IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Intrebari / Discutii, legate de supraalimentare
Rotti
post Nov 17 2008, 12:03 AM
Post #1


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 871
Joined: 23-October 05
From: bucuresti
Member No.: 49
Car: E30
Engine: S54 3.2 343 cp



1. care e temperatura minima pe care ar putea sa o aibe aerul in admisie la un motor cu turbina? ma gandesc la o solutie cu water-cooler, iar apa sa o racesc cu cuburi de gheata, e vreo problema daca e prea rece aerul?

2. care e cea mai buna solutie BUDGET de reglare a amestecului a.i. sa nu mearga prea bogat pana sa intre turbina? sa nu-mi spuneti injectie programabila. reuseste o resoftare bine gandita sa faca asta?

vorbim de o presiune in admisie de aprox. 0.7 bar.

3. care ar trebui sa fie raportul de compresie "safe" pt a nu detona un 2.5 m20 la 0.7 bar? - ii rog sa raspunda pe cei care au avut experiente cu benzina 95 de la noi.

4. diametrul tevii de evacuare are vreun rost sa fie mai mare decat diametrul iesirii din turbina? am vazut ca se practica asta.

5. cand se scade compresia doar din garnitura de chiuloasa ce se face pentru ca sa cada bine la punct distributia? am citit pe alte situri ca ar fi problema cu asta.

6. e nevoie de garnitura mls pt turbo sau ar rezista si una normala? prezoanele de la chiuloasa de m20 (cele cu torxuri) sunt ok pt 0.7 bar sau ar trebui schimbate?

7. care e diferenta dintre bujiile "reci" si cele "calde", care cum se folosesc?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
mario.b
post Nov 19 2008, 01:50 AM
Post #2


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 31-August 07
From: Bucuresti
Member No.: 1,112
Car: E30
Engine: M20 2.0 93kW



Sal referitor la bujii eu as recomanda NGK iridium, poate sa fie placebo (idem kali) dar chiar a schimbat intr-un mod placut motorul, in sensul ca nu se mai ineaca bujiile (eu momentan merg cu amestec bogat de benzina pentru ca am pus injectie + aprindere + admisie de m20b25 pe bloc si chiuloasa de m20b20 jetronic), lasa in urma la turatii mari doar fum, pana sa le schimb mai intrerupea, acum urca mai bine in ture, dupa 2 sapt de stat motorul dupa ce a facut presiune in rampa a pornit la sfert de cheie si in plus nu au un pret mare 40 ron bucata. Eu sant multumit de ele la calitatea care o ofera in comparatie cu pretul.
BTW daca tot vrei o temperatura mai scazuta pe admisie de ce nu incerci un electroventilator montat in fata la intercooler, cum este cel de radiator de m42 (pale mari + turatie buna), sigur in momentul in care va stationa masina va raci cu cel putin 10 grade intercoolerul fata de tempatura care o avea in mod normal de stationare.
Apropo, tu vrei sa ai admisia de aer in turbina din interiorul motorului cum se practica sa faci down pipe mai de jos din bara?
Bafta cu proiectul.

This post has been edited by mario.b: Nov 19 2008, 01:51 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kali
post Nov 19 2008, 08:08 AM
Post #3


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 374
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 32



QUOTE (mario.b @ Nov 19 2008, 01:50 AM) *
Sal referitor la bujii eu as recomanda NGK iridium, poate sa fie placebo (idem kali) dar chiar a schimbat intr-un mod placut motorul, in sensul ca nu se mai ineaca bujiile (eu momentan merg cu amestec bogat de benzina pentru ca am pus injectie + aprindere + admisie de m20b25 pe bloc si chiuloasa de m20b20 jetronic), lasa in urma la turatii mari doar fum, pana sa le schimb mai intrerupea, acum urca mai bine in ture, dupa 2 sapt de stat motorul dupa ce a facut presiune in rampa a pornit la sfert de cheie si in plus nu au un pret mare 40 ron bucata. Eu sant multumit de ele la calitatea care o ofera in comparatie cu pretul.

Pt turbo - parerile sunt impartite : ca ar fi mai bune iridium sau nu ... eu am folosit de ambele (sub boost) si n-am simtit o diferenta notabila .. acum folosesc Denso K24 (nu sunt iridium) / important e sa fie reci ...
QUOTE (mario.b @ Nov 19 2008, 01:50 AM) *
BTW daca tot vrei o temperatura mai scazuta pe admisie de ce nu incerci un electroventilator montat in fata la intercooler, cum este cel de radiator de m42 (pale mari + turatie buna), sigur in momentul in care va stationa masina va raci cu cel putin 10 grade intercoolerul fata de tempatura care o avea in mod normal de stationare.

in general, cind masina stationeaza nu esti sub boost - deci nu ai nevoie sa racesti aerul din admisie ...
un electroventilator klumea este totusi o chestie buna pt racirea motorului in stationare sau la viteze mici
QUOTE (mario.b @ Nov 19 2008, 01:50 AM) *
Apropo, tu vrei sa ai admisia de aer in turbina din interiorul motorului cum se practica sa faci down pipe mai de jos din bara?

Asta chiar n-am inteles-o ... poate vroiai sa intrebi daca sa traga aer de sub capota sau sa faca o intrare din bara ...
down-pipe e teava de iesire din turbina (pe partea de evacuare)

This post has been edited by kali: Nov 19 2008, 08:09 AM


--------------------
'99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd June 2025 - 09:06 PM