![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Ceea ce urmeaza in continuare se refera la masini cu tractiune fata si reprezinta experimentele mele din perioada in care aveam Nova
L-am pus aici la "Tehnici BMW" pt ca poate se aplica si la propulsie.. desi cred ca e mult mai riscant.. Eventual cei cu 4x4 pot "verifica" teoria, celorlalti nu o recomand ![]() Ah, si inca ceva, se refera la franarea pe zapada sau gheata, nu pe uscat/umed.. Acum vreo 2 ani citisem ceva asemanator pe forumul autoshow (parca si jaffar era participant la discutie ![]() Ce mi-a tunat mintea: la o masina fara abs e greu sa faci pedale - simuland in felul acesta abs-ul - si sa fie si eficiente.. Ti-ar trebui o forta care sa nu permita rotii sa se blocheze (deloc) Ei bine, forta aia e chiar.. motorul! Daca tii cuplata cutia de viteze si aplici o anumita forta pe pedala de acceleratie, la apasarea brusca/puternica a franei, rotile fata nu vor mai avea cum sa se blocheze, rezultand o franare mult mai eficienta (poate chiar si decat franarea cu ABS-ul activ) Singura problema poate fi blocarea rotilor spate, dar la Nova am observat ca nu prea se intampla asta, iar chiar daca se intampla nu simteam vreun efect negativ (deraparea spatelui etc) Plus ca la toate masinile exista din cate stiu un repartitor, rotilor spate revenindu-le un procent mic din forta de franare, deci blocarea se face teoretic mai greu Ma rog, cu toate teoriile despre frana spate, ideea e ca io nu am sesizat vreo problema pe puntea spate.. Efectul franarii cu stangul, concomitent cu mentinerea acceleratiei este incredibil de prompt si de puternic! Evident, recomand sa experimentati mai intai intr-un loc fara circulatie, piciorul stang nu prea stie la inceput sa dozeze corect efortul.. ![]() Bineinteles, ma astept la replici dure ![]() ![]() -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
QUOTE (Iulika0069) Cum le stii tu, mami, pe toate..
![]() Iar la BMW inca nu am incercat (sper sa vina odata zapada aia in poligoane ![]() REPET, la BMW-urile cu tractiune spate nu prea se aplica, la cele cu 4x4 nu imi dau seama cum s-ar comporta cutia de transfer (te trezesti ca fata franeaza ok, dar spatele impinge sanatos ![]() P.S. Sper ca nu te-a suparat prima propozitie.. ![]() nu m-a suparat prima propozitie, de ce sa ma supere. dar, ar fi de preferat sa povestesti dupa ce incerci. nu stiu sa existe alte bmw-uri, decat cu tractiune spate sau 4x4...asa ca a posta la "tehnici de pilotaj bmw" astfel de sfaturi nu mi se pare foarte potrivit. altfel, dupa o iarna in bmw, sincer, ma rog sa vina zapada cat mai tarziu si sa stea pe strazi cat mai putin, avand in vedere ca eu trebuie sa ajung cu masina bmw la serviciu, scoala, etc. chiar nu ma intereseaza cat de fun pot fi cerculetele. cu dacia sau matizul nu imi faceam probleme iarna, si nu am avut nici un fel de incidente, fara sa cunosc tehnici speciale de pilotaj.... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 30th June 2025 - 07:50 PM |