![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Ceea ce urmeaza in continuare se refera la masini cu tractiune fata si reprezinta experimentele mele din perioada in care aveam Nova
L-am pus aici la "Tehnici BMW" pt ca poate se aplica si la propulsie.. desi cred ca e mult mai riscant.. Eventual cei cu 4x4 pot "verifica" teoria, celorlalti nu o recomand ![]() Ah, si inca ceva, se refera la franarea pe zapada sau gheata, nu pe uscat/umed.. Acum vreo 2 ani citisem ceva asemanator pe forumul autoshow (parca si jaffar era participant la discutie ![]() Ce mi-a tunat mintea: la o masina fara abs e greu sa faci pedale - simuland in felul acesta abs-ul - si sa fie si eficiente.. Ti-ar trebui o forta care sa nu permita rotii sa se blocheze (deloc) Ei bine, forta aia e chiar.. motorul! Daca tii cuplata cutia de viteze si aplici o anumita forta pe pedala de acceleratie, la apasarea brusca/puternica a franei, rotile fata nu vor mai avea cum sa se blocheze, rezultand o franare mult mai eficienta (poate chiar si decat franarea cu ABS-ul activ) Singura problema poate fi blocarea rotilor spate, dar la Nova am observat ca nu prea se intampla asta, iar chiar daca se intampla nu simteam vreun efect negativ (deraparea spatelui etc) Plus ca la toate masinile exista din cate stiu un repartitor, rotilor spate revenindu-le un procent mic din forta de franare, deci blocarea se face teoretic mai greu Ma rog, cu toate teoriile despre frana spate, ideea e ca io nu am sesizat vreo problema pe puntea spate.. Efectul franarii cu stangul, concomitent cu mentinerea acceleratiei este incredibil de prompt si de puternic! Evident, recomand sa experimentati mai intai intr-un loc fara circulatie, piciorul stang nu prea stie la inceput sa dozeze corect efortul.. ![]() Bineinteles, ma astept la replici dure ![]() ![]() -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,580 Joined: 20-October 05 From: Bucuresti Member No.: 37 Car: E46 Schwarz2 Engine: mic dar viguros ![]() |
la toate tractiunile fata spate si pe mijloc se recomanda pe suprafete alunceoase eu recomnad frana de serviciu impreuna cu frana de motor
sa franezi si sa accelerezi in acelasi timp mare diferenta nu faci decat ca duci la garla ambreiajul si planetarele mai repede aseara cu gufu echipat cum trebuie de iarna super aderenta fata de celelalte masini,, si m-am dus mai mult sa vad pana unde mi se intinde plapuma pe gheata iar de franat am franat si cu frana de motor si fara iar la referitor la "heel &toe" pe langa folosirea pt masinile cu turbina ca sa nu intre in gol turbo se foloseste la toate masinile pt a limita uzura cutiei de viteze stiu pe unu care a dus la garla niste sincroane din cutie -------------------- To the aiiiiiiirport
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 30th June 2025 - 07:47 PM |