![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Ceea ce urmeaza in continuare se refera la masini cu tractiune fata si reprezinta experimentele mele din perioada in care aveam Nova
L-am pus aici la "Tehnici BMW" pt ca poate se aplica si la propulsie.. desi cred ca e mult mai riscant.. Eventual cei cu 4x4 pot "verifica" teoria, celorlalti nu o recomand ![]() Ah, si inca ceva, se refera la franarea pe zapada sau gheata, nu pe uscat/umed.. Acum vreo 2 ani citisem ceva asemanator pe forumul autoshow (parca si jaffar era participant la discutie ![]() Ce mi-a tunat mintea: la o masina fara abs e greu sa faci pedale - simuland in felul acesta abs-ul - si sa fie si eficiente.. Ti-ar trebui o forta care sa nu permita rotii sa se blocheze (deloc) Ei bine, forta aia e chiar.. motorul! Daca tii cuplata cutia de viteze si aplici o anumita forta pe pedala de acceleratie, la apasarea brusca/puternica a franei, rotile fata nu vor mai avea cum sa se blocheze, rezultand o franare mult mai eficienta (poate chiar si decat franarea cu ABS-ul activ) Singura problema poate fi blocarea rotilor spate, dar la Nova am observat ca nu prea se intampla asta, iar chiar daca se intampla nu simteam vreun efect negativ (deraparea spatelui etc) Plus ca la toate masinile exista din cate stiu un repartitor, rotilor spate revenindu-le un procent mic din forta de franare, deci blocarea se face teoretic mai greu Ma rog, cu toate teoriile despre frana spate, ideea e ca io nu am sesizat vreo problema pe puntea spate.. Efectul franarii cu stangul, concomitent cu mentinerea acceleratiei este incredibil de prompt si de puternic! Evident, recomand sa experimentati mai intai intr-un loc fara circulatie, piciorul stang nu prea stie la inceput sa dozeze corect efortul.. ![]() Bineinteles, ma astept la replici dure ![]() ![]() -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 882 Joined: 18-October 05 Member No.: 16 ![]() |
QUOTE (ccc) QUOTE (SUPERBEC) cred ca ineptiile astea ar trebui sterse sau puse la resursa de fun.
iulika daca vrei sa te sinucizi este problema ta, nu trebuie sa ne impartasesti modalitatea pe care ai ales-o. p.s. sper ca nu te-au suparat primele 2 fraze ![]() Becule, decat sa arunci cu vorbe, mai bine argumenteaza. Ce ti se pare aiurea la ce-a zis omu? cred ca stii f bine ca nu arunc cu vorbe... nu cred ca trebuie sa fii vre-un as al volanului ca sa iti dai seama cum va reactiona un bmw daca, calci frana si acceleratia(in timp ce masina este intr-o viteza inferioara) pe carosabil umed. poate nu stiati ca pe puntea fata se aplica ceea mai mare forta de franare daca masina nu este incarcata deci fata se va bloca pt ca nu mai exista alta forta care sa invarte rotile iar spatele va pierde imediat aderenta din cauza acceleratiei si fortei de franare aplicata pe puntea fata. rezultatul este usor previzibil... piruete pe zapada. Chiar asa faceam drifturi cu 318is-u pt ca nu aveam destula putere sa rup aderentza in mod normal. cam la fel se va comporta si o masina 4x4 pe zapada doar ca va fi mai controlabila pt nu pierde aderenta pe puntea fata. iar la tractiune fata franarea va fi doar ingreunata in nici un caz asistata ca in cazul abs-ului.(si nu inteleg ce poate impinge pe cineva sa accelereze in timp ce franeaza DE URGENTA pe carosabil alunecos sau ud) -------------------- A Mercedes fan, Audi owner on BMW forum
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 30th June 2025 - 08:11 PM |