![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 110 Joined: 11-November 05 Member No.: 96 ![]() |
De ce sunt mai bine vazute cutiile manuale decat cele secventiale?
Banuiesc ca nimeni nu poate sa schimbe viteza in 90/150ms! Care ar fi dezavantajele? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Horus) De ce sunt mai bine vazute cutiile manuale decat cele secventiale?
Poate ar fi bine sa clasificam cumva lucrurile. Dupa modul intern de functionare, cutiile de viteze sunt: - manuale (cele clasice, cu doua sau trei perechi de arbori si cate un set de pinioane angrenate direct si permanent, pentru fiecare treapta de viteza); - automate (cu convertor de cuplu si angrenaje planetare); - cu variatie continua (care au un lant / curea care transmite cuplul de la arborele principal la cel secundar). La cutiile manuale, exista mai multe mecanisme de a schimba vitezele: - clasic (acea forma arhi-cunoscuta de "H", la care prin miscarea fatza-spate a manetei schimbatoului se cupleaza vitezele, iar prin miscarea laterala se selecteaza); - secvential: furcile de cuplare / decuplare a vitezelor sunt conectate la un cilindru care are niste santuri special sapate, iar maneta de viteze are doar o miscare fatza - spate, prin care se roteste cilindrul un anumit numar de grade intr-un sens sau celalalt, si implicit cupleaza treapta imediat superioara / inferioara treptei curente. Sistemul secvential este folosit la motociclete si majoritatea masinilor de curse; - printr-un sistem (semi) asistat / controlat de computer (de exemplu, la cutiile SMG de la BMW). Deci, cutiile manuale si cele secventiale sunt in esenta acelasi tip de cutie de viteza ("manuale", clasice) diferenta constand in mecanismul de selectare / cuplare a treptelor de viteza. Exista tone de informatii pe Net, pe acest subiect. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 22nd June 2025 - 03:49 PM |