IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Noile modele BMW, sau ce mai putem cumpara de la BMW
bartro
post Nov 6 2012, 11:31 PM
Post #21


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,463
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (alex230ro @ Nov 6 2012, 09:54 AM) *
Legat de N20 sunt curios de fiabilitatea lui in timp(probabil mult inferioara lui M30).

Eu nu cred, adica, poate e un pic mai pretentios la intretinere. Depinde cum definesti fiabilitatea. Running costs? Sau cat de des te lasa in drum in cazul in care respecti manual de intretinere? Sau cat rezista la abuz?
Oricum nu mai conteaza, M30 nu se mai face, cel mai recent exemplar are deja aproape 20 de ani. S-au dus.
LE: m-am amintit, ca exemplu/paranteza, Saab facea inca in aniilor 80 motoare turbo. Erau considerate foarte fiabile. Nu cred ca e o tehnologie care e inca la inceput.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Nov 7 2012, 01:53 AM
Post #22


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,685
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



Sunt curios ce discutii va isca un N20, la ~20 ani de la iesirea lui din productie laugh.gif Nici nu vreau sa ma gandesc ce va fi 20 ani de acum incolo, benzina, motorina, ecodiesel, transport in comun ... wacko.gif


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Nov 7 2012, 07:35 AM
Post #23


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,058
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: esteE46+E30
Engine: avemM54+M42





QUOTE (bartro @ Nov 6 2012, 11:31 PM) *
QUOTE (alex230ro @ Nov 6 2012, 09:54 AM) *
Legat de N20 sunt curios de fiabilitatea lui in timp(probabil mult inferioara lui M30).

Eu nu cred, adica, poate e un pic mai pretentios la intretinere. Depinde cum definesti fiabilitatea. Running costs? Sau cat de des te lasa in drum in cazul in care respecti manual de intretinere? Sau cat rezista la abuz?
Oricum nu mai conteaza, M30 nu se mai face, cel mai recent exemplar are deja aproape 20 de ani. S-au dus.
LE: m-am amintit, ca exemplu/paranteza, Saab facea inca in aniilor 80 motoare turbo. Erau considerate foarte fiabile. Nu cred ca e o tehnologie care e inca la inceput.

rezistenta abuz+de cate ori te lasa in drum DUPA ce masina iese din garantie smile.gif Saab a dar faliment nu prea ar fi de comparat tongue.gif


--------------------
cazan 2.5+1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FiveThreeFive
post Nov 7 2012, 08:32 AM
Post #24


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 69
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5



Filmuletul de la link-ul de mai jos
http://www.youtube.com/watch?v=xU1SZ_DS4GY
a avut un rol major in ajustarea conceptiei mele personale.

Intotdeauna am considerat modelul E31 850 CSi drept cel mai reusit BMW al anilor '90. Fabricat de divizia M, cu un design fabulos si o fisa tehnica care ar fi trebuit sa garanteze performante superioare pentru mult timp: motor V12 5.576 cmc, 380 CP la 5.300 rpm, 550 Nm la 4.000 rpm. Cam greu (1.865 Kg), dar cu o serie de gaselnite tehnice de avangarda (precum punte spate activa).
Este un model pe care, acum cca. 4-5 ani, chiar ma gandeam in mod serios sa-l cumpar. Din fericire, taxa de inmatriculare m-a impiedicat (trebuie sa fiu realist si sa recunosc ca intretinerea lui m-ar fi costat de ma cac*m pe mine...)

Iar clipul de mai sus demonstreaza cum un E92 335d, Diesel, model obisnuit de serie, 2.993 cmc, 286 CP la 4.400 rpm si 580 Nm intre 1.750-2.250 rpm, este exact la fel de rapid ca un 850 CSi. Greutatea joaca si ea un rol, E92 are numai 1.645 Kg. Totusi, E92-ul consuma in medie 7 l/100Km, pe cand la E31 media sigur nu scade sub 16 l/100Km.

Cu 10 ani in urma, daca cineva mi-ar fi spus ca un Diesel de serie cu motor de numai 6 cilindri si 3.0 litri va fi la fel de rapid ca un 850CSi cu motor V12 de 5.6 litri, in conditiile in care va consuma mai putin de jumatate decat acesta din urma, probabil ca l-as fi considerat afon in ceea ce priveste masinile.

Este un mesaj pentru toti cei care, ca si mine, au ramas intepeniti in pasiunea pentru BMW-uri vechi. Nu spun sa aruncam la gunoi aceasta pasiune, dar probabil este momentul sa facem pasul inainte si sa acceptam faptul ca tehnologia automobilului a avansat enorm in ultimii 10-15 ani.
Iar modelele pe care le admiram atat de mult sunt, in fapt, relicve ale unei tehnologii apuse si depasite.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Nov 7 2012, 09:28 AM
Post #25


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,058
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: esteE46+E30
Engine: avemM54+M42



singurul model vechi care a rezistat si rezista este E30 datorita faptului ca pe acea masina se poate pune practic orice motor iar M20-urile de serie pot fi modificate fara mari probleme,de asemenea swap-ul cu M50 urmat de adaugarea turbo e ceva comun.Cu toate acestea usor usor moare si E30-ul.Sincer sunt ingrozit de multitudinea de sisteme electronice si de faptul ca noile motoare au devenit din ce in ce mai complicate.Lecturarea unui manual de reparatii de E46 si indeosebi la partea de "soft" poate da mari batai de cap smile.gif o gramada de senzori care nu erau prezenti pe E30.Sincer inca evaluez posibilitatea de a da E46 si a cumpara un E30 asta chiar in conditiile in care M54 este privit ca un motor fiabil iar compactul are putini km(sub 100.000km).PS:sincer sa fiu evolutia de care spui e normala ,daca comparam sa zicem un BMW din anii 1960 vs BMW 1980 de ex,poate ca acum e mult mai rapida.

This post has been edited by alex230ro: Nov 7 2012, 09:29 AM


--------------------
cazan 2.5+1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Nov 7 2012, 09:36 AM
Post #26


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,463
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp





QUOTE (alex230ro @ Nov 7 2012, 07:35 AM) *
rezistenta abuz+de cate ori te lasa in drum DUPA ce masina iese din garantie smile.gif Saab a dar faliment nu prea ar fi de comparat tongue.gif

Voi vorbiti de M30 pentru ca a fost de zeci de ani de zile un motor bun. A avut timp se devine un motor de referinta. N20 va fi inlocuit in timp mult mai scurt. Nu inseamna ca e mai bun sau mai slab. Inseamna ca ciclu de viata unui design este mai scurt in zilele astea. Cauzele? Poate printre altele, o piata auto mai competetiv, tehnologii noi apar des, si proces de dezvoltarea mai avansat/profesionist (CAD) si un time to market mai scurt.

Saab nu a dat faliment din cauza motoarele slab. Au batut astia de la GM joc de marca aia. Nu mai era competitiv!


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Nov 7 2012, 10:06 AM
Post #27


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,058
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: esteE46+E30
Engine: avemM54+M42



M30 nu a avut "concurenta" practic motorul ala la vremea lui era cam peste tot ce aveau ceilanti concurenti cred.

This post has been edited by alex230ro: Nov 7 2012, 10:07 AM


--------------------
cazan 2.5+1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rares
post Nov 7 2012, 10:16 AM
Post #28


55% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 613
Joined: 8-August 07
Member No.: 1,066
Car: E39
Engine: e12



fac ce fac si tot pe forumul asta ajung...
Nu am idee despre motoarele noi. Ma depasesc complet. In schimb, imi aduc cu placere aminte cand mi-am desfacut eu, la mine in garaj, distributia la M30 si am pus-o inapoi, pentru ca apoi, la o verificare cu stroboscop, sa trebuiasca ajustat delcoul cu un dinte spre stanga. Vremuri demult apuse. Dinozauri. Chiar daca nu mai exista, tot timpul se vorbeste despre ei si nu vor fi uitati niciodata.
P.s. apropo, M30-ul meu arata CA NOU in interior.
Dupa ce l-am pus la loc si mi-a dat rateuri de mi-a ajuns flama pana in tavanul garajului, am reusit sa-l pornesc. M-a filmat un prieten cu telefonul. Mor de ciuda ca nu mai am filmarea aia. Aveam o fata de tampit retardat exultand. de fericire.
P.s.p.s. de e39 ma doare in c*r.

This post has been edited by Rares: Nov 7 2012, 10:17 AM


--------------------
I can take you there faster....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Nov 7 2012, 10:26 AM
Post #29


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,463
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (alex230ro @ Nov 7 2012, 10:06 AM) *
M30 nu a avut "concurenta" practic motorul ala la vremea lui era cam peste tot ce aveau ceilanti concurenti cred.

Cand iti iei masina noua, vii la mine si facem schimb de motor? tongue.gif

QUOTE (Rares @ Nov 7 2012, 10:16 AM) *
fac ce fac si tot pe forumul asta ajung...

De parca nu e frumos aici dry.gif


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rares
post Nov 7 2012, 10:35 AM
Post #30


55% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 613
Joined: 8-August 07
Member No.: 1,066
Car: E39
Engine: e12





QUOTE (bartro @ Nov 7 2012, 08:26 AM) *
De parca nu e frumos aici dry.gif

aici e cel mai frumos.
fiul ratacitor.
there`s no place like home.


--------------------
I can take you there faster....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Nov 7 2012, 11:00 AM
Post #31


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,058
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: esteE46+E30
Engine: avemM54+M42



QUOTE (bartro @ Nov 7 2012, 10:26 AM) *
QUOTE (alex230ro @ Nov 7 2012, 10:06 AM) *
M30 nu a avut "concurenta" practic motorul ala la vremea lui era cam peste tot ce aveau ceilanti concurenti cred.

Cand iti iei masina noua, vii la mine si facem schimb de motor? tongue.gif

QUOTE (Rares @ Nov 7 2012, 10:16 AM) *
fac ce fac si tot pe forumul asta ajung...

De parca nu e frumos aici dry.gif

daca te descurci cu cei nspe mii de senzori cu placere smile.gif
off topic:am "pierdut" contul de dincolo biggrin.gif am schimbat parola cu uan random dupa ce in prealabil am schimbat adresa din profil cu una la bulan,acum intru doar sa mai vad ce mai e pe mica publicitate ca guest.


--------------------
cazan 2.5+1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Nov 7 2012, 11:20 AM
Post #32


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,463
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Ma descurc cu senzori, nu e problema.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Nov 7 2012, 10:13 PM
Post #33


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,685
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



QUOTE (FiveThreeFive @ Nov 7 2012, 08:32 AM) *
Nu spun sa aruncam la gunoi aceasta pasiune, dar probabil este momentul sa facem pasul inainte si sa acceptam faptul ca tehnologia automobilului a avansat enorm in ultimii 10-15 ani.


Ce-i drept cam in urma cu 10 ani au inceput diesel-urile sa faca pasi din ce in ce mai mari, parca prin 2004 deja erau in le mans, ori 2006 nu mai stiu exact. Oricum, e o chestie care mi se pare absolut normala, in cativa ani tehnologia a facut cateva salturi spectaculoase, cel mai simplu observi de exemplu saltul de la finele anilor 90 la mid 2000 cand au facut pc-urile salturi uriase. Poate ca nu eram noi foarte atenti la asta si eram concentrati pe lucrurile de zi cu zi, cert e ca anii au trecut si-au trecut si tehnologia n-a stat pe loc.

Dar in acelasi timp si tehnologia motoarelor pe benzina a avansat. Motor mic, benzina + turbo = foarte multi oameni fericiti. Ambele tipuri de motoare au devenit din ce in ce mai eficiente. Eu inca astept sa apara mainstream pe biodiesel smile.gif Ulei de rapita sau reciclat, abia astept.

Cat despre pasiune, nu cred ca poti s-o arunci la gunoi. Pana la urma nu-i un concurs intre E30 sau E31 si alte modele mai recente. Friendly competition, da. Dar concurs, nu.

PS: tineti minte mclaren F1 vs veyron? tongue.gif


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Nov 9 2012, 12:18 AM
Post #34


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa





Din pacate, cu cat normele de poluare vor fi mai exigente, cu atat vor fi motoarele mai putin fiabile si mai problematice in timp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRM112
post Jan 9 2013, 12:42 PM
Post #35


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,094
Joined: 26-July 07
From: penthouse
Member No.: 1,040
Car: e34 FL dric
Engine: mm 143; trebuie ejectat



n-am mai intrat de mult
dar
ca sa sumarizez o experienta personala vis-a-vis de subiect pot spune ca cea mai mare greseala din ultimii 5-6 ani a fost sa NU inmatriculez e32 pe Bulgaria si eventual in legatura cu consumul s-ar fi putut monta o instalatie de GPL performanta care scadea putin costurile totale.

In ultimii ani au crescut veniturile, am ajuns mandru posesor de cazan nou si a fost o alta greseala.
Din lista ta as exclude orice inseamna motorizarea diesel daca se merge pe ideea "respectarea intretinerii -by the book".
Filtrul de particule costa o galagie de bani; se poate elimina, desigur. Nu cred sa fie mari probleme cauzate de lipsa lui.
Mai apoi, asa cum spune si dl 535, am ajuns sa fac servisarea la reprezentanta constrans de scule si priceperea furnizorilor de servicii. Pentru lucruri minore apelez in schimb la un atelier specializat.
Din alt punct de vedere cred ca 4-5 ani de la data fabricatiei este exact varsta cand incep sa apara diverse probleme.
Poate eu am fost mai ghinionist (cum am norocul sa fiu) dar uite ce am patit eu la o masina de 5-6 ani:
1. am schimbat coloana directie (intre cele 1% cazuri in care are fail permanent si nu mai citeste cheia)
2. am schimbat compresorul pt suspensia spate (il are si x3-ul din cate stiu si f. posibil si x1)
3. niste fire pt deschiderea haionului/lunetei s-au rupt prin plafon facand masa pe acolo. (hayon deschis in mers; etc)
4. din cauza problemei 3 am ajuns la pct. 4 -> bateria nu poate fi non-OEM si cred ca sti preturile.

Ca o parere personala asupra acestui topic consider ca pot sa te sfatuiesc....zic eu...de bine...sa uiti marca BMW in ceea ce inseamna masini noi (dupa anii 2000). Daca vrei o masina noua, moderna, fabricata cat mai recent, cred ca Subaru e una din optiuni. Inteleg ca au cele mai putine module, calculatoare si sisteme.

l.e. chiar ma uitam zilele trecute pe google dupa imagini cu e32 si am intrat pe autovit: surpriza nici acolo nu mai sunt!

This post has been edited by CRM112: Jan 9 2013, 12:45 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jan 9 2013, 01:21 PM
Post #36


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,777
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Bineinteles, nu scap nici o ocazie sa pomenesc blestemul E32-ului diablo.gif

Acum ontopic, ce masina ai? Presupun ca e un X5, probabil 3.0d ?
Pai la cat costa masina aia , intretinerea e nimica toata biggrin.gif

Despre masini simple... am eu toyota avensis care e la nivelul tehnologic al BMW-ului E36. Ba chiar are unele lipsuri daca e sa o compar cu E28-ul meu. E ok ca fiabilitate, dar e PROASTA rau. Bine, unele minusuri probabil se aplica tuturor masinilor noi
- garda joasa la sol
- cu toate astea, pozitie foarte inalta la volan
- suspensie prea rigida, arcuri tari, amortizoare slabe. N-ar fi o problema, dar scaunele nu atenueaza nimic si te zgaltzaie rau.
- din cauza suspensiei cu cursa scurta ramai suspendat imediat in conditii "speciale": zapada, araturi, sleauri
- vizibilitate infecta prin parbriz si luneta

Alte minusuri la masina asta simpla, in comparatie cu E28-ul:
- nu zice cand trebuie sa mergi in service (BMW are asa ceva din anii '70-'80)
- nu zice cand esti la minim cu
-- lichid parbriz
-- lichid racire
-- ulei
- nu anunta becuri arse
- faruri megaproaste
- zgomot interior ridicat. Si nu doar ridicat, ci pe frecvente foarte deranjante tocmai pe la viteza de croaziera, 120-140 km/h. Trebuie sa merg ca nebunu: ori nebun de legat (180 km/h), ori nebun tranchilizat (100-110 km/h).

In schimb te dispera la propriu soneria cand nu ti-ai pus centura cand te duci 200m pana la paine.


Deci nu masina simpla, decat daca vrei sa compenseze prin senzatii, caz in care poate subaru ar fi o idee.
Vreau totusi sa cred ca un BMW te imbraca cel mai bine, daca alegi bine modelul, transmisia si motorizarea.


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Jan 9 2013, 01:34 PM
Post #37


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,463
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



E32 mai sunt. Nu stiu cat de bune, dar sunt.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Jan 9 2013, 01:49 PM
Post #38


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,058
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: esteE46+E30
Engine: avemM54+M42





QUOTE (TiL @ Jan 9 2013, 01:21 PM) *

baaa pai de aia e fiablia ghena!eu am asa senzor tep ext,senzor nivel ulei,senzor presiune ulei,senzo nivel apa vas expansiune,senzor nivel lichid stergatoare,senzori parcare,senzor senzor seeeeeeeeeeenzooooor biggrin.gif
dupa aia e module tongue.gif
am zis odata ca m-am uitat pe manuale de repararatii E46 si m-a luat durerea de cap smile.gif


--------------------
cazan 2.5+1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xander
post Jan 9 2013, 01:57 PM
Post #39


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 765
Joined: 28-October 07
From: iasi
Member No.: 1,243
Car: E28,E39
Engine: M21,116CP M57 193CP



QUOTE (TiL @ Jan 9 2013, 01:21 PM) *
[b]
Vreau totusi sa cred ca un BMW te imbraca cel mai bine, daca alegi bine modelul, transmisia si motorizarea.


Exact asta as vrea si eu
Intrebarea mea este in ce model te simti ca in cele vechi, ca esti sofer nu te joci pe calculator.
Eu cred ca un 535i ( modelul nou ) este o masina buna.Pana fac test drive cred dupa aia nu stiu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRM112
post Jan 9 2013, 03:14 PM
Post #40


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,094
Joined: 26-July 07
From: penthouse
Member No.: 1,040
Car: e34 FL dric
Engine: mm 143; trebuie ejectat



colac peste pupaza ideea e sunt paguboase modelele noi; nu mi-as mai lua nimic la sh.
asta vreau sa zic, sa subliniez cu 2 linii si sa mai dau si cu marker galben fosforescent.

Sunt facute sa tina fix cat garantia; dl 535 a punctat nemaipomenit de bine si nu are rost sa mai reiau aici nimic. Doar dau niste exemple.

Intr-adevar s-a evoluat foarte mult dpdv tehnologic dar tinta proiectarilor au fost sa sustina marca prin vanzarile de consumabile in care se pare ca intra foarte multe piese care alta-data ajungeau la fier-vechi cu tot cu masina.

La ultima intrare in service, cel autorizat, un 740d F01 revenise a doua sau a treia oara cu probleme la pompa de injectie. N-am prins discutia si nu am intrebat detalii.

Daca s-ar cumpara noua sau cu max 2 ani, poate sa devina interesanta insa preturile sunt destul de sus. Marca e cica-premium si pretul pe masura.

nu e un x5.
Am vizat un motor mai prietenos cu impozitele asa ca am luat ultimul 2.5 de 2.5. Am intuit ca fiind la baza un motor mai vechi....poate nu am probleme cu el. De asemenea am pastrat trendul; tot un dric.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th January 2018 - 02:50 PM