IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Franerea cu stangul.. simultan cu accelerarea cu dreptul!
Iulika0069
post Dec 17 2005, 01:10 PM
Post #1


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Ceea ce urmeaza in continuare se refera la masini cu tractiune fata si reprezinta experimentele mele din perioada in care aveam Nova

L-am pus aici la "Tehnici BMW" pt ca poate se aplica si la propulsie.. desi cred ca e mult mai riscant..
Eventual cei cu 4x4 pot "verifica" teoria, celorlalti nu o recomand smile.gif

Ah, si inca ceva, se refera la franarea pe zapada sau gheata, nu pe uscat/umed..

Acum vreo 2 ani citisem ceva asemanator pe forumul autoshow (parca si jaffar era participant la discutie biggrin.gif), dar se referea mai mult (doar) la franarea cu piciorul stang..
Ce mi-a tunat mintea: la o masina fara abs e greu sa faci pedale - simuland in felul acesta abs-ul - si sa fie si eficiente.. Ti-ar trebui o forta care sa nu permita rotii sa se blocheze (deloc)

Ei bine, forta aia e chiar.. motorul! Daca tii cuplata cutia de viteze si aplici o anumita forta pe pedala de acceleratie, la apasarea brusca/puternica a franei, rotile fata nu vor mai avea cum sa se blocheze, rezultand o franare mult mai eficienta (poate chiar si decat franarea cu ABS-ul activ)

Singura problema poate fi blocarea rotilor spate, dar la Nova am observat ca nu prea se intampla asta, iar chiar daca se intampla nu simteam vreun efect negativ (deraparea spatelui etc)
Plus ca la toate masinile exista din cate stiu un repartitor, rotilor spate revenindu-le un procent mic din forta de franare, deci blocarea se face teoretic mai greu
Ma rog, cu toate teoriile despre frana spate, ideea e ca io nu am sesizat vreo problema pe puntea spate..

Efectul franarii cu stangul, concomitent cu mentinerea acceleratiei este incredibil de prompt si de puternic!
Evident, recomand sa experimentati mai intai intr-un loc fara circulatie, piciorul stang nu prea stie la inceput sa dozeze corect efortul.. smile.gif

Bineinteles, ma astept la replici dure biggrin.gif, toti colegii/prietenii care m-au auzit mi-au spus ca sunt nebun, dar cand au incercat procedeul smile.gif au ramas uimiti.. :unibrow:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
Zom
post Dec 17 2005, 08:12 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,167
Joined: 17-October 05
From: bucuresti
Member No.: 6



QUOTE (Iulika0069)
Cum le stii tu, mami, pe toate.. biggrin.gif


Iar la BMW inca nu am incercat (sper sa vina odata zapada aia in poligoane biggrin.gif), dar pot sa iti spun de pe acum rezultatul: va pierde aderenta pe puntea fata, dar NU si pe puntea spate (din acelasi motiv expus mai sus, cu puntea fata la Nova)


REPET, la BMW-urile cu tractiune spate nu prea se aplica, la cele cu 4x4 nu imi dau seama cum s-ar comporta cutia de transfer (te trezesti ca fata franeaza ok, dar spatele impinge sanatos smile.gif ) - trebuie testat (cand ne vom intalni la piruete)

P.S. Sper ca nu te-a suparat prima propozitie.. smile.gif


nu m-a suparat prima propozitie, de ce sa ma supere. dar, ar fi de preferat sa povestesti dupa ce incerci. nu stiu sa existe alte bmw-uri, decat cu tractiune spate sau 4x4...asa ca a posta la "tehnici de pilotaj bmw" astfel de sfaturi nu mi se pare foarte potrivit.

altfel, dupa o iarna in bmw, sincer, ma rog sa vina zapada cat mai tarziu si sa stea pe strazi cat mai putin, avand in vedere ca eu trebuie sa ajung cu masina bmw la serviciu, scoala, etc. chiar nu ma intereseaza cat de fun pot fi cerculetele.
cu dacia sau matizul nu imi faceam probleme iarna, si nu am avut nici un fel de incidente, fara sa cunosc tehnici speciale de pilotaj....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 30th June 2025 - 07:50 PM