IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> E28: consum mare
rollman
post Mar 3 2006, 05:26 PM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 48
Joined: 3-March 06
From: SB
Member No.: 205



ok, sa va zic un picut de masinuta.
am cumparat o de la prietena mea cu 500 euro, are 100800 km, reali 100%, full elctric, trapa, ABS, kit M(spoilere, suspensii<amortizoarele m au costat 1000 euro>, volan M,jante cu gume TRX!,...)
arata cam nasol asa ca m am apucat sa o pun la punct.pana acum am investit cam 3500-4000 in ea pt ca mi place la nebunie, e neagra by the way, n are Kat.
marea problema e electricul.nu merge nimic la bord ma refer(vitezometru, turometru,economizor, temp apa...)daca mai rezolv asta si cateva mizilicuri, sa vopsesc capota e cam gata. poze n am inca dar o sa fac 100% ca arata bine de tot si de mers merge bric, numai consumul pare un pic cam mare 25l/100 in oras, oare asta o fii normal?!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
Robert
post Mar 7 2006, 08:16 PM
Post #2


82% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 825
Joined: 18-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 25



In continuare la postul meu de mai sus, mai adauga pe lista "de verificat" urmatoarele:

4. Lipsa rezistorului "de tuning".
Teoria: In functie de rezistenta sondei temperaturii lichidului de racire, Motronic-ul injecteaza mai multa sau mai putina benzina. Cu cat motorul e mai rece, cu atat injecteaza mai mult. Un amestec ceva mai bogat (spre 12.5:1 .. 13:1) permite obtinerea unei puteri mai mari a motorului, decat amestecul stoechiometric (14.7:1). De aceea, un "tuning" de cartier consta in montarea unei rezistor de de o anumita marime, in serie cu senzorul de temperatura a lichidului de racire, pentru a "pacali" Motronic-ul ca motorul este mai rece decat in realitate si a-l determina sa injecteze mai multa benzina.
Toate bune, dar in cazul motorului M30B34 cu compresie 10:1 de pe E28, Motronic-ul este setat din fabrica sa tina motorul cu amestec mai bogat (de aceea acest motor nu a trecut niciodata normele de poluare si a fost nevoie de varianta M30B34 cu compresie 8:1, pentru tarile cu norme stricte privind poluarea). Deci, la un motor ca al tau, un astfel de rezistor este lipsit de sens. Tot ceea ce face este sa creasca inutil consumul de combustibil.
Practic: Ideea este sa verifici ca nu cumva, in istoria masinii, vreun fost proprietar sa fi facut un astfel de "tuning". Pentru asta:
- deconecteaza mufa de la Motronic (mufa aceea mare si lata, cu 35 de pini pe 2 randuri);
- masoara rezistenta intre pinii sondei de temperatura a lichidului de racire (la orice temperatura) si noteaza valoarea;
- imediat apoi masoara (contactul poate fi OFF) rezistenta intre pinul 13 din mufa decuplata de la Motronic si masa masinii. Vezi sa nimeresti corect pinul care trebuie - pinii sunt numerotati.
Diferenta intre cele doua masuratori trebuie sa fie de maxim cativa Ohm, spre cateva (putine) zeci de Ohm. Daca obtii diferente mai mari, repeta masuratoarea, sa te convingi ca nu e vreo eroare, apoi incearca sa detectezi unde anume, pe traseul instalatiei electrice (de regula, cat mai aproape de sonda) s-a montat vreun rezistor. Daca il gasesti, da-l afara.

5. Tipul de Motronic pe care-l are masina.
Citeste de pe cutia Motronic-ului (este pe "tavanul" cutiei de acte) codul acestuia si posteaza-l. Ma refer la codul care arata astfel: 0 261 200 xxx.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 24th June 2025 - 09:24 PM