Mar 11 2006, 06:30 PM
Post
#1
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP |
Ma contram cu dl. ccc despre subiectul de mai sus
Punctul meu de vedere e urmatorul: daca in ultima treapta de viteza nu poti tura motorul pana la turatia unde ai puterea maxima (Pmax), atunci nici o transmisie (cu 6 sau 10 rapoarte) nu te va ajuta sa depasesti Vmax De ex, presupunem un bmw care are Pmax la 6000rpm, iar Vmax (sa zicem 200km/h) in ultima treapta e la 5500rpm O transmisie putin mai scurta poate te va ajuta sa ajungi la 205-210, dar nici o transmisie din lume nu te va "propulsa" la 240km/h!! Asta pentru ca la viteze mari singurele forte care mai conteaza sunt cele de frecare (cu asfaltul si aerul) Iar puterea motorului nu face altceva decat sa invinga aceste forte Dl. ccc sustine contrariul, si anume ca poti ajunge si la 300km/h cu o transmisie de N rapoarte, bine gandita.. -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
|
![]() |
Apr 17 2006, 12:12 PM
Post
#2
|
|
![]() 27% BMW corupt ![]() ![]() Group: Members Posts: 329 Joined: 16-November 05 Member No.: 99 Car: e46 316i Engine: M43B19 1895 cmc 105 CP |
Explicat mai simplist cred ca trebuie sa ne legam de un fapt care apare in mod real la orice masina si pe care voi l-ati semnalat aici si anume ca in ultima treapta masina nu ajunge la aceiasi turatie ca in prima... De ce? pai pentru ca dupa cum cineva a calculat aici fortele de franare (sau ca sa zic asa contrare ca directiei de aplicarie a acceleratiei motorului) sunt atat de mari incat se realizeaza un echilibru pe care motorul cu puterea lui standard nu o poate depasi in treapta respectiva de viteza... personal consider ca se poate si e necesar a se umbla si la cuplu pentru cresterea vitezei maxime si puterea sa raman la fel... cu alte cuvinte trebuie macar mentinuta turatia atinsa cu treapta maxima standard a masinii si in cazul modificarii ei cu o alta mai mica (subunitara)... asta se poate si printr-o marire a cuplului...
suplimentar, o mare problema, mi se pare si timpul in care se ajunge la viteza respectiva pentru ca in conditii de trafic normale, chiar si pe o autostrada normala cu o super linie dreapta ai nevoie de ceva kilometrii sa ajungi la respectivii 240 km/h... |
|
|
|
Iulika0069 Influenta transmisiei in depasirea Vitezei maxime Mar 11 2006, 06:30 PM
florin83 pai asa stiam si eu, ca in ultima treapta nu poti ... Mar 11 2006, 06:42 PM
Iulika0069 Am specificat clar , rationamentul de mai sus excl... Mar 11 2006, 06:53 PM
Robert Exista o formula (cam stufoasa) din care rezulta p... Mar 11 2006, 08:07 PM
George77 Si eu,care vroiam repede sa ma bag sa explic si e... Mar 11 2006, 11:17 PM
Iulika0069 Am pus niste valori burtiere pt viteza de 240km/h ... Mar 12 2006, 08:51 AM
George77 exact pt fiecare km in pls de la o anumita viteza ... Mar 12 2006, 10:28 AM
Iulika0069 QUOTE (jaffar)exact. cu cit viteza e mai mare, cu ... Mar 12 2006, 12:12 PM
Robert [quote=Iulika0069]Am pus niste valori burtiere pt ... Mar 12 2006, 12:37 PM
Iulika0069 ?!
A mea ajungea in tr. a V-a la 6500rpm (limitare... Apr 17 2006, 07:59 PM![]() ![]() |
|
Lo-Fi Version | Time is now: 30th October 2025 - 08:27 AM |