IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topic
> CURATARE SI TESTARE INJECTOARE BENZINA
Edison
post May 25 2011, 07:09 PM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 68
Joined: 19-May 10
From: Iasi
Member No.: 3,398
Car: E30
Engine: M20B20 1990cmc 92 kw





CURATARE SI TESTARE INJECTOARE BENZINA
De la bun inceput mentionez ca pot sa asigur curatarea/testarea doar a injectoarelor pe benzina, alimentate prin partea superioara(top-feed)! Injectoarele trebuiesc demontate de pe motor! Operatiunea de demontare/montare a injectoarelor pe motor nu o asigur!
Utilizez un aparat de curatat injectoare marca Launch, care curata si testeaza injectoarele prin simularea conditiilor de functionare a motorului.
Operatiuni executate:
 Curatarea ultrasonica – pentru îndepartarea depunerilor de carbon, oxizi
 Testul de uniformitate/pulverizare – testeaza uniformitatea cantitatii injectate de catre fiecare injector, precum si modul de pulverizare/atomizare a combustibilului
 Testul de scurgere – pentru a inspecta capacitatea de etansare a valvei injectorului la presiuni mai mari de 2 bari.
 Testul flux injector – masoara cantitatea de carburant injectata
 Auto test – testeaza injectoarele prin simularea a diferite conditii de lucru(relanti, accelerare pana la 6000 RPM, decelerare)
Etapele parcurse pentru curatarea/testarea injectoarelor:
1) Injectoarele sunt demontate de pe motor, sunt numerotate, apoi sunt inspectate vizual(se verifica conectorul electric, daca exista fisuri).
2) se verifica continuitatea si valoarea rezistentei bobinei-solenoid a injectorului si se compara cu valorile date de producator. Majoritatea injectoarelor se încadreaza în 2 categorii: rezistenta bobinei cuprinsa între 12 – 16 ohm sau cu valoarea sub 3 ohm.
3) exteriorul injectorului se curata cu o solutie degresanta pentru a îndeparta resturile de ulei, vopsea, rugina etc. ce-ar putea contamina substantele de testare/curatare.
4) injectoarele sunt montate pe instalatia de testare unde sunt controlate din punct de vedere al: etanseitatii(daca picura), modului de pulverizare si debitului pulverizat. Testarea modelului de sprayere si a debitului injectat se face în aceleasi conditii de lucru ca pe masina, atat în regim static, cat si pulsatoriu. Aceste valori sunt înregistrate pe un CD.
5) în continuare, injectoarele se demonteaza de pe rampa aparatului; se îndeparteaza o-ring-urile, distantierul, filtrul interior si pintle-cap-ul(unde e cazul) si sunt plasate într-o cuva pentru curatarea ultrasonica. In functie de rezultatele obtinute la prima testare, injectoarele vor fi supuse la una sau mai multe operatiuni de curatare ultrasonica; se utilizeaza un solvent special care îndeparteaza depunerile de carbon din interiorul injectorului.
6) dupa curatarea cu ultrasunete, injectoarele sunt supuse unui flux invers de lichid la mare presiune, pentru a îndeparta si ultimele resturi de impuritati ramase în interiorul injectorului.
7) injectoarele se monteaza înapoi pe rampa instalatiei pentru a doua runda de teste volumetrice, pattern sprayere, test scurgere, atat statice cat si dinamice. Rezultatele finale obtinute se înregistreaza si se compara cu specificatiile fabricantului.
8) La final, pe injectoare se monteaza piese noi: filtrul interior, O-ring-uri din Viton, distantiere si eventual pintle-caps.

Daca rezultatele obtinute nu sunt cele asteptate, se reiau operatiunile de curatare cu ultrasunete. În general, scurgerea unui injector trebuie sa fie mai mica de 1 picatura/minut. Diferentele de volum injectate trebuie sa fie mentinute în marja de 2% în timpul testului de uniformitate. Valorile debitelor injectate la anumite presiuni de lucru, precum si valoarea rezistentei solenoidului vor fi comparate cu parametrii dati de constructor.
Toate operatiunile efectuate, atat înainte cat si dupa curatare, vor fi înregistrate pe un CD-ROM, ce va fi înmanat beneficiarului, împreuna cu piesele vechi(O-ring-uri, filtru interior, distantier, pintle-cap – functie de tipul de injector).

Cand se impune curatarea injectoarelor? Atunci cand motorul manifesta urmatoarele simptome:
- Porniri grele atat la rece cat si la cald
- Relanti instabil si neregulat
- Întarziere la accelerare
- Lipsa de putere a motorului, cuplu motor scazut
- Cresterea consumului de combustibil. Un amestec prea bogat duce la cresterea emisiilor de noxe, defectarea sondei de oxigen(lambda) si avarierea catalizatorului.

Locatie: Iasi.
Contact: service_injector@yahoo.com ; tel. 0754428969 dupa ora 16:00.
Livrare prin curierat, plata ramburs.

Attached thumbnail(s)
Attached Image
Attached Image
Attached Image
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shark
post May 27 2011, 09:04 PM
Post #2


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP



Salut Edison! Cum s-au simtit injectoarele de pe E30ul tau dupa tratament? Cred ca prin vara, mai incolo, cand il fac si pe-al meu, vin pe la tine si cu injectoarele mele.
Cat costa operatiunea per injector?


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edison
post May 31 2011, 09:04 PM
Post #3


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 68
Joined: 19-May 10
From: Iasi
Member No.: 3,398
Car: E30
Engine: M20B20 1990cmc 92 kw





QUOTE (Shark @ May 27 2011, 10:04 PM) *
Salut Edison! Cum s-au simtit injectoarele de pe E30ul tau dupa tratament? Cred ca prin vara, mai incolo, cand il fac si pe-al meu, vin pe la tine si cu injectoarele mele.
Cat costa operatiunea per injector?


Buna seara. 50 lei/injector. Se simte diferenta, se tureaza mai usor si trage mult mai bine... am rezolvat si cu relantiul. Bafta.

http://www.youtube.com/watch?v=SGDbrczjy4Q
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edison
post Jul 12 2011, 05:09 PM
Post #4


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 68
Joined: 19-May 10
From: Iasi
Member No.: 3,398
Car: E30
Engine: M20B20 1990cmc 92 kw



Service pt. 6 inj. Bosch cod 0280150415 - BMW 325i E36. video http://www.youtube.com/watch?v=NvfXpqZ3b3I
Attached thumbnail(s)
Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
Attached Image
Attached Image
Attached Image


Attached Image
Attached Image
Attached Image
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Edison
post Dec 3 2012, 01:06 PM
Post #5


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 68
Joined: 19-May 10
From: Iasi
Member No.: 3,398
Car: E30
Engine: M20B20 1990cmc 92 kw



Rog un moderator sa inchida topicul. Multumesc!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Closed TopicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 21st September 2018 - 09:03 AM