![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() BimmerfestGirl ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 694 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 11 Car: E36 320i ![]() |
:: Piata auto se pregateste de integrare::
Dupa un an foarte bun pentru vinzarile de masini noi, 2006 va consemna incetinirea cresterii acestora. In plus, 2006 este anul in care factorii de decizie trebuie sa adopte masuri care sa protejeze piata masinilor noi de invazia second-hand, ce va urma dupa integrare. Dupa un an foarte bun, in care vinzarile de masini au crescut fata de 2004 cu peste 50 de procente, 2006 va fi un an in care vinzarile de masini vor creste cu doar maximum 10 procente. Datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), pentru luna noiembrie, anul trecut, arata ca s-au vindut 197.967 de autoturisme noi de la inceputul lui 2005. In 2004, in primele 11 luni s-au vindut aproape 129.000 de autoturisme. Diferenta reprezinta o crestere de peste 50% in 2005, fata de 2004. Insa pentru 2006 previziunile nu mai sint la fel de bune. "2005 a fost un an exceptional pentru vinzarile de autovehicule, in general, si de autoturisme, in special. Nu ne asteptam la o astfel de crestere a pietei. Prin prisma procentajelor de crestere, nu cred ca vom mai intilni asa ceva", a declarat vicepresedintele APIA, Nicolas Ianculescu. Vicepresedintele APIA considera ca cresterea spectaculoasa din acest an a avut citiva factori majori. "Cel mai important factor a fost aprecierea leului cu 15% in doar citeva luni. Pentru cine a cumparat o masina in euro, platibila in lei, a insemnat foarte mult", considera Ianculescu. Alti factori sint enumerati de directorul APIA, Marius Carp. Acestia sint: introducerea cotei unice, creditele mai accesibile si discounturile importante. Multi dintre acesti factori nu se vor mai repeta, de aceea anul urmator cresterea pietei va fi de doar 5-10%. Insa 2006 se anunta a fi pentru piata auto un an foarte important din punct de vedere al legislatiei in vederea integrarii. Act ualele norme, ce limiteaza importurile de masini second-hand, nu vor mai putea fi aplicate decit anul urmator, UE cerind ca, dupa integrare, sa renuntam la ele. Avind in vedere experienta Poloniei, a carei piata de masini noi a suferit un recul puternic dupa integrare, reprezentatii APIA doresc introducerea de norme care sa limiteze numarul de masini second-hand ce vor intra in Romania dupa 1 ianuarie 2007. Situatia ar putea fi foarte grava pentru Dacia, considera Jean Michel Sicre, director comercial Dacia. "Intr-un scenariu pesimist, daca se ajunge sa se repete ce s-a intimplat in Polonia, atunci vinzarile noastre s-ar putea injumatati", spune Sicre. (Cotidianul) |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 90 Joined: 3-November 05 Member No.: 85 ![]() |
Cu siguranta una din restrictii va fi vechimea masinii, de maxim 8 ani, asa cum era inainte de a se baga Euro 3. Niciodata in Romania nu s-au putut aduce masini sub 8 ani, decat cu smecherii gen fundatie, repatriere etc.etc. Si nu cred ca in viitor se va putea. Asa este si in Cehia, va spun sigur.
Deci, cand vom intra in UE, in 2007 sau cine stie cand, se vor aduce masini din '99 in sus, care majoritatea au EURO 3. Iar daca veti face niste calcule cu taxele de import, mai ales daca masina are 2800cmc, se va ajunge la un pret cu maxim 1000 si ceva ami mic fata decat costa in prezent. Un 328i in stare perfecta (full, jante etc.) costa in jur de 5 mii sa zicem in Germania, cu adus, taxe, cheltuieli, ajunge la 8 mii, deja nu mai e nici o smecherie, in afara de faptul ca nu e obosita prin tara. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 29th June 2025 - 07:58 AM |