IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> De-ale vanzarii si cumpararii de masini: concluzii (ne)adevarate
FiveThreeFive
post Nov 1 2010, 02:26 PM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 69
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5



Cele de mai jos sunt principalele concluzii personale referitoare la vanzarea / cumpararea unei masini. Posibil sa fie concluzii proaste, sau posibil ca macar unele sa fie vreodata de folos cuiva.
Rog comentati / completati, dupa cum credeti de cuviinta. Have fun.

1. Valoarea unei masini este determinata de suma maxima pe care este cineva dispus sa o plateasca pentru ea, la un moment dat si intr-o anumita piata.
Nu conteaza ca o masina simlara se vinde in Germania cu 15000 EUR. Nici faptul ca in urma cu doar o luna acelasi model se vindea in Romania cu 12000 EUR.
Daca in prezent valoarea nimeni din Romania nu este dispus sa plateasca mai mult de 10000 EUR, atunci vanzatorul poate vinde la acest pret, poate amana vanzarea pentru un moment ulterior (cand pretul ar putea fi mai mare, sau dimpotriva mai mic), sau poate incerca vanzarea in alta tara.


2. "Ultimul pret" nu este dictat de momentul in care declara vanzatorul acest lucru, ci doar de valoarea sub care utilitatea masinii respective depaseste nevoia de bani, din perspectiva vanzatorului.
Afirmatia este usor dovedita de multitudinea anunturilor de vanzare din diverse forumuri, in care mesajele gen: "Ultimul pret: x EUR. Altfel mai bine ii dau foc" ale vanzatorului se succed la intervale de cateva zile (desigur, cu valoarea lui "x" scazand de la un mesaj la altul, fara insa ca masina sa fie incendiata).

3. Majoritatea modificarilor, fata de configuratia stock a unei masini, au in general un impact negativ asupra pretului de vanzare.
Altfel spus, (cu rare exceptii) o masina cu tuning valoreaza mai putin decat una stock.

Exista totusi si "tuning"-uri care pot determina cresterea valorii de piata, dar numai in situatiile in care modificarile sunt de bun simt tehnic / estetic, si au fost realizate utilizand componente originale (preferabil) sau de la producatori after-market recunoscuti pe piata. O nota buna o au modificarile reversibile (de ex: vand E36 cu faruri angel eyes, dar ofer cumparatorului free of charge si farurile originale ale masinii).

4. Este absurda si neintemeiata orice pretentie a vanzatorului asupra comportamentului post-vanzare al cumparatorului, referitor la o masina care a constituit obiectul unei tranzactii incheiate corect si legal.
Chiar daca, in momentul tranzactiei, vanzatorul a dat masina la un pret foarte bun in speranta ca noul proprietar o va ingriji corespunzator mai departe, totusi cumparatorul are toate drepturile asupra masinii achizitionate. Inclusiv cel de a o dezmembra, sau de a specula un moment de piata si a o vinde sensibil mai scump decat a cumparat-o.

5. Este desarta orice speranta a vanzatorului de a recupera, la vanzare, banii investiti cu intretinerea (fie ea si) ireprosabila a masinii.
Desigur, un exemplar bine intretinut se vinde cu un pret mai bun decat al unuia neingrijit, dar diferenta este de regula sensibil inferioara sumelor considerabile cheltuite de vanzator cu intretinerea.

6. Daca, pentru a achizitiona o masina, cineva urmeaza sa cheltuiasca mai mult de 40% din economiile sale, atunci in fapt acel cineva nu-si permite masina respectiva.
Desigur, sunt o groaza de oameni care si-au cumparat masini pe datorie (credite la banci, bani imprumutati, etc.) si care s-au descurcat foarte bine. Acestia insa pot spune ca au avut noroc. Eu consider ca a investi mai mult de 40% din economii (si cu atat mai rau cand trebuie sa mai si imprumuti bani) in achizitionarea unei masini te expune in mod grav in cazul aparitiei unor situatii neprevazute (de ex: ramai fara job, ai probleme majore de sanatate, etc.)

7. Proprietarul trebuie sa evite orice plan de viitor referitor la masina respectiva, care include un orizont de timp mai mare de 2 ani.
Incertitudinea este foarte mare chiar si pentru intervale sub 2 ani, dar mai departe devine curata loterie. Posesorii de automobile sunt o tinta principala a statului, in ceea ce priveste colectarea de resurse la buget. Ca urmare, nimeni nu poate estima realist cat vor fi, peste mai mult de 2 ani, impozitele, taxele de drum, asigurarile, pretul combustibililor, etc. - parametri care influenteaza valoarea de piata a masinilor.

8. Cumparatorul greseste daca, in vederea reducerii cheltuielilor la/dupa achizitionarea unei masini, opteaza pentru "solutii alternative" care ii anuleaza sau limiteaza dreptul de proprietate.
Prin "solutii alternative" inteleg toate gaselnitetele trecute, prezente si viitoare prin care cumparatorul cedeza dreptul de proprietate in vederea incadrarii intr-un regim de taxe sau costuri mai mici: inmatricularea "pe fundatie", inmatricularea in Bulgaria, etc. Relatiile dintre oameni sunt schimbatoare; ca urmare exista permanent riscul de a vi se "confisca", in mod absolut legal, masina respectiva. Probabil ca aici voi fi contrazis in mod vehement, dar astfel de tertipuri functioneaza bine (= fara risc) doar pe termene foarte scurte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crisdum
post Nov 1 2010, 03:23 PM
Post #2


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 85
Joined: 24-January 09
From: Constanta, U.E.
Member No.: 2,480
Car: E36
Engine: M42 1.8is 140cp



Interesant !

Dar totusi , din compozitia frazelor mi se pare cam copy/paste . Idea este laudabila per final .


--------------------
E36 318is
E39 523iA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 1 2010, 04:43 PM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,843
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Nu Robert (FiveThreeFive) da copy paste. Lui Robert i se da copy/paste wink.gif
Si vorbesc serios.


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haifisch
post Nov 1 2010, 04:56 PM
Post #4


Was ist Zeit?
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,084
Joined: 31-October 05
Member No.: 75
Car: E28
Engine: M20 2.0i 129CP



adevarat ce zice til

si f interesanta idee robert
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xox
post Nov 1 2010, 05:02 PM
Post #5


Beer Powered
*****

Group: Members
Posts: 2,696
Joined: 9-October 06
Member No.: 460
Car: E36
Engine: M43B16



Intr'adevar e drept ce zici tu. Desi aici pe forum cred ca majoritatea nu e destul de naiva sa nu priveasca toate astea ca pe chestii de bun simt.

Cu siguranta o sa fie de ajutor ce-ai scris aici oricarui prim proprietar de masina. Ar trebui sa fie pus un sticky undeva ceva gen ghidul cumparatorului. Merita thumbup.gif


--------------------
Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Nov 1 2010, 09:55 PM
Post #6


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa





QUOTE (crisdum @ Nov 1 2010, 03:23 PM) *
Dar totusi , din compozitia frazelor mi se pare cam copy/paste . Idea este laudabila per final .


Sau unii oameni sunt în stare să scrie corect şi inteligibil.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alex230ro
post Nov 1 2010, 10:26 PM
Post #7


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 4,078
Joined: 18-October 05
Member No.: 15
Car: esteE46+E30
Engine: avemM54+M42



cu 3 masini vandute si 4 cumparate zic si eu:
1.-adevarat
2-cam 80% adevarat
3-50% - 50% as zice
4-nu prea sunt de acord dar legal asa e,moral nu
5- valabil cam 90% ,nu vorbim aici de modele mai vechi
6-corect,eu mai am si regula celor 1000-1500 euro care ar trebui avuti in plus la cumpararea oricarei masini SH
7-corect pentru Romania
8- 50% 50% adica eu ca un cetatean cinstit mi-ar place sa cred ca din banii platiti catre stat se face ceva pentru mine(in ultimult timp parca se misca ceva) pe de alta parte nu m-ar deranja sa platesc de 10-15 ori mai putin dand astfel o palma autoritatilor si de restul de bani sa mai modific/imbunatatesc masina

as adauga-oricat de ieftin vei vinde o masina ,toti cumparatorii vor mai negocia(chiar daca e in stare foarte buna,sau daca ai mentionat toate defectele)
-orice pret al unei masini se raporteaza la cel mai mic pret existent pe piata,detalii ca nr km carte de service fiind insignifiante

This post has been edited by alex230ro: Nov 1 2010, 10:29 PM


--------------------
cazan 2.5+1,8is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Nov 1 2010, 11:05 PM
Post #8


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,954
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



misto! si adevarat in ft mare proportie.


PS: nu-l mutam la avizier? unsure.gif parca l-as face chiar sticky acolo.


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Nov 2 2010, 12:17 AM
Post #9


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Aş adăuga şi eu:

- Una dintre cele mai mari greşeli este să cumperi o maşină pe încredere, indiferent dacă o iei de la un prieten apropiat sau de la un cunoscut sau de pe vreun forum auto de la un om pe care-l consideri pasionat şi responsabil.
Oamenii nu sunt deloc ceea ce par, iar mulţi dintre ei ar spune orice să-şi vândă maşina chiar dacă aceasta are defecte ascunse, iar remuşcările nu vor apărea.

Orice maşină trebuie verificată atent la un service de încredere, indiferent de situaţie.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Nov 2 2010, 04:52 PM
Post #10


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 7,843
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp





Ciupanezule, mai grav e sa iai masina de la nepriceput. Ala chiar crede cand spune ca e super masina, ca e intretinuta bine etc. Si cand vezi ce nebunii a facut acolo... te crucesti.

Uite, la SI-ul din TM, tocmai mi-am dat seama ca a inversat din greseala doua furtune de racire, motiv pentru care racirea nu face fata vara. Totodata din cauza asta curge niste apa aiurea din vas -> Apa curge in lonjeron -> Lonjeronul e umfalt, copt de rugina, pentru ca nu prea evacua apa din el, fiind infundat de noroi.
Ca sa vezi unde poate duce o mica prostie.


--------------------
E46 318d
ex E28 525i, ex E28 524td, ex E30 318i, ex E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciupanezu
post Nov 2 2010, 07:29 PM
Post #11


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 2,883
Joined: 22-January 07
From: Bucureşti
Member No.: 556
Car: Ricsa
Engine: Ricsa



Şi ăştia "pasionaţii" sunt de multe ori pasionaţi doar la modul declarativ.

Cam toţi spun că e super maşina chiar dacă nu e, aproape nimeni nu menţionează problemele tehnice pe care maşina le are, toate sunt impecabile, ţiplă, pentru cunoscători sau pasionaţi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
io's®
post Nov 3 2010, 12:14 AM
Post #12


.
*****

Group: Super Moderators
Posts: 5,954
Joined: 31-October 05
From: Bucureşti
Member No.: 72
Car: .
Engine: .



..si full fara piele laugh.gif


--------------------
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th November 2018 - 06:07 PM