![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 1,502 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 4 Car: E36 318i/1995 Engine: M43 1.8 115CP ![]() |
Vinde un prieten o masina care isi merita banii. 9000 euro adica.
QUOTE acceleratie 0-100 km -8.6 sec :unibrow:
-------------------- |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Darren) Totusi, rezistenta materialelor la piesele unui motor BMW nu le verifica nea'Mitica cu ruleta, ci banuiesc ca sunt testate cu niste utilaje pe baza de ultrasunete, laser, etc.
Corect, dar defectele de material se pot manifesta in diferite forme, iar tehnologiile de control al calitatii, conjugate cu capabilitatile operatorului nu le pot depista pe toate acestea. Statistic, este cvasi imposibil, in productia de masa, sa atingi o calitate de 100% (zero defecte de fabricatie). Ceea ce se poate face este ca, in urma unui defect, sa analizezi cauzele acestuia, sa stabilesti de ce nu a fost detectat la controlul calitatii, si sa imbunatatesti procedura de QC prin adaugarea unor noi teste / aparate de masura. Astfel reduci si mai mult procentul de defecte, dar numai dupa ce s-au inregistrat deja unele rebuturi. Poate va aduceti aminte de conceptul "six sigma", ale carui baze s-au pus in anii '80, pe care orice fabricant isi doreste sa-l implementeze, si care este considerat ca "state of the art" in domeniul calitatii. Ei bine, daca un proces de productie se desfasoara conform conceptului "six sigma", rata defectelor (pieselor neconforme dpdv calitativ) este de 99,9997%, adica de 3,4 defecte la 1 milion de unitati produse. Altfel spus, daca la o productie de 1 milion de arbori cotiti se rup maxim 3, atunci procesul de productie se desfasoara la un inalt standard calitativ. Sigur, este un caz nefericit ca tocmai tu sa fii posesorul unuia din BMW-urile al carui arbore cotit s-a rupt - dar, atat timp cat defectele sunt in limita statistica de mai sus, BMW isi face treaba super bine. Este permanenta contradictie intre statistica si individ. Statistic, calatoria cu avionul este cea mai sigura. Dar, daca tocmai eu ma numar printre putinele victime ale unui accident de avion, putin ma incalzeste acea statistica, deoarece pentru mine ca individ rata de mortalitate a transportului aerian devine 100%. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 15th July 2025 - 02:45 AM |