IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Compresor pe e34 520i M50B20 vanos, sfaturi
Edi_
post Jun 16 2008, 12:07 AM
Post #1


18% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 221
Joined: 6-April 07
Member No.: 886
Car: E28
Engine: M30B28



As vrea sa fac un upgrade la masina mea e34 520iT motor M50B20 cu vanos pentru ca as vrea sa am mai mult cuplu si cai, ca sa nu mai chinui motorul-la fiecare depasire sunt cu pedala la fund, masina e destul de grea(1530kg). Varianta simpla ar fi sa schimb motorul cu M50B25 si sa am 192 de cai, dar parca vreau un pic mai mult. Nu cunosc foarte multe detalii despre compresor decat ce am gasit pe net si forumuri, insa am inteles asa:

-avantaj compresor vs turbosuflanta: nu are Turbolag, consumul nu creste decat cu max 1 L daca e potrivit compresorul.
-dezavantaje: -afecteaza durata de viata a motorului?!
-se poate omologa modificarea la RAR? se poate face legal? sau sa-mi iau gandul de la asa ceva

Pana acum am gasit o singura firma doar din Bucuresti si anume Master Tuner la care a apelat un posesor de pisicuta de pe un alt forum, dar cu acelasi motor ca si al meu si au iesit 230 de cai la testarea pe Dyno, reglat avansul, chip si alte operatii care s-au ridicat la suma de 3500 E.

"Compresorul este german, e gandit sa intre doar la sarcina maxima pentru a avea in rest un consum identic, s-au folosit doua extrainjectoare care scuipa in traseul de admisie pana in clapeta de acceleratie. Practic acceasi solutie se poate aplica virtual oricarui motor aspirat cu cresteri de 50% minim pe dyno. Acest compresor merge pana la 250 cp putere totala."

A mai pus cineva compresor pe masina pe-aici? Eu unul nu am vazut un compresor pe BMW in viata mea decat in poze. Stiu ca are si Ema pe 330i si a mai montat Kali de pe forum mai demult. Sunt multe detalii pe care nu le inteleg perfect si as vrea sa ma lamuresc inainte de a ma arunca la o asemenea investitie. Si nu, nu vreau sa-mi schimb masina cu una mai noua si mai puternica pt ca imi place e34 si al meu e impecabil, nu l-as da pe nimic, iar un compresor i-ar veni ca o manusa la masina asta...

This post has been edited by Edi_: Jun 16 2008, 12:21 AM


--------------------
E28 528i ; ex e28 524d, 524td, 520i, e34 520i, 525ix, e39 525d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
georgem
post Jun 16 2008, 06:06 AM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Super Moderators
Posts: 2,172
Joined: 26-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 109
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Cred ca ambii la care te referi ca au apelat la MasterTuner pentru a pune compresor sunt de fapt unul si aceeasi persoana, Kali. Si motorul lui era M50 fara vanos, care are compresie 10:0, spre deosebire de motorul M50TU, care are 10.5:1, si din cauza asta si mai greu de supraalimentat. Citeste tot topicul lui Kali daca nu l-ai citit deja, sunt multe lucruri interesante pe acolo.
Nu stiu ce s-a mai intamplat, dar din cate am auzit motorul supraalimentat n-a mai tinut foarte mult timp. Sa ma corecteze cineva daca gresesc...
Pe de alta parte, compresorul functioneaza tot timpul, si consumul va fi mai mare, in timp ce turbina daca e bine aleasa (adica suficient de mare) e posibil sa-ti permita ca la turatii mici sa nu-ti creasca consumul, ci doar la turatii mari, cand ai nevoie de fapt de putere pentru depasiri.
Si pe mine ma intereseaza subiectul, pentru ca nici mie nu-mi mai ajung cei 192 CP de mult timp. Dar mai degraba as pune un alt motor pe masina pe care sa fac teste decat sa-l fac praf pe asta, care merge foarte bine, si la fel ca si al tau, nu are prea multi km. Dar deocamdata mai astept, ca nu ma dau banii afara din casa... Dar sper ca la un moment dat sa pot face asta.

PS. Inteleg ca se simte bine diferenta intre 150 CP si 192 CP...


--------------------
2007 Honda CBF 1000A SC58
1991 Audi 80 1.8 E - DZ, 82 kw (112 CP)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- Edi_   Compresor pe e34 520i M50B20 vanos   Jun 16 2008, 12:07 AM
- - georgem   Cred ca ambii la care te referi ca au apelat la Ma...   Jun 16 2008, 06:06 AM
- - kali   Salut, motorul de 2.0 a tinut foarte bine la 0.75 ...   Jun 16 2008, 09:14 AM
|- - georgem   QUOTE (kali @ Jun 16 2008, 10:14 AM) Salu...   Jun 16 2008, 11:24 AM
|- - kali   QUOTE (georgem @ Jun 16 2008, 12:24 PM) N...   Jun 16 2008, 04:30 PM
- - Edi_   QUOTE (georgem @ Jun 16 2008, 07:06 AM) P...   Jun 16 2008, 01:39 PM
- - kali   daca te intereseaza consumul - ia-ti un 318td si n...   Jun 16 2008, 04:23 PM
|- - Edi_   QUOTE (kali @ Jun 16 2008, 05:23 PM) daca...   Jun 16 2008, 06:16 PM
- - 316i   Am eu compresor de MB Eaton M62 de vanzare.   Jun 16 2008, 07:29 PM
- - Edi_   Am vorbit cu Vlad(316i) si cred ca am sa cumpar co...   Jun 16 2008, 10:03 PM
|- - kali   QUOTE (Edi_ @ Jun 16 2008, 11:03 PM) Am v...   Jun 17 2008, 07:06 AM
- - 316i   MB CLK230 kompressor, C230 kompressor, SLK230 komp...   Jun 16 2008, 11:48 PM
- - Edi_   Sau o alta metoda de tuning cu aceleasi rezultate ...   Jun 18 2008, 03:25 AM
- - Edi_   My bad, nu m-am exprimat corect, este vorba de ale...   Jun 18 2008, 05:04 AM
|- - kali   QUOTE (Edi_ @ Jun 18 2008, 06:04 AM) My b...   Jun 19 2008, 06:21 PM
|- - George77   QUOTE (kali @ Jun 19 2008, 07:21 PM) mi s...   Jun 20 2008, 04:01 AM
- - TiL   Nu vrei cai putere prin ridicarea turatiei maxime....   Jun 18 2008, 12:02 PM
|- - Edi_   QUOTE (TiL @ Jun 18 2008, 01:02 PM) Nu vr...   Jun 18 2008, 01:45 PM
- - TiL   Cu ce ma contrazice asta? Ia prelungeste liniar cu...   Jun 18 2008, 03:43 PM


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th June 2025 - 04:50 PM