IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Compresor pe e34 520i M50B20 vanos, sfaturi
Edi_
post Jun 16 2008, 12:07 AM
Post #1


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 221
Joined: 6-April 07
Member No.: 886
Car: E28
Engine: M30B28



As vrea sa fac un upgrade la masina mea e34 520iT motor M50B20 cu vanos pentru ca as vrea sa am mai mult cuplu si cai, ca sa nu mai chinui motorul-la fiecare depasire sunt cu pedala la fund, masina e destul de grea(1530kg). Varianta simpla ar fi sa schimb motorul cu M50B25 si sa am 192 de cai, dar parca vreau un pic mai mult. Nu cunosc foarte multe detalii despre compresor decat ce am gasit pe net si forumuri, insa am inteles asa:

-avantaj compresor vs turbosuflanta: nu are Turbolag, consumul nu creste decat cu max 1 L daca e potrivit compresorul.
-dezavantaje: -afecteaza durata de viata a motorului?!
-se poate omologa modificarea la RAR? se poate face legal? sau sa-mi iau gandul de la asa ceva

Pana acum am gasit o singura firma doar din Bucuresti si anume Master Tuner la care a apelat un posesor de pisicuta de pe un alt forum, dar cu acelasi motor ca si al meu si au iesit 230 de cai la testarea pe Dyno, reglat avansul, chip si alte operatii care s-au ridicat la suma de 3500 E.

"Compresorul este german, e gandit sa intre doar la sarcina maxima pentru a avea in rest un consum identic, s-au folosit doua extrainjectoare care scuipa in traseul de admisie pana in clapeta de acceleratie. Practic acceasi solutie se poate aplica virtual oricarui motor aspirat cu cresteri de 50% minim pe dyno. Acest compresor merge pana la 250 cp putere totala."

A mai pus cineva compresor pe masina pe-aici? Eu unul nu am vazut un compresor pe BMW in viata mea decat in poze. Stiu ca are si Ema pe 330i si a mai montat Kali de pe forum mai demult. Sunt multe detalii pe care nu le inteleg perfect si as vrea sa ma lamuresc inainte de a ma arunca la o asemenea investitie. Si nu, nu vreau sa-mi schimb masina cu una mai noua si mai puternica pt ca imi place e34 si al meu e impecabil, nu l-as da pe nimic, iar un compresor i-ar veni ca o manusa la masina asta...

This post has been edited by Edi_: Jun 16 2008, 12:21 AM


--------------------
E28 528i ; ex e28 524d, 524td, 520i, e34 520i, 525ix, e39 525d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
Edi_
post Jun 18 2008, 05:04 AM
Post #2


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 221
Joined: 6-April 07
Member No.: 886
Car: E28
Engine: M30B28



My bad, nu m-am exprimat corect, este vorba de alezare. Am mai gasit cateva informatii referitor asta:

Motorul M50B20 este destul de limitat in privinta modificarilor pentru foarte multa putere avand o galerie de admisie prea subtire si blocul este prea scurt iar chiulasa are supapele prea mici, dar chiar si acestuia i se poate face o modificare destul de spactaculoasa si cu nu prea multi bani... si anume alezarea blocului pana la 84mm si instalarea de pistoane de 84mm diametru si a unui vibrochen de 84mm inaltime... rezultand o capacitate cilindrica de 2800cmc si 215hp, stroker kitul HIOP-RACETEC costa 2660euro... il puteti vedea la http://www.hiop-racetec.com/index.php?sect...tyEngine=visibl e.


O alta modificare ceva mai putin costisitoare este instalarea de axe cu came sport, evacuare sport si shimbarea chip-ului de injectie... rezultand 30hp si un motor ce se tureaza 7000rpm...kit-ul costa in jur de 1400 euro http://www.hiop-racetec.com/index.php?sect...ityEngine=visib le

Sau se pot face ambele modificari, rezultand 2,8litri si 245hp @ 7000rpm.



--------------------
E28 528i ; ex e28 524d, 524td, 520i, e34 520i, 525ix, e39 525d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kali
post Jun 19 2008, 06:21 PM
Post #3


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 374
Joined: 19-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 32



QUOTE (Edi_ @ Jun 18 2008, 06:04 AM) *
My bad, nu m-am exprimat corect, este vorba de alezare. Am mai gasit cateva informatii referitor asta:

Motorul M50B20 este destul de limitat in privinta modificarilor pentru foarte multa putere avand o galerie de admisie prea subtire si blocul este prea scurt iar chiulasa are supapele prea mici, dar chiar si acestuia i se poate face o modificare destul de spactaculoasa si cu nu prea multi bani... si anume alezarea blocului pana la 84mm si instalarea de pistoane de 84mm diametru si a unui vibrochen de 84mm inaltime... rezultand o capacitate cilindrica de 2800cmc si 215hp, stroker kitul HIOP-RACETEC costa 2660euro... il puteti vedea la http://www.hiop-racetec.com/index.php?sect...tyEngine=visibl e.

O alta modificare ceva mai putin costisitoare este instalarea de axe cu came sport, evacuare sport si shimbarea chip-ului de injectie... rezultand 30hp si un motor ce se tureaza 7000rpm...kit-ul costa in jur de 1400 euro http://www.hiop-racetec.com/index.php?sect...ityEngine=visib le

Sau se pot face ambele modificari, rezultand 2,8litri si 245hp @ 7000rpm.

mi se pare cam "cost inefficient" ideea ...
una la mana - motorul de 2.0 marit la 2.8, dar tot cu chiulasa stock de 2.0 si fara ajustarea amestecului / avansului nu are cum sa faca 215CP niciodata, poate vre-o 185 .. iar sa schimbi si chiulasa cu una de 2.5 + un cip cit de cit ajungi la banii cu care cumperi un 2.8 complet, montat pe masina, si cu jumatate din kit-ul de turbo smile.gif)
in plus, pot sa pariez ca e poveste 215CP din stroker de 2.8, chiar si cu o chiulasa perfecta de 2.5 si soft klumea ...
tot iesi mult mai ieftin sa cauti un motor de 2.5 in mintile lui , si daca vrei neaparat sa pastrezi blocul pe masina, sa-l alezezi si sa pui alea din 2.5 in 2.0 (inclusiv chiulasa) si (cel putin teoretic) iesi la 192 de cai ... sau poti sa pui M62-le si sa te astepti la vre-o 210 cai (fara sa desfaci motorul de pe masina)
in fine, e decizia si banii tai in joc smile.gif

This post has been edited by kali: Jun 19 2008, 06:24 PM


--------------------
'99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George77
post Jun 20 2008, 04:01 AM
Post #4


36% BMW corupt
**

Group: Insiders
Posts: 450
Joined: 20-November 05
From: Ottawa
Member No.: 101
Car: e30 318is
Engine: m42 +12psi of boost



QUOTE (kali @ Jun 19 2008, 07:21 PM) *
mi se pare cam "cost inefficient" ideea ...
una la mana - motorul de 2.0 marit la 2.8, dar tot cu chiulasa stock de 2.0 si fara ajustarea amestecului / avansului nu are cum sa faca 215CP niciodata, poate vre-o 185 .. iar sa schimbi si chiulasa cu una de 2.5 + un cip cit de cit ajungi la banii cu care cumperi un 2.8 complet, montat pe masina, si cu jumatate din kit-ul de turbo smile.gif)
in plus, pot sa pariez ca e poveste 215CP din stroker de 2.8, chiar si cu o chiulasa perfecta de 2.5 si soft klumea ...
tot iesi mult mai ieftin sa cauti un motor de 2.5 in mintile lui , si daca vrei neaparat sa pastrezi blocul pe masina, sa-l alezezi si sa pui alea din 2.5 in 2.0 (inclusiv chiulasa) si (cel putin teoretic) iesi la 192 de cai ... sau poti sa pui M62-le si sa te astepti la vre-o 210 cai (fara sa desfaci motorul de pe masina)
in fine, e decizia si banii tai in joc smile.gif

Sa scoti mai multa putere dintr-un motor N/A este Muuuuult mai scump,pot spune prostesc de scump,nu ma refer la 20 de cai care si aia sunt multi, decat sa trantesti un turbo ,management ,depinde cat de departe vrei sa te duci ,bolturi si pistoane sau varianta mai ieftina cu o garnitura de chiulasa metalica ,faza ca pistoanele concepute pt aplicatii turbo sunt diferite si au anumite avantaje fata de pistoanele pt motoare aspirate.

This post has been edited by George77: Jun 20 2008, 04:02 AM


--------------------
UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- Edi_   Compresor pe e34 520i M50B20 vanos   Jun 16 2008, 12:07 AM
- - georgem   Cred ca ambii la care te referi ca au apelat la Ma...   Jun 16 2008, 06:06 AM
- - kali   Salut, motorul de 2.0 a tinut foarte bine la 0.75 ...   Jun 16 2008, 09:14 AM
|- - georgem   QUOTE (kali @ Jun 16 2008, 10:14 AM) Salu...   Jun 16 2008, 11:24 AM
|- - kali   QUOTE (georgem @ Jun 16 2008, 12:24 PM) N...   Jun 16 2008, 04:30 PM
- - Edi_   QUOTE (georgem @ Jun 16 2008, 07:06 AM) P...   Jun 16 2008, 01:39 PM
- - kali   daca te intereseaza consumul - ia-ti un 318td si n...   Jun 16 2008, 04:23 PM
|- - Edi_   QUOTE (kali @ Jun 16 2008, 05:23 PM) daca...   Jun 16 2008, 06:16 PM
- - 316i   Am eu compresor de MB Eaton M62 de vanzare.   Jun 16 2008, 07:29 PM
- - Edi_   Am vorbit cu Vlad(316i) si cred ca am sa cumpar co...   Jun 16 2008, 10:03 PM
|- - kali   QUOTE (Edi_ @ Jun 16 2008, 11:03 PM) Am v...   Jun 17 2008, 07:06 AM
- - 316i   MB CLK230 kompressor, C230 kompressor, SLK230 komp...   Jun 16 2008, 11:48 PM
- - Edi_   Sau o alta metoda de tuning cu aceleasi rezultate ...   Jun 18 2008, 03:25 AM
- - Edi_   My bad, nu m-am exprimat corect, este vorba de ale...   Jun 18 2008, 05:04 AM
|- - kali   QUOTE (Edi_ @ Jun 18 2008, 06:04 AM) My b...   Jun 19 2008, 06:21 PM
|- - George77   QUOTE (kali @ Jun 19 2008, 07:21 PM) mi s...   Jun 20 2008, 04:01 AM
- - TiL   Nu vrei cai putere prin ridicarea turatiei maxime....   Jun 18 2008, 12:02 PM
|- - Edi_   QUOTE (TiL @ Jun 18 2008, 01:02 PM) Nu vr...   Jun 18 2008, 01:45 PM
- - TiL   Cu ce ma contrazice asta? Ia prelungeste liniar cu...   Jun 18 2008, 03:43 PM


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th June 2025 - 05:07 PM