![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() God himself? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 630 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (The Highlands) Member No.: 388 Car: BMW nu mai e Engine: nici motor ![]() |
Deoarece de mai bine de jumate de an caut niste jante cu fanta mare (pentru ursul meu) si nu am gasit NIMIC ma gandeam daca nu as putea sa folosesc jantele pe care le am acuma si sa le pun intoarse cumva, are cineva vreo idee ce se poate intampla rau? exista vreo sansa ca folosind prezoane mult mai lungi decat cele normale sa se rupa? are cineva vreo idee? sfaturi? pareri pro sau contra? orice?
astea-s sunt jantele pe care vreau sa le pun intoarse (adica cu fanta spre exterior) This post has been edited by dust: Feb 11 2007, 02:25 PM -------------------- Spart in cap de fum am o revelatie
Sa n-ai incredere-n femei si-n franele de Dacie ![]() |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Nici nu poti sa te gandesti la asa ceva. Jantele au in interior o gaura care ajuta la centrarea lor pe butuc. Dupa cum vezi pe exterior nu ai asa ceva. Greutatea masinii nu sta (doar) in prezoanele rotilor, ci (si) in acea gaura de centrare. Principalul rol al prezoanelor este de a tine roata prinsa pe butuc. Cred ca daca ai insista si ai monta rotile invers vei avea surpriza sa vezi cum ies rulmentii din fuzete. Montand rotile invers forta de apasare a butucului va fi in exteriorul rotii si va crea tendinta de a "trage" partea superioara a rotii in interior -> masina va avea tendinta sa aibe rotile "cracanate" extrem de mult, pana cand vor ceda rulmentii sau ale elemente din prinderea fuzetei.
P.S.: Cred ca trebuie sa te astepti la multe ironii in topicul asta, mie mi-a venit greu sa dau un raspuns serios. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
Deoarece de mai bine de jumate de an caut niste jante cu fanta mare (pentru ursul meu) si nu am gasit NIMIC ma gandeam daca nu as putea sa folosesc jantele pe care le am acuma si sa le pun intoarse cumva, are cineva vreo idee ce se poate intampla rau? exista vreo sansa ca folosind prezoane mult mai lungi decat cele normale sa se rupa? are cineva vreo idee? sfaturi? pareri pro sau contra? orice? astea-s sunt jantele pe care vreau sa le pun intoarse (adica cu fanta spre exterior) Glumesti???? ![]() ![]() ![]() -------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 863 Joined: 2-November 05 From: bucuresti Member No.: 84 Car: E30 Engine: M42 1,8 136CP ![]() |
in mod normal as fi dat un raspuns mai ironic dar ma abtin...
oricum sunt in totalitate de acord cu Darren ![]() This post has been edited by uwe: Feb 11 2007, 04:22 PM |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() !@#$%^&*~ !!!!,nu ? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 457 Joined: 9-May 06 From: Ro,Iasi Member No.: 283 Car: -- Engine: Z14XEP ![]() |
Glumesti???? ![]() ![]() ![]() este posibil,dar nu stiu pt cat timp... prin iasi umbla o dacie 1100 cu motor de peugeot care are jentile intoarse...e sexxy...si racheta... -------------------- "volan de bmw pe dacia nova..."
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() God himself? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 630 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (The Highlands) Member No.: 388 Car: BMW nu mai e Engine: nici motor ![]() |
eu vorbeam de modificat rotile nu de aruncat invers pe masina si gata metalosudura , taiat spitele, resudate invers si puse pe la 1/3 adancime ca sa nu iasa foarte tare inafara, scos valva si pusa invers , nu vorbeam de pus jante de tabla invers ca sa fie "racheta" This post has been edited by dust: Feb 11 2007, 04:38 PM -------------------- Spart in cap de fum am o revelatie
Sa n-ai incredere-n femei si-n franele de Dacie ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 863 Joined: 2-November 05 From: bucuresti Member No.: 84 Car: E30 Engine: M42 1,8 136CP ![]() |
pai si te-ai gandit la ce cost o sa ajungi?
parerea mea ...mai bine cumperi unele cu buza mare si scapi de stres ...si fara riscurii ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() God himself? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 630 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (The Highlands) Member No.: 388 Car: BMW nu mai e Engine: nici motor ![]() |
pai si te-ai gandit la ce cost o sa ajungi? parerea mea ...mai bine cumperi unele cu buza mare si scapi de stres ...si fara riscurii ![]() in primul post am spus ca nu gasesc de mai bine de jumate de an jante cu buza mare si de aceea vreau sa le modific astea daca gaseam luam dar n-am gasit si deci m-am gandit la ce am spus, astea puse invers si repet : modificate nu puse doar invers sa iasa "racheta" cost... nu poate sa fie foarte mare... cam tot cat as iesi cu niste jante cum vreau... -------------------- Spart in cap de fum am o revelatie
Sa n-ai incredere-n femei si-n franele de Dacie ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
Tu vb de jante de aluminiu sau tabla? Crezi ca o sa mai mearga drepte rotile alea? Ai curaj sa treci de 50 km/h cu ele modificate pe genunchi???
![]() ![]() -------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() God himself? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 630 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (The Highlands) Member No.: 388 Car: BMW nu mai e Engine: nici motor ![]() |
mai oameni 1 vorbesc de alea de aluminiu(ca in poza de am pus-o) 2 modificate de cineva care stie ce face nu de vecinu in spatele blocului cu un flex si un aparat de sudura! repet intrebarea: e posibil sau nu? ca sa terminam cu aberatu` -------------------- Spart in cap de fum am o revelatie
Sa n-ai incredere-n femei si-n franele de Dacie ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
Poate se poate, dar pana acum nu am mai auzit pe cineva care sa modifice jantele. Eu nu as face asa ceva. Mai bine dau oricat pe unele noi decat sa mor incolacit de un stalp ca s-a rupt vre-o janta. Iti dai seama ca nu faci nimic fara un aparat care sa prinda janta drept cand o sudeaza si nu cred ca la noi in tara exista oameni calificati si aparatele necesare. Faci ce vrei, dar parerea mea e ca e o prostie daca te bagi la taiat jante.
-------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() . ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 5,955 Joined: 31-October 05 From: Bucureşti Member No.: 72 Car: . Engine: . ![]() |
postez dupa ce am citit doar primul post...
vai cat am putut sa rad...cum sa faci asa ceva? vrei sa apari la aricii veseli? ![]() -------------------- "PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
"BMW E PENTRU DRUMURI LUNGI PE CARE SA LE FACI MAI REPEDE DECIT ORICINE PE SOSEA, SA MERGI TARE SI PE AUTOSTRADA SI PE SERPENTINE SI SA -I DAI 200 SI LA DEAL SI LA VALE" |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() God himself? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 630 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (The Highlands) Member No.: 388 Car: BMW nu mai e Engine: nici motor ![]() |
io's ti-a fost lene sa citesti tot si ai preferat sa comentezi ca e mai simplu asa? posteaza dupa ce citesti tot si cum am spus gata cu aberatu`
am intrebat daca s-ar putea face asa ceva si daca da sa imi spuna cineva cum nu se poate asta e mai caut pana gasesc jante cum vreau -------------------- Spart in cap de fum am o revelatie
Sa n-ai incredere-n femei si-n franele de Dacie ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 636 Joined: 7-January 06 From: B A C A U Member No.: 150 ![]() |
keskin au modele de jante cu buza lata - cam 1200 euro setul pe 17'. asta daca am inteles corect ce cauti... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
terminati cu joaca
Jantele de aliaj nu se pot modifica asa cum ai vrea tu, ca sa muti spitele din locul unde sunt prinse acum este imposibil. Adica tehnic e posibil, probabil cu mama aparatului de sudura, dar nu poti sa sudezi in aliaj pe o suprafata atat de mare. Poate doar sa tai capete de 2-3 cm din fiecare brat si sa le retorni in pozitia dorita (imposibil dupa parerea mea, pentru ca "lipirea" de vechiul material va fi calcaiul lui Ahile). Jantele de aliaj sunt turnate in matrite, nu se sudeaza, nu se pot modifica. Chiar daca rezultatul estetic ar fi unul rezonabil, rezistenta materialului in punctele de sudura sau retopire va fi alta. Cum tu vrei sa afectezi toate bratele jantei (deci toate punctele de prindere), eu zic ca trebuie sa te simti foarte norocos ca sa mergi cu o astfel de janta. N-am facut prea multe cursuri de rezistenta materialelor, dar eu zic sa stai linistit, prin sudare nu se poate face modificarea decat estetic, nici un aparat de sudura nu va lega 2 bucati de aliaj astfel incat rezultatul sa aibe rezistenta unei singure bucati turnate. Exista firme care iti pot umple o gaura din janta de aliaj, sau care pot indrepta jante de aliaj, sau care mai fac si suduri pe jante de aliaj, dar numai in cazurile in care acestea sunt lovite (nu sparte in 5 bucati). Nu poti sa te joci cu aparatul de sudura atunci cand vrei sa afectezi toata structura de rezistenta a jantei. Poti sa faci un test totusi, dar eu sunt gata sa pariez ca la primul soc lateral mai puternic cele 6 brate ale jantei vor ramane prinse cu prezoanele de butuc, iar inelul exterior al jantei (cilindrul pe care sta incaltat cauciucul) va zbura linistit de pe masina. This post has been edited by Darren: Feb 11 2007, 10:56 PM -------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 2,496 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 24 Car: e30 - 325ix din '89 Engine: 2.5 - 171 cp ![]() |
![]() -------------------- e30 - 318i coupe din '90 / e30 - 318i coupe din '89 / e30 - 324d din '86 / e30 - 325ix din '89 / e30 - 325i din '88 / M5 engine 3800 cmc - over 340 hp (Nurburing Edition)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() God himself? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 630 Joined: 19-July 06 From: Cluj-Napoca (The Highlands) Member No.: 388 Car: BMW nu mai e Engine: nici motor ![]() |
ok, am inteles
caut jante vedeti, nu era asa greu sa dati un raspuns decat sa faceti misto cu rachete si dacii cu roti de tabla -------------------- Spart in cap de fum am o revelatie
Sa n-ai incredere-n femei si-n franele de Dacie ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 863 Joined: 2-November 05 From: bucuresti Member No.: 84 Car: E30 Engine: M42 1,8 136CP ![]() |
eu i-mi cer scuze daca cumva te simti ofensat....nu asta era scopul meu doar vroiam sa te sfatuiesc sa nu pui siguranta ta in pericol... stiu pe cineva care a facut o janta din doua bucati si nu era tocmai reusita...adica batea rau de tot inca o data scuze...(nu a fost cu intentie rea) |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() !@#$%^&*~ !!!!,nu ? ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 457 Joined: 9-May 06 From: Ro,Iasi Member No.: 283 Car: -- Engine: Z14XEP ![]() |
ok, am inteles caut jante vedeti, nu era asa greu sa dati un raspuns decat sa faceti misto cu rachete si dacii cu roti de tabla mmmmda.... ![]() -------------------- "volan de bmw pe dacia nova..."
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,511 Joined: 25-May 06 From: IASI Member No.: 307 Car: - Engine: - ![]() |
dust
nu citisem topicul pina acu deci cind in CNR se alerga cu dacii , pilotii intorceau jentile(chiar si cele din aliaj) pt a creste stabilitatea masinilor(anii 70-80) jorjel nu a facut misto cu 'racheta'; masina exista, are jentile intoarse(de aliaj) , este superba, si chiar e racheta- pe aeroport a umilit masini cu pretentii- tre s-o caut prin oras si -i fac poze arata cam asa(Renault R8 Gordini) da tre cautata oricum ...cu motorul din poza...face juma de forum ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 14th July 2025 - 07:29 PM |