![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 110 Joined: 11-November 05 Member No.: 96 ![]() |
De ce sunt mai bine vazute cutiile manuale decat cele secventiale?
Banuiesc ca nimeni nu poate sa schimbe viteza in 90/150ms! Care ar fi dezavantajele? |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,341 Joined: 24-November 05 From: IASHIngton- bacau Member No.: 103 Car: e30 Engine: m20 2.0 129CP ![]() |
nabar nu am... dar eu zic ca e mai bine sa simti tu treapta de viteza... sa o simti frate ca esti in ea... ca tu ai schimbat-o... nu stiu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
si eu cred ca pana la un punct este vorba despre obisnuinta. cutia secventiala este mult mai comoda pentru condusul in oras, nu ti se opreste motorul (daca esti incepator, ma rog...) dar, daca ar fi asa de fantastica secventiala, de ce ar mai avea optiune de manuala ? aberez, dar ce stiu e ca nu imi vine sa ma urc la volan in masina cu secventiala, nici macar de curiozitate... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() a ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 545 Joined: 1-November 05 From: a Member No.: 83 Car: a Engine: a ![]() |
Am si eu o intrebare referitor la cutia automata: face frana de motor? Daca da cand?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 882 Joined: 18-October 05 Member No.: 16 ![]() |
QUOTE (Viper05) Am si eu o intrebare referitor la cutia automata: face frana de motor? Daca da cand?
cand iei piciorul de pe acceleratie face frana de motor si schimba inferior etc... sau se poate face frana de motor din viteze (manual) oricum depinde de la masina la masina cele mai tari automate le face mercedesul secventialele sunt altceva... ai avantajul de a schimba viteza fara sa calci ambreiajul (folosesti doar la treapta 1 sau la schimbari in jos) problema e ca nu rezista foarte mult ,poate un sezon "secventialele" de pe masini de strada sunt mai mult niste manuale comandate electronic.. oricum nu le vad rostul.. iti iau mult din placerea de a conduce . -------------------- A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Horus) De ce sunt mai bine vazute cutiile manuale decat cele secventiale?
Poate ar fi bine sa clasificam cumva lucrurile. Dupa modul intern de functionare, cutiile de viteze sunt: - manuale (cele clasice, cu doua sau trei perechi de arbori si cate un set de pinioane angrenate direct si permanent, pentru fiecare treapta de viteza); - automate (cu convertor de cuplu si angrenaje planetare); - cu variatie continua (care au un lant / curea care transmite cuplul de la arborele principal la cel secundar). La cutiile manuale, exista mai multe mecanisme de a schimba vitezele: - clasic (acea forma arhi-cunoscuta de "H", la care prin miscarea fatza-spate a manetei schimbatoului se cupleaza vitezele, iar prin miscarea laterala se selecteaza); - secvential: furcile de cuplare / decuplare a vitezelor sunt conectate la un cilindru care are niste santuri special sapate, iar maneta de viteze are doar o miscare fatza - spate, prin care se roteste cilindrul un anumit numar de grade intr-un sens sau celalalt, si implicit cupleaza treapta imediat superioara / inferioara treptei curente. Sistemul secvential este folosit la motociclete si majoritatea masinilor de curse; - printr-un sistem (semi) asistat / controlat de computer (de exemplu, la cutiile SMG de la BMW). Deci, cutiile manuale si cele secventiale sunt in esenta acelasi tip de cutie de viteza ("manuale", clasice) diferenta constand in mecanismul de selectare / cuplare a treptelor de viteza. Exista tone de informatii pe Net, pe acest subiect. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
SMG 3 RULLZ !! pentru restul manuala .
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() xX ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 545 Joined: 25-October 05 From: London, UK Member No.: 63 Car: K13R - soon Engine: 1.3 4L ![]() |
Iti doresc sa conduci cateva zile un E60 530d(+) Steptronic.
Mai vorbim dupa ![]() -------------------- xi // GSR
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() CSL fan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,944 Joined: 11-December 05 From: Bucharest, Pta. Romana Member No.: 120 Car: e39 530da touring Engine: 3.0D ![]() |
si eu :crybaby:... impresie buna sau ....??
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 0% BMW corupt Group: Members Posts: 88 Joined: 1-April 06 From: Zalau-Cluj Napoca Member No.: 238 ![]() |
cand conduci un bmw din start ai impresie buna ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
n-am condus masina cu secventiala, dar cred ca e mai misto decat manuala..
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 110 Joined: 11-November 05 Member No.: 96 ![]() |
Eu, spre exemplu tot auzeam ca tot alea manuale clasice sunt mai tari, dar stau si ma gandesc cum ai putea sa schimbi viteza in 150ms cu o cutie manuala? 150ms inseamna fix o clipire din ochi(din momentul inchiderii ochiului pana la deschiderea lui completa)!
Imposibil de realizat cu o cutie manuala clasica! Plus ca ai avantaj indirect de a-ti tine ambele picioare pe cate o pedala! Deci timpi morti la franare/accelerare mai mici! |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Cu o secventiala nu poti sa dai 1-a -> a 2-a -> a 4-a asa cum faceam eu cu 525-ul prin oras... Alt dezavantaj nu-mi trece prin cap.
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
si care ar fi avantajul fazei ? :retard: |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() a ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 545 Joined: 1-November 05 From: a Member No.: 83 Car: a Engine: a ![]() |
da cu secventiala poti sa dai de ex din 5 in 2? sau trebuie sa mergi 5 ,4 ,3 ,2?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
pai cred ca de-aia-i zice secventiala, ca trebuie sa parcurgi toata secventa de trepte, nu poti sari.
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() a ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 545 Joined: 1-November 05 From: a Member No.: 83 Car: a Engine: a ![]() |
Eu ma gandesc ca trebuie sa treaca singur in trapta inferioara.
Daca eu ma duc afara din oras cu ~130 in treapta 5 si trebuie sa franzez violent pana la ~30 km/h nu ar fi logic sa coboare el automat treapta? la manuala calc ambreajul dar aici? ma lasa sa pornesc cu a 5 -a de pe loc? se poate? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Probabil ca la frana violenta intr-a 5-a trebuie sa-i dai 5 bucati s-o aduci la neutru, altfel omori motorul. Sau poti s-o pui pe automat, si-ti retrogradeaza singura. Dar mai bine ne explica cineva care a folosit asa ceva, ca eu nu cunosc. Am secventiala doar la bicicleta, urca doar cate una, dar poate retrograda si doua odata ![]() -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() a ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 545 Joined: 1-November 05 From: a Member No.: 83 Car: a Engine: a ![]() |
Chiar nimeni nu a condus asa ceva ? eu chiar sunt curios cum se retrogradeaza treptele :drool:
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() xX ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 545 Joined: 25-October 05 From: London, UK Member No.: 63 Car: K13R - soon Engine: 1.3 4L ![]() |
secvential
![]() -------------------- xi // GSR
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 21st June 2025 - 04:15 AM |