![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 221 Joined: 6-April 07 Member No.: 886 Car: E28 Engine: M30B28 ![]() |
As vrea sa fac un upgrade la masina mea e34 520iT motor M50B20 cu vanos pentru ca as vrea sa am mai mult cuplu si cai, ca sa nu mai chinui motorul-la fiecare depasire sunt cu pedala la fund, masina e destul de grea(1530kg). Varianta simpla ar fi sa schimb motorul cu M50B25 si sa am 192 de cai, dar parca vreau un pic mai mult. Nu cunosc foarte multe detalii despre compresor decat ce am gasit pe net si forumuri, insa am inteles asa:
-avantaj compresor vs turbosuflanta: nu are Turbolag, consumul nu creste decat cu max 1 L daca e potrivit compresorul. -dezavantaje: -afecteaza durata de viata a motorului?! -se poate omologa modificarea la RAR? se poate face legal? sau sa-mi iau gandul de la asa ceva Pana acum am gasit o singura firma doar din Bucuresti si anume Master Tuner la care a apelat un posesor de pisicuta de pe un alt forum, dar cu acelasi motor ca si al meu si au iesit 230 de cai la testarea pe Dyno, reglat avansul, chip si alte operatii care s-au ridicat la suma de 3500 E. "Compresorul este german, e gandit sa intre doar la sarcina maxima pentru a avea in rest un consum identic, s-au folosit doua extrainjectoare care scuipa in traseul de admisie pana in clapeta de acceleratie. Practic acceasi solutie se poate aplica virtual oricarui motor aspirat cu cresteri de 50% minim pe dyno. Acest compresor merge pana la 250 cp putere totala." A mai pus cineva compresor pe masina pe-aici? Eu unul nu am vazut un compresor pe BMW in viata mea decat in poze. Stiu ca are si Ema pe 330i si a mai montat Kali de pe forum mai demult. Sunt multe detalii pe care nu le inteleg perfect si as vrea sa ma lamuresc inainte de a ma arunca la o asemenea investitie. Si nu, nu vreau sa-mi schimb masina cu una mai noua si mai puternica pt ca imi place e34 si al meu e impecabil, nu l-as da pe nimic, iar un compresor i-ar veni ca o manusa la masina asta... This post has been edited by Edi_: Jun 16 2008, 12:21 AM -------------------- E28 528i ; ex e28 524d, 524td, 520i, e34 520i, 525ix, e39 525d
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
Salut,
motorul de 2.0 a tinut foarte bine la 0.75 bar (unde a scos 225 de cai) si n-a avut nici o problema ... (asta cu compresor centrifugal - care, intradevar era angajat numai la sarcina maxima) de fapt, motorischa chiar a suportat si un turbo in toamna anului trecut , unde la 0.8 bar a facut 256 de cai ... ce-i dreapt, pt turbo l-am decomprimat la 8.4:1 CR. dupa ce a crapat turbina chinezeasca (si asta s-a intimplat destul de repede) motorul a mai mers inca vre-o 5000km fara probleme , dupa care l-a dat jos si inlocuit cu un 2.5 ... pt ce vrei tu sa faci, cred ca cea mai potrivita alegere ar fi un compresor volumetric (de ex: un M42 de pe MB 200 Kompressor), cu care te poti duce la 200-220 de cai cu motorul ne-decomprimat, si cuplu la greu pe toata plaja. daca vrei ceva mai radical, turbo este solutia - si iti recomand sa folosesti acelasi tip de tubina care am folosit-o eu (GT28RS sau GT2860) . numai sa fie facuta de Garrett ![]() -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 16th June 2025 - 05:03 PM |