Probleme frana |
Probleme frana |
Mar 3 2011, 06:28 PM
Post
#21
|
|
> Membru de onoare < Group: Members Posts: 3,521 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 |
Nu stiu cat de relevant era test ala cu aruncat, este o pompa de presiune, nu de debit pai...da...dar,totusi,presiunea aia nu tr sa creeze si debit? macar de arunca pe toate uniform,era ceva,insa se vede ca ceva nu e ok,,,pe o iesire arunca super,pe alte doua abia spritzuie,nici macar egal,si pe alta,cae care vine spre spate,nimic... -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
Mar 3 2011, 06:56 PM
Post
#22
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,957 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
pai...da...dar,totusi,presiunea aia nu tr sa creeze si debit? Nu. Anyway, nu strica garnituri noi. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Mar 6 2011, 05:48 PM
Post
#23
|
|
> Membru de onoare < Group: Members Posts: 3,521 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 |
are cineva idee ce este mai exact piesanr 2 "pre-presure valve"? e montata pe pompa,pe conducta care merge spre spate la frane,adica lichidul intai trece de valva asta apoi pleaca spre spate,e cu unisens,are o bila cu arc in ea,ca sa tina presiunea probabil din cate am studiat,exista decat la e12 cu frane spate tamburi,pe e12 cu discuri spate a fost fara valva aia eu,desi am tamburi spate,am pompa fara acea piesa,fara sa stiu asa am pus pompa acu 2 ani -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
Mar 6 2011, 06:11 PM
Post
#24
|
|
Beer Powered Group: Members Posts: 2,699 Joined: 9-October 06 Member No.: 460 Car: E36 Engine: M43B16 |
http://77e21.info/reardiskbrakes.htm
E o valva care-ti pastreaza o anumita presiune in frane pe spate, ca sa fie in contact placutele pe tamburi. Aveam si eu la E30, din ce am citit exista la mai multe modele. Unii au facut bypass la valva, pentru ca n-au nimerit exact ajustarile din fabrica si-au ramas cu placutele prea tare apasate pe tamburi in mers. Banui ca si la tine asta-i cazul, cineva a anulat valva. Oricum, daca vrei sa treci pe discuri, nu mai exista valva aia. -------------------- Ex: M10B18(Pierburg)/18(L-Jetronic)/18(Pierburg)/M43TUB19/M20B20
|
|
|
Mar 6 2011, 07:06 PM
Post
#25
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,957 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Da, probabil este sistem de autoreglaj de saboti. La 2002 trebuia reglate manuale, avea niste chestii acolo in tamburi. La e12 tin minte ca la 520 cel putin avea frane pe tamburi cu autoreglaj. Poate ai pus pompa pentru frane pe disc acuma 2 ani.
-------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Mar 6 2011, 08:56 PM
Post
#26
|
|
> Membru de onoare < Group: Members Posts: 3,521 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 |
Da, probabil este sistem de autoreglaj de saboti. La 2002 trebuia reglate manuale, avea niste chestii acolo in tamburi. La e12 tin minte ca la 520 cel putin avea frane pe tamburi cu autoreglaj. Poate ai pus pompa pentru frane pe disc acuma 2 ani. da,acu 2 ani am pus pompa asta,fara sa observ ca nu are valva aia...despre franele de spate ce sa zic...nu mi-au ramas niciodata blocate... nu voi trece acum la discuri pe spate,cred ca la vara,acum vreau decat sa reconditionez etrierii fata,se pare ca din cauza lor toate problemele,si problema cu bulele din vas la franare la fel,ca am inteles ca daca toti pistonasii nu lucreaza simultan nici aerisirea nu se face ok si daca aerisire anu e ok daia se fac bule...se pare ca pompa e chiar ok deci...se pare ca pompa va ramane tot asta,fara valva,la vara cand trec la discuri imi va fi mai usor,am deja pompa pt discuri spate -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
Mar 7 2011, 12:19 AM
Post
#27
|
|
18% BMW corupt Group: Members Posts: 211 Joined: 10-November 07 From: Galati Member No.: 1,276 Car: E34, ex E12 Engine: M50 150 CP,M20 2.0 125 CP |
si la e12 se regleaza sabotii, au niste excentrice....
-------------------- e34 `91,520i ex: e12 `80, 520i
|
|
|
Mar 7 2011, 10:25 AM
Post
#28
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,957 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
si la e12 se regleaza sabotii, au niste excentrice.... hm. poate au facut un upgrade de la un an anume? Mihai, nu prea inteleg de ce la aerisire conteaza daca sunt pistonasele in etrier blocati sau nu.. aer ala stie ca e blocat un pistonas si atunci ia decizia (impreuna cu lichid de frana ) sa se opune la forta de gravitatie? -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Mar 7 2011, 04:41 PM
Post
#29
|
|
> Membru de onoare < Group: Members Posts: 3,521 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 |
QUOTE Mihai, nu prea inteleg de ce la aerisire conteaza daca sunt pistonasele in etrier blocati sau nu.. aer ala stie ca e blocat un pistonas si atunci ia decizia (impreuna cu lichid de frana ) sa se opune la forta de gravitatie? pai....stiintific nu stiu sa iti explic,am precizat,ca asa am auzit si eu de la mai multi,ca tr sa lucreze pistonasele optim ca sa se faca o aerisire corecta si ma tot gandesc ca pompa nu ar avea ce sa aiba...garnituri noi schimbate anu trecut.de infundat am inteles ca e exlus,ca ea face nush cati bari presiune si ceva gunoiase care nu stiu sa se fi scurs cand am mai pus lichid,nu ar avea cum sa o tina infundata... oricum...maine cred spre seara merg la un amic sa refacem etrierii,si vad ce si cum -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
Mar 7 2011, 04:51 PM
Post
#30
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,957 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Am mai recitit primul tau post. Pedala trebuie sa se apasa la fel indiferent cat ai pompat, adica nu e normal sa fie mai sus dupa ce ai apasta mai des pe ea. Asta inseamna de obicei ca ai aer in sistem. Cursa mai lunga decat ar trebuie poate o fi si de la reglaj de saboti. Daca nu ai sistem de autoreglaj, trebuie sa ai, cum s-a scis, niste excentrice pe la saboti spate. Asta sunt reglate? Poti sa faci o proba, tragi frana de mana un pic ca sa se aproprie saboti mai bine de tamburi, eventual chiar sa se freaca un pic. E mult mai scurta atunci cursa pedalei? Sa sti ca si la e12 al meu am vazut un pic aer prin tevusa transparenta pe pompa unde intre furtun de la vas de lichid in pompa. Insa franeaza destul de bine masina. Nu stiu in ce stare sunt etriere fata la mine, nu am umblat la ele. O completare: La min nu face bule de aer in borcan cum ai scris tu ca sa intample la tine. E ciudat. Aer ala de unde vine? Unde intre in sistem de franare (daca iese in borcan, trebuie sa intre undeva, ce inseamna ca nu e etans)?. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Mar 7 2011, 07:11 PM
Post
#31
|
|
> Membru de onoare < Group: Members Posts: 3,521 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 |
Am mai recitit primul tau post. Pedala trebuie sa se apasa la fel indiferent cat ai pompat, adica nu e normal sa fie mai sus dupa ce ai apasta mai des pe ea. Asta inseamna de obicei ca ai aer in sistem. Cursa mai lunga decat ar trebuie poate o fi si de la reglaj de saboti. Daca nu ai sistem de autoreglaj, trebuie sa ai, cum s-a scis, niste excentrice pe la saboti spate. Asta sunt reglate? Poti sa faci o proba, tragi frana de mana un pic ca sa se aproprie saboti mai bine de tamburi, eventual chiar sa se freaca un pic. E mult mai scurta atunci cursa pedalei? Sa sti ca si la e12 al meu am vazut un pic aer prin tevusa transparenta pe pompa unde intre furtun de la vas de lichid in pompa. Insa franeaza destul de bine masina. Nu stiu in ce stare sunt etriere fata la mine, nu am umblat la ele. O completare: La min nu face bule de aer in borcan cum ai scris tu ca sa intample la tine. E ciudat. Aer ala de unde vine? Unde intre in sistem de franare (daca iese in borcan, trebuie sa intre undeva, ce inseamna ca nu e etans)?. saboti spate sunt relativ noi,au nici 3000km,si i-am reglat cand i-am montat,plus ca am verificat acum si cu roata data jos,cand invart de tambur,se aude un pic frecat,semn ca tamburii sunt aproape,nu sunt distantati de tambur. frana de mana nu am din 2003 ) problema trebuie sa fie la etrieri..d-aia si trage intr-o parte la franare,nu grav,dar trage,cel mai sesizabil era pe zapada -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
Mar 7 2011, 07:21 PM
Post
#32
|
|
91% BMW corupt Group: Members Posts: 919 Joined: 11-April 08 From: aleea circului Member No.: 1,580 Car: E28 Engine: 3.5/218hp |
im mod normal daca"trage de volan"la franare e pe fata problema.cand ai montat sabotii cum i-ai reglat?din excentrice?la mine cand am schimbat sabotii anul trecut abia am reusit sa ii misc.am consumat 1 spray de degripant pe ei.i-am incalzit de m-am plictisit+batut incet cu ciocanul pana si-au dat drumul.eu de obicei strang sabotii pana incepe sa se invarta roata destul de greu la mana.oricum "se lasa" dupa 100-200 de km.
cilindrii cum sunt?sa nu fie gripate pistonasele si sa nu lucreze cum trebuie. ai schimbat servofrana de curand sau ai umblat la ea? -------------------- E28 FOREVER
|
|
|
Mar 7 2011, 07:51 PM
Post
#33
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,957 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Parca nu ai scris ca trage la franare.. Se poate sa fie si de la presiune diferite in cauciucuri. Dar probabil e de la etriere.
Ramana dubios de unde produce sistemul tau bule de aer. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Mar 8 2011, 12:12 AM
Post
#34
|
|
> Membru de onoare < Group: Members Posts: 3,521 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 |
im mod normal daca"trage de volan"la franare e pe fata problema.cand ai montat sabotii cum i-ai reglat?din excentrice?la mine cand am schimbat sabotii anul trecut abia am reusit sa ii misc.am consumat 1 spray de degripant pe ei.i-am incalzit de m-am plictisit+batut incet cu ciocanul pana si-au dat drumul.eu de obicei strang sabotii pana incepe sa se invarta roata destul de greu la mana.oricum "se lasa" dupa 100-200 de km. cilindrii cum sunt?sa nu fie gripate pistonasele si sa nu lucreze cum trebuie. ai schimbat servofrana de curand sau ai umblat la ea? am reglat sabotii din rotita aia cu dinti....cu tamburu dat jos,mai ajustam,apoi puneam tamburu sus,pana a intrat cam fix,insa nu sa infraneze roata pistonasele spate sunt relativ noi,sunt ATE,luati in 2008 cand am pus masina pe drum servofrana,adica tulumba nu?.nu am umblat la ea,am schimbat-o parca in 2008,ca se rupsese membrana cred,ca fasaia tare in ea acolo...... Parca nu ai scris ca trage la franare.. Se poate sa fie si de la presiune diferite in cauciucuri. Dar probabil e de la etriere. Ramana dubios de unde produce sistemul tau bule de aer. aa,nu,la presiune roti m-am uitat prima data,dar sunt ok -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
Jan 20 2012, 09:09 AM
Post
#35
|
|
> Membru de onoare < Group: Members Posts: 3,521 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 |
prin ce se manifesta defectul unei tulumbe de frana?
una din simptome o stiu,se sparge membrana in ea si atunci fasaie inauntru acolo,asta stiu pt ca am patit acu 3-4 ani intreb pt ca uneori am frana mai jos alteori mai sus(normala)..mai ales dimineata primii km cat e mai rece motoru si sta mai turat,si normal ca vacuumu din admisie trage mai cu putere din tulumba,am frana super...apoi pe masura ce se stabilizeaza turatia la 700-800rpm scade si performanta franei,,,tot cred ca e de vina ceva supapa(valva cu unisens am probat alta) sau tulumba This post has been edited by db85amd: Jan 20 2012, 09:11 AM -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
Jan 20 2012, 11:02 AM
Post
#36
|
|
45% BMW corupt Group: Members Posts: 489 Joined: 30-June 07 From: Cluj-Napoca Member No.: 1,005 Car: E30 320i sedan '86 Engine: M20 2.0 130CP |
La mine cand s-a spart membrana la tulumba aveam frana slaba, si cand stateam la semafor cu piciorul pe frana se lasa incet pedala si cand era aproape jos incepea sa fluctueze relantiu
-------------------- Simfonia celor 6 cilindrii
|
|
|
Jan 20 2012, 11:26 AM
Post
#37
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,957 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Ma gandesc daca nu esti prea pretentios. Diferenta este mare?
E12 al meu nu franeaza 2 zile la fel. Uneori mai usor, altedata trebuie apasat un pic mai tare. Dupa ce am mers mult prin oras, iar devine mai sensibila pedala. Dar franeaza suficient, mereu. Nu am facu nici un fel de interventie la frane fata decat montat furtune noi, la frane spate am curatat pistonase si am pus garnituri noi, pentru ca erau vreo 2 blocate. LE: Tu ai frane pe vacuum de admisie, nu? Tulumba e ce trebuie? Poate e un pic subdimensionata. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Jan 20 2012, 11:35 AM
Post
#38
|
|
> Membru de onoare < Group: Members Posts: 3,521 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 |
Ma gandesc daca nu esti prea pretentios. Diferenta este mare? E12 al meu nu franeaza 2 zile la fel. Uneori mai usor, altedata trebuie apasat un pic mai tare. Dupa ce am mers mult prin oras, iar devine mai sensibila pedala. Dar franeaza suficient, mereu. Nu am facu nici un fel de interventie la frane fata decat montat furtune noi, la frane spate am curatat pistonase si am pus garnituri noi, pentru ca erau vreo 2 blocate. LE: Tu ai frane pe vacuum de admisie, nu? Tulumba e ce trebuie? Poate e un pic subdimensionata. @adrian,daca se duce pedala incet la fund vezi ca iti scapa pompa lichid,nu scade din vas? eu asa am patit,pana am fost nevoit sa schimb kit garnituri la pompa @bart,pai tulumba e de e12,originala,,,ca alta nu imi incape acolo am socotit eu,,, o sa incerc cu alta tulumba poate in week,sa vad daca e diferenta -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
Jan 20 2012, 04:26 PM
Post
#39
|
|
100% BMW corupt Group: Administrators Posts: 8,492 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp |
Bart, ce te plangi tu ca franeaza diferit de la o zi la alta. Sa vezi Toyota cum franeaza diferit de la o secunda la alta.
E28 franeaza la fel tot timpul: BETON. Adica trebuie sa infig piciorul cam tare in el, dar franeaza bine. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
Jan 20 2012, 05:45 PM
Post
#40
|
|
zijdelings geïnteresseerd Group: Super Moderators Posts: 7,957 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp |
Nu ma plang. Sunt multimut de franele. Cat timp nu trage stanga sau dreapta nu prea ma intereseaza cat de tare trebuie apasat pedala, daca varatia nu este una extrema.
Cand pedala se lasa in jos incet, nu e necesar sa pierzi lichid. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 23rd September 2024 - 11:07 PM |