![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Ceea ce urmeaza in continuare se refera la masini cu tractiune fata si reprezinta experimentele mele din perioada in care aveam Nova
L-am pus aici la "Tehnici BMW" pt ca poate se aplica si la propulsie.. desi cred ca e mult mai riscant.. Eventual cei cu 4x4 pot "verifica" teoria, celorlalti nu o recomand ![]() Ah, si inca ceva, se refera la franarea pe zapada sau gheata, nu pe uscat/umed.. Acum vreo 2 ani citisem ceva asemanator pe forumul autoshow (parca si jaffar era participant la discutie ![]() Ce mi-a tunat mintea: la o masina fara abs e greu sa faci pedale - simuland in felul acesta abs-ul - si sa fie si eficiente.. Ti-ar trebui o forta care sa nu permita rotii sa se blocheze (deloc) Ei bine, forta aia e chiar.. motorul! Daca tii cuplata cutia de viteze si aplici o anumita forta pe pedala de acceleratie, la apasarea brusca/puternica a franei, rotile fata nu vor mai avea cum sa se blocheze, rezultand o franare mult mai eficienta (poate chiar si decat franarea cu ABS-ul activ) Singura problema poate fi blocarea rotilor spate, dar la Nova am observat ca nu prea se intampla asta, iar chiar daca se intampla nu simteam vreun efect negativ (deraparea spatelui etc) Plus ca la toate masinile exista din cate stiu un repartitor, rotilor spate revenindu-le un procent mic din forta de franare, deci blocarea se face teoretic mai greu Ma rog, cu toate teoriile despre frana spate, ideea e ca io nu am sesizat vreo problema pe puntea spate.. Efectul franarii cu stangul, concomitent cu mentinerea acceleratiei este incredibil de prompt si de puternic! Evident, recomand sa experimentati mai intai intr-un loc fara circulatie, piciorul stang nu prea stie la inceput sa dozeze corect efortul.. ![]() Bineinteles, ma astept la replici dure ![]() ![]() -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Cum le stii tu, mami, pe toate..
![]() Ce is alea turbo-lag si calcai-vârf? E prima oara cand aud de ele.. ![]() Poate nu ai fost atenta, io vorbeam de franarea de urgenta pe un carosabil cu aderenta scazuta (zapada, gheata, polei chiar..) Heel & toe se refera la o succesiune de genul "mai intai franez serios si dup-aia cand incep sa iau curba apas acceleratia in acelasi timp cu frana ca sa nu am turbo-lag" Nu cred ca se apuca nimeni la raliu sa retrogradeze din a 6-a in a 2-a apasand in acelasi timp - pe perioada de franare in linie dreapta - frana si acceleratia! Acceleratia o apasa cand ia curba, urmand ca la iesirea din curba (sau mai inainte) sa ia complet piciorul depe frana Procedeul ![]() Iar la BMW inca nu am incercat (sper sa vina odata zapada aia in poligoane ![]() Bineinteles ca exista o suprasolicitare a ambreiajului ai a cutiei, dar odata dobandita tehnica, ea te poate ajuta mult in situatii de criza REPET, la BMW-urile cu tractiune spate nu prea se aplica, la cele cu 4x4 nu imi dau seama cum s-ar comporta cutia de transfer (te trezesti ca fata franeaza ok, dar spatele impinge sanatos ![]() P.S. Sper ca nu te-a suparat prima propozitie.. ![]() -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 30th June 2025 - 08:31 PM |