IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> ajutati-ma va rog, o bataie la pistonul nr1
radu
post Feb 26 2007, 11:07 AM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 23
Joined: 16-February 07
From: bucuresti
Member No.: 654
Car: e30
Engine: m20,325 170cp



salut!am un e30,325 achizitionat recent.de 2 zile imi bate ceva in motor,m-am uitat m-ai atent si bataia se aude la pistonul nr.1.cand este rece se aude mai des dar cand se incalzeste nu prea se mai aude.am vrut sa-i dau baia jos,ca eu cred ca problema este ori un cuzinete,sau fusta pistonului.as vrea sa-mi spuneti daca trebuie sa inlocuiesc doar pistonul bolnav sau trebuie sai inlocuiesc pe toti,sau daca vibrochenul trebuie sa-l duc la rectificat.va multumesc mult
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut
post Feb 26 2007, 11:15 AM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,723
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 29
Car: BMW E46 318I 2002
Engine: N42 2.0 143CP



nu poti decat sa-l desfaci si sa te uiti la cuzineti...de obicei aia sunt problema...sfatul meu este sa nu mai mergi cu el si sa te apuci sa rezolvi cat mai repede problema... smile.gif


--------------------

ex...e36 316i
ex...e30 327i
ex...e46 318i
ex...e60 520i

today just off-road - Navarone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Feb 26 2007, 11:22 AM
Post #3


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .





eu stiu ca, cuzinetii bat si la cald si la rece, mai ales rece pana isi trage motorul ulei, bataia deci provine din alta parte
totusi, daca nu te pricepi, nu te apuca tu sa desfaci motorul


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut
post Feb 26 2007, 11:41 AM
Post #4


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,723
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 29
Car: BMW E46 318I 2002
Engine: N42 2.0 143CP



depinde...de exemplu la mine bateau numai la cald dupa 2500 rpm....pana in aceasta turatie nu se auzea nimic...acum depinde..mai poate sa se auda si de la un tachete, de la o pastila...ca daca il asculti de sus si bat si tachetii mai tare, ai c-am multe zgomote de indeparat...dar sa fie bataie de piston, nu prea cred...


--------------------

ex...e36 316i
ex...e30 327i
ex...e46 318i
ex...e60 520i

today just off-road - Navarone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Feb 26 2007, 12:03 PM
Post #5


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



cert e ca pana nu desfaci un motor nu sti 100% ce e naspa in el, asa pe presupuneri.... sunt multe piese care pot sa bata wink.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut
post Feb 26 2007, 12:58 PM
Post #6


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,723
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 29
Car: BMW E46 318I 2002
Engine: N42 2.0 143CP





exact..daca bate si nu il desfaci, nu o sa aflii niciodata de unde si de ce.... smile.gif


--------------------

ex...e36 316i
ex...e30 327i
ex...e46 318i
ex...e60 520i

today just off-road - Navarone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian325
post Feb 26 2007, 03:46 PM
Post #7


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,511
Joined: 25-May 06
From: IASI
Member No.: 307
Car: -
Engine: -



la mine bate ca la k1...
bat injectoatele , bat tachetii, arcurile de supape sunt moi...doar eu nu mai bat pe nimeni...
dupa ce am reglat techetii sa zicem ca zgomotele au mai scazut dar prea putin
daca desfac motorul imi pun mainile in cap
asa ca ma fac ca nu aud unsure.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INTERCEPTOR
post Feb 26 2007, 07:45 PM
Post #8


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10



ai grija ce faci.daca ai mers mult cu ea asa sa nu fi stricat vibrochenul si sa trebuiasca reparat.eu am facut asta la o masina am pus cuzineti noi pe vibrochen care arata bine si a mer masina 9 km.dupa care batea ca inainte.asa ca am desfacut mot de tot.si am facut ce trebuia s afac din prima..soo nu face de mantuiala ca muncesti de o gramada de ori si pierzi bani.mai bine dai mai mult si facu cum trebuie.parerea mea


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iulian325
post Feb 27 2007, 10:08 AM
Post #9


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,511
Joined: 25-May 06
From: IASI
Member No.: 307
Car: -
Engine: -



unsure.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radu
post Feb 27 2007, 04:44 PM
Post #10


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 23
Joined: 16-February 07
From: bucuresti
Member No.: 654
Car: e30
Engine: m20,325 170cp





dupa ce a inceput sa bata am mai mers 2,3 km la o viteza mica si fara turatii
s-ar putea si de la tacheti dar bataia se aude la pistonul unu,mia zic cineva ca sar putea sa fie fusta de piston.oricum astazi il desfac,si ma lamuresc,daca ar fi o buba la piston gasesc separat sau la set?mi-ar prinde bine sa gasesc doar unul complet.va multumesc mult.

This post has been edited by radu: Feb 27 2007, 04:45 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nmg
post Feb 28 2007, 08:47 AM
Post #11


36% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 372
Joined: 30-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 499
Car: E23
Engine: M30 2,8 135 kW



Nu prea e indicat sa schimbi numai un piston din cauza ca vei dezechilibra motorul si s-ar putea sa-ti bata chiar mai rau. In timp, apar uzuri la pistoane si din aceasta cauza: 1) pistonul nou va cantari ceva mai mult decat cele deja uzate si 2) apar diferente de compresie. Daca iti spui ca diferenta de greutate este mica, gandeste-te cam ce viteza are un piston in cilindru la 2000 rot/min si iti vei da seama ca fiecare gram conteaza.

De asemenea, nu vad cum ai putea monta segmenti vechi pe un piston nou iar ca sa gasesti segmenti numai pentru un piston, cred ca e imposibil. Concluzia, trebuie sa le schimbi pe toate.

Si oricum, daca ajungi la concluzia ca trebuie sa desfaci motorul, pregateste-te sa te scarpini bine de tot in buzunar ... Pistoane, segmenti, s-ar putea si blocul rectificat si honuit, mai mult ca sigur ca arborele cotit trebuie rectificat, cuzineti etc, etc. Nu stiu daca nu cumva iesi mai ieftin cu alt motor...

Mai exact, cam pe unde se aude bataia, in partea superioara spre chiulasa, spre mijlocul blocului motor sau mai jos catre baie ? O metoda veche dar buna ca sa localizazi cu aproximatie zona in care bate e sa folosesti o surubelnita lunga. Si cum suna, metalic ascutit sau bataie infundata ? Ar putea fi mai multe cauze: tacheti(metalic), arbore cu came, piston(metalic - infundat), bolt de piston (ascutit metalic), biela, cuzinet (infundat - in ritmul motorului). Dupa zona in care se aude poti limita un pic ariile de cautare dar iti trebuie de ureche "muzicala" smile.gif

Daca bataia nu se aude prea puternic si suna metalic in zona superioara (spre chiulasa) eu inca nu as desface tot motorul, ci mai intai m-as uita la arborele cu came si la culbutori. Nu stiu ce motor ai, pentru ca nu ma pricep prea bine sa le identific dupa nume, dar daca e M30, asta e cunoscut ca are probleme cu ungerea la axul cu came in zona lagarelor de la pistonului 1. Daca arborele cu came pare ok, culbutorii sunt ok si reglati dar motorul tot face scandal, de-abia atunci m-as gandi sa-l desfac de tot.


Bafta si tine-ne la curent.


--------------------
Life is too short to drive anything less than a BMW ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Feb 28 2007, 07:20 PM
Post #12


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



E M20. Dar cred ca la M20 tachetii bat mai repede decat la M30.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Feb 28 2007, 07:58 PM
Post #13


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



QUOTE (TiL @ Feb 28 2007, 07:20 PM) *
E M20. Dar cred ca la M20 tachetii bat mai repede decat la M30.
blink.gif
de ce crezi asta?


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Feb 28 2007, 09:05 PM
Post #14


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





E doar o prejudecata de-a mea: M20 e mai putin fiabil decat M30. Amplificata poate de multimea ursuletilor la care auzi tachetii cantand. Si majoritatea ursilor au M20.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
INTERCEPTOR
post Feb 28 2007, 09:18 PM
Post #15


me,love,ciupacabra
*****

Group: Members
Posts: 4,273
Joined: 23-October 05
From: ROMANIA
Member No.: 50
Car: 3.0, 2000,2800CS,2500
Engine: M 30 si 1 M10



m 30 is the boss


--------------------


Uploaded with ImageShack.us
girls allowed
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radu
post Feb 28 2007, 11:31 PM
Post #16


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 23
Joined: 16-February 07
From: bucuresti
Member No.: 654
Car: e30
Engine: m20,325 170cp



am desfacut chiuloasa,si am observat ca acel piston are joc am ridicat pistonul pana sus si am apasat pe el.sa dus in jos vreo 2 mm,si am vazut si pe chiuloasqa semne ca acel piston batea in ea.din fericire nu am mai mers cu masina decat vreo cativa km,si la turatii mici.cred ca riscam sa indoi vreo supapa.spuneti-mi va rog ca sa dau baia de ulei jos trebuie sa dau motorul jos,sau sai desfac caseta de directie,cu o traversa,asa am vazut ca are sub baie?cred ca mai mult ca sigur este vreun cuzinete.sau chiar boltul.nu am sai schimb tot pistonul ci cuzinetii.intradevar mai rentabil este sai iau alt motor,decat sa ii schimb setul de pistoane su biele si segmenti.daca stiti pe cineva care are ori un motor ca al meu,2,5 sau un 2000,va rog sa-mi spuneti.era sa uit m-am uitat la oglinda de pe bloc(camasile)intradevar este oglinda nu are nici un pic de uzura.adica nu agata.va multumesc la toti pt.sfaturi.daca mai am ceva nelamuriri va anunt.

This post has been edited by radu: Feb 28 2007, 11:32 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io'sŪ
post Mar 1 2007, 01:03 AM
Post #17


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,955
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



ca sa desfaci baia, trebuie sa desfaci un suport sau amandoi suportii de motor si sa ridici ~10 cm motorul pe un scripete sau o macara, sa se distantele putin fata de punte, numai asa poti scoate baia
dar tu te pricepi, sa nu faci vre-o nefacuta !?


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut
post Mar 1 2007, 08:43 AM
Post #18


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,723
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 29
Car: BMW E46 318I 2002
Engine: N42 2.0 143CP





sau altfel...desfaci caseta de directie din suporti, o lasi in jos si scoti baia bine mersi...e mai simplu asa... smile.gif


--------------------

ex...e36 316i
ex...e30 327i
ex...e46 318i
ex...e60 520i

today just off-road - Navarone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nmg
post Mar 1 2007, 09:08 AM
Post #19


36% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 372
Joined: 30-December 06
From: Bucuresti
Member No.: 499
Car: E23
Engine: M30 2,8 135 kW



Primul sfat: daca n-ai mai facut niciodata treaba asta, nu te apuca singur ca vei arunca cu banii pe fereastra. Mergi sau lucreaza impreuna cu un meserias.

Acum:

Nu stiu cum ai apasat tu pe piston si s-a deplasat cu 2 mm in jos dar in sfarsit, s-ar putea sa ai dreptate.

Ok, deci ai desfascut chiulasa ... Daca are urme de lovituri pe ea, atentie mare la fisuri. Curat-o bec pe partea dinspre pistoane si uita-te cu atentie dupa fisuri. Intre cilindri, intre canalele de racire, etc, vezi ca unele fisuri sunt atat de fine incat de-abia se observa cu ochiul liber. Am vazut ca exista un spray de identificat fisuri dar nu stiu de unde sa-ti zic sa cumperi. In afara de asta, la cate suturi o fi incasat, cred ca va trebui rectificata . Du-o la un meserias s-o verifice si vezi ce spune.

La fel si arborele cotit, da-l la verificat. Nu te apuca sa cumperi cuzineti pana nu vorbesti cu un meserias sa-ti spuna ce cota de reparatie (daca este cazul) iti trebuie. Si verifica neaparat si boltul pistonului in cauza, s-ar putea ca problema sa fie de acolo.

Apropo de "oglinda" de pe bloc. Daca pistonul "agata", asta era o defectiune grava pe care ai fi sesizat-o oricum la functionare. Zgomote, fum la greu, mers neregulat, lipsa de putere, etc, etc. Uzura camasilor si a pistoanelor se verifica altfel, prin masurarea in mai multe puncte a diametrului camasilor si al pistoanelor si compararea valorilor obtinute cu specificatiile producatorului. Ca e lustruita oglinda, nu spune mare lucru. Poti sa faci o verificare "la ochiometru", sa vezi cam ce joc este intre piston si camasa dar tot trebuie sa stii specificatiile producatorului ca sa-ti faci o idee de uzura si oricum nu te ajuta in luarea unei decizii concrete.

Iar de baia de ulei, ce sa-ti spun, de regula, daca accesul la o piesa este blocat de alta, asta e, se desface tot pana cand ai spatiu de miscare. smile.gif Vezi ce spune si colegul io's, personal nu cred ca trebuie sa scoti motorul ca sa desfaci baia de ulei.


--------------------
Life is too short to drive anything less than a BMW ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radu
post Mar 1 2007, 03:18 PM
Post #20


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 23
Joined: 16-February 07
From: bucuresti
Member No.: 654
Car: e30
Engine: m20,325 170cp



am eu cat de cat cunostinte dar trebuie dusa la un meserias.an auzit si eu despre dezechilibrare.daca ar fi sa nu schimb pistonul cu totul,ci numai boltul,sau cuzinetii gasesc separat.ce se intampla daca pun piesele la mana a doua?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th July 2025 - 11:05 PM