![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 221 Joined: 6-April 07 Member No.: 886 Car: E28 Engine: M30B28 ![]() |
As vrea sa fac un upgrade la masina mea e34 520iT motor M50B20 cu vanos pentru ca as vrea sa am mai mult cuplu si cai, ca sa nu mai chinui motorul-la fiecare depasire sunt cu pedala la fund, masina e destul de grea(1530kg). Varianta simpla ar fi sa schimb motorul cu M50B25 si sa am 192 de cai, dar parca vreau un pic mai mult. Nu cunosc foarte multe detalii despre compresor decat ce am gasit pe net si forumuri, insa am inteles asa:
-avantaj compresor vs turbosuflanta: nu are Turbolag, consumul nu creste decat cu max 1 L daca e potrivit compresorul. -dezavantaje: -afecteaza durata de viata a motorului?! -se poate omologa modificarea la RAR? se poate face legal? sau sa-mi iau gandul de la asa ceva Pana acum am gasit o singura firma doar din Bucuresti si anume Master Tuner la care a apelat un posesor de pisicuta de pe un alt forum, dar cu acelasi motor ca si al meu si au iesit 230 de cai la testarea pe Dyno, reglat avansul, chip si alte operatii care s-au ridicat la suma de 3500 E. "Compresorul este german, e gandit sa intre doar la sarcina maxima pentru a avea in rest un consum identic, s-au folosit doua extrainjectoare care scuipa in traseul de admisie pana in clapeta de acceleratie. Practic acceasi solutie se poate aplica virtual oricarui motor aspirat cu cresteri de 50% minim pe dyno. Acest compresor merge pana la 250 cp putere totala." A mai pus cineva compresor pe masina pe-aici? Eu unul nu am vazut un compresor pe BMW in viata mea decat in poze. Stiu ca are si Ema pe 330i si a mai montat Kali de pe forum mai demult. Sunt multe detalii pe care nu le inteleg perfect si as vrea sa ma lamuresc inainte de a ma arunca la o asemenea investitie. Si nu, nu vreau sa-mi schimb masina cu una mai noua si mai puternica pt ca imi place e34 si al meu e impecabil, nu l-as da pe nimic, iar un compresor i-ar veni ca o manusa la masina asta... This post has been edited by Edi_: Jun 16 2008, 12:21 AM -------------------- E28 528i ; ex e28 524d, 524td, 520i, e34 520i, 525ix, e39 525d
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 221 Joined: 6-April 07 Member No.: 886 Car: E28 Engine: M30B28 ![]() |
My bad, nu m-am exprimat corect, este vorba de alezare. Am mai gasit cateva informatii referitor asta:
Motorul M50B20 este destul de limitat in privinta modificarilor pentru foarte multa putere avand o galerie de admisie prea subtire si blocul este prea scurt iar chiulasa are supapele prea mici, dar chiar si acestuia i se poate face o modificare destul de spactaculoasa si cu nu prea multi bani... si anume alezarea blocului pana la 84mm si instalarea de pistoane de 84mm diametru si a unui vibrochen de 84mm inaltime... rezultand o capacitate cilindrica de 2800cmc si 215hp, stroker kitul HIOP-RACETEC costa 2660euro... il puteti vedea la http://www.hiop-racetec.com/index.php?sect...tyEngine=visibl e. O alta modificare ceva mai putin costisitoare este instalarea de axe cu came sport, evacuare sport si shimbarea chip-ului de injectie... rezultand 30hp si un motor ce se tureaza 7000rpm...kit-ul costa in jur de 1400 euro http://www.hiop-racetec.com/index.php?sect...ityEngine=visib le Sau se pot face ambele modificari, rezultand 2,8litri si 245hp @ 7000rpm. -------------------- E28 528i ; ex e28 524d, 524td, 520i, e34 520i, 525ix, e39 525d
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
My bad, nu m-am exprimat corect, este vorba de alezare. Am mai gasit cateva informatii referitor asta: Motorul M50B20 este destul de limitat in privinta modificarilor pentru foarte multa putere avand o galerie de admisie prea subtire si blocul este prea scurt iar chiulasa are supapele prea mici, dar chiar si acestuia i se poate face o modificare destul de spactaculoasa si cu nu prea multi bani... si anume alezarea blocului pana la 84mm si instalarea de pistoane de 84mm diametru si a unui vibrochen de 84mm inaltime... rezultand o capacitate cilindrica de 2800cmc si 215hp, stroker kitul HIOP-RACETEC costa 2660euro... il puteti vedea la http://www.hiop-racetec.com/index.php?sect...tyEngine=visibl e. O alta modificare ceva mai putin costisitoare este instalarea de axe cu came sport, evacuare sport si shimbarea chip-ului de injectie... rezultand 30hp si un motor ce se tureaza 7000rpm...kit-ul costa in jur de 1400 euro http://www.hiop-racetec.com/index.php?sect...ityEngine=visib le Sau se pot face ambele modificari, rezultand 2,8litri si 245hp @ 7000rpm. mi se pare cam "cost inefficient" ideea ... una la mana - motorul de 2.0 marit la 2.8, dar tot cu chiulasa stock de 2.0 si fara ajustarea amestecului / avansului nu are cum sa faca 215CP niciodata, poate vre-o 185 .. iar sa schimbi si chiulasa cu una de 2.5 + un cip cit de cit ajungi la banii cu care cumperi un 2.8 complet, montat pe masina, si cu jumatate din kit-ul de turbo ![]() in plus, pot sa pariez ca e poveste 215CP din stroker de 2.8, chiar si cu o chiulasa perfecta de 2.5 si soft klumea ... tot iesi mult mai ieftin sa cauti un motor de 2.5 in mintile lui , si daca vrei neaparat sa pastrezi blocul pe masina, sa-l alezezi si sa pui alea din 2.5 in 2.0 (inclusiv chiulasa) si (cel putin teoretic) iesi la 192 de cai ... sau poti sa pui M62-le si sa te astepti la vre-o 210 cai (fara sa desfaci motorul de pe masina) in fine, e decizia si banii tai in joc ![]() This post has been edited by kali: Jun 19 2008, 06:24 PM -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 450 Joined: 20-November 05 From: Ottawa Member No.: 101 Car: e30 318is Engine: m42 +12psi of boost ![]() |
mi se pare cam "cost inefficient" ideea ... una la mana - motorul de 2.0 marit la 2.8, dar tot cu chiulasa stock de 2.0 si fara ajustarea amestecului / avansului nu are cum sa faca 215CP niciodata, poate vre-o 185 .. iar sa schimbi si chiulasa cu una de 2.5 + un cip cit de cit ajungi la banii cu care cumperi un 2.8 complet, montat pe masina, si cu jumatate din kit-ul de turbo ![]() in plus, pot sa pariez ca e poveste 215CP din stroker de 2.8, chiar si cu o chiulasa perfecta de 2.5 si soft klumea ... tot iesi mult mai ieftin sa cauti un motor de 2.5 in mintile lui , si daca vrei neaparat sa pastrezi blocul pe masina, sa-l alezezi si sa pui alea din 2.5 in 2.0 (inclusiv chiulasa) si (cel putin teoretic) iesi la 192 de cai ... sau poti sa pui M62-le si sa te astepti la vre-o 210 cai (fara sa desfaci motorul de pe masina) in fine, e decizia si banii tai in joc ![]() Sa scoti mai multa putere dintr-un motor N/A este Muuuuult mai scump,pot spune prostesc de scump,nu ma refer la 20 de cai care si aia sunt multi, decat sa trantesti un turbo ,management ,depinde cat de departe vrei sa te duci ,bolturi si pistoane sau varianta mai ieftina cu o garnitura de chiulasa metalica ,faza ca pistoanele concepute pt aplicatii turbo sunt diferite si au anumite avantaje fata de pistoanele pt motoare aspirate. This post has been edited by George77: Jun 20 2008, 04:02 AM -------------------- UPGRADES SO FAR:12psi of boost,Fidanza 13lbs flywheel, M3 BULLY stage 3 clutch(240mm), getrag260 transmission,Coils over plugs (COP),Stock engine
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 16th June 2025 - 05:07 PM |