![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 18% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 221 Joined: 6-April 07 Member No.: 886 Car: E28 Engine: M30B28 ![]() |
As vrea sa fac un upgrade la masina mea e34 520iT motor M50B20 cu vanos pentru ca as vrea sa am mai mult cuplu si cai, ca sa nu mai chinui motorul-la fiecare depasire sunt cu pedala la fund, masina e destul de grea(1530kg). Varianta simpla ar fi sa schimb motorul cu M50B25 si sa am 192 de cai, dar parca vreau un pic mai mult. Nu cunosc foarte multe detalii despre compresor decat ce am gasit pe net si forumuri, insa am inteles asa:
-avantaj compresor vs turbosuflanta: nu are Turbolag, consumul nu creste decat cu max 1 L daca e potrivit compresorul. -dezavantaje: -afecteaza durata de viata a motorului?! -se poate omologa modificarea la RAR? se poate face legal? sau sa-mi iau gandul de la asa ceva Pana acum am gasit o singura firma doar din Bucuresti si anume Master Tuner la care a apelat un posesor de pisicuta de pe un alt forum, dar cu acelasi motor ca si al meu si au iesit 230 de cai la testarea pe Dyno, reglat avansul, chip si alte operatii care s-au ridicat la suma de 3500 E. "Compresorul este german, e gandit sa intre doar la sarcina maxima pentru a avea in rest un consum identic, s-au folosit doua extrainjectoare care scuipa in traseul de admisie pana in clapeta de acceleratie. Practic acceasi solutie se poate aplica virtual oricarui motor aspirat cu cresteri de 50% minim pe dyno. Acest compresor merge pana la 250 cp putere totala." A mai pus cineva compresor pe masina pe-aici? Eu unul nu am vazut un compresor pe BMW in viata mea decat in poze. Stiu ca are si Ema pe 330i si a mai montat Kali de pe forum mai demult. Sunt multe detalii pe care nu le inteleg perfect si as vrea sa ma lamuresc inainte de a ma arunca la o asemenea investitie. Si nu, nu vreau sa-mi schimb masina cu una mai noua si mai puternica pt ca imi place e34 si al meu e impecabil, nu l-as da pe nimic, iar un compresor i-ar veni ca o manusa la masina asta... This post has been edited by Edi_: Jun 16 2008, 12:21 AM -------------------- E28 528i ; ex e28 524d, 524td, 520i, e34 520i, 525ix, e39 525d
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 2,172 Joined: 26-November 05 From: Bucuresti Member No.: 109 Car: E34 Engine: M50 2.5 192CP ![]() |
Cred ca ambii la care te referi ca au apelat la MasterTuner pentru a pune compresor sunt de fapt unul si aceeasi persoana, Kali. Si motorul lui era M50 fara vanos, care are compresie 10:0, spre deosebire de motorul M50TU, care are 10.5:1, si din cauza asta si mai greu de supraalimentat. Citeste tot topicul lui Kali daca nu l-ai citit deja, sunt multe lucruri interesante pe acolo.
Nu stiu ce s-a mai intamplat, dar din cate am auzit motorul supraalimentat n-a mai tinut foarte mult timp. Sa ma corecteze cineva daca gresesc... Pe de alta parte, compresorul functioneaza tot timpul, si consumul va fi mai mare, in timp ce turbina daca e bine aleasa (adica suficient de mare) e posibil sa-ti permita ca la turatii mici sa nu-ti creasca consumul, ci doar la turatii mari, cand ai nevoie de fapt de putere pentru depasiri. Si pe mine ma intereseaza subiectul, pentru ca nici mie nu-mi mai ajung cei 192 CP de mult timp. Dar mai degraba as pune un alt motor pe masina pe care sa fac teste decat sa-l fac praf pe asta, care merge foarte bine, si la fel ca si al tau, nu are prea multi km. Dar deocamdata mai astept, ca nu ma dau banii afara din casa... Dar sper ca la un moment dat sa pot face asta. PS. Inteleg ca se simte bine diferenta intre 150 CP si 192 CP... -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 16th June 2025 - 04:50 PM |