IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Inlocuirea lichidului de racire la E36
Darren
post Oct 28 2005, 11:34 AM
Post #1


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,502
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 4
Car: E36 318i/1995
Engine: M43 1.8 115CP



Intretinerea sistemului de racire consta in mentinerea nivelului lichidului de racire in parametrii si inspectia vizuala a furtunelor. Deoarece proprietatile anticorozive si anti-inghet ale antigelului se pierd treptat, BMW recomanda inlocuirea lichidului de racire la fiecare 2 ani pentru modelele fabricate pana in 1996, si la fiecare 3 ani pentru modelele fabricate dupa 1996. Ca masura preventiva, se recomanda inlocuirea tuturor furtunelor din sistemul de racire la fiecare 4 ani.

BMW recomanda lichid de racire compus din apa distilata si antigel in amestec de 50/50. Antigelul trebuie sa nu contina fosfati sau nitrati (phosphate/nitrate free), si trebuie sa fie pe baza de glicol-etilena (ethylene glycol).
ATENTIE: folosirea unui antigel care contine fosfati duce la distrugerea elementelor din sistemul de racire a motorului.
Verificarea nivelului lichidilui de racire se face intotdeauna cu motorul rece. Nivelul trebuie sa fie in dreptul indicatorului MAX (COLD, KALT).


Conexiunile furtunelor trebuie sa fie stranse si uscate. Scurgerile lichidului de racire indica fie un colier slabit, fie furtunul este distrus, fie conexiunea in care intra furtunul este murdara sau corodata. Petele produse de lichidul de racire uscat au un aspect prafos alb (asemanator cu creta). Furtunele trebuie sa fie solide si elastice. Orice furtun care prezinta crapaturi, sau a devenit moale ori maleabil sau care a fost murdarit cu ulei trebuie inlocuit. Vedeti mai jos exemple de furtune cu diverse defecte.

Pentru inlocuirea lichidului de racire procedura este urmatoarea:

1. Desfaceti capacul vasului de expansiune. Setati controloalele de temperatura din bord la incalzire maxima.
___-nota: Lasati motorul sa se raceasca inainte sa desfaceti capacul vasului de expansiune, sau inainte sa scurgeti lichidul de racire.
2. Plasati un vas sub busonul de scurgere al radiatorului si desfaceti-l lasand sa curga lichidul din radiator. Vezi poza.
3. Plasati un vas sub partea din spate a blocului motor. Slabiti si desfaceti complet busonul de scurgere a lichidului de racire din blocul motor. Busonul de scurgere se gaseste pe partea blocului motor care contine galeria de evacuare, aproape de spatele motorului (sub galerie). Din cate tin eu minte e un surub de 19.
4. Montati la loc busonul de scurgere al radiatorului si cel de scurgere din blocul motor, folosind garnituri de etansare noi. Lasati comenzile caloriferului din bord pe incazire maxima.
5. Folosind o solutie de racire compusa din 50% apa distilata si 50% antigel, incarcati sistemul de racire incet. ATENTIE! daca motorul este cald, asteptati pana se raceste, nu este o idee buna sa bagati lichid de racire rece intr-un motor cald.
___-nota: Apa de la robinet poate provoca coroziunea radiatorului, motorului si furtunelor din instalatia de racire.
___-nota2: Lichidul de racire poate fi refolosit daca este curat si nu este mai vechi de 2 ani. Nu refolositi lichidul de racire cand inlocuiti piese din motor.
Capacitatea sistemului de racire este:
6.5 litri pentru motoarele cu 4 cilindri
10 litri pentru motoarele cu 6 cilindri
10.5 litri pentru motoarele cu 6 cilindri dar bloc US

Fortele de strangere sunt:
2-3Nm pentru busonul de scurgere al lichidului de racire din radiator
25Nm pentru busonul de scurgere al lichidului de racire din blocul motor

Pentru modelele cu vasul de expansiune integrate in radiator, ori de cate ori lichidul este dat jos din instalatie sau reumpluta instalatia de racire cu lichid, trebuie urmata procedura de aerisire a instalatiei de racire (pentru a elimina aerul prins in instalatie):
___-nota: Modelele care au vasul de expansiune separat nu au surub de aerisire. Sistemul de racire isi face singur aerisirea prin furtunasul de aerisire cu care este prevazut vasul de expansiune.

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.
2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator. Vezi poza. La modelele M3, slabiti surubul de aerisire care se afla pe carcasa termostatului.
3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)
4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.
5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

Fortele de strangere sunt:
8Nm pentru surubul de aerisire de pe carcasa termostatului (doar pt. modelele M).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexandru_83
post Oct 28 2005, 02:55 PM
Post #2


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 850
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 31
Car: E92 325i
Engine: 218CP



si vrei sa faci singur toata operatia de inlocuire(inclusiv furtune)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darren
post Oct 28 2005, 03:18 PM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,502
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 4
Car: E36 318i/1995
Engine: M43 1.8 115CP





Nu, doar am schimbat lichidul de racire iarna trecuta. Furtunele inca arata bine.. Am pus asta aici pentru ca putine service-uri stiu ca se poate goli toata instalatia de lichidul de racire, si macar posesorii BMW care se pregatesc pentru iarna sa aiba un document ceva sa le expice ce model, ce cantitate si cum se face operatiunea ca la carte.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pr_James
post Oct 28 2005, 08:19 PM
Post #4


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 3
Joined: 27-October 05
From: Bucureshti
Member No.: 67



ms mult..o sa tin cont..da altadata:))

acum vin shi yo ..acolo...la intalnirea aia...wink.gif

deap...hai ca mai vb pe mess!
wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexandru_83
post Oct 28 2005, 10:02 PM
Post #5


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 850
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 31
Car: E92 325i
Engine: 218CP



Eu mi-am schimbat tot lichidul de racire cand am schimbat vasul de expansiune.Am facut operatiunea la un service BOSCH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Darren
post Oct 9 2006, 09:20 PM
Post #6


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,502
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 4
Car: E36 318i/1995
Engine: M43 1.8 115CP





Erau si poze in primul post tongue.gif
Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image

Attached Image


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut_22
post Dec 24 2009, 03:10 PM
Post #7


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 6
Joined: 29-October 09
Member No.: 3,030
Car: e36
Engine: e36 16 102cp



salut am schinbat si eu antigelul dar nu am facut cum ai spus tu pt ca acuma am vazut ce ai scris despre aierisire eu am facut asa am dat drumul la surubul ala de jos de la radiator pe unde se scurge apa am lasat pana na mai curs deloc lam ansurubat si am bagat antigel cu apa 50-50 cu surubu desfacut am bagat antigel a esit pe la aierisire apa continu dar acum am observat ca daca e pus busonul pe unde bagi antigelul daca e strans nu mai curge continu pe la aierisire apa si daca desfac busonul de la apa curge continu asa trebuie sa faca ce zici e bine facuta aierisirea anafara de surubul ala de pe radiator de facut aierisirea mai are undeva alt de facut aierisirea sau doar ala e am bmw e36 316 m43 an 1994?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Feb 16 2012, 10:38 AM
Post #8


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,259
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



Pt E36 325i M50 ce antigel trebuie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Feb 16 2012, 11:46 AM
Post #9


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,170
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Albastru. Nu stiu sa-ti spun mai multe detalii...


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Feb 16 2012, 12:07 PM
Post #10


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,259
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP





Eu am gasit G11, G12, etc.. huh.gif
Nu stiu ce culoare e fiecare .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
georgem
post Feb 16 2012, 02:40 PM
Post #11


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,170
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Sunt aproape sigur ca G12 e roz. Asta folosesc VW - Audi, modelele mai noi (al meu folosea tot albastru).
Cred ca G11 e cel albastru.

Poti folosi G12 si la BMW, dar trebuie sa-l scoti pe tot cel vechi din motor.


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iorgos
post Feb 16 2012, 05:38 PM
Post #12


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,305
Joined: 1-May 07
From: BUCURESTI
Member No.: 917
Car: E34
Engine: 525I 24V



Sigur G11, este albastru si G12 este roz.

Pentru BMW, se foloseste G11, albastru si verde.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xander
post Feb 16 2012, 11:20 PM
Post #13


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 765
Joined: 28-October 07
From: iasi
Member No.: 1,243
Car: E28,E39
Engine: M21,116CP M57 193CP



merge si G12(roz)
eu am pus in e39 de 2 ani si aproape 100 000km si merge fara pb
G11 in Franta nu prea se mai comercializeaza
G12 are avantajul ca se schimba la 4 ani nu la 2 ca G11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Feb 18 2012, 07:44 PM
Post #14


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,259
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP





Tocmai ce am gasit pe acasa 5L de antigel roz (cred ca il luasem pt E30).
Pe bidoane este trecut anul 2005. Antigelul are un termen de valabilitate? huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's«
post Mar 4 2012, 11:46 PM
Post #15


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,954
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



da, teoretic vreo 4 ani, practic.... eu am in bmw din 2002, de cand l-am cumparat (~5 ani) tot vreau sa-l schimb si nu-mi fac timp smile.gif)

EDIT: G11 merge la BMW


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Mar 5 2012, 11:43 AM
Post #16


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,259
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



Am studiat cu atentie si e din noiembrie 2007 si are termen 5 ani smile.gif

Intre timp am schimbat termostatul ca nu baga caldura in interior si fierbea motorul, dar face la fel. Presupun ca trebuia facuta si o aerisire, nu? tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Mar 5 2012, 12:12 PM
Post #17


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,509
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (florin83 @ Mar 5 2012, 11:43 AM) *
Am studiat cu atentie si e din noiembrie 2007 si are termen 5 ani smile.gif

Intre timp am schimbat termostatul ca nu baga caldura in interior si fierbea motorul, dar face la fel. Presupun ca trebuia facuta si o aerisire, nu? tongue.gif

QUOTE (bartro @ Feb 10 2012, 08:57 AM) *
Si cu termostat defect trebuie sa merge caldura. Mai e o problema, gen aeriserea, dop de gheata..

Pe mine nu ma asculta nimeni.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MeHigh
post Mar 5 2012, 06:38 PM
Post #18


Roadrunner
*****

Group: Members
Posts: 2,330
Joined: 10-November 07
From: Bucuresti
Member No.: 1,273
Car: E39
Engine: M57D30





@Bart - cu termostatul defect e o problema: circuitul apei se face mai mult prin radiatorul de racire decat cel de caldura, din cauza distantei mai mici si a diametrului mai mare al furtunelor de pe fata motorului. apa nu mai circula prin radiatorul de caldura la debitul normal si de aici deficientele in incalzirea habitaclului. ce am scris eu e valabil la un termostat blocat pe deschis. la cel blocat pe inchis tre sa te arda la mana daca aerisirea e facuta bine. eu caand am avut vascul stricat la masina, raceam apa de la motor prin radiatorul de caldura, cu ventilatia la maxim si caldura la picioare, unde gurile de aerisire sunt cele mai voluminoase si aerul nu face atata zgomot la iesire.


--------------------
Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Mar 5 2012, 07:16 PM
Post #19


zijdelings ge´nteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,509
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Asa e MeHigh, dar Florin a scris ca ii fierbe motorul, si ca suspecta termostatul. Strict legat de caz asta vorbeam.


--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Mar 5 2012, 07:35 PM
Post #20


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,259
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



Termostatul chiar era stricat. Un furtun care intra in termostat era rece, iar celalalt era fierbinte. Asta cand motorul fierbea. Acum se incalzesc ambele furtune.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 22nd September 2018 - 02:29 AM