Ursu' albastru, 325i '90 |
Ursu' albastru, 325i '90 |
May 9 2020, 01:27 PM
Post
#61
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,952 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
O sa cumpar si eu un bidon de sange de strumfi. Eu mai aveam ceva de pattex, si un bidon vechi de feruginol ieftin cu care o sa mai dau in interiorul rezervorului.
-------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
May 9 2020, 09:37 PM
Post
#62
|
|
91% BMW corupt Group: Members Posts: 980 Joined: 7-March 07 Member No.: 732 Car: E30|E46 Engine: M20|M54 |
Moar work in carantina:
Azi m-am apucat de pompa de benzina. Arata bine per total, putina rugina la imbinarea garniturii (atat pe rezervor cat si pe suportul pompei), dar se rezolva cu sange de strumf Am reparat tiganeala: vs Culmea e ca si valva veche era tot originala, dar varianta nfl/nonAC. Practic omul a dat o caruta de bani pe un cod gresit, si probabil de nervi a ciopartit-o.... Tot din categoria tiganeli: In ritmul asta, mai mult muncesc decat ma plimb cu ea. Oh, well... noi sa fim sanatosi. PS: atentie la Chelade, folositi cantitati mici turnate in alte vase, nu bagati pensula direct in recipientul original. Reactioneaza imediat la rugina/oxidul de fier prezent pe firele pensulei (riscati sa contaminati intregul bidon). |
|
|
May 11 2020, 09:15 AM
Post
#63
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,952 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Zici de improvizatii, dar mi se pare ca masina arata totusi foarte bine per ansamblu. Poate ai si tendinte de pefectionist, ce e oarecum incompatibil cu orice vehicul rulat de 30 de ani. Despre rezervor, este de metal? Olandezii sunt ingrijorati de benzina E10 care ar coroda rezervoarele metalice. Eu o sa incerc sa tratez rezervorul cu un strat protectiv. Rezervor care e oricum compromis, dar alta nu am. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
May 11 2020, 09:06 PM
Post
#64
|
|
91% BMW corupt Group: Members Posts: 980 Joined: 7-March 07 Member No.: 732 Car: E30|E46 Engine: M20|M54 |
Recunosc ca am o oarecare tendinta de OCD si exista sanse sa nu dorm noaptea daca stiu ca ceva e in neregula.
Mi-am cumparat fiecare clema si surubel lipsa, dar masina va ramane la mine pt mult timp si o fac pt sufletul meu, sa zicem. Pe de alta parte, nu ma pot juca nici cu siguranta personala, nu pot accepta ca poate nu franeaza corect sau ca valva de la radiatorul de caldura consta intr-o improvizatie si putea sa dea un mare fail la o plimbare cu familia. Pentru acelasi motiv am schimbat si pompa de benzina, are 30 ani si desi nu da semne, n-as vrea sa repet experienta cu E46. In acelasi timp, m-am gandit ca obiectiv pe termen scurt si la procesul de atestare ca vehicul istoric, deci fac tot posibilul sa nu am observatii. Per total e in stare buna, ma bucur ca nu am de lucrat la tinichigerie (desi mai descopar ici colo puncte de rugina), dar consider ca un efort facut acum ma scuteste de batai de cap viitoare, de asta incerc sa previn orice problema sau sa readuc la starea initiala orice improvizatie. Plus ca viata e scurta, pandemia asta ne dovedeste in fiecare zi... Da, rezervorul e de metal, momentan arata bine - din ce pot vedea cu ochiul liber - nici pe exterior nu avea lovituri sau rugina/parti expuse. Parca citisem ceva de problemele corozive, dar pe vremea introducerii lui aveam E46 si nu ma afecta prea tare. E cazul sa aprofundam subiectul.... exista vreun tratament in afara protejarii rezervorului ? Aditiv care sa combata ionii de clor ? *edit: mi-am amintit ca am doua doze de aditiv de la Pro-Tec, par destul de buni baietii astia. Am folosit aditivul pt curatat catalizatorul de la ei si a fost OK. http://www.pro-tec-deutschland.com/en/prod...d-fill---petrol Vad ca au si substitut pentru Pb, ajuta in motoarele vechi ? http://www.pro-tec-deutschland.com/en/prod...bstitute-1-1000 This post has been edited by BBo: May 11 2020, 09:15 PM |
|
|
May 12 2020, 07:39 AM
Post
#65
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,952 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Orice motor cu catalizator a fost proiectat sa merge fara plumb.
La rezervoare exista tratamente epoxy cum e de exemplu tapox. Adica se aplica o pelicula pe suprafata rezervorului in interior si nu mai exista contact benzina - metal. Teoretic. Practic nu stiu daca o sa reusesc sa acoper toate suprafata, are o forma tare ciudata rezervorul la E12. Dar macar fundul si imbinariile sa reusesc. La E30 inca gasesti piese si poate nu sunt prea scumpe, ce e cert, mai ieftin nu se fac. Vad cum au s-au scumpit piese de 2002. Acum 15 ani am primit cadou un set de grile in stare buna, acum se cere peste 500 de euro pe asa ceva. Nari noi erau 80 de euro in 2007, acum .. nici nu vreau sa stiu. Pe de alte parte, preturi fiind mari, vad ca au aparut piese aftermarket pe care inainte nu le gaseam in stare buna sa le cumpar. Asa ca, daca iti propui perfectiune, mai bine acum decat peste 5 ani. Si daca tot mentionezi antigel, eu am avut la kawasaki un furtun explodat si am ramas fara piele pe glezna o vreme. Bad design, trece un furtun peste toba si acolo e si o gaura de ventilatie in carena care permite antigel sa ajunge la glezne -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
May 12 2020, 08:52 AM
Post
#66
|
|
91% BMW corupt Group: Members Posts: 980 Joined: 7-March 07 Member No.: 732 Car: E30|E46 Engine: M20|M54 |
Nu stiu ce sa zic despre ieftine, cele originale si pe care n-am putut sa le gasesc aftermarket sunt nesimtit de scumpe, din punctul meu de vedere. Dar ai dreptate, mai bine mai scumpe acum decat mult mai scumpe peste 5 ani. Legat de rezervor, n-am nicio sansa sa il tratez acum, ar insemna sa il dau jos de pe masina si pentru asta cred ca o iau de la capat cu punte, cardan, diferential etc. N-am aceasta posibilitate nici dpdv tehnic. Dar s-a notat, am in vedere pe termen mediu. Am descoperit si un video al celor de la Pro-Tec legat de aparitia apei/folosirea alcoolurilor in combustibil. https://www.youtube.com/watch?v=i7OoHDiiiwE |
|
|
May 12 2020, 11:15 AM
Post
#67
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,952 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Asta un film horror
-------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
May 12 2020, 02:02 PM
Post
#68
|
|
100% BMW corupt Group: Administrators Posts: 8,477 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp |
E ca filmele americane. Se termina (prea) frumos.
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
Jul 14 2020, 11:07 AM
Post
#69
|
|
91% BMW corupt Group: Members Posts: 980 Joined: 7-March 07 Member No.: 732 Car: E30|E46 Engine: M20|M54 |
N-am prea progresat, interiorul tot scos e, am mai aranjat electrica, am curatat si ceruit, am refacut unele lipituri pe la antena si cablajele puse de aia la alarma etc.
Am luat doua casetofoane, la unul am probleme (cred?) de fixare pe posturi, nu pare sa prinda nicio frecventa la cautare - insa daca apas pe butoanele 1-6 reda postul memorat pentru cateva secunde, dupa care trece iar pe search. Initial am crezut ca face asa de la faptul ca era o problema cu antena, dar nici dupa mufarea antenei nu pare sa isi revina. Nu stiu daca e de la cass in sine sau altceva (cablaje), dar nu-mi place.... iar al doilea cass nu raspunde la codul de antifurt, e un Blaupunkt al carui cod il poti obtine usor cu programele de pe net, toate imi returneaza acelasi cod, dar cass-ul zice pas. Sper ca dupa 15 iulie sa pun interiorul la loc si sa apuc sa ma plimb si eu anul asta pana nu se reintroduce starea de urgenta |
|
|
Jul 14 2020, 12:21 PM
Post
#70
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,952 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Mai incearca la Blaupunkt dar sa ramana alimentat mai mult timp inainte sa introduci cod, sau intre incercari. Parca au si un timer, ceva, tin minte ca si la E32 am incercat mai multe metode pana am reusit. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Jul 14 2020, 02:27 PM
Post
#71
|
|
91% BMW corupt Group: Members Posts: 980 Joined: 7-March 07 Member No.: 732 Car: E30|E46 Engine: M20|M54 |
Da, au nevoie de 1h de alimentare intre incercari. Am tot incercat, dar nu mi-a iesit... mai vedem dupa ce o pun toata la loc.
|
|
|
Jul 14 2020, 04:35 PM
Post
#72
|
|
100% BMW corupt Group: Insiders Posts: 4,459 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 |
e o cauza pierduta casetofonul la al meu prind 2 posturi maxim..
-------------------- cotetz 1,8is
cazan 140i |
|
|
Aug 7 2020, 11:30 AM
Post
#73
|
|
91% BMW corupt Group: Members Posts: 980 Joined: 7-March 07 Member No.: 732 Car: E30|E46 Engine: M20|M54 |
Am terminat weekendul trecut, e intreaga.
Mai am niste maruntisuri de facut, gen pus lampile de iluminat la numar (aveam nevoie de suruburi noi), reglat capota ca nu-mi place cum sta (daca m-oi pricepe) si un polish. Si-a revenit si radio-ul ala care nu prindea posturile, ma bucur fiindca e modelul original al masinii. Weekendul asta e rost de plimbare |
|
|
Aug 10 2020, 11:02 AM
Post
#74
|
|
91% BMW corupt Group: Members Posts: 980 Joined: 7-March 07 Member No.: 732 Car: E30|E46 Engine: M20|M54 |
Impresiile bune nu le mai zic , postez doar 3 probleme: - inca se incalzeste pe loc cu AC pornit; electroventilatorul porneste odata cu AC-ul, vasc-ul e nou, aerisirea zic eu ca am facut-o bine; o s-o iau iar la mana - imi troncane ceva in bord (sub bord ?, poate chiar la motor ?) la denivelari; imi amintesc ca aveam problema asta si in primavara cand am adus-o de la B... sper sa fie ceva nelalocul lui/neprins si nu ceva mecanic (ma gandesc ca numai flansele de la amortizoare ar fi suspecte, restul sunt toate noi pe articulatie/suspensie) - am observat o depunere rosiatica/gen praf ca de rugina pe evacuare; in primavara nu exista, deci ori e rugina formata in evacuare (?!) pe care o scuipa acum, ori ceva de la amestec/ardere ? PS: Am depus cererea pentru atestare aseara tarziu, sa speram ca a fost intr-un ceas bun. This post has been edited by BBo: Aug 10 2020, 11:10 AM |
|
|
Aug 10 2020, 11:36 AM
Post
#75
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,952 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Este ciudat sa se incalzeste motorul doar cand sta pe loc si AC pornit in conditiile in care ai vasc bun si functioneaza ventilator AC. In conditia data suffla foarte mult aer prin radiator.
Esti sigur ca temperatura de antigel creste (prea mult)? La 02 de exemplu mai erau probleme cu pamantare care faceau sa arata acul de temperatura ceva eronat, de exemplu se misca in ritmul de semnalizare. Sau, fan de ac sufla in directie corecta? Apoi, ce stii despre termostat, pompa de apa? -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Aug 10 2020, 11:40 AM
Post
#76
|
|
100% BMW corupt Group: Insiders Posts: 4,459 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 |
Impresiile bune nu le mai zic , postez doar 3 probleme: - inca se incalzeste pe loc cu AC pornit; electroventilatorul porneste odata cu AC-ul, vasc-ul e nou, aerisirea zic eu ca am facut-o bine; o s-o iau iar la mana - imi troncane ceva in bord (sub bord ?, poate chiar la motor ?) la denivelari; imi amintesc ca aveam problema asta si in primavara cand am adus-o de la B... sper sa fie ceva nelalocul lui/neprins si nu ceva mecanic (ma gandesc ca numai flansele de la amortizoare ar fi suspecte, restul sunt toate noi pe articulatie/suspensie) - am observat o depunere rosiatica/gen praf ca de rugina pe evacuare; in primavara nu exista, deci ori e rugina formata in evacuare (?!) pe care o scuipa acum, ori ceva de la amestec/ardere ? PS: Am depus cererea pentru atestare aseara tarziu, sa speram ca a fost intr-un ceas bun. - evacuare cred ca e rugina, nu ai mers cu ea probabil si a facut ceva condens, baga ceva reprize de 6000 si vezi dupa. -in bord/sub bord e ceva relativ - daca nu ai AC pornit se mai incalzeste? parca pe partea de racire ai schimbat tot nu ? -------------------- cotetz 1,8is
cazan 140i |
|
|
Aug 10 2020, 12:37 PM
Post
#77
|
|
91% BMW corupt Group: Members Posts: 980 Joined: 7-March 07 Member No.: 732 Car: E30|E46 Engine: M20|M54 |
Pompa de apa era noua, o schimbase fostul, la pachet cu distributia. Treaba isi face pentru ca tin minte ca in garaj mai scadea acul daca o acceleram, deci de plimbat antigel sigur il plimba. Termostat am schimbat eu. Inclusiv jumatate de corp termostat, unde se rupsese capul conic si surubul nu mai inchidea circuitul (intra/iesea aer) - am niste poze in spate. Practic totul e nou pe partea de racire.
Se incalzeste si fara AC, dar urca mai greu acul. Cu AC imi trece de jumate in cca 5min, in conditiile in care acul de obicei sta usor dupa a 3 gradatie (deci urca o gradatie pe ceas, mai mult nu am avut curaj sa-l las). Fara AC probabil imi ia 10 min sa ajung acolo. Nu pare sa fie de la impamantare, stiu de problema cu mufa de minus de pe ceasuri, aici acul urca usor si coboara imediat ce inlatur cauza, nu sare brusc sau ceva de genul. Deci sigur se intampla ceva. Sper sa fie doar problema cu aerisirea, desi am incercat de multe ori si nu iese decat antigel, nici pic de aer. Am mai citit ca ar putea fi si de la senzorii de temperatura, dar ma cam indoiesc. O sa incerc sa o mai iau la pila o data. O ridic de bot si o aerisesc... , poate vrea asa... verific si directia de suflat a electroventilatorului, dar nu parea sa sufle in afara masinii cand am verificat ultima oara In bord/sub bord, da - e relativ, nu am putut identifica exact, nici n-am insistat pe subiect foarte mult, dar am retinut-o ca problema. O sa mai sap. Momentan iau pauza ca mi-a ajuns cat am surubarit, am nevoie de cateva zile departe de garaj , nu credeam ca o sa ajung sa zic asta. |
|
|
Aug 10 2020, 01:19 PM
Post
#78
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,952 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Mai ramana radiatorul atunci. Daca e bun ar trebui sa exista diferenta sesizabila de temperatura intre tur si retur. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Aug 10 2020, 01:23 PM
Post
#79
|
|
91% BMW corupt Group: Members Posts: 980 Joined: 7-March 07 Member No.: 732 Car: E30|E46 Engine: M20|M54 |
Si ala e nou .
O sa verific toate astea, multam' pentru idei. |
|
|
Aug 10 2020, 04:55 PM
Post
#80
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,952 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Si cam cat duce indicator peste mijloc?
Cred ca e inca analogic circuit pe E30, ca la E12, unde nu sta fix pe mijloc pentru ca nici temperatura nu e fixa. La E46 si alte mai noi acul afiseaza ceva calculat, sta fix pe mijloc intre 75ºC si 115ºC sau ceva de genul. E32 ar fi avut asa: http://www.nmia.com/~dgnrg/tempgage.htm -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 24th April 2024 - 04:16 AM |