IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Influenta transmisiei in depasirea Vitezei maxime
Iulika0069
post Mar 11 2006, 06:30 PM
Post #1


45% BMW corupt
***

Group: Members
Posts: 498
Joined: 23-October 05
From: Bucharest
Member No.: 51
Car: E30
Engine: S50 turbo 400+WHP



Ma contram cu dl. ccc despre subiectul de mai sus

Punctul meu de vedere e urmatorul: daca in ultima treapta de viteza nu poti tura motorul pana la turatia unde ai puterea maxima (Pmax), atunci nici o transmisie (cu 6 sau 10 rapoarte) nu te va ajuta sa depasesti Vmax

De ex, presupunem un bmw care are Pmax la 6000rpm, iar Vmax (sa zicem 200km/h) in ultima treapta e la 5500rpm

O transmisie putin mai scurta poate te va ajuta sa ajungi la 205-210, dar nici o transmisie din lume nu te va "propulsa" la 240km/h!!

Asta pentru ca la viteze mari singurele forte care mai conteaza sunt cele de frecare (cu asfaltul si aerul)
Iar puterea motorului nu face altceva decat sa invinga aceste forte

Dl. ccc sustine contrariul, si anume ca poti ajunge si la 300km/h cu o transmisie de N rapoarte, bine gandita..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
akajohn
post Apr 17 2006, 12:12 PM
Post #2


27% BMW corupt
**

Group: Members
Posts: 329
Joined: 16-November 05
Member No.: 99
Car: e46 316i
Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP



Explicat mai simplist cred ca trebuie sa ne legam de un fapt care apare in mod real la orice masina si pe care voi l-ati semnalat aici si anume ca in ultima treapta masina nu ajunge la aceiasi turatie ca in prima... De ce? pai pentru ca dupa cum cineva a calculat aici fortele de franare (sau ca sa zic asa contrare ca directiei de aplicarie a acceleratiei motorului) sunt atat de mari incat se realizeaza un echilibru pe care motorul cu puterea lui standard nu o poate depasi in treapta respectiva de viteza... personal consider ca se poate si e necesar a se umbla si la cuplu pentru cresterea vitezei maxime si puterea sa raman la fel... cu alte cuvinte trebuie macar mentinuta turatia atinsa cu treapta maxima standard a masinii si in cazul modificarii ei cu o alta mai mica (subunitara)... asta se poate si printr-o marire a cuplului...

suplimentar, o mare problema, mi se pare si timpul in care se ajunge la viteza respectiva pentru ca in conditii de trafic normale, chiar si pe o autostrada normala cu o super linie dreapta ai nevoie de ceva kilometrii sa ajungi la respectivii 240 km/h...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 9th July 2025 - 03:37 AM