![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Am nevoie de sfatul cuiva care se pricepe sau s-a comfruntat cu probleme ale carburatorului la BMW (am un BMW 316 din 1983)
In primul rand nu vrea sa porneasca dupa ce a stat o noapte sau mai mult afara(sau daca porneste porneste f greu,dupa ce-i omor electromotorul si bateria cateva zeci de minute). Cat timp ii dau la automat, motorul nu da nici cel mai mic semn ca ar arde ceva, ca ar vrea sa porneasca; se aude doar motorul invartit de electromotor. Am banuit ca nu-mi baga pompa benzina si ca trage aer pe undeva---n-a fost asta,pompa functioneaza perfect. Am presupus apoi ca mi se evapora sau pierde pe undeva benzina din carburator si-mi raman cuiele ponto(cred ca asa se scrie) blocate---am desfacut carburatorul si ambele "rezervoare"erau pline. Daca in timp ce vreau s-o pornesc si motorul se invarte sec, cum am mai spus, scap cateva picaturi de benzina in camera carburatorului, masina incearca sa porneasca ceea ce m-a determinat sa cred ca problema este carburatorul care nu-mi da benzina in camera principala si asta m-a facut sa eluimin de pe lista eventualilor"vinovati" aprinderea(in plus ,dupa ce porneste o data,indiferent daca-l las sau nu sa se-ncalzeasca, a doua oara porneste normal,chiar la sfert de cheie. In sfarsit, dupa ce-mi bag nasul prin carburator si-i verific una-alta:sa nu fie blocat cuiul ponto,sa aiba benzina in "rezervoare"..., daca montez carburatorul la loc,fara sa umblu practic la nimic,masina ca printr-o minune porneste. Nu mai stiu ce sa-i fac.Ma depaseste problema.Zici ca-i posedata. -------------------- 316
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
asta nu e tot.Nu-mi functioneaza bobina aia de inchide si deschide socul. Stie cineva pe ce principiu functioneaza.In ea intra,printr-o mufa doua fire.Cand e motorul rece,unul din el are + pe el,iar cellalt e neutru.Eu banuiesc ca bobina are doua infasurari, una primeste curent cand motorul e rece prin firul ala,iar pe masura ce motorul se incalzeste,intensitatea curentului prin firul ala va scadea si voi avea curent pe cellalt fir, care se duce in cea de-a doua infasurare si astfel mi se deschide clapeta de soc.
Asa este?Am intuit bine? Oricum,asta e asa... pentru mine;m-ar ajuta totusi sa determin daca bobina primeste semnal corect de pe unde primeste si sa o asez intr-o pozitie corespunzatoare pe o eventuala inlocuitoare. Problema este defapt ca nu gasesc pe nicaieri o astfel de bobina. Unde as putea sa fac comanda pentru ea?Sau nu este nimeni care sa aiba si sa dezmembreze(vanda) un carburator de 316? -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
Pai daca nu iti functioneaza acea bobina si nu iti inchide claceta ceea atunci cand masina este rece ea nu va porni ca nu va avea suficienta benzina,in momentul in care se inchide acea clapeta se mareste depresia in tre clapeta si pistoane si atunci vine mai multa benzina ,asta ca sa iti faci o idee . -------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Merci de parere,dar nu-i aia problema;am uitat sa precizez ca acum actionez clapeta manual si deci ii "trag socul" atunci cand vreau sa pornesc.
Stie careva de unde pot sa-mi iau un chit de reparatie pentru carburator (garnituri,jiglere,cuie ponto) si un chit de reparatie caseta de directie? Cei cu BMW-uri mai vechi, cand vor o piesa noua unde pot face comanda pt. ea (m-ar interesa un magazin in Bucuresti sau eventual in Ploiesti)? -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() CristiC ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,138 Joined: 19-October 05 From: Ploiesti Member No.: 26 Car: E87 Engine: 116i 115cp 2007 ![]() |
mergi la Crest (este pe langa tribunal) si daca aia nu au du-te la cesa este tot pe-acolo
-------------------- ex E30; ex E46; now E87
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
S-a notat! Merci! Deocamdata analizez varianta:"ce-ar fi s-o trec pe injectie...?" Din cate stiu eu(va rog sa ma corectati daca gresesc!) motorul meu de pe 316 difera de cel de pe 318I doar la partea de preparare a amestecului. Deci schimband galeria mea cu carburator cu o galerie cu injectoare+debitmetru si calculatorul meu cu unu' de 318I(cu electrica corespunzatoare) voi obtine un 318I fara alte modificari ale altor componente(am dreptate?). Modificarea ma tenteaza f mult:mi-ar rezolva problema cu pornirea,problema de consum si-as mai castiga si ceva cai dar nu stiu inca la cat s-ar ridica investitia. Trebuie sa ma interesez(daca stiti ceva..va rog...). -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Varianta cu trecutu' pe injectie a cam picat pentru moment pentru ca necesita o investitie prea mare pt. mine acum. Nu e de-ajuns montarea galeriei de admisie+rampa de injectoare+...de 318i, mai trebuie inlocuita si chiulasa pt. ca difera de cea de 316(are supapele mai mari putin...).
Pomapa de benzina la 318i e submersibila sau e montata in spate, langa rezervor? -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
am mai progresat totusi spre remedierea problemelor. Am inlocuit capacul carburatorului, unde sunt jiglerele, plutitoarele, cuiele ponto...Faptul ca mie nu mi se actiona clapeta de la soc era grav, pentru ca, neavand pompa de sprit, motorul se accelereaza prin inchiderea clapetei, deci actionand pedala de acceleratie, in functie de cat apas, se modifica si pozitia clapetei. Acum am inlocuit partea cu problema si carburatorul ar trebui sa lucreze corespunzator.
Noua problema este ca nu-mi mai trage cum trebuie. Are tot felul de intreruperi, are tendinta sa "dea in nas", desi avansul e reglat bine, si nu mai trece de 120km/h :crybaby: . -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
QUOTE (comisaru) Pomapa de benzina la 318i e submersibila sau e montata in spate, langa rezervor?
Pompa e dupa prag, sub locul din stanga-spate, nu e submersibila. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Gata! Mi-a ajuns! Dupa ce c-am mai aruncat 1mil la dezmembrari pt. un carburator caruia i-am folosit doar capacul, am mai pierdut si doua zile in frig, timp in care am montat si demontat carburatorul de minim 20 de ori. Cu noua combinatie baza carburator a masinii+capac de la carburatorul cumparat imi porneste impecabil si socul lucreaza la fel de bine, deci am eliminat doua din probleme. Problema consumului nu am reusit sa vad dac-am rezolvat-o pt. ca am dat peste o noua problema: imi inunda carburatorul si-mi umple camera de supraplin. Asta nu poate sa vina din alta parte decat de la cuiul ponto care "la rece" pare sa lucreze corespunzator, adica ar inchide bine. Totusi am probat 3 cuie pan-acum si am tot modificat plutitorul sa micsorez nivelul si nimic, imi inunda in continuare. Tind sa cred c-ar fi de vina scaunul cuiului; e de bronz si este fixat de capacul carburatorului, deci nu pot sa-l iau de la cel vechi. Am dat capacul cuiva care se ocupa de chestii d-astea de mecanica fina sa-l rectifice dar nu cred ca va reusi. -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Si asta nu-i tot. Nu v-am spus partea cea mai interesanta, bomba: mi-am dat comanda de flansa. Imi pun carburator de Dacie. Da, cum ati auzit, imi pun carburator de Dacie.
M-am saturat de carburatorul de BMW pe care-l consider o idiotenie si care face numai probleme. Am mai intalnit cel putin 3 persoane care au sau au avut probleme cu carburatorul si nu i-au dat de cap, adica masina nu functiona multumitor. Unul dintre ei este un f bun mecanic. Peste tot unde-am fost cu problema asta mi s-a spus ca e o mare pierdere de timp sa incerci sa-l reglezi sau sa-l repari. Eu m-am incapatanat si l-am studiat indeaproape, am inteles cum a fost gandit sa functioneze, l-am desfacut si gadilat, dar sunt lucruri marunte, cum ar fi un cui ponto(care nou e 40e la AB), care ma dau tot timpul inapoi. Gata, mi s-a pus pata. Pana fac rost de bani sa-mi iau un motor M10 si sa-i fur chiulasa, galeria de admisie cu rampa de injectoare, debitmetru, calculator si electrica, imi pun carburator de Dacie. Prima optiune a fost de Lada, dar am renuntat. -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
ufffff... #-o carburatoarele astea!!! ... nu mai bine faci tu o schimbare in injectie... cred ca la cati bani ai cheltuit fara sa rezolvi mare lucru + nervii de rigoare.... treceai de muuult la injectie si nu mai aveai probleme
-------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
stiu. Da' da-i fraierului mintea de pe urma! N-am cheltuit f multi bani (neluand in calcul benzina in exces pe care o-nghitea), in schimb timp si nervi...o groaza.
-------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
QUOTE (comisaru) (neluand in calcul benzina in exces pe care o-nghitea), in schimb timp si nervi...o groaza.
suficient, parerea mea! -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
sunt curios cum o sa mearga (sau nu) cu carburatorul de dacie
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
si eu sunt curios cum/daca o sa mearga si curand o sa si aflu
![]() -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Am montat pana la urma si carburatorul ala de Dacie cu o flansa.... Treaba e ca nu ma asteptam sa dea rezultate. Carburatorul era de 1310 si nu l-am incercat inca cu jiglere de motor de 1.4 sau 1.6, dar urmeaza. Cu carburatorul de 1310 are demaraj bunicel, dar doar cu sprituri;lasa ceva cauciuc pe asfalt, urca destul de greu in ture si are si cateva intreruperi la viteza constanta. Eu sunt de parere ca merge adaptat si s-ar comporta binisor cu jiglere mai mari,dar pierd mult din acceleratie. Experimentul continua.
-------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
In paralel, am continuat lucrul la vechiul carburator si, din pacate, no news. Am verificat si varianta "nu-mi mai da pompa debit suficient" prin alimentare directa,prin cadere, dintr-un bidon si nimic.Ce ma supara f tare acum este ca nu mai urca in ture cum urca si cum ajunge la 3000-3500 de ture crapa, da in nas, dar nu mereu. Chestia asta mi se intampla si cand turez motorul fara sa fie in vreo treapta de viteza.Il accelerez,trece de 4000+ de ture, dupa care moare;nu mai scuipa ciocul ala benzina constant,ci cu intreruperi aleatorii. PS: "Sa mor daca-nteleg ceva" din comportamentul carburatorului asta. -------------------- 316
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 871 Joined: 23-October 05 From: bucuresti Member No.: 49 Car: E30 Engine: S54 3.2 343 cp ![]() |
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 746 Joined: 21-December 05 From: Ploiesti Member No.: 135 ![]() |
Am mai auzit o treaba. Cica-ar fi unii prin Pantelimon pe undeva,pe langa Cora, la un vechi service, care au stand de reparatie a carburatorului cum e ala de la Carfir Brasov. Stiti ceva de asta.Sau puteti sa-mi dati detalii cum sa ajung acolo de la Cora? Ma indoiesc oricum ca ar putea fi reparat pe stand carburatorul meu,in conditiile in care ii trebuie actionarea electrica a calculatorului.Totusi sunt dispus sa incerc si treaba asta.
-------------------- 316
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 21st July 2025 - 11:45 AM |