IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Demaror UniPoint de la Vifor: teapa totala
Robert
post Jun 15 2006, 12:56 PM
Post #1


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



Pe baza unei experiente personale, va recomand sa NU cumparati demaroare marca Uni Point si sa evitati in general sa cumparati piese auto de la firma Vifor (cunoscuta in special ca distribuitor Bosch).

Producatorul UniPoint la care ma refer are site-ul de Web: http://www.unipoint.com.tw/
iar firma Vifor din Romania are site-ul: http://www.vifor.ro/

Concluziile, pe scurt:
- Demaroarele produse de UniPoint sunt foarte slabe din punct de vedere al tratamentului pieselor mecanice. Se uzeaza rapid (al meu nu a tinut nici macar o luna).
- Firma Vifor este execrabila din punct de vedere al onorarii garantiei, cautand orice justificare, chiar daca este invalidata de logica, pentru a se sustrage de la aceasta obligatie.

Povestea completa:
In 11 mai 2006 am cumparat un demaror nou-nout pentru BMW 535i, de la Vifor. Am luat ceea ce mi-au recomandat: demaror produs de UniPoint, vanzatorul de la Vifor garantandu-mi o calitate similara cu Bosch la un pret "foarte bun" (daca exista cineva caruia 850 RON sa i se para ieftin...)
Plecand de la ideea (care ulterior s-a dovedit foarte proasta) ca vreau sa iau un demaror nou, care sa nu imi mai faca probleme pe restul duratei de viata a masinii (cel original a tinut fix 20 de ani), am inghitit pretul si am luat demarorul.
L-am montat, toate OK.

Pe 10 iunie 2006 (deci la nici o luna dupa ce l-am montat), demarorul s-a stricat. S-a dus fie bendixul, fie reductorul din interiorul acestuia - in sensul ca nu mai invarte motorul absolut deloc.
Dau telefon luni 12 iunie la Vifor, vorbesc cu seful de la service, ii spun povestea iar el imi zice sa aduc masina ca o vor rezolva. Pornesc tractat, duc masina la Vifor. Vine un mecanic de-al lor, se uita omul la demaror, da la cheie si pune diagnosticul: clar, bendix defect.

Acum, incepe bataia de joc romaneasca, cei de la Vifor cautand tot felul de motive pentru a nu onora garantia.

1. Mi se spune ca fara factura originala nu pot onora garantia. Le raspund ca factura originala este in provincie (eu acolo am resedinta), ca sunt intepenit cu masina in Bucuresti din cauza demarorului si nu am cum sa ma duc dupa factura. Le sugerez sa ma caute in baza de date. Ma cauta, ma gasesc - deci oricand pot scoate copia lor a facturii. In plus, m-au recunoscut ca individ, ca eu am fost cel care am cumparat demarorul (nu se vand 10 demaroare de 535i pe saptamana, si nu trecuse nici o luna de la cumparare). Deci, motivatia cu lipsa facturii originale nu putea fi folosita ca justificare reala pentru respingerea garantiei.

2. Apoi, cei de la Vifor mai scot un as din maneca: nu am hartie ca a fost instalat intr-un service autorizat. Le spun ca sunt in aceeasi situatie cu factura: hartia respectiva nu este la mine. Dar, demarorul nu este un set motor sau o garnitura de chiulasa, astfel incat montarea acestuia sa necesite un know-how deosebit. In plus, era evident ca problema este de natura mecanica, iar din faptul ca a functionat o luna apoi s-a stricat brusc rezulta clar ca instalarea a fost efectuata corect, dar fiabilitatea acestuia este sub orice critica.
Ca urmare, nici lipsa hartiei de instalare in service autorizat nu era o justificare pertinenta pentru respingerea garantiei.

3. Singura solutie propusa de Vifor a fost ca un om de-al lor sa se duca pana la importatorul demarorului, sa vina de acolo cu un bendix in punga, apoi candva a doua zi (pentru ca la ora 2pm deja nu mai aveau nici un mecanic disponibil in service!!) sa se ocupe cineva sa monteze bendixul. Nimeni nu s-a gandit la posibilitatea ca reductorul sa fie defect. Apoi, m-au intrebat cine suporta costul manoperei (!!), pentru ca, deh, nu am la mine hartiile necesare.

Am plecat de acolo impins, fara a fi rezolvat nimic.
Urmeaza acum sa cumpar un demaror de la dezmembrari, apoi sa ma duc peste cei de la Vifor sa rezolv problema pe baza de documente, eventual APC.

Lucru interesant: in discutia personala pe care am avut-o cu unul din angajatii Vifor, in timpul de o ora cat m-am invartit pe acolo rugandu-ma de ei sa imi rezolve problema, acesta mi-a spus, off-the-record, ca problemele cu produsele Uni Point sunt foarte frecvente. Altfel zis, sunt produse de kkt.


Asta este, in viata mai iei si plasa. Am considerat util sa va relatez si voua, cu recomandarea de a evita sa cumparati ceva de la firmele de mai sus.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Jun 15 2006, 01:13 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros



imi pare rau pt necaz dar orice garantie trebuie sa fie insotita de chitanta ca operatiunea s-a efectuat in service autorizat

eu am luat o clanta febi (proasta) dar mi-am luat hartie ca am instalat-o in service si m-am dus peste ei si am clanta noua
nu au comentat decat asa cat sa-mi ridice tensiune chiar daca costa piesa 30 ron care nu e o avere dar nu imi place sa dau odata la 3-4 luni


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Jun 15 2006, 01:26 PM
Post #3


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25





QUOTE (Sorin)
imi pare rau pt necaz dar orice garantie trebuie sa fie insotita de chitanta ca operatiunea s-a efectuat in service autorizat
eu am luat o clanta febi (proasta) dar mi-am luat hartie ca am instalat-o in service si m-am dus peste ei si am clanta noua


Sunt de acord ca trebuie acea hartie, dar motivatia pentru care trebuie hartia respectiva nu este amorul artei, ci evitarea cazurilor in care piesa se defecteaza din cauza proastei instalari.
In cazul meu insa, chiar mecanicul lor a confirmat faptul ca defectiunea nu se datoreaza in nici un caz instalarii.

Sigur ca, din punct de vedere scriptic, ei nu sunt obligati sa imi onoreze garantia fara actele respective. Dar, atunci cand necesitatea actelor este invalidata de situatia de fapt, invocarea lipsei actelor nu este altceva decat un pretext pentru a nu onora garantia.

Mai mult, in cazul meu nu era vorba de o clanta de 30RON, ci de o piesa fara de care nu poti folosi masina, care a costat 850RON...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Jun 17 2006, 05:10 AM
Post #4


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



QUOTE (Robert)
Sigur ca, din punct de vedere scriptic, ei nu sunt obligati sa imi onoreze garantia fara actele respective.


Nu sunt jurist sau avocat, dar am citit, dupa intamplarea care constituie subiectul acestui topic, legislatia valabila in Romania referitoare la acest caz. Este vorba despre legea 449/2003, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, publicata in M. Of. partea I nr. 812 din 18.11.2003.
Urmatoarele articole din lege sunt relevante in cazul meu:
- Art. 9: Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.
- Art. 20: (1) Garantia trebuie sa cuprinda mentiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului si sa ateste in mod clar ca aceste drepturi nu sunt afectate prin garantia oferita.
(2) Garantia trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire -, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatii specializate de service.
- Art. 22 (1) Clauzele contractuale sau intelegerile incheiate intre vanzator si consumator inainte ca lipsa de conformitate sa fie cunoscuta de consumator si comunicata vanzatorului, care limiteaza sau inlatura, direct ori indirect, drepturile consumatorului prevazute de prezenta lege, sunt nule de drept.

Din art 9 rezulta clar ca identificarea precisa a vanzatorului, a cumparatorului si a produsului este suficienta pentru a genera raspunderea vanzatorului. In cazul meu, vanzatorul (Vifor) m-a indentificat in mod precis si unic ca fiind cumparatorul produsului (acel demaror Unipoint pentru BMW 535i) comercializat de el, deci trebuia sa onoreze garantia.

Din art 20 (2) rezulta ca prin actele de garantie se precizeaza modul in care se identifica produsul, termenul de garantie, vanzatorul - elemente care au fost determinate, in cazul meu, chiar in lipsa acestor acte, prin recunoastere directa de catre vanzator si confirmarea elementelor de indentificare in urma cautarii si gasirii tranzactiei in baza lor de date.

Din art 22 (1) rezulta clar ca orice clauza inscrisa de vanzator in "contractul" incheiat la vanzare, prin care imi limiteaza dreptul la garantie (inclusiv conditionarea garantiei de existenta acelor acte) este nula de drept - atat timp cat identificarea cumparatorului si a produsului a fost precisa si admisa de catre vanzator.

In ceea ce priveste instalarea in service autorizat, eu am mers cu masina la ei, deci mecanicii lor puteau in orice moment sa verifice si sa confirme ca instalarea a fost efectiuata corect. Sunt doua fire si doua suruburi, pe care nici macar nu ai cum sa le incurci unul cu altul. De altfel, diagnisticul pus de mecanicul lor a fost clar si fara indoiala: defectiune cauzata de calitatea slaba a piesei.

Deci, imi pare rau, dar cred ca si din punct de vedere legal eram indreptatit la acordarea garantiei, conform legislatiei valabile in Romania. Repet, nu sunt jurist. Voi mai studia cazul, dar cred ca textul legii imi da dreptate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th April 2018 - 03:02 AM