![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Roadrunner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,379 Joined: 10-November 07 From: Bucuresti Member No.: 1,273 Car: E39 Engine: M57D30 ![]() |
Salutare,
Intrucat eram pornit pe o masina 4x4 mica din gama Suzuki de ceva vreme, am achizitionat pe 21 aprilie 2016 un exemplar de suzuki samurai. Asa arata masina cand am cumparat-o, cu mentiunea ca jantele din poze sunt imprumutate: ![]() La circa 2 saptamani de la achizitie, am ajuns cu ea la RAR pentru autentificare: ![]() Dupa care, in aceeasi zi, si la primarie, CEC, Politie pentru procedura de inmatriculare, rezultand: ![]() Si acum ceva detalii despre masina: - autoturism cu 4 locuri, taxa platita si nerecuperata - fabricatie 1989 - motor 1324, carburator dublu-corp Aisin la origine, 47KW putere - troliu 13000 lbs cu plasma sintetica - overfendere tip wrangler din fibra - flanse distantiere la roti (nu stiu sigur daca sunt de 32 sau 38mm) - suspensie noua cu cercei fata mai lungi decat original (e ca un kart de rigida de la suspensia pe foi de arc) - cauciucuri 235 75 15 montate pe jante Dotz Dakar 15x7J - prelata originala in stare buna, fara gauri, dar cu fermoarele muci - inca o prelata, cred ca e after-market pt ca e mai subtire decat cea originala, si asta are fermoarele muci - radio-CD Sony cu intrare AUX Jack si 2 difuzoare la picioarele pasagerilor din fata - snorkel din fibra cu ceva probleme - inchidere centralizata cu alarma - carlig de remorcare, foarte util la offroad insa inutil in rest, nu am in plan sa tractez ceva cu masina Ce pot spune dupa 6 saptamani de posesie si utilizare: - suspensia e criminala daca tin cauciucurile umflate mai sus de 1.5, cunosc toate crapaturile din asfalt de la Orastie pana in Bucuresti (cand am luat masina era 1:00 noaptea, vechiul proprietar tinea rotile umflate la 2.5) - motorul e lesinat la mersul pe asfalt comparativ cu un turism obisnuit (am facut 6 ore de la Orastie pana la Bucuresti, 80km/h e viteza de croaziera) - tot drumul a huruit ceva, suspectam diferentialul spate intrucat se auzea mai tare in sarcina si mai putin in frana de motor sau scos pe liber) - a consumat mult mai putin decat ma asteptam (in jur de 8% pe drumul Orastie-Bucuresti) - in confiuratia cu rotile 235 intoarce multe capete - face caldura bine de tot, si repede (in noaptea cand am adus-o, am pornit caldura intrucat era frig afara) - se conduce foarte usor si placut in oras, rapoartele din cutie sunt foarte bune - se conduce placut in afara orasului cata vreme NU TE GRABESTI! (de ceai face-o...mai ales cu prelata data jos, in modul plimbare nu ai motive de graba ![]() Cam atat din episodul 1, intrucat nu am acces la toate pozele de la birou. This post has been edited by MeHigh: Jun 2 2016, 11:28 AM -------------------- Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Roadrunner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 2,379 Joined: 10-November 07 From: Bucuresti Member No.: 1,273 Car: E39 Engine: M57D30 ![]() |
Episodul 3
Dupa o tentativa nereusita de reglare a carburatorului Aisin, un carburator mult prea complicat care se bazeaza pe un numar mare de Vacuumuri, sonde de temperatura etc, am luat decizia de a il inlocui cu un Carfil de 1300. Inainte de asta, am inlocuit urmatoarele: - bujiile - capacul delco-ului - fisele bujiilor - capacul radiatorului - cablu plus si minus la electromotor - i-am montat para-crengi la capota, pentru a proteja parbrizul de crengile din padure - inca o schimbare de ulei in puntea fata, deoarece cu un week-end inainte am avut impresia ca am intrat in apa prea adanc si exista riscul contaminarii uleiului din punte cu apa, prin orificiul aerisitor al puntii (vezi urmatoarea poza) ![]() Prin urmare, in ultima saptamana a lunii Mai, am strans incet-incet toate cele necesare adaptarii: flansa dintre galerie si carburator, diverse garnituri de cauciuc, clingherit si alte materiale, carburatorul de Dacia cu pata calda cu tot, gaturi de lebada si mansoane de cauciuc. Si m-am pus pe treaba, vinerea trecuta, am scos dereglatu de acolo, am montat flansa, garniturile, lebedele si am pornit, dupa vreo 2 ore, masina in varianta cu carburatorul romanesc. A trebuit sa manufacturez oun suport pentru cablul de acceleratie, si sa aduc in masina cablul pentru socul manual (aveam deja loc in bord pentru el). Rezultatul: porneste la prima cheie, tine relantiul (cel Aisin nu il mai tinea, se balbaia si murea in final, probabil e infundat ceva prin el sau s-au dereglat vacuumurile), in sarcina merge bine. Nu i-am facut inca consumul, insa cu Aisin ajunsesem la 10% pe asfalt si 25% in teren. Si acum un set de poze cu masina in configuratia de acum, facute pe dealurile dintre Buzau si Sarata Monteoru: ![]() ![]() ![]() Si pentru ca ma intreba Alex mai sus cat a costat....consider ca pretul de achizitie nu e cel mai relevant, cat valoarea actuala a investitiei (masina, inmatriculare, consumabile, upgrade-uri etc): 17998 RON @Bart - ai dreptate cu aerul rarefiat la altitudine mare, asta e cel mai important factor. -------------------- Cash only, no I will not trade + cash for your ETA, nor do I want any wheels, ex girlfriends, puppies, or sexual favors....well maybe but PM me about that one
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 23rd June 2025 - 05:48 PM |