IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Bazaiala in bord, enervant ...
nmg
post Apr 5 2007, 09:44 AM
Post #1


36% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 372
Joined: 30-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 499
Car: E23
Engine: M30 2,8 135 kW



Am o chestie care de la un timp ma cam seaca. Nu cred ca se incadreaza in categoria problemelor critice sau importante ci mai mult a celor enervante. Bazaie ceva in bord in spatele instrumentelor, in zona stanga, cam prin spatele vitezometrului. Bazaiala asta se aude in special la relanti si se modifica in functie de turatia motorului. Nu pare a fi ceva electric ci suna mai mult a mecanisme mecanice care se invart. Aveti idee despre ce ar putea fi vorba ?

Banuiesc ca nu exista cablu de vitezometru , nu ? Ma gandeam ca ar putea fi mecanismul vitezometrului care ar avea nevoie de ceva vaselina dar nu sunt sigur si as dori o confirmare, daca se poate.

(E23/85)

Bafta.


--------------------
Life is too short to drive anything less than a BMW ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Apr 5 2007, 10:10 AM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



N-am auzit de ceasuri care sa bazaie la bordurile din perioada aia. Apoi, daca stai pe loc vitezometrul nu zice nimic, deci nu prea are cum sa bazaie el.

Vezi ca e un furtunas foarte subtire, tare, care vine din galeria de admisie. E un vacuum, dar e facut subtire ca sa nu afecteze mersul motorului, pentru ca nu are rol in functionarea lui. El doar trage aer pe langa o termorezistenta, facand-o sa citeasca temperatura aerului din habitaclu. De obicei de la el se aude un fasait. Poate a prins vre-o bucatica de pluta (termorezistenta e intr-o bucata de "pluta" alba) pe care-o zbenguie incontinuu biggrin.gif

Alta idee nu-mi debiteaza mintea acu'

Am si eu un bazait. Dar apare numai la o anumita turatie; si eu am diesel - care dardaie, nu gluma. Presupun ca vine de la gura de ventilatie de pe bord.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nmg
post Apr 5 2007, 10:43 AM
Post #3


36% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 372
Joined: 30-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 499
Car: E23
Engine: M30 2,8 135 kW





QUOTE (TiL @ Apr 5 2007, 11:10 AM) *
Apoi, daca stai pe loc vitezometrul nu zice nimic, deci nu prea are cum sa bazaie el.


Poate ma insel dar cred ca se invarte ceva in vitezometru chiar daca masina sta.

QUOTE (TiL @ Apr 5 2007, 11:10 AM) *
Vezi ca e un furtunas foarte subtire, tare, care vine din galeria de admisie. E un vacuum, dar e facut subtire ca sa nu afecteze mersul motorului, pentru ca nu are rol in functionarea lui. El doar trage aer pe langa o termorezistenta, facand-o sa citeasca temperatura aerului din habitaclu. De obicei de la el se aude un fasait. Poate a prins vre-o bucatica de pluta (termorezistenta e intr-o bucata de "pluta" alba) pe care-o zbenguie incontinuu biggrin.gif


Unde ar fi furtunul asta ? Eu am o gramada de furtune si furtunase pe galeria de admisie (eh, nu chiar asa de multe) dar nici unul nu e asa subtire si sa mearga in habitaclu.


--------------------
Life is too short to drive anything less than a BMW ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Apr 5 2007, 02:08 PM
Post #4


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



E "one of a kind". biggrin.gif
Adica unic in felul lui, in toata masina. E facut din plastic, are diametrul interior ~1mm. E alb-galbui si intra la fix intr-un furtunas de vacuum normal. La mine senzorul de temperatura e deasupra piciorului stang, pe plansa care ascunde cabluri si relee, iar furtunul intra in habitaclu prin gaura pentru cablurile electrice. Deci n-ar veni chiar in spatele ceasurilor...

P.S. Mi-am adus aminte de singurul zgomot pe care l-am auzit la bordurile pe care le-am avut: cel generat de rotitele care indica distanta parcursa. Cred ca la ursulet am auzit, parca era mai liniste in el. Zgomotul era ca al unui ceas mare electronic de 2 lei, dar mult mai slab.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Apr 5 2007, 11:43 PM
Post #5


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



la e23 nu exista nici un furtunas care vine in bord sau la ceasuri, bazaitul e de la altceva.. poate un releu ceva (sunt ceva relee pe acolo), sau ceva rotite uzate in ceasuri sad.gif
numai la 745 ajunge un furtunas de vacuum in bord dar nicidecum la ceasuri ci deasupra torpedoului, el face ca unul din computerele masinii sa citeasca presiunea respectiv depresiunea
eu unul nu stiu de unde ar putea proveni acest zgomot/bazait


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nmg
post Apr 19 2007, 08:46 AM
Post #6


36% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 372
Joined: 30-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 499
Car: E23
Engine: M30 2,8 135 kW





S-a rezolvat cu bazaiala celb (15).gif Acum cateva zile, m-au apucat spumele si i-am desfacut panoul cu instrumente. Daca stiam ca se scoate asa de usor, o faceam mai de mult: se desfac 3 (trei !!!) suruburi de deasupra indicatoarelor si tot ansamblul de intrumente iese simplu prin basculare catre inapoi. Bineinteles, trebuie scos si volanul dar si asta e o treaba simpla. Mai sunt cativa conectori pe acolo care si ei trebuiesc scosi.

Dupa aceea, am desfacut toate indicatoarele, turometrul si vitezometrul ies separat iar restul de instrumente raman pe placa. Daca aveam o camera, as fi facut niste poze ...

Am dat cu spray de contacte dar n-am mai desfacut si turometrul si vitezometrul ca eram in strada si batea vantul si mi-era sa nu pierd vreo rotita si le-am pus la loc. Si asa s-a terminat cu zumzaitul acela enervant.

Cu ocazia asta am remarcat ca imi lipseste modulul de service indicator, probabil asa a venit din fabrica ... sad.gif Chiar ma intrebam de ce nu se aprinde nimic pe acolo. Mama, si ce mandru eram de indicatorul acela, cu oricine ma intalneam si ma intreba de masina nu uitam sa ii spun " Are si indicator de service" ... laugh.gif


--------------------
Life is too short to drive anything less than a BMW ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Apr 19 2007, 08:55 AM
Post #7


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



QUOTE (nmg @ Apr 19 2007, 09:46 AM) *
......Mama, si ce mandru eram de indicatorul acela, cu oricine ma intalneam si ma intreba de masina nu uitam sa ii spun " Are si indicator de service" ... laugh.gif
am un bord de 2,8 care cred ca mai are modulul ala, cand ne vedem sapt viitoare cred ca ma pot lipsi de el ca sa completezi golul acolo
vai ce am ras pe tema asta! laugh.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Apr 20 2007, 02:49 AM
Post #8


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,699
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



Apropos de bazait in bord, am si eu un sunet ciudat. Vine din dreapta, din torpedou. E un vajait de fapt, ca si cum ar sufla aer sau ceva acolo. Cand turez motorul scade in intensitate, cand e la relanti si in turatie mica se aude cel mai tare. Daca deschid trapa de la torpedou se aude si mai tare(mult mai tare). Nu stiu ce sa-i fac, nu m-a deranjat niciodata extraordinar, chiar imi serveste sa-mi dau seama cand se opreste motorul. Gotta love carburetors.
Lasand gluma la o parte, sunt curios ce se aude acolo. E asa de cand am cumparat-o si daca e un ceva la aer, as vrea sa-l repar. Fara muzica e deranjant prin oras. La drum lung se aude ceva mai incet decat cauciucurile, deci e ok.


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nmg
post Apr 20 2007, 09:18 AM
Post #9


36% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 372
Joined: 30-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 499
Car: E23
Engine: M30 2,8 135 kW



Nu e acolo valva care trage aer din habitaclu ? Salta capota si vezi ce furtune intra prin zona. Valva e neagra si e pusa pe un furtun destul de subtire, la mine furtunul e rosu.

Dar cel mai bine te duci direct la sursa si te uiti in spatele torpedoului. La mine, partea din spate este o simpla bucata de panza mai groasa, montata destul de lejer, care poate ridica. Daca si la tine e la fel, te poti uita cu usurinta.


--------------------
Life is too short to drive anything less than a BMW ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th July 2025 - 01:18 AM