![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 45% BMW corupt ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 498 Joined: 23-October 05 From: Bucharest Member No.: 51 Car: E30 Engine: S50 turbo 400+WHP ![]() |
Ma contram cu dl. ccc despre subiectul de mai sus
Punctul meu de vedere e urmatorul: daca in ultima treapta de viteza nu poti tura motorul pana la turatia unde ai puterea maxima (Pmax), atunci nici o transmisie (cu 6 sau 10 rapoarte) nu te va ajuta sa depasesti Vmax De ex, presupunem un bmw care are Pmax la 6000rpm, iar Vmax (sa zicem 200km/h) in ultima treapta e la 5500rpm O transmisie putin mai scurta poate te va ajuta sa ajungi la 205-210, dar nici o transmisie din lume nu te va "propulsa" la 240km/h!! Asta pentru ca la viteze mari singurele forte care mai conteaza sunt cele de frecare (cu asfaltul si aerul) Iar puterea motorului nu face altceva decat sa invinga aceste forte Dl. ccc sustine contrariul, si anume ca poti ajunge si la 300km/h cu o transmisie de N rapoarte, bine gandita.. -------------------- E30 S50 turbo :D
trafficlight.bitdefender.com |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
82% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 825 Joined: 18-October 05 From: Bucuresti Member No.: 25 ![]() |
Exista o formula (cam stufoasa) din care rezulta puterea necesara unei masini pentru a se deplasa cu viteza v:
P = ((Rr * m * g * v) +(S/2 * Ca * Daer * v^3)) * (1 + PierderiT) Unde: P -> puterea motorului; Rr -> coeficient de rezistenta la rulare pe sosea; m -> masa masinii; g -> acceleratia gravitationala; v -> viteza de deplasare; S -> suprafata frontala a masinii (ca idee, este suprafata "gaurii" pe care ar lasa-o masina daca ar trece printr-o perete mare de hartie asezat perpendicular pe directia de mers); Ca -> coeficientul rezistenta aerodinamic; Daer -> densitatea aerului; v^3 -> viteza la cub (puterea a treia); PierderiT -> pierderi in transmisie. Ca sa aplicam formula de mai sus, trebuie transformata intr-o functie care sa determine puterea in functie de viteza, deci toti parametrii (cu exceptia P si v) trebuie inlocuiti cu valorile lor numerice. Empiric: Rr = 0.01..0.02; m = vezi in talon; g = 9.8 m/s^2; S si Ca = cam greu de aflat. Cautati in fisele tehnice, sau online pe site-uri ca www.carfolio.com/. De ex, pentru E34 520i, S = 2.07mp iar Ca = 0.3. Produsul S * a este notat in unele materiale cu "Cx". In fisele tehnice aparute in Romania, Ca este notat cu Cx. Atentie sa nu iasa vreo confuzie. De regula, pentru masini 1970+, Ca are valori in domeniul 0.27 .. 0.40; Daer = 1.3 Kg/m^3; PierderiT = 0.15 .. 0.20. Pentru masinile cu transmisie spate, cam 0.17 .. 0.20. Pentru transmisie fata, 0.15 .. 0.17. In formula, toate marimile sunt in Sistemul International, deci puterea trebuie exprimata in KW iar viteza in m/s. Evident, formula asta ma ajuta numai sa determin de cata putere am nevoie pentru a deplasa masina cu viteza v. Apoi, din diagrama turatie - putere, aflu la ce turatie a motorului ating acea putere. Apoi, aflu ce turatie trebuie sa am la roata pentru acea viteza. Apoi, determin raportul treptei de viteza. Deh, mergeti mai departe cu teoria. Fapt divers: la E28 535i, cu cutie Getrag 260 (treapta V subunitara), viteza maxima se obtine in treapta a IVa. ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 8th July 2025 - 08:33 PM |