 143CP ![]() |
QUOTE (GicaContra) Serios? La orice masina pe care o aduci si are certifcat EURO1 nu platesti taxe vamale. Dar TVA si accize oricum platesti. Singurul lucru care avantajeaza e ca se plateste TVA la valoare de catalog, care e mai mica cu cat masina e mai veche. In rest, si dupa ce intram in UE, tot aceleasi taxe vom plati.
normal daca e sa intram in UE, putem sa circulam cu ele si pe numerele vechi de germania, franta etc....fara sa mai iesi cu ea dn tzara sau sa o inscrii fara accize..ca din aceasta cauza se tem dealerii auto...ca daca s-ar mentine aceleasi accize cine s-ar mai teme???? nimeni... ![]() -------------------- ex...e36 316i ex...e30 327i ex...e46 318i ex...e60 520i today just off-road - Navarone |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 90 Joined: 3-November 05 Member No.: 85 ![]() |
[quote="Ionut normal daca e sa intram in UE, putem sa circulam cu ele si pe numerele vechi de germania, franta etc....fara sa mai iesi cu ea dn tzara sau sa o inscrii fara accize..ca din aceasta cauza se tem dealerii auto...ca daca s-ar mentine aceleasi accize cine s-ar mai teme???? nimeni... ![]() Iti permiti sa platesti asigurare si carte verde in Germania? Nu prea cred. Iti dai seama ce reguli se vor baga, nu ne lasa astia sa facem ce vrem noi, o sa fie politia cu ochii pe masinile cu numere straine ca pe butelie. @alex : Acel 328i e din 12.95, clar nu se va putea aduce pentru ca are peste 8 ani vechime. In 2001 cand a intrat Euro 3 in vigoare, nu se puteau aduce masini sub 8 ani, cine crede ca dupa ce intram in UE se va putea, traieste pe alta planeta. Din moment ce la masinile noi se vor plati in continuare accize si TVA, e clar ca si la cele second se va plati, iti dai seama ca e aberant sa crezi ca se vor scoate. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Ciudat e ca in Polonia parca s-au adus o gramada de ursuleti ,la ei cum s-a putut face treaba asta?
-------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Poate gresesc, dar ideea de "Piata Comuna" nu consta tocmai in eliminarea restrictiilor comerciale si de forta de munca intre statele membre? Poate nu se va aplica imediat dupa integrare, dar sper ca intr-acolo mergem. Altfel, care e rostul?
Eu ma asteptam ca, dupa aderarea la UE, a cumpara o masina din Germania si a o inmatricula in Romania sa fie similar, din punct de vedere legislatie si paperwork, cu a cumpara o masina din jud. Bihor si a o inmatricula in jud. Galati. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 90 Joined: 3-November 05 Member No.: 85 ![]() |
QUOTE (alex230ro) Ciudat e ca in Polonia parca s-au adus o gramada de ursuleti ,la ei cum s-a putut face treaba asta?
Poate au o politica fiscala mai relaxata, si alte reguli privind vechimea masinilor. In Moldova se aduc masini fara Euro 3, de foarte multa vreme. Iar in Cehia este regula cu 8 ani. In concluzie, daca in Polonia se poate, nu inseamna ca si la noi se va putea. Nu tin minte ca Polonia sa aiba o marca de masina a lor, cum avem noi Dacia si pe care trebuie sa o protejeze. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 90 Joined: 3-November 05 Member No.: 85 ![]() |
QUOTE (Robert) Poate gresesc, dar ideea de "Piata Comuna" nu consta tocmai in eliminarea restrictiilor comerciale si de forta de munca intre statele membre? Poate nu se va aplica imediat dupa integrare, dar sper ca intr-acolo mergem. Altfel, care e rostul?
Eu ma asteptam ca, dupa aderarea la UE, a cumpara o masina din Germania si a o inmatricula in Romania sa fie similar, din punct de vedere legislatie si paperwork, cu a cumpara o masina din jud. Bihor si a o inmatricula in jud. Galati. In primul rand, TVA-ul oricum se plateste, si din cate stiu difera de la tara la tara, nu are aceeasi valoare. Un exemplu: Danemarca este in comunitate, dar are niste taxe absorbitante la importurile de masini. O Skoda Octavia noua, costa cu 10 mii mai mult ca in Romania, iar un BMW second, iese peste 15 mii. Spun asta in cunostiinta de cauza. Si o regula si mai si. Daca mergi cu o masina straina acolo, ai voie doar un an sa circuli cu ea, dupa aia, ori o inmatriculezi, ori esti obligat sa iesi cu ea din tara, fara posibilitatea de a te mai intoarce cu ea. Nu cum e la noi, ca iesi la 3 luni. Restrictii comerciale? Pai accizele sunt restrictii? Iar chestia cu 8 ani, nu depinde de comunitate, sunt reguli interne care fiecare tara si le ia. Nu spune UE ce sa aduci si sa nu aduci, autoritatile locale vor stabili asta, e evident. Din moment ce noi avem DACIA, e clar ca la noi nu se vor putea aduce masini vechi, pentru a proteja marca nationala. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
Clar nu o sa lase nimeni Dacia de izbeliste
![]() ![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,723 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 29 Car: BMW E46 318I 2002 Engine: N42 2.0 143CP ![]() |
QUOTE (Robert) Poate gresesc, dar ideea de "Piata Comuna" nu consta tocmai in eliminarea restrictiilor comerciale si de forta de munca intre statele membre? Poate nu se va aplica imediat dupa integrare, dar sper ca intr-acolo mergem. Altfel, care e rostul?
Eu ma asteptam ca, dupa aderarea la UE, a cumpara o masina din Germania si a o inmatricula in Romania sa fie similar, din punct de vedere legislatie si paperwork, cu a cumpara o masina din jud. Bihor si a o inmatricula in jud. Galati. exact la lucrul asta ma refeream si eu...nu cred ca in afara de taxele locale si asigurari se va ma plati ceva...pentru ca noi nu am merita sa intram in UE, dar ne baga ei automat....trebuie sa consume cineva produsele lor si cine altcineva decat amarastenii de noi...trebuie cineva sa-i scape de masini vechi si cine altcineva decat noi...asa ca noi desfintam tot ce inseamna industrie si ce e competitiv cu ei ca sa avem de unde cumpara....treaba asta a fost planificata demult.... :dis: -------------------- ex...e36 316i ex...e30 327i ex...e46 318i ex...e60 520i today just off-road - Navarone |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 90 Joined: 3-November 05 Member No.: 85 ![]() |
Un articol interesant privind taxele din alte tari.
Citez: "Each Member State is free to establish a tax system which differentiates between certain products, even products which are similar, on the basis of objective criteria. However, such differentiation is compatible with Community law only if it is objectively justifiable. This condition seems not to be fulfilled in this case." Observati in Polonia cat sunt accisele pentru masini, intre 3 si 13% in functie de motor, cam ca si la noi. http://europa.eu.int/rapid/pressReleasesAc...&guiLanguage=EN |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 29th June 2025 - 12:30 AM |