IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Anvelope de calitate pe 13" si 14" - din ce in ce mai rare, -- aviz posesorilor de BMW-uri clasice --
FiveThreeFive
post Oct 28 2013, 01:24 PM
Post #1


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 76
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5



Am observat ca se gasesc tot mai greu - sau chiar aproape ca au disparut de pe piata - anvelope cu dimensiuni care erau uzuale in anii '70-'80.
Este vorba in special de pneuri pe 13", dar si unele pe 14".

Spre exemplu, un set de pneuri noi 185/70R13 cu indice de viteza H, care este dimensiunea standard pentru majoritatea BMW-urilor serie 3 E21, sunt cvasi-imposibil de gasit in prezent. Exista cativa producatori no-name care vand asa ceva, dar foarte probabil calitatea este slaba. Se mai gasesc doar vreo 2 modele de 185/70R13 la producatori consacrati (Continental, Michelin), plus inca vreo 2-3 de la producatori din esalanoul secund - dar toate numai cu indice de viteza T, nu H.
Sigur, pentru un E21 indicele de viteza T este acceptabil, dar nu corespunde cu specificatia stock.

De aceea, cred ca posesorii de BMW-uri clasice care doresc sa pastreze masina multi ani de acum inainte si in stare cat mai stock ar trebui sa urmareasca periodic oferta de pneuri cu tipo-dimensiunea originala.
Iar cand oferta devine foarte redusa, poate ar fi bine sa faca un efort si sa isi cumpere un set de 5 pneuri noi cu specificatia stock.
Chiar daca nu sunt montate imediat pe masina, pneurile pot fi depozitate in conditii corecte si utilizate peste cativa ani.

Altfel, peste nu foarte mult timp vom vedea pe strazi doar BMW-uri E21 cu roti de E36, E9 cu roti de E39, etc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
TiL
post Oct 29 2013, 06:36 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,513
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



no.gif
e clar ca va intelegeti ca nuca cu un perete. Sau cum spun frantzuzii aici, ca paru-n ciorba.


Decat sa ne luam la contre, mai degraba ma intreb: 535 , iti iei E21? Ti-ai luat? Nu? Cand? biggrin.gif

Despre cauciucuri, da, e o problema reala daca tii la look-ul original al masinii si totodata vrei sa nu-ti tremure proteza de frica sa nu zboare bucati din anvelopa la 200km/h.
Desi, pandalia cu originalitatea vine de obicei cu varsta, cand deja nu mai intelegi de ce ai fugari o masina cu mai mult de 120km/h.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FiveThreeFive
post Oct 30 2013, 01:16 PM
Post #3


0% BMW corupt


Group: Members
Posts: 76
Joined: 4-December 06
Member No.: 485
Car: ex- E28
Engine: M30 3.5



QUOTE (TiL @ Oct 29 2013, 06:36 PM) *
535 , iti iei E21? Ti-ai luat? Nu? Cand? biggrin.gif

(off-topic) TiL, daca as fi avut resursele de timp si spatiu necesare intretinerii unui E21, in primul rand nu as fi vandut E28-ul acum 3 ani. Mergand mai departe cu logica, mi-as lua cu draga inima un E21, dar n-am cum sa ma ocup de el asa cum trebuie.
Nu-mi ramane decat sa ii admir (si sa ii invidiez) pe cei mai tineri, care sunt intr-o faza a vietii in care inca se pot bucura de astfel de masini. Candva am fost si eu ca ei.
Si mai ramane sa sper ca, peste un numar nedeterminat de ani, poate o sa imi iau un alt BMW clasic, de care sa ma pot ocupa pe indelete.
Pana una-alta, ma descurc cu masini din era "moderna" - care, din punctul meu de vedere, sunt cam seci. Si mai intru din cand in cand pe aici, sa mai latru si eu de pe marginea drumului...

This post has been edited by FiveThreeFive: Oct 30 2013, 01:19 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th July 2025 - 04:36 AM