IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> am fost la service !
reactor_share
post Jun 21 2006, 09:47 AM
Post #1


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 655
Joined: 23-May 06
From: Iasi
Member No.: 303
Car: E28
Engine: M21 524 TD 116CP



Dupa cum zice si noul topic, am fost la service.
In topicurile de mai jos, pe care le-am postat, v-am zis ce probleme am avut cu masina.
Am schimbat cablurile de la electromotor, erau cam duse, si uneori pierdeau curent. In fine de 2 zile nu mai face problemele cu pornitul electromotorului.
Dar, si acum urmeaza partea cea mai frumoasa. Le-am zis baietilor sa faca si o verificare generala, ca sa zic asa, si cand au inceput am umplut o lista intreaga.
Nu am lista in fata, dar am sa revin cu completari.
Din ce imi aduc aminte si ce era mai important sunt urmatoarele:
- flansa cardan urgent;
- 4 bucse spate cica una costa (9 milioane)
- tot ce inseamna directie, in afara de caseta de directie;
- placute de frana
- ceva pe la planetare spate;
In fine poate gresesc cateceva dar am sa revin cu completari.
Din cate vad eu, mai bine imi iau inca o masina de banii de reparatii.


--------------------
NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mertan
post Jun 21 2006, 09:57 AM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,341
Joined: 24-November 05
From: IASHIngton- bacau
Member No.: 103
Car: e30
Engine: m20 2.0 129CP



ce dracu au gasit aia??? nu inteleg.... astia sunt nebuni... bine ca la a ta se pricep... dar la mine se uita ca din plop la ea... e ozn masina mea.... te asteptam cu lista completa... si apropo de bucsa aia... cred ca vor sa zica ca e aia care tine bratul ala unde e discul... sunt 2 si 2.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ve
post Jun 21 2006, 10:07 AM
Post #3


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 318
Joined: 4-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 87
Car: E39 530d
Engine: M57





Nu ma pricep chiar atat de tare la mecanica dar eu zic sa nu te sperii. Care sunt ala 4 bucse de 9 milioane pe spate? Cu 9 milioane schimbi amortizoarele pe spate daca vrei.

Incearca sa indentifici exact toate piesele ca sa poti sa-ti faci o parere despre preturi.

Asteapta sa intre cineva care stie preturile si se pricepe mai bine si o sa te lamuresti.


--------------------
Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Jun 21 2006, 11:43 AM
Post #4


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



QUOTE (reactor_share)
Din ce imi aduc aminte si ce era mai important sunt urmatoarele:
- flansa cardan urgent;
- 4 bucse spate cica una costa (9 milioane)
- tot ce inseamna directie, in afara de caseta de directie;
- placute de frana
- ceva pe la planetare spate;


1. Flansa cardan (un disc de cauciuc intre iesirea din cutia de viteze si partea din fatza a cardanului este foarte probabil sa necesite inlocuirea, mai ales daca nu a fost schimbata in ultimii 100.000 Km / 10 ani. Este o piesa destul de scumpa.

2. Suspensia din spate de la un E28 rezista foarte bine in timp. La un E28 ai urmatoarele (vezi poza de mai jos - copyright: realoem.com):
- bucsile care prind subframe-ul (cadrul) spate de caroserie: piesa "2" din poza, sunt 2 bucati. Probabil ca nu au fost schimbate niciodata in istoria masinii, iar la varsta pe care o are este de asteptat sa necesite sa fie schimbate. Urmareste cu atentie daca sunt rupte / crapate. Daca nu, lasa-le in pace. Cred ca costa sub 60 EUR / buc. Atentie, se schimba foarte greu. Nu iti recomand sa le schimbi intr-un service care nu a mai facut asta niciodata, la un BMW.
- bucsile "8" (cate 2 pentru fiecare brat, deci 4 in total). De regula la un E28 bucsile acestea ar trebui ca inca sa reziste bine, chiar dupa 20..25 de ani. Daca intr-adevar trebuie schimbate, inseamna ca masina a fost abuzata din greu. Foarte improbabil sa ai nevoie de ele.
- bieletele "12" (2 buc), care leaga bratele de cadru. Sunt prezente numai la modelele E28 incepand cu '84, sau la cele dinainte de 84 care au avut puntea din spate "upgradata". Este probabil ca la varsta asta sa aibe joc si sa fie necesar sa le schimbi. Sunt scumpe (cred ca in jur EUR 100 bucata). Totusi, verifica daca masina ta are asa ceva.
- bucsile din capatul inferior al amortizoarelor (nu se vad in poza, dar daca sunt uzate sigur si amortizoarele sunt duse, deci ai nevoie de amortizoare).
- suportul care prinde partea din spate a diferentialului de caroserie. Destul de probabil sa fie dus, daca nu a fost schimbat niciodata.

3. Tot ce inseamna directie. Foarte probabil, dar verifica piesa cu piesa. Nu are rost sa schimbi ceea ce nu joaca. Cumpara piese de schimb de la Lemforder. De asemenea, Febi si Meyle au calitate OK si sunt ceva mai ieftini.

4. Ceva pe la planetarele spate. Ce anume?! Daca ai putin joc, nu e o problema majora.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
reactor_share
post Jun 21 2006, 12:51 PM
Post #5


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 655
Joined: 23-May 06
From: Iasi
Member No.: 303
Car: E28
Engine: M21 524 TD 116CP



Am revenit cu "lista de cumpraturi".
Deci:
1 - Fata:
- amortizoare fata
- brat inferior dreapta (partea din fata)
- flansa cardan (urgent)
- directie (totul in afara de caseta de directie)
- brat inferior stanga (partea din fata)
- bucse bara de torsiune fata

2 - Spate:
- 4 burdufuri planetara (2 spre roti si 2 spre cutie)
- amortizoare spate
- placute frana spate
- bieleta anti-ruliu FATA-SPATE
- bucse spate 2 stanga + 2 dreapta (cod 0300600046012)
- Set: curele de transmisie 3 bucati
curea de distributie + role intinzatoare
3 - Filtru de aer urgent.

Astea sunt toate. Vrea sa le cumpar, nu stiu ce se merita SH si ce NOU, as vrea sa-mi spuneti. La ce preturi trebuie sa ma astept.

Va Multumesc anticipat si totodata pentru raspunsurile primite pana acum.


--------------------
NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Jun 21 2006, 01:24 PM
Post #6


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25





Referitor la lista revizuita:
1. Fatza: este foarte probabil sa ai nevoie de tot ce scrie acolo. Suspensia fatza este punctul slab la E28 (dpdv uzura in timp). Flansa cardan, am mai spus, era de asteptat.
2. Spate: confirm, totul de pe lista pare rezonabil. Cu un mare semn de intrebare asupra bucsilor (4 buc). Nu am gasit codul respectiv. Oricum, pare a fi vorba despre bucsile de la brate, adica exact cele de care stiam ca rezista excelent, in timp.

Ideea este ca, daca te hotarasti sa remediezi toate acele probleme, singura decizie cu sens este sa iei piese noi. Din ce vad in lista respectiva, costul total al pieselor cred ca este in jur de 1000 EUR. Mai adauga manopera + posibil alte mici probleme pe care le mai descopera mecanicii "din mers", si cred ca totalul va ajunge in zona EUR 1200 .. 1500.

Iti recomand sa te gandesti bine daca merita sau nu investitia. Gandeste-te cati ani mai ai de gand sa tii aceasta masina, ce investitii urmeaza sa faci in anii imediat urmatori, fa-ti niste calcule. Ia in considerare faptul ca valoarea masinii pe piata va ramane cam tot aceeasi, chiar si dupa ce o repari. Altfel spus, daca (dau un exemplu) acum ai putea s-o vinzi cu 1200 EUR, nu cred ca vei putea lua mai mult de 1300..1500 EUR, dupa ce ai investit cam tot atat in repararea ei.
In afara de pasiune si/sau ambitie personala (pe care o inteleg foarte bine si cu care sunt de acord), nu exista nici o alta motivatie sa investesti atat de mult intr-un E28 524td din 1983.

Sper sa nu interpretezi negativ cele de mai sus.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reactor_share
post Jun 21 2006, 01:54 PM
Post #7


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 655
Joined: 23-May 06
From: Iasi
Member No.: 303
Car: E28
Engine: M21 524 TD 116CP



Mda, "sadly but true". Asa ma gandeam si eu, ca ajung cheltuielile, cam la aceasta suma.
Faza ca a fost la un moment dat un M535i, chiar daca au aparut in '87 aceste masini. Au facut fostii propietari niste smenuri cu actele, pentru ca am avut ceva problema, care s-au rezolvat pana la urma.

Si spre deosebire de alte E28_uri, e singurul care imi place, apropo nu stiu daca toate M535i E28 au optiunile care le am eu pe a mea.
Fiind un fan al M535I E28, as vrea sa investesc banii astia.

Problema cea mai mare este ca momentan nu-i am, si cand ma gandesc de la cate trebuie sa ma abtin ca sa fac rost de banii astia, ma doare capul.

Si ma mai gandesc la o chestie, daca gasesc una afara acelasi model sa zicem, la vreo 1000 Euro, si ma mai costa drumul vreo 500 Euro, si pp. ca nu se compara cu a mea ca stare-de-functionare, nu as putea sa o recarosez?

Nici nu stiu ce sa fac, daca ar fi sa o vand, probabil ca nimeni nu mi-ar da banii care i-am dat eu macar, in conditiile in care nu stiam ca are atatea probleme (am dat 3350 euro) si nu mai zic ca in acte scria pe deaspura in loc de '83 -> '88, deci a facut din 3 ->8. Mi-a zis ca fost benzinar si ca a pus un motor diesel, in fine nu stia el (fostul proprietar) ce e aia M535I, pentru ca la interior si la spoilere arata exact ca un M535I, si mie mi-a convenit de minune (arata ca un M535I si are motor diesel, deci imi permiteam sa merg cu ea). si dotarile care mi-au luat ochii si care mi-au intarit banuiala ca ar fi fost un M535I: AC, ABS, servo, oglinzi electrice, geam fata-spate electrice, scaune electrice - 3 nivele rglaj, tetiere electrice, incalzire in scaune, disc frana spate-fata, jante BMW super faine etc...; ce sa mai zic a fost "love-at-first-site".
Si cum stiam ca un M535I s-a facut pana in '87-'88 am zis ca totul e ok, pentru ca masina arata oricum foarte bine, la exterior si arata si acum.

Nu stiu ce sa fac!! Caut in disperare piese pe net. Nu vreau sa o vand si am sa fac tot posibilul sa o fac, pentru ca ma doare inima sa o vad asa, vai de capul ei.

De aceea am sa rog sa ma sfatuiti in continuare cu ce sa incep, atat la bani cat si la necesitate (in afara de ce trebuie urgent, pentru ca asta stiu deja).


--------------------
NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reactor_share
post Jun 21 2006, 01:56 PM
Post #8


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 655
Joined: 23-May 06
From: Iasi
Member No.: 303
Car: E28
Engine: M21 524 TD 116CP



Apropo imi cer scuze daca ati facut cautari la codul de mai sus. L-am scris gresit.

Codul corect este acesta:
030060046012 bucse spate (4 la numar)


--------------------
NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reactor_share
post Jun 21 2006, 02:01 PM
Post #9


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 655
Joined: 23-May 06
From: Iasi
Member No.: 303
Car: E28
Engine: M21 524 TD 116CP



Recdtific cred ca M535i a aparut in '85.
scuze


--------------------
NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Jun 21 2006, 02:42 PM
Post #10


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25





QUOTE (reactor_share)
De aceea am sa rog sa ma sfatuiti in continuare cu ce sa incep, atat la bani cat si la necesitate (in afara de ce trebuie urgent, pentru ca asta stiu deja).


Ai putea sa-ti faci trei liste:

Lista 1: Piese care trebuie schimbate imediat, cu altele noi.
Aici as trece:
- filtrul de aer;
- cureaua de distributie, intinzator;
- celelalte curele motor;
- flansa cardan;
- componente directie;
- placute frana.

Lista 2: Piese care trebuie schimbate imediat, dar procurate de la dezmembrari.
(evident, cu conditia sa fie in stare buna):
- burdufuri planetara (s-ar putea sa coste tot atat de mult planetarele cu totul, si e mai usor de schimbat);
- bratele inferioare fatza (ideal e sa fie pe lista 1, dar pentru economie merg si SH).

Lista 3: Piese care pot fi amanate:
- amortizoare;
- bieletele anti-ruliu (numai daca nu cumva sunt rupte, caz in care le treci pe lista 2);
- bucsele bara antiruliu fatza (daca a mai ramas ceva din ele).

In continuare, insist asupra bucsilor de la bratele spate. Tot nu-mi vine a crede ca sunt muci. Daca au doar joc longitudinal (in lungul axei surubului lor de fixare) si nu fac zgomot, lasa-le in pace, asa cum sunt. Daca intr-adevar sunt rupte / distruse, atunci au joc transversal (perpendicular pe axa surubului lor de fixare) si fac galagie mare - deci trebuie schimbate. Pune-le pe lista 1, sau pe lista 2 daca gasesti bratele cu totul. E chiar mai usor sa schimbi bratele decat bucsile, si cred ca iesi mai ieftin. Important: vezi ca se potrivesc bratele de pe E34 (si in felul asta ai si rulmenti mai noi), cu observatia ca este posibil sa fie necesar sa muti, de la bratele vechi, flansele planetarelor.

As rezolva imediat lista 1 si lista 2, iar lista 3 as amana-o pentru anul viitor.
In felul acesta, imprastii cheltuielile pe 2 ani, ceea ce este mai usor de suportat - dar fara a fi pericol public, sau a risca o defectiune majora.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ve
post Jun 21 2006, 02:48 PM
Post #11


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 318
Joined: 4-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 87
Car: E39 530d
Engine: M57



daca masina a fost M535i si a fost pus un 2.4 td pe ea mare pacat.
din cate shtiu sunt diferente intre e28 M535i si restul e28-urilor. sa ai mare grija la codurile pieselor de suspensie.

eu cred ca am bagat vreo 2000 de euro in masina de cand am luat-o dar drumurile pe care merg o strica mai repede decat pot eu sa o repar. din pacate drumurile romanesti sunt criminale pentru e28.
eu zic ca merita investitia daca tablaria si interiorul si electrica sunt impecabile si masina nu a suferit accidente grave. o sa ai o masina confortabila si sigura ca sa nu mai vorbim ca e economica cu motorul diesel.

in acte e omologata ca 524td?
daca faci cautare dupa seria caroseriei ce rezulta? M535i sau 524td?


--------------------
Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Jun 21 2006, 02:52 PM
Post #12


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



QUOTE (Robert)
Lista 2: Piese care trebuie schimbate imediat, dar procurate de la dezmembrari.
(evident, cu conditia sa fie in stare buna):
- bratele inferioare fatza (ideal e sa fie pe lista 1, dar pentru economie merg si SH).

Daca iei bratele inferioare de la dezmembrari, retine ca cele de E28, E34 si E32 sunt identice. Deci, ai sanse mari sa gasesti.
Cu o observatie: sunt doua tipuri de brate - de fier (doar acest tip la E28) si de aluminiu. Pentru a echilibra corect masina, e bine ca ambele brate (stanga / dreapta) sa fie de acelasi tip.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ve
post Jun 21 2006, 03:06 PM
Post #13


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 318
Joined: 4-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 87
Car: E39 530d
Engine: M57



QUOTE (Robert)
Lista 3: Piese care pot fi amanate:
- amortizoare;
- bieletele anti-ruliu (numai daca nu cumva sunt rupte, caz in care le treci pe lista 2);
- bucsele bara antiruliu fatza (daca a mai ramas ceva din ele).


bucsele bara antiruliu fata sunt vreo 2 euro (daca retin eu corect, le-am luat de la filaret acum vreun an, originale, bmw).
poti sa le treci linistit in lista 1 sau 2 smile.gif


--------------------
Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Jun 21 2006, 03:11 PM
Post #14


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25





QUOTE (ve)
bucsele bara antiruliu fata sunt vreo 2 euro (daca retin eu corect, le-am luat de la filaret acum vreun an, originale, bmw).
poti sa le treci linistit in lista 1 sau 2

O observatie foarte buna. Cand le-am impartit pe liste, nu m-am gandit si la cat costa. Idiot. sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reactor_share
post Jun 21 2006, 03:37 PM
Post #15


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 655
Joined: 23-May 06
From: Iasi
Member No.: 303
Car: E28
Engine: M21 524 TD 116CP



Raspunsul la intrebarea de mai sus.
- In carte este omologata 524 TD din '83.


Cat despre directie (tot in afara de caseta de directie). Ati putea sa-mi spuneti ce piese fac parte din ea?


--------------------
NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reactor_share
post Jun 21 2006, 03:51 PM
Post #16


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 655
Joined: 23-May 06
From: Iasi
Member No.: 303
Car: E28
Engine: M21 524 TD 116CP



Apropos!
Se portrivesc multe din piesele de pe un E34, la un E28.
Ma interreseaza variantele de unde pot procura piese, mai noi ce-i drept.


--------------------
NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert
post Jun 21 2006, 03:52 PM
Post #17


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



QUOTE (reactor_share)
Cat despre directie (tot in afara de caseta de directie). Ati putea sa-mi spuneti ce piese fac parte din ea?


Vezi poza de mai jos. Iti trebuie:
- piesa 15 ("cap de bara"). Sunt 4 bucati (2 pe stanga, 2 pe dreapta). Ai mare grija ca aceste capete de bara sunt de doua feluri: cu filet pe dreapta (pn: 32211135820) si cu filet pe stanga (pn: 32211135819). Pe fiecare parte trebuie cate un cap de un fel si unul de celalalt fel. Se gasesc relativ ieftin (cred ca undeva sub 50 RON / buc). Daca ai joc in directie (de altundeva decat din caseta), de regula acestea sunt cel mai probabil de vina.
- piesa 11 ("central link"), pn: 32211129014. Este cam scumpa, probabil in jur la 200RON. Ca urmare, nu o schimba fara sa verifici si sa fii sigur 100% ca are joc in pivoti. De regula, rezista bine in timp.
- bucsa 7 (pn: 32211129014) a piesei 6 ("pitman arm"). Acelasi sfat, verifica daca are joc. Altfel, nu o schimba.

Retine ca part number-urile de mai sus sunt cele originale BMW. Nu-ti recomand sa iei BMW, sunt exagerat de scumpe. Suna la distribuitorii de piese si cauta piesele echivalente de la producatori OEM sau alternativi.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
ve
post Jun 21 2006, 03:59 PM
Post #18


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 318
Joined: 4-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 87
Car: E39 530d
Engine: M57





Tot in afara de caseta de directie include si pompa de servo? Aia ar trebui sa fie ok. Probabil ca te referi bucse, capete de bara. Uite un link unde se vad toate:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...330&hg=32&fg=25

Partea hidraulica e ok? Ai servodirectie? Pierzi ATF din instalatie?


--------------------
Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TiL
post Jun 21 2006, 07:28 PM
Post #19


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Flansa cardan ar trebui sa fie 1-1,5 mil
Bielete antiruliu spate am gasit la 400.000 bucata, noi.

Incearca sa urmezi prioritatile indicate de Robert. Ici-colo mai poti lucra cu piese SH, cu conditia sa fie in stare buna si sa nu coste mult, pentru ca nici cele noi nu sunt f scumpe, mai greu e cu schimbatul.

Adica la un moment dat aveam nevoie de brat inferior cu pivot fata si stateam pe ganduri daca merita sa pun unul SH gratis sau sa astept pana iau unul nou la 1,4 mil.... si am luat nou.

Cumva ai fost la mecanici de reprezentanta pejo/reno/dacia etc, care atat stiu sa spuna: schimba toate filtrele si articulatiile?


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ve
post Jun 21 2006, 07:30 PM
Post #20


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 318
Joined: 4-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 87
Car: E39 530d
Engine: M57



cu amortizoarele o sa fie mai complicat. alea sunt scumpe.


--------------------
Ex '85 524td E28, USA Model
Actual 2003 530D, E39
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd June 2025 - 11:04 PM