![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Ma contram cu dl. ccc despre subiectul de mai sus
Punctul meu de vedere e urmatorul: daca in ultima treapta de viteza nu poti tura motorul pana la turatia unde ai puterea maxima (Pmax), atunci nici o transmisie (cu 6 sau 10 rapoarte) nu te va ajuta sa depasesti Vmax De ex, presupunem un bmw care are Pmax la 6000rpm, iar Vmax (sa zicem 200km/h) in ultima treapta e la 5500rpm O transmisie putin mai scurta poate te va ajuta sa ajungi la 205-210, dar nici o transmisie din lume nu te va "propulsa" la 240km/h!! Asta pentru ca la viteze mari singurele forte care mai conteaza sunt cele de frecare (cu asfaltul si aerul) Iar puterea motorului nu face altceva decat sa invinga aceste forte Dl. ccc sustine contrariul, si anume ca poti ajunge si la 300km/h cu o transmisie de N rapoarte, bine gandita.. -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Root Admin Posts: 8,263 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 13 Car: E36 325i Engine: M50 192CP ![]() |
pai asa stiam si eu, ca in ultima treapta nu poti ajunge la turatia maxima..
totusi, chiar tu ai ajuns la 6500 in a 5-a :eek: uite atasamentu.. remember? eu n-am ajuns decat la 5500 si nu se mai ducea nici moarta.. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Am specificat clar ![]() La mine de ex, un diff. de 2.91 sau 2.8x m-ar fi ajutat sa am mai multa viteza la Pmax, dar cel de acum 2.56 nu imi "garanteaza" ca pot prinde 263km/h la 5900rpm Later edit: daca ai mai fi avut de ex inca 7 trepte intermediare intre tr. 4 si tr. 5, crezi ca ai fi depasit 240-245 pe ceas? Sau cum e acum la mine: transmisia suporta 280km/h la 6200rpm Daca as avea cutie in 18 trepte, cu ultima treapta tot 1:1, as avea vreo sansa sa ajung la 280?? -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Exista o formula (cam stufoasa) din care rezulta puterea necesara unei masini pentru a se deplasa cu viteza v:
P = ((Rr * m * g * v) +(S/2 * Ca * Daer * v^3)) * (1 + PierderiT) Unde: P -> puterea motorului; Rr -> coeficient de rezistenta la rulare pe sosea; m -> masa masinii; g -> acceleratia gravitationala; v -> viteza de deplasare; S -> suprafata frontala a masinii (ca idee, este suprafata "gaurii" pe care ar lasa-o masina daca ar trece printr-o perete mare de hartie asezat perpendicular pe directia de mers); Ca -> coeficientul rezistenta aerodinamic; Daer -> densitatea aerului; v^3 -> viteza la cub (puterea a treia); PierderiT -> pierderi in transmisie. Ca sa aplicam formula de mai sus, trebuie transformata intr-o functie care sa determine puterea in functie de viteza, deci toti parametrii (cu exceptia P si v) trebuie inlocuiti cu valorile lor numerice. Empiric: Rr = 0.01..0.02; m = vezi in talon; g = 9.8 m/s^2; S si Ca = cam greu de aflat. Cautati in fisele tehnice, sau online pe site-uri ca www.carfolio.com/. De ex, pentru E34 520i, S = 2.07mp iar Ca = 0.3. Produsul S * a este notat in unele materiale cu "Cx". In fisele tehnice aparute in Romania, Ca este notat cu Cx. Atentie sa nu iasa vreo confuzie. De regula, pentru masini 1970+, Ca are valori in domeniul 0.27 .. 0.40; Daer = 1.3 Kg/m^3; PierderiT = 0.15 .. 0.20. Pentru masinile cu transmisie spate, cam 0.17 .. 0.20. Pentru transmisie fata, 0.15 .. 0.17. In formula, toate marimile sunt in Sistemul International, deci puterea trebuie exprimata in KW iar viteza in m/s. Evident, formula asta ma ajuta numai sa determin de cata putere am nevoie pentru a deplasa masina cu viteza v. Apoi, din diagrama turatie - putere, aflu la ce turatie a motorului ating acea putere. Apoi, aflu ce turatie trebuie sa am la roata pentru acea viteza. Apoi, determin raportul treptei de viteza. Deh, mergeti mai departe cu teoria. Fapt divers: la E28 535i, cu cutie Getrag 260 (treapta V subunitara), viteza maxima se obtine in treapta a IVa. ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Si eu,care vroiam repede sa ma bag sa explic si eu cum sta treaba dar vad ca exista deja explicatii relevante in stabilirea vitezei maxime si de ce lucruri este conditionata ea.
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Am pus niste valori burtiere pt viteza de 240km/h == 66.7m/s P = (0.015 * 1400 * 9.8 * 66.7m/s) + (2/2 * 0.35 * 66.7^3) * (1 + 0.2) = 13.727 + 103.859 * 1.2 = 138.358W (?) ~= 188CP Pare destul de aproape de realitate... se observa ca masa masinii practic nu influienteaza Vmax, poate doar cauciucurile sa influienteze cu 3-5% Acum, pt 280km/h avem: P = 13.727 + (2/2 * 0.35 * 77.8^3) * 1.2 = 13.727 + 197.783 = 237.339W ~= 321CP (M3 frate!! ![]() -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
exact pt fiecare km in pls de la o anumita viteza iti trebuie din ce in ce mai multi caluti ,a fost o emisiune pe Discovery unde unii cu un ford parca ca sa mai obtina (nu mai tin minte exact datele)cred ca 80 de km in plus le trebuiau cam 240 de caluti,deci viteza maxima ajungea undeva la 300 si...
-------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
QUOTE (jaffar) exact. cu cit viteza e mai mare, cu atit fortele pe care trebuie sa le invingi cresc (si nu liniar, poate exponential
![]() Nu "exponential", ci "polinomial" ![]() -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
[quote=Iulika0069]Am pus niste valori burtiere pt viteza de 240km/h == 66.7m/s
P = ( Mai era un set de paranteze - le-am trecut mai sus cu rosu. Ideea este ca totul se inmulteste la urma cu (1 + PierderiT), deoarece motorul trebuie sa invinga suma ambelor rezistente: la rulare + aerodinamica. Din fericire, asta nu influenteaza prea mult rezultatul, pentru ca ponderea rezistentei la rulare este foarte redusa, la viteze mari. Refacut, calculul iese asa: - pentru 240 Km/h: 155.3KW = 211 CP - pentru 280 Km/h: 239.5KW = 325 CP Evident, trebuie tinut cont de faptul ca valorile parametrilor sunt estimate, dar cred ca ne aflam intr-o marja de eroare de 10% fata de real. Ca interpretare, pentru "modelul" de masina din calcul, pentru a mari viteza maxima cu 40 Km/h (de la 240 la 280) motorul trebuie sa fie mai puternic cu peste 100 CP. Later edit: si ai mai uitat densitatea aerului, 1.3 Kg/m^3. Pentru Ca cred ca poti folosi 0.3, pentru ca E36 este o caroserie moderna. Am marcat cu albastru ceea ce am modificat la "later edit". |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 329 Joined: 16-November 05 Member No.: 99 Car: e46 316i Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP ![]() |
Explicat mai simplist cred ca trebuie sa ne legam de un fapt care apare in mod real la orice masina si pe care voi l-ati semnalat aici si anume ca in ultima treapta masina nu ajunge la aceiasi turatie ca in prima... De ce? pai pentru ca dupa cum cineva a calculat aici fortele de franare (sau ca sa zic asa contrare ca directiei de aplicarie a acceleratiei motorului) sunt atat de mari incat se realizeaza un echilibru pe care motorul cu puterea lui standard nu o poate depasi in treapta respectiva de viteza... personal consider ca se poate si e necesar a se umbla si la cuplu pentru cresterea vitezei maxime si puterea sa raman la fel... cu alte cuvinte trebuie macar mentinuta turatia atinsa cu treapta maxima standard a masinii si in cazul modificarii ei cu o alta mai mica (subunitara)... asta se poate si printr-o marire a cuplului... suplimentar, o mare problema, mi se pare si timpul in care se ajunge la viteza respectiva pentru ca in conditii de trafic normale, chiar si pe o autostrada normala cu o super linie dreapta ai nevoie de ceva kilometrii sa ajungi la respectivii 240 km/h... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
?!
A mea ajungea in tr. a V-a la 6500rpm (limitare).. -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 8th July 2025 - 03:40 AM |