![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 162 Joined: 9-February 16 From: Bucuresti Member No.: 47,223 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Salutare!
Vin la voi pe forum pentru ca am sesizat ca varsta medie a masinilor posesorilor de aici e mai apropiata de cea a batranicii mele. De asemenea, doresc sa-i multumesc lui Bart ca mi-a creat contul manual ... singur n-am reusit, nu puteam neam sa trec pe captcha, dupa zeci de incercari ... In continuare, postez parte din prezentarea de pe alt forum: Acum cateva luni am decis ca este timpul sa-mi indeplinesc un vis din copilarie, anume sa detin un BMW 'clasic' - liniile simple si agresive ale modelelor anilor '80 si inceputul anilor '90 sunt, in opinia mea, forma reprezentativa pentru apogeul acestui brand. Departe de mine gandul ca ce-a urmat ar reprezenta vreun declin, ci doar o oarecare indepartare fata de valorile consacrate. Anyway, acum vreo luna a aparut aceasta masina pe olx. Bifa aproape toate casutele: taxa platita, cutie manuala, 6 in linie. Am fost s-o vad si am fost foarte impresionat de starea ei. Am decis sa las entuziasmul sa scada putin, cateva nopti, ca sa evit sa ma arunc spre vreo decizie pripita. Negativism exista peste tot in jurul meu, sub formele sale clasice: consuma mult, e prea veche, nu gasesti piese. Fuck that shit, sunt deja un talpas intr-o multinationala, daca-mi permit si n-o fac, ajung sa fiu o drona din toate punctele de vedere. Pretul era destul de mare, 3350 de euro. N-am reusit sa negociez cat mi-as fi dorit; vanzatorul era dispus sa lase considerabil la pret doar daca-si pastra jantele. Nope, not worth it. Am platit deci o suma relativ apropiata de pretul cerut. Acum, despre masina: generalitati: - nu are motorul de 2.0, ci M50b25TU. - revopsita in 2009, arata ft bine vopseaua, cu exceptia catorva zone izolate unde s-a dus lacul (procent ft mic din suprafata totala) si a unei zgarieturi de cheie pe partea stanga - brate fata, bara directie, bielete antiruliu, bucsi bara stabilizatoare, amortizoare fata, flanse amortizoare fata inlocuite in decembrie anul trecut - volan M de E39 - interior Recaro cu piele inclusiv pe fetele usilor, scaune electrice cu memorie (functioneaza) si incalzite. - A/C cu doua zone (nu clima) - n-are OBC ala cu multe butoane, ci ala cu putine care-ti arata si temperatura. - airbag pasager - jante 18 inch style 37 originale, cu anvelope noi probleme: - scartait de role/curea, intermitent, banuiala mea e rola de la pompa de servo. - ii troncane ceva prin spate, ca si cum o piesa mare nu e bine fixata - cel mai probabil e subwooferul (venit odata cu masina) pe care probabil o sa-l dau jos. nu sunt deloc adeptul sub-urilor in portbagaj dar... imi place cum suna. - spira volanului, cred ca asa se numeste, nu se 'potriveste' ca lumea - fiind de e39. aud zgomot, ca si cum s-ar anula semnalul, la orice cursa a volanului de peste 360 de grade. Semnalul insa functioneaza perfect, se anuleaza, tot. - spatarul scaunului pasagerului nu e fix - diverse mizerii, geamul dreapta spate nu merge ca lumea din butonul lui, incalzirea in scaune nu-s sigur ca functioneaza ce cred pana acum: - sta excelent pe sosea, ruliu minim desi se simte ca e grea, insa te doare inima cand e peticit drumul si sunt gropi; e primul meu BMW si prima mea masina cu roti de 18 inch si talon atat de mic. presupun ca e normal sa te zgaltaie, mai ales ca are suspensie sport "M" din fabrica. - pana la 3000 rpm se conduce ca orice masina, nimic spectaculos. dupa 3000 rpm te baga in scaun, iar dupa 4500 ar fi bine sa fii pe-o sosea lata in conditii de siguranta. impune o anumita reconfortanta cand accelereaza bagandu-te in scaun si scartaind pielea veche; mi s-a zis ca "asa trage bmw-ul vechi". - sunt sigur, insa, ca nu va mai dura mult pana ce-mi voi dori sa fie mai puternica; - de fiecare data inainte sa plec cu ea, sau dupa ce-am terminat un drum, mai raman putin s-o admir; nu-mi pot lua ochii de la postura agresiva care nu compenseaza prin absolut niciun exercitiu stilistic nenecesar. totul este functional si sobru. i love it! ce i-am facut deja: - inlocuit simering capac supape - inlocuit simering vilbrochen (partea cu CV) ==> imediat ce-am luat-o, am dus-o Bucuresti - Transfagarasan si inapoi, si pana sa ma bucur ca ce bine a mers si nici prea mult n-a consumat, observ ca mi-a halit vreo 500ml de ulei pe 750km sau cat am facut. In urma operatiunilor descrise, am mai facut vreo 350 km, si nu mi-a mai pierdut deloc. - inlocuit ulei (motul synergie 10w40). Mi-a pus 6L in loc de 5.75, si aparea pe joja, dupa schimb 2-3mm sub MAX. Acum imi apare mereu cam cu 300ml PESTE max. nu m-am lamurit daca e foarte de rau sau nu. Am mers asa cu ea si e ceas. planuri de viitor: - OBC - grup autoblocant - stroker kit la 3.0 (axa de admisie, bloc, pistoane, biele de M54b30 + soft)... asta e mai mult un vis, dar as vrea sa incerc sa strang piesele. - o diagnoza de pe urma careia sa salvez ca lumea erorile (i-am facut deja una cu icom, dar mi-a facut 'probono' patronul service-ului unde ma dusesem si n-am apucat sa salvez erorile. insa aparea ceva de knock sensors) - knock-sensors - daca tot se da admisia jos, voi verifica si senzorul de temperatura lichid racire, si voi putea curata si chiulasa ca sa urmaresc daca mai curge ulei pe-acolo. - revizie, inlocuit tot ce trebuie la sistemul racire/vasc, inclusiv pressure-test + antigel nou (cand vine vremea calda) - investigatie curea accesorii/role si inlocuit tot ce e necesar - investigatie instalatie stergatoare (merge doar cel de la sofer, cred ca celalalt e slabit sau ceva) + pompa principala (cea secundara a fost inlocuita) - verificat tot ce inseamna furtun, furtunas, pe unde se vad pierderi - de ex cu ochiu liber vad ca picura ceva sub vasul lichidului de servo - (eventual) parbriz nou, sau macar mai putin zgariat, ca noaptea e festivalul luminii - ceva la faruri, sa lumineze mai bine. nu m-as baga la csenoane, dar cu astea 'stock' e aproape inutilizabila noaptea. Cam atat... bine v-am gasit! poze: http://imgur.com/a/DuBwH http://imgur.com/a/xAX2n This post has been edited by drujbex: Feb 9 2016, 04:38 PM |
|
|
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Mda, good point. La M50 crapa pompa, ca are pale de plastic. Se gaseste si pompa full metalica din cate am inteles.
Bine ca o are deja in vedere pentru schimbat, poate gaseste una metalica. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#82
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 162 Joined: 9-February 16 From: Bucuresti Member No.: 47,223 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
furtunul de sus era fierbinte si tare iar cel de jos rece si moale, deci da ![]() mi-a scris ieri mecanicul, masina e gata, ma duc diseara s-o iau: - mi-a facut flush la tot sistemul de racire cu o solutie speciala de curatare, inainte de a-i pune antigel nou, cica inauntru era plin de "rugina si silicon" - pompa de apa avea pale de plastic pe care deja s-ar fi vazut crapaturi. cea noua are pale metalice - motorul ar merge foarte bine, garnitura de chiulasa nu e crapata, totul e ok abia astept s-o iau ![]() This post has been edited by drujbex: Sep 28 2017, 08:39 AM |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Bravos!
-------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 162 Joined: 9-February 16 From: Bucuresti Member No.: 47,223 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
recuperat, merge blana.
in alta dezordine de idei, azi mi-am luat un pistol d-ala impact electric de la lidl care se lauda ca desface chestii stranse cu pana la 300Nm. eu am zis ca-s fericit si daca desface un prezon la intamplare de pe masina mea. il desface! si-l strange si inapoi cu ~100Nm. best 250 de lei ever spent asta e: ![]() si mi-am luat si un crocodil si un set de capre, toate rate-uite la 2 tone. crocodilu' din pacate nu incape sub masina prin fata (de fapt incape dar nu ai loc sa-l si actionezi) insa la praguri se poate folosi fara probleme |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
Roadrunner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,379 Joined: 10-November 07 From: Bucuresti Member No.: 1,273 Car: E39 Engine: M57D30 ![]() |
bun asta, imi trebuie si mie unul ca piulitele de la samurai se tot umplu de pamant de la iesiri si cu asta as scapa de eforturile mari de a le desface. pana cand era oferta? -------------------- Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() zijdelings geļnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Sa trec si eu pe la lidl atunci
![]() -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 162 Joined: 9-February 16 From: Bucuresti Member No.: 47,223 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
din pacate nu stiu pana cand e oferta.
ce stiu insa e ca nu e in toate lidl-urile, mie mi-a zis un prieten ca a vazut la el (zona magurele), eu m-am urcat in masina si am intrat la 2 de la mine din zona (dristor-titan) si nu aveau. asa ca m-am dus chiar la lidl-ul de langa amicul meu. daca aveti compresor de aer au si unu pneumatic e gen 130 de lei. au si compresor, nu stiu cat e, dar am vazut un review pe net unde zicea ca nu prea face fata compresoru, e prea mic. |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Roadrunner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,379 Joined: 10-November 07 From: Bucuresti Member No.: 1,273 Car: E39 Engine: M57D30 ![]() |
bine de stiut, acum dupa munca ma duc aici la lidl-ul din zona Giurgiului sa vad daca il au in oferta. ma tenteaza asta ca e electric, si mi-ar scurta destul de mult timpii de desfacere la unele suruburi (acolo unde ai loc sa ajungi cu jucaria si prelungitoare).
din ala pneumatic am luat mai demult cand aveam nissanul, ca pe ala aveam compresor montat deja, si nu face fata un debit de 72l/min cu presiune 12ATM. asa ca i l-am donat lui finu-meu sa il foloseasca el la garaj, ca are comrpesor mare cu butelie. -------------------- Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 162 Joined: 9-February 16 From: Bucuresti Member No.: 47,223 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
nice! sa scrii daca ai gasit si cum ti se pare |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() zijdelings geļnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Am deja pneumatic dar nu e stralucit, in schimb se poate regla forta in trepte cu un buton, si prin presiune de aer. Cel electric de la lidl e on-off.
Eu cu oferte lidl mai am succes la lidl din chitila, acolo se vande mai greu decat in oras lucruri mai scumpe. Asa ca am cumparat si eu capre si cheia electrica ![]() -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Roadrunner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,379 Joined: 10-November 07 From: Bucuresti Member No.: 1,273 Car: E39 Engine: M57D30 ![]() |
eu nu am mai prins oferta la cheia electrica, asadar tre sa trag la mana de suruburi in continuare
![]() -------------------- Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 637 Joined: 30-January 08 From: bucuresti Member No.: 1,439 Car: EX E12/E36 Engine: 1.8 /318is m44 ![]() |
Și eu aștept sa bage din nou. Are un prieten cu garaj care īl forjeaza non stop și merge bine. Capre și crocodil mi am luat de cānd a băgat primele dați. Am luat și pistol de vopsit care merge foarte bine.
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Am si eu o gramada de chestii de la lidl, dar in ultima vreme nu i-am mai frecventat, ca au cam dat chix la unele utilaje. Ce am acum: cric crocodil - bun la pretul ala capre - bune flex de 125 - bun, dar e model vechi, luat acum 3 ani. Abia acum l-am scos din cutie, ca mai aveam trei aparat de sudura - foarte nashpa! pistol lipit plastic - inutil, mult mai bune sunt poxipol/bison epoxy etc subler , raportor si altele pe care nici n-am apucat sa le folosesc -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 162 Joined: 9-February 16 From: Bucuresti Member No.: 47,223 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
de cand mi-ati zis la intalnire ca merge masina ciudat
![]() cod eroare knock sensor 2, ft posibil aparut de cand mi-a "plouat" in motor si a mers in 5 din cauza ca a patruns apa la bobina cilindrului #6 nu l-am sters ca sa vad daca reapare - coolant temperature 89 - 90 grade celsius - revolution signal ~ 680rpm - air mass meter 6kg/ora - air mass meter 0.59 - 0.62V - adaptation airmass at idle speed -1kg/h - lambda sensor 627mV - air inlet temp sensor ~46gr - ignition timing 16 grade BTDC (before top dead center?) - la asta din pacate n-am pus sa faca grafic sa vad variatii, cred ca am vazut si 15, oricum, in zona aia - injection time cylinder 1 0.21 ms - 0.11ms nimic deci anormal, nu cred ca am cum sa fac motoru' asta sa mearga mai bine. poate l-as putea face sa mearga mai curat cu niste catalizatoare noi, actualele cred ca sunt cam obosite |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() zijdelings geļnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Ce ai notat aici sunt, in afara de knock senzor, niste parametrii la ralantiu, live data cum ar fi. Ar trebui comparate cu niste valori de referinta.
In ce sens merge ciudat? -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 162 Joined: 9-February 16 From: Bucuresti Member No.: 47,223 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
cica ar merge putin intrerupt si ar vibra mai mult decat normal
eu nu prea am cu ce sa compar, mie mi se pare ca merge OK vreau sa-mi comand asta http://www.ebay.co.uk/itm/Tiny-ADS-Interfa...HcAAMXQlUNRMgzX sau https://www.ebay.co.uk/itm/for-INPA-Ediabas...725.m3641.l6368 mai am o interfata carsoft dar cu aia n-am reusit sa comunic decat cu unele module si din ce m-am documentat aia e OBD1 si mie'mi tre' ADS ca sa pot citi date de la toate modulele valorile de mai sus sunt citite cu o delphi modificata astfel incat sa comunice si cu ADS si ... nu e de vanzare ![]() am alergat-o joi vreo 550km si iar mi-a scazut uleiul sub minim, cred ca de cand am masina am avut cam 1000 km fara nicio scadere a nivelului de ulei ![]() |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 162 Joined: 9-February 16 From: Bucuresti Member No.: 47,223 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#98
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 162 Joined: 9-February 16 From: Bucuresti Member No.: 47,223 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 20th June 2025 - 08:13 PM |