![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Ceea ce urmeaza in continuare se refera la masini cu tractiune fata si reprezinta experimentele mele din perioada in care aveam Nova
L-am pus aici la "Tehnici BMW" pt ca poate se aplica si la propulsie.. desi cred ca e mult mai riscant.. Eventual cei cu 4x4 pot "verifica" teoria, celorlalti nu o recomand ![]() Ah, si inca ceva, se refera la franarea pe zapada sau gheata, nu pe uscat/umed.. Acum vreo 2 ani citisem ceva asemanator pe forumul autoshow (parca si jaffar era participant la discutie ![]() Ce mi-a tunat mintea: la o masina fara abs e greu sa faci pedale - simuland in felul acesta abs-ul - si sa fie si eficiente.. Ti-ar trebui o forta care sa nu permita rotii sa se blocheze (deloc) Ei bine, forta aia e chiar.. motorul! Daca tii cuplata cutia de viteze si aplici o anumita forta pe pedala de acceleratie, la apasarea brusca/puternica a franei, rotile fata nu vor mai avea cum sa se blocheze, rezultand o franare mult mai eficienta (poate chiar si decat franarea cu ABS-ul activ) Singura problema poate fi blocarea rotilor spate, dar la Nova am observat ca nu prea se intampla asta, iar chiar daca se intampla nu simteam vreun efect negativ (deraparea spatelui etc) Plus ca la toate masinile exista din cate stiu un repartitor, rotilor spate revenindu-le un procent mic din forta de franare, deci blocarea se face teoretic mai greu Ma rog, cu toate teoriile despre frana spate, ideea e ca io nu am sesizat vreo problema pe puntea spate.. Efectul franarii cu stangul, concomitent cu mentinerea acceleratiei este incredibil de prompt si de puternic! Evident, recomand sa experimentati mai intai intr-un loc fara circulatie, piciorul stang nu prea stie la inceput sa dozeze corect efortul.. ![]() Bineinteles, ma astept la replici dure ![]() ![]() -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1,167 Joined: 17-October 05 From: bucuresti Member No.: 6 ![]() |
mda .. probabil ca tu ai auzit pe undeva ceva de frana varf calcai,
sau ca la raliu se calca frana si acceleratia in acelasi timp. este evident ca nu ai inteles motivul acestei actiuni, poate ai auzit de turbo lag, fenomenul apare imediat dupa ce iei piciorul din acceleratie si accelerezi imediat dupa ce s-a terminat franarea, asta pt un pilot de raliu ar insemna o secunda la fiecare curba, asta este singurul motiv pt care un sofer ar trebui sa calce frana si acceleratia in acelasi timp (si procedeul nu este cel de mai sus oricum) NU FACETI ASA CEVA mai ales cu bmw si mai ales pe zapada, rezultatul va fi imediat , pierderea aderentei pe ambele punti. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 30th June 2025 - 08:14 PM |