![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 76 Joined: 4-December 06 Member No.: 485 Car: ex- E28 Engine: M30 3.5 ![]() |
Am observat ca se gasesc tot mai greu - sau chiar aproape ca au disparut de pe piata - anvelope cu dimensiuni care erau uzuale in anii '70-'80.
Este vorba in special de pneuri pe 13", dar si unele pe 14". Spre exemplu, un set de pneuri noi 185/70R13 cu indice de viteza H, care este dimensiunea standard pentru majoritatea BMW-urilor serie 3 E21, sunt cvasi-imposibil de gasit in prezent. Exista cativa producatori no-name care vand asa ceva, dar foarte probabil calitatea este slaba. Se mai gasesc doar vreo 2 modele de 185/70R13 la producatori consacrati (Continental, Michelin), plus inca vreo 2-3 de la producatori din esalanoul secund - dar toate numai cu indice de viteza T, nu H. Sigur, pentru un E21 indicele de viteza T este acceptabil, dar nu corespunde cu specificatia stock. De aceea, cred ca posesorii de BMW-uri clasice care doresc sa pastreze masina multi ani de acum inainte si in stare cat mai stock ar trebui sa urmareasca periodic oferta de pneuri cu tipo-dimensiunea originala. Iar cand oferta devine foarte redusa, poate ar fi bine sa faca un efort si sa isi cumpere un set de 5 pneuri noi cu specificatia stock. Chiar daca nu sunt montate imediat pe masina, pneurile pot fi depozitate in conditii corecte si utilizate peste cativa ani. Altfel, peste nu foarte mult timp vom vedea pe strazi doar BMW-uri E21 cu roti de E36, E9 cu roti de E39, etc. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 4,486 Joined: 18-October 05 Member No.: 15 Car: E30 Engine: M42 ![]() |
hai ca nu e greu
![]() -------------------- cotetz 1,8is
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
Daca la 2002 mai gaseam anvelope 165/80/13 cu performante acceptabile, la motocicleta am probleme mai mari. Variatia de marimi la motociclete nu este asa mare, majoritate au acuma 17", diferentele fiind mai mult legat de compozitia cauciucului, inaltimea, latimea, si profil. Si la motocicleta, calitatea cauciucului este mult mai importanta ca la masina.
In aniilor 80 a existat o perioada in care motociclete avea rotile fata pe 16", iar rotile spate de 17 sau 18". Actual, pentru 18" si mai ales pentru 16", imi este greu sa mai gasesc cauciucuri bune, mai ales cu indice de viteza buna. Majoritate sunt bias ply, si sunt pe piata de peste o deceniu, daca nu chiar 2. Intre timp tehnologia a avansat, dar nu este accesibil pentru mine. In 2012 am gasit un singur producator care mai facea cauciucuri radiale protivite pentru motocicleta mea. Anul viitor imi trebuie un cauciuc nou pe fata, si sper sa mai gasesc atunci. -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th July 2025 - 03:33 AM |