IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Franerea cu stangul.. simultan cu accelerarea cu dreptul!
Iulika0069
post Dec 17 2005, 01:10 PM
Post #1


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Ceea ce urmeaza in continuare se refera la masini cu tractiune fata si reprezinta experimentele mele din perioada in care aveam Nova

L-am pus aici la "Tehnici BMW" pt ca poate se aplica si la propulsie.. desi cred ca e mult mai riscant..
Eventual cei cu 4x4 pot "verifica" teoria, celorlalti nu o recomand smile.gif

Ah, si inca ceva, se refera la franarea pe zapada sau gheata, nu pe uscat/umed..

Acum vreo 2 ani citisem ceva asemanator pe forumul autoshow (parca si jaffar era participant la discutie biggrin.gif), dar se referea mai mult (doar) la franarea cu piciorul stang..
Ce mi-a tunat mintea: la o masina fara abs e greu sa faci pedale - simuland in felul acesta abs-ul - si sa fie si eficiente.. Ti-ar trebui o forta care sa nu permita rotii sa se blocheze (deloc)

Ei bine, forta aia e chiar.. motorul! Daca tii cuplata cutia de viteze si aplici o anumita forta pe pedala de acceleratie, la apasarea brusca/puternica a franei, rotile fata nu vor mai avea cum sa se blocheze, rezultand o franare mult mai eficienta (poate chiar si decat franarea cu ABS-ul activ)

Singura problema poate fi blocarea rotilor spate, dar la Nova am observat ca nu prea se intampla asta, iar chiar daca se intampla nu simteam vreun efect negativ (deraparea spatelui etc)
Plus ca la toate masinile exista din cate stiu un repartitor, rotilor spate revenindu-le un procent mic din forta de franare, deci blocarea se face teoretic mai greu
Ma rog, cu toate teoriile despre frana spate, ideea e ca io nu am sesizat vreo problema pe puntea spate..

Efectul franarii cu stangul, concomitent cu mentinerea acceleratiei este incredibil de prompt si de puternic!
Evident, recomand sa experimentati mai intai intr-un loc fara circulatie, piciorul stang nu prea stie la inceput sa dozeze corect efortul.. smile.gif

Bineinteles, ma astept la replici dure biggrin.gif, toti colegii/prietenii care m-au auzit mi-au spus ca sunt nebun, dar cand au incercat procedeul smile.gif au ramas uimiti.. :unibrow:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexandru_83
post Dec 17 2005, 03:31 PM
Post #2


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 850
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 31
Car: E92 325i
Engine: 218CP



Am pus eu 1 data frana cu stanga si era sa dau cu capul de parbriz laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zom
post Dec 17 2005, 06:12 PM
Post #3


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,167
Joined: 17-October 05
From: bucuresti
Member No.: 6





mda .. probabil ca tu ai auzit pe undeva ceva de frana varf calcai,
sau ca la raliu se calca frana si acceleratia in acelasi timp.

este evident ca nu ai inteles motivul acestei actiuni, poate ai auzit de turbo lag, fenomenul apare imediat dupa ce iei piciorul din acceleratie si accelerezi imediat dupa ce s-a terminat franarea, asta pt un pilot de raliu ar insemna o secunda la fiecare curba, asta este singurul motiv pt care un sofer ar trebui sa calce frana si acceleratia in acelasi timp
(si procedeul nu este cel de mai sus oricum)

NU FACETI ASA CEVA mai ales cu bmw si mai ales pe zapada, rezultatul va fi imediat , pierderea aderentei pe ambele punti.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulika0069
post Dec 17 2005, 06:54 PM
Post #4


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Cum le stii tu, mami, pe toate.. biggrin.gif

Ce is alea turbo-lag si calcai-vârf? E prima oara cand aud de ele.. laugh.gif

Poate nu ai fost atenta, io vorbeam de franarea de urgenta pe un carosabil cu aderenta scazuta (zapada, gheata, polei chiar..)

Heel & toe se refera la o succesiune de genul "mai intai franez serios si dup-aia cand incep sa iau curba apas acceleratia in acelasi timp cu frana ca sa nu am turbo-lag"
Nu cred ca se apuca nimeni la raliu sa retrogradeze din a 6-a in a 2-a apasand in acelasi timp - pe perioada de franare in linie dreapta - frana si acceleratia!
Acceleratia o apasa cand ia curba, urmand ca la iesirea din curba (sau mai inainte) sa ia complet piciorul depe frana

Procedeul smile.gif meu implica apasarea franei fara ca macar sa iei vreo clipa piciorul depe acceleratie..

Iar la BMW inca nu am incercat (sper sa vina odata zapada aia in poligoane biggrin.gif), dar pot sa iti spun de pe acum rezultatul: va pierde aderenta pe puntea fata, dar NU si pe puntea spate (din acelasi motiv expus mai sus, cu puntea fata la Nova)

Bineinteles ca exista o suprasolicitare a ambreiajului ai a cutiei, dar odata dobandita tehnica, ea te poate ajuta mult in situatii de criza

REPET, la BMW-urile cu tractiune spate nu prea se aplica, la cele cu 4x4 nu imi dau seama cum s-ar comporta cutia de transfer (te trezesti ca fata franeaza ok, dar spatele impinge sanatos smile.gif ) - trebuie testat (cand ne vom intalni la piruete)

P.S. Sper ca nu te-a suparat prima propozitie.. smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SUPERBEC
post Dec 17 2005, 07:26 PM
Post #5


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 882
Joined: 18-October 05
Member No.: 16



cred ca ineptiile astea ar trebui sterse sau puse la resursa de fun.

iulika daca vrei sa te sinucizi este problema ta, nu trebuie sa ne impartasesti modalitatea pe care ai ales-o.

p.s. sper ca nu te-au suparat primele 2 fraze biggrin.gif


--------------------
A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulika0069
post Dec 17 2005, 07:33 PM
Post #6


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP





Hehe, am zis doar ca ma astept la replici dure, dar aspre.. smile.gif
Nimeni nu m-a crezut pana acum din prima.. doar dupa ce a experimentat pe propria piele/masina a recunoscut "da, bre, ai avut dreptate" biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ccc
post Dec 17 2005, 07:39 PM
Post #7


meep meep!!
*****

Group: Members
Posts: 1,010
Joined: 17-October 05
From: -
Member No.: 5
Car: -
Engine: -



QUOTE (SUPERBEC)
cred ca ineptiile astea ar trebui sterse sau puse la resursa de fun.

iulika daca vrei sa te sinucizi este problema ta, nu trebuie sa ne impartasesti modalitatea pe care ai ales-o.

p.s. sper ca nu te-au suparat primele 2 fraze biggrin.gif


Becule, decat sa arunci cu vorbe, mai bine argumenteaza. Ce ti se pare aiurea la ce-a zis omu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zom
post Dec 17 2005, 08:12 PM
Post #8


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,167
Joined: 17-October 05
From: bucuresti
Member No.: 6



QUOTE (Iulika0069)
Cum le stii tu, mami, pe toate.. biggrin.gif


Iar la BMW inca nu am incercat (sper sa vina odata zapada aia in poligoane biggrin.gif), dar pot sa iti spun de pe acum rezultatul: va pierde aderenta pe puntea fata, dar NU si pe puntea spate (din acelasi motiv expus mai sus, cu puntea fata la Nova)


REPET, la BMW-urile cu tractiune spate nu prea se aplica, la cele cu 4x4 nu imi dau seama cum s-ar comporta cutia de transfer (te trezesti ca fata franeaza ok, dar spatele impinge sanatos smile.gif ) - trebuie testat (cand ne vom intalni la piruete)

P.S. Sper ca nu te-a suparat prima propozitie.. smile.gif


nu m-a suparat prima propozitie, de ce sa ma supere. dar, ar fi de preferat sa povestesti dupa ce incerci. nu stiu sa existe alte bmw-uri, decat cu tractiune spate sau 4x4...asa ca a posta la "tehnici de pilotaj bmw" astfel de sfaturi nu mi se pare foarte potrivit.

altfel, dupa o iarna in bmw, sincer, ma rog sa vina zapada cat mai tarziu si sa stea pe strazi cat mai putin, avand in vedere ca eu trebuie sa ajung cu masina bmw la serviciu, scoala, etc. chiar nu ma intereseaza cat de fun pot fi cerculetele.
cu dacia sau matizul nu imi faceam probleme iarna, si nu am avut nici un fel de incidente, fara sa cunosc tehnici speciale de pilotaj....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulika0069
post Dec 17 2005, 08:26 PM
Post #9


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Da, am vrut sa-l pun initial la diverse.. sa-l mute un moderator..

Oricum, am avertizat din prima ca nu am incercat decat pe tractiune fata, iar celor cu propulsie nu recomand..
Singura tangenta cu "Tehnici BMW" poate fi pt cele cu 4x4, daca se dovedeste ca ajuta cu ceva..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SUPERBEC
post Dec 17 2005, 08:32 PM
Post #10


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 882
Joined: 18-October 05
Member No.: 16





QUOTE (ccc)
QUOTE (SUPERBEC)
cred ca ineptiile astea ar trebui sterse sau puse la resursa de fun.

iulika daca vrei sa te sinucizi este problema ta, nu trebuie sa ne impartasesti modalitatea pe care ai ales-o.

p.s. sper ca nu te-au suparat primele 2 fraze biggrin.gif


Becule, decat sa arunci cu vorbe, mai bine argumenteaza. Ce ti se pare aiurea la ce-a zis omu?


cred ca stii f bine ca nu arunc cu vorbe...

nu cred ca trebuie sa fii vre-un as al volanului ca sa iti dai seama cum va reactiona un bmw daca, calci frana si acceleratia(in timp ce masina este intr-o viteza inferioara) pe carosabil umed.
poate nu stiati ca pe puntea fata se aplica ceea mai mare forta de franare daca masina nu este incarcata deci fata se va bloca pt ca nu mai exista alta forta care sa invarte rotile iar spatele va pierde imediat aderenta din cauza acceleratiei si fortei de franare aplicata pe puntea fata. rezultatul este usor previzibil... piruete pe zapada.

Chiar asa faceam drifturi cu 318is-u pt ca nu aveam destula putere sa rup aderentza in mod normal.

cam la fel se va comporta si o masina 4x4 pe zapada doar ca va fi mai controlabila pt nu pierde aderenta pe puntea fata.

iar la tractiune fata franarea va fi doar ingreunata in nici un caz asistata ca in cazul abs-ului.(si nu inteleg ce poate impinge pe cineva sa accelereze in timp ce franeaza DE URGENTA pe carosabil alunecos sau ud)


--------------------
A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Dec 17 2005, 09:46 PM
Post #11


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



mutat la auto diverse - nu prea are legatura cu bmw..

nu stiu cum e la bmw-urile normale, eu n-as apasa frana si acceleratia in acelasi timp.. ceva bun nu cred ca o sa iasa.. sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alexandru_83
post Dec 17 2005, 10:06 PM
Post #12


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 850
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 31
Car: E92 325i
Engine: 218CP



Nu iese burn-out la plecarea de pe loc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin83
post Dec 17 2005, 10:08 PM
Post #13


100% BMW corupt
*****

Group: Root Admin
Posts: 8,263
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 13
Car: E36 325i
Engine: M50 192CP



Iulika zicea in mers..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulika0069
post Dec 17 2005, 10:27 PM
Post #14


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP





Acum ca e mutat la diverse poate citeste cineva si prima fraza din thread (e chiar sus de tot - apasa "Home"):
"Ceea ce urmeaza in continuare se refera la masini cu tractiune fata si reprezinta experimentele mele din perioada in care aveam Nova"

Nu are nimeni o astfel de masina? Ah, am si uitat, am io
So, la primele intalniri la piruiete sa nu va mirati ca apare Iùlika cu ticolinu..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorin
post Dec 24 2005, 05:59 PM
Post #15


100% BMW corupt
*****

Group: Insiders
Posts: 1,580
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 37
Car: E46 Schwarz2
Engine: mic dar viguros



la toate tractiunile fata spate si pe mijloc se recomanda pe suprafete alunceoase eu recomnad frana de serviciu impreuna cu frana de motor
sa franezi si sa accelerezi in acelasi timp mare diferenta nu faci decat ca duci la garla ambreiajul si planetarele mai repede

aseara cu gufu echipat cum trebuie de iarna super aderenta fata de celelalte masini,, si m-am dus mai mult sa vad pana unde mi se intinde plapuma pe gheata iar de franat am franat si cu frana de motor si fara
iar la referitor la "heel &toe" pe langa folosirea pt masinile cu turbina ca sa nu intre in gol turbo se foloseste la toate masinile pt a limita uzura cutiei de viteze
stiu pe unu care a dus la garla niste sincroane din cutie


--------------------
To the aiiiiiiirport
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 30th June 2025 - 04:12 PM