![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Daca va intereseaza istoria motoarelor termice, luati-va putin timp si cititi fisierul atasat. Este o descriere detaliata a motorului Gnome Monosoupape, "lansat" in 1913 si care a facut istorie in avioanele primului razboi mondial.
Materialul trebuie parcurs cu atentie, pentru ca, desi este un motor termic cu ardere interna, solutiile constructive sunt spectaculoase (mai pentru era respectiva, 1913) iar logica mecanismelor interne este mult diferita de cea a unui motor termic "clasic". Pe mine, personal, m-a impresionat. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
QUOTE (Sorin) adica motoarele "in stea"
"In stea" sunt altfel de motoare, care practic au urmat motorului Gnome. Motoarele in stea sunt practic o versiune de motor in V, la care V-ul este o stea. La motorul Gnome, arborele cotit este static si este de regula prins de sasiu, iar cilindrii se invart in jurul acestuia. Faza cea mai cool este ca, in raport cu arborele cotit, nici pistoanele nici cilindrii nu fac miscare de translatie. Pistoanele descriu cercuri concentrice in jurul arborelui, la fel si cilindrii, iar miscarea sus-jos a pistonului in cilindru rezulta din faptul ca cercurile descrise de pistoane, respectiv cilindri, au centre diferite. Conceptul este genial, raportat la epoca in care a aparut. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 17th July 2025 - 05:44 AM |