![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 23 Joined: 16-February 07 From: bucuresti Member No.: 654 Car: e30 Engine: m20,325 170cp ![]() |
salut!am un e30,325 achizitionat recent.de 2 zile imi bate ceva in motor,m-am uitat m-ai atent si bataia se aude la pistonul nr.1.cand este rece se aude mai des dar cand se incalzeste nu prea se mai aude.am vrut sa-i dau baia jos,ca eu cred ca problema este ori un cuzinete,sau fusta pistonului.as vrea sa-mi spuneti daca trebuie sa inlocuiesc doar pistonul bolnav sau trebuie sai inlocuiesc pe toti,sau daca vibrochenul trebuie sa-l duc la rectificat.va multumesc mult
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 372 Joined: 30-December 06 From: Bucuresti Member No.: 499 Car: E23 Engine: M30 2,8 135 kW ![]() |
Nu prea e indicat sa schimbi numai un piston din cauza ca vei dezechilibra motorul si s-ar putea sa-ti bata chiar mai rau. In timp, apar uzuri la pistoane si din aceasta cauza: 1) pistonul nou va cantari ceva mai mult decat cele deja uzate si 2) apar diferente de compresie. Daca iti spui ca diferenta de greutate este mica, gandeste-te cam ce viteza are un piston in cilindru la 2000 rot/min si iti vei da seama ca fiecare gram conteaza.
De asemenea, nu vad cum ai putea monta segmenti vechi pe un piston nou iar ca sa gasesti segmenti numai pentru un piston, cred ca e imposibil. Concluzia, trebuie sa le schimbi pe toate. Si oricum, daca ajungi la concluzia ca trebuie sa desfaci motorul, pregateste-te sa te scarpini bine de tot in buzunar ... Pistoane, segmenti, s-ar putea si blocul rectificat si honuit, mai mult ca sigur ca arborele cotit trebuie rectificat, cuzineti etc, etc. Nu stiu daca nu cumva iesi mai ieftin cu alt motor... Mai exact, cam pe unde se aude bataia, in partea superioara spre chiulasa, spre mijlocul blocului motor sau mai jos catre baie ? O metoda veche dar buna ca sa localizazi cu aproximatie zona in care bate e sa folosesti o surubelnita lunga. Si cum suna, metalic ascutit sau bataie infundata ? Ar putea fi mai multe cauze: tacheti(metalic), arbore cu came, piston(metalic - infundat), bolt de piston (ascutit metalic), biela, cuzinet (infundat - in ritmul motorului). Dupa zona in care se aude poti limita un pic ariile de cautare dar iti trebuie de ureche "muzicala" ![]() Daca bataia nu se aude prea puternic si suna metalic in zona superioara (spre chiulasa) eu inca nu as desface tot motorul, ci mai intai m-as uita la arborele cu came si la culbutori. Nu stiu ce motor ai, pentru ca nu ma pricep prea bine sa le identific dupa nume, dar daca e M30, asta e cunoscut ca are probleme cu ungerea la axul cu came in zona lagarelor de la pistonului 1. Daca arborele cu came pare ok, culbutorii sunt ok si reglati dar motorul tot face scandal, de-abia atunci m-as gandi sa-l desfac de tot. Bafta si tine-ne la curent. -------------------- Life is too short to drive anything less than a BMW ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 06:16 AM |