![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#301
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am scris celor de la BMW din Germania de pe site-ul bmw.com, folosind formularul de contact. Sper sa ajunga unde trebuie mesajul si sa imi raspunda. O sa incerc si la AB, dar cred ca sansele sunt mai mici din partea lor.
Am cautat pe forumuri internationale problema, si n-am gasit o situatie identica cu a mea. Am gasit situatii de chei stricate, am gasit si un filmulet despre cum se scoate butucul cu cheia de contact de la locul lui (ce m-am chinuit si eu sa fac si nu am reusit - am si inteles acum de ce) si o sa sa incerc maine la servici (pentru ca e acolo intr-un sertar) sa-l scot din nou, si daca reusesc o sa vad daca merge pus pe masina in locul celui de acum sau daca trebuie sa comand unul nou (cu alte cuvinte, daca ceea ce s-a rupt s-a rupt chiar in butuc sau in alta parte). Presupun ca problema in cazul meu e tocmai faptul ca la mine cheia cu chip-ul nu a stat in inelul care citeste codul, si motivul poate fi in opinia mea unul dintre urmatoarele 2: 1) din cand in cand cheia primeste un fel de impuls de la inel (care e o antena) si e cumva incarcata astfel incat sa mai functioneze un numar de porniri ale motorului, si la mine s-a descarcat complet 2) din cand in cand cheia e "citita" de antena in timpul functionarii motorului si daca citirea esueaza de un anumit numar de ori atunci e "stearsa" si nu mai e recunoscuta de EWS, si nu mai poate fi folosita la pornirea motorului. Alta varianta nu vad, si pentru ambele variante, daca fac rost de un nou butuc care sa functioneze cu o cheie originala, astfel incat cheia sa stea permanent in inelul-antena de plastic, problema pare rezolvata. Oricum, daca nu reusesc sa repar cele 2 chei stricate, trebuie sa comand o cheie de rezerva de la AB, nu pot sa risc sa nu am macar o cheie de rezerva care sa poata porni masina. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#302
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Daca cheie sa incarca de la inel ala, poate sa dureaza mai mult timp pana isi revine. Insa, nu stiu sigur daca intradevar cheile sa incarc, sau daca inel doar energizeaza scurt timp cheie la initializare / pornire (= cheie nu are capacitate de stocare de energie in caz asta). Google imi spune lucruri contradictoare despre subiectul asta.
-------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#303
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Mi-au raspuns cei de la BMW din Germania sa contactez dealerul BMW local. Pacat. Daca cheie sa incarca de la inel ala, poate sa dureaza mai mult timp pana isi revine. Insa, nu stiu sigur daca intradevar cheile sa incarc, sau daca inel doar energizeaza scurt timp cheie la initializare / pornire (= cheie nu are capacitate de stocare de energie in caz asta). Google imi spune lucruri contradictoare despre subiectul asta. Din ce am gasit eu, se pare ca cheia nu se incarca. Logic mi se pare cel mai probabil sa fie verificata cheia din cand in cand si in timp ce motorul functioneaza, si daca nu poate fi citit codul sa fie eliminata din lista de chei bune dupa un numar de tentative esuate de citire. Alta explicatie nu am. Intre timp am mai gasit ceva interesant despre EWS 3 (la mine e EWS 2, dar e la fel - am gasit in alta parte) http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=206415 Fiecare cheie e memorata de EWS (sau ECU, nu mi-e clar) si fiecare are un cod stocat pentru pornirea motorului. Dupa ce se citeste codul si se porneste motorul, se genereaza un nou cod si acel cod se stocheaza in cheie. Cu ultima cheie care s-a stricat eu am facut niste teste sa vad exact cand e citit codul din cheie si am scos uneori cheia din inel, ca sa vad daca codul a fost deja citit sau nu. Probabil noul cod a putut fi stocat in cheie de cateva ori, dar probabil odata nu a mai putut fi stocat si de aceea nu am mai putut pornit motorul cu acea cheie... Cu alte cuvinte, e necesar ca in secundele de dupa pornirea motorului sa ramana cheia in inel, pentru ca atunci se stocheaza noul cod cu care acea cheie va putea porni motorul. Pare cea mai buna explicatie de pana acum. Teoretic in cazul asta cheile stricate se pot reprograma. Sa vad ce zic cei de la AB... LE: Cea mai buna documentatie despre EWS am gasit-o aici: http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_EWS.pdf -------------------- |
|
|
![]()
Post
#304
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
M-am programat vineri dimineata la service la AB. Ciudat ca nu m-au refuzat si ca m-au programat asa devreme... Si am vorbit cu 2 persoane diferite cred la service despre programare, ca s-a intrerupt in timp ce vorbeam si am sunat din nou, si cel cu care am vorbit a doua oara parea sa fie altul, pentru ca m-a pus sa ii explic din nou care e problema pentru care vreau sa vin la service.
Oare si-au schimbat politica si primesc si masini mai vechi in service acum? Daca da, oare din cauza crizei sau din proprie initiativa SAU constransi cumva de BMW Germania? Sunt foartre curios care e adevarul. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#305
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Dar nu se poate renunta de tot la acest EWS ?
Eu am gasit asa ceva: http://www.turnermotorsport.com/pages/EWS-II.htm http://www.turnermotorsport.com/html/detai..._ID=413%20D-EWS "What does our chip do? The D-EWS-II chips that we sell are for E34 525i, E36 325i, and E36 M3 models produced AFTER December, 1994. The chip de-activates the EWS-II within the DME. This means that you must not have ANY EWS-II parts remaining in your car. Of course, an E30 does not have EWS-II. Cars made up to 12/94 have the early version of EWS (EWS-I) which does not rely on a signal from the DME anyway. " Si asta: http://www.technicaldomain.net/?p=193 This post has been edited by warhammer23: Nov 17 2010, 02:58 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#306
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am gasit si eu asta cu pinul 66 de la ECU, dar nu m-as baga sa fac asa ceva. As prefera sa am activ EWS-ul, dar in caz de urgenta totusi sa il pot dezactiva. Sper sa rezolv la AB problema totusi, probabil o sa comand un nou butuc pentru pornit motorul si daca nu se pot reactiva cele 2 chei si inca 1 cheie de rezerva. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#307
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,883 Joined: 22-January 07 From: Bucureşti Member No.: 556 Car: Ricsa Engine: Ricsa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#308
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 115 Joined: 7-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,901 Car: E34 Engine: M50B20 ![]() |
Realizez acest lucru. Eu ma refeream ca daca da mai multe batai de cap decat protectia oferita, ca in cazul de fata ... oricum speram sa rezolve cu bine.
F misto pdf-ul acela. Deci toate masinile produse de bmw dupa ~ sf. 1993 au obligatoriu imobilizator din fabrica/stock ? This post has been edited by warhammer23: Nov 18 2010, 07:53 PM -------------------- "When I start my car, I want my neighbours to think the world is coming to an end." - Homer Simpson
|
|
|
![]()
Post
#309
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Da, asa inteleg si eu, ca din 1994 toate BMW-urile au EWS. In 1994 EWS I, din 01.1995 EWS II. Nu stiu de cand au EWS III si daca III e ultima varianta de EWS.
Am fost azi la Automobile Bavaria, mi-a spus inginierul (sau ce e cel care se ocupa de masina) ca nu au ce sa faca decat sa imi comande un nou butuc si daca vreau o cheie de rezerva. Mi-a spus ca nu au cum sa reactiveze cheile, pentru ca e prea vechi modelul de masina. Nu cred asta, dar inteleg ca ei nu pot face asta. Am comandat butucul si o cheie cu led (cum e cheia "principala"), mi-a spus ca o sa primesc cheia in cateva zile, dar butucul nu se stie in cat timp ajunge, poate dura si o luna de zile. 635 RON in total, a trebuit sa platesc in avans toata suma. M-a sfatuit sa pun fixez cheia in inelul de plastic si sa o las acolo pana imi vine butucul cel nou, dar nu o sa fac asta. Am gasit un "instrument" de birou cu ajutorul caruia tin cheia fixata in inelul de plastic cat timp merge motorul si sper sa nu mai am probleme. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#310
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am schimbat ieri bratele superioare cu unele noi Meyle cumparate de pe ebay din Germania (pe masina erau cele originale, ambele aveau joc la pivot), bielete antiruliu (Lemförder), 2 capete de bara (ambele cu filet pe stanga, eu aveam cumparate Lemförder unul cu filet pe stanga si unul cu filet pe dreapta, asa stiam de la constatare ca sunt) si am facut geometria. Capetele de bara s-au desfacut foarte greu, unul nu a vrut sa iasa nici cu presa ("furculiţa"), pana la urma a iesit dupa ce a stat mult timp cu degripant si apoi a luat multe ciocane. Apoi am comandat un cap de bara cu filet pe stanga TRW (2 de pe masina erau TRW cu sigla BMW pe ele) si am asteptat sa vina. A venit un Ruville cu filet pe dreapta in ambalaj TRW. Am comandat din nou aceeasi piesa si dupa inca vreo 2 ore a venit ce trebuia. Apoi am facut si geometria si apoi am plecat acasa, era deja trecut de ora 16. Acum nu mai face niciun zgomot masina cand trec peste denivelari. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#311
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Acum nu mai face niciun zgomot masina cand trec peste denivelari. Placuta senzatia ![]() -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#312
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Acum nu mai face niciun zgomot masina cand trec peste denivelari. Placuta senzatia ![]() Intr-adevar. Tocmai am sosit de la un scurt drum facut pana la Carrefour Baneasa si e intr-adevar foarte placut sa nu mai auzi niciun zgomot. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#313
|
||
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Am fost astazi la AB sa-mi monteze noul butuc si sa-mi inmaneze noua cheie cu led. L-am rugat pe tipul care a preluat masina sa transmita mecanicilor sa incerce sa activeze si cele 2 chei care nu merg, a zis ca da, dar la final mi-a spus ca nu a fost posibil, ca ar fi defecte.
Asa arata o cheie noua cu led de E34: -------------------- |
|
|
||
![]()
Post
#314
|
|
![]() Was ist Zeit? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,084 Joined: 31-October 05 Member No.: 75 Car: E28 Engine: M20 2.0i 129CP ![]() |
nu arata rau deloc ![]() |
|
|
![]()
Post
#315
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
La cat a probabil costat, macar sa arate bine.
-------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#316
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Vineri dimineata a pornit foarte greu masina, dupa ce a stat 4 zile cu rezervorul aproape gol si cu 2 roti pe bordura. Trebuie sa tin minte sa nu o mai las inclinata cand rezervorul e gol, ca sa nu am probleme cand o pornesc.
Tot vineri dupa-amiaza mi-a facut o noua surpriza: in timp ce mergeam am observat ca imi iese fum pe la grila din fata si mi-a trecut temperatura motorului de jumatate. Am oprit imediat pe trotuar si am ridicat capota: furtunul gros de lichid de racire care intra in radiator in stanga sus era iesit. M-am uitat si am vazut ca in interiorul lui era o bucata din teava de plastic pe care se prindea. Am scos cu surubelnita partea ramasa in furtul, si s-a facut bucati. Era plasticul imbatranit si se sfarama foarte usor. Din fericire am reusit sa prind furtunul de partea de teava care ramasese (cam 1 cm a intrat furtunul) si am prins colierul mai pe marginea furtunului decat era pana atunci. Am completat cu vreo 5 litri de antigel si apa distilata. Am avut noroc ca eram aproape de Bucur Obor si am gasit acolo antigel si apa distilata, altfel nu stiu ce faceam. Si bine ca s-a intamplat in Bucuresti si atunci, pentru ca a doua zi urma sa plec cu masina la parinti. Am plecat pana la urma, desi aveam unele indoieli, si n-am avut probleme. Dar ma menajat motorul foarte tare, foarte rar am depasit 110 Km/h si apasam pedala de acceleratie cu mare finete, si asa am scos un consum de 8.2 l la 100 de km (de obicei scot 10 daca merg normal). Am dat un telefon si la Automobile Bavaria sa vad daca partea asta de plastic se comanda separat sau vine impreuna cu radiatorul, dar nu m-am lamurit. Mi-a zis tipul cu care am vorbit ca nu vede sa fie separata de radiator, si ca cel mai bine ar fi sa merg acolo sa ne uitam impreuna pe program. Stie cineva daca partea asta de palstic e separata sau e corp comun cu radiatorul? Ar fi trist sa nu se poata comanda separat, ca radiatorul e o gramada de bani, si radiatorul meu nu are probleme (cu exceptia problemei de mai sus). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#317
|
|
![]() 91% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 986 Joined: 7-March 07 Member No.: 732 Car: E30|E46 Engine: M20|M54 ![]() |
Nu pare sa existe ceva intermediar intre furtunele de racire si radiator.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=35 |
|
|
![]()
Post
#318
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Intr-adevar, se poate comanda numai radiatorul complet, 1722 RON. Momentan am zis pas. Am facut intre timp peste 300 de Km pana in week-end, si astazi, inainte sa plec spre Bucuresti, am masurat cu sublerul diametrul interior al tevii de plastic care s-a rupt: 31.8 mm. Am cautat si am gasit (eram la parinti) o teava care sa aiba diametrul exterior de 32 mm, si am gasit o teava de polipropilena pentru apa rece care se potrivea. Am taiat o bucata si am fiert-o cateva minute, am vazut ca rezista la 100 grade, si am introdus-o in interiorul tevii rupte din radiator (am lipit-o cu "picatura"), si apoi am fixat conducta de racire cu 2 coliere, unul strans pe teava de polipropilena si cel original prins pe partea ramasa din teava care s-a rupt (cum a fost de atunci si pana azi). Am venit fara probleme pana la Bucuresti (nu erau motive sa am probleme) si sper sa tina fara probleme si de acum inainte. O sa caut zilele urmatoare o teava din alt material care teoretic tine la temperaturi si mai mari sa am de rezerva in masina. Cine stie, poate cedeaza si in partea cealalta a radiatorului (pe unde iese lichidul din radiator si intra in motor) sau poate cedeaza ce am facut azi si am nevoie sa refac... Sper sa nu fie cazul totusi. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#319
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Primele semne de batranete.
-------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]()
Post
#320
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,030 Joined: 17-August 09 From: Bucuresti Member No.: 2,909 Car: E34 520i ex E32 730i Engine: M50 150CP, SAAB 9000 CSE ![]() |
Teava din polipropilena pentru apa rece rezista si la apa calda, doar ca in timp i-si modifica forma, adica se onduleaza. Special pentru apa calda se foloseste teava din polipropilena cu insertie. Aceasta are avantajul ca nu-si mai modifica forma. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 20th July 2025 - 11:16 PM |