IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Data productiei acumulatorilor auto, ~ cum sa facem sa nu luam teapa cu un acumulator auto nou ... vechi
Shark
post Apr 7 2010, 10:00 PM
Post #1


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP



Dupa cum bine stim cu totii, acumulatorii auto imbatranesc. Chiar cand stau pe raft, nefolositi, isi pierd incet-incet proprietatile. Mai exact, se sulfateaza.
Prin urmare, intotdeauna e bine ca la achizitonarea unui acumulator nou, sa ne convingem ca este cat mai "proaspat". Intrebarea e: cum facem asta?
In marinimia lor, producatorii de acumulatori nu scriu de obicei in clar data fabricatiei (este de altfel extrem de greu pentru o masina de stantat sa imprime 01.02.2001 in loc de 0501XYZ, nu? rolleyes.gif )
Pentru BOSCH, am gasit solutia. Este un cartonas obitnut prin mijloace obscure cu ajutorul unui individ de la reprezentanta, care arata asa (l-am scanat):
Attached Image

Dupa ce l-am primit, m-am uitat si la mine pe masina, si la tata, si la magazine, intr-adevar *TOATE* BOSCH-urile au codul ala pe ele. Deci o prima solutie avem. Din pacate codificarea nu merge decat pana in 2009.
Are cineva idee cum se codifica 2010? Ceva de genul 081-092 sau 1081-1092? Sau poate complet altfel?


In alta ordine de idei, stie cineva cum e codificata data la Varta? Pe un forum inrudit, am vazut data pansonata pe borna pozitiva in format saptamana-an, de genul 0303 - saptamana 3 din 2003. Insa nu sunt sigur... M-am uitat in Praktiker la niste VARTA si nu aveau nimic pansonat. (By the way, langa ele erau niste BOSCH-uri din 2007 laugh.gif ). In plus, chestia asta cu pansonarea e destul de usor de falsificat, un pic de smirgel si pansoane din bazar (Nu?...)


In sfarsit, in alta ordine de idei, tocmai am aflat ca bateriile astea sigilate, maintenance free, nu sunt de loc maintenance free! Pierd apa. Trebuie umplute!
Am fost suficient de vizibil?
Bateriile auto "maintenance free" nu sunt deloc asa, pierd apa!
Trebuie umplute periodic, la 2-3 ani.
Altfel, nu tin mai mult de 3-4 ani.
Ce porcarie! Am vazut bateria unui amic cu un S-klasse din 2003, bateria originala abia mai misca un pic motorul. Era maintenance free. In joaca, am smuls cele 2 etichete de pe ea si stupoare: capace. E drept ca nu au nici o modalitate de bun simt de desfacere, m-am chinuit cu 2 surubelnite dar pana la urma am reusit. Electrolitul era extrem de putin. Cam 2 cm din placi erau in aer. Am completat cu apa bidistilata pana la semne si mi-a intrat cam 1l.
Acum bateria merge perfect.

Am incercat acelasi lucru cu BOSCH-ul meu Siver de pe E30, pe care l-am scos din uz ca nu mai pornea iarna. Din pacate nu are capace. Am dat niste gauri cu bormasina. Si bateria asta era tot uscata. Desi era mai mica decat cea de pe Mercedes (65Ah) a intrat si mai multa apa, cam 1,3l. Ochiul magic era alb de mult! Am pus-o la incarcat, astept efectul. Deocamdata ochiul a devenit verde. Se incaarca in continuare. Cand e gata o pun pe masina sa vad ce si cum.
Nu stiu ce sa fac insa cu gaurile, nu am dopuri pt ele.

Pe viitor imi voi lua Varta. Am pipait etichetele in magazin si simt capace pe sub ele.

Concluzia este: verificati-va bateriile si umpleti-le cu apa. Nu va luati dupa producatori, NU sunt maintenance-free. Ei vor doar sa vanda.

PS: cum naiba citesc data fabricatiei de pe Varta alea?


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
TiL
post Jan 1 2013, 10:47 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Administrators
Posts: 8,512
Joined: 17-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 7
Car: E28 525i
Engine: M30 2.5 147cp



Shark, cum ai facut cu acele gauri din baterie?
Zilele astea vreau sa matrasesc si eu un Bosch Silver de 95 Ah , pe care l-am stricat intr-o iarna.
Are martorul alb, deci trebuie apa.

Cum ai ghicit unde trebuie sa dai gaurile?
Initial ma gandeam sa dau cate o gaurica mica cu seringa, care poate sa ramana si descoperita, dar cred ca o sa apelez tot la bormasina.


--------------------
Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i

ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shark
post Jan 2 2013, 12:36 AM
Post #3


73% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 748
Joined: 3-February 06
From: Iasi
Member No.: 176
Car: E30 316i
Engine: M40B16 100CP



QUOTE (TiL @ Jan 1 2013, 10:47 PM) *
Shark, cum ai facut cu acele gauri din baterie?
Zilele astea vreau sa matrasesc si eu un Bosch Silver de 95 Ah , pe care l-am stricat intr-o iarna.
Are martorul alb, deci trebuie apa.

Cum ai ghicit unde trebuie sa dai gaurile?
Initial ma gandeam sa dau cate o gaurica mica cu seringa, care poate sa ramana si descoperita, dar cred ca o sa apelez tot la bormasina.

Am incercat si eu tot asa initial, insa nu cu seringa ci cu un burghiu de 2. Acul de seringa nu cred ca strapunge plasticul ala. Am dat bine merci gaurile cu 2 numai ca dupa aia a trebuit sa raspund la intrebarea: Bun, si eu cata apa pun in fiecare element. Carcasa era neagra si nu se vedea nimic. Asa ca am dat gauri cu un M8 si gata, am putut sa vad si inauntru.
Locasurile de gauri le-am marcat "dupa chipul si asemanarea" unui Rombat identic la marime dar cu capace de vizitare.
Bateria a mers bina dupa aia, insa nu foarte mult. Elementul de langa [-] pierduse deja multa apa si era "noroios", bateria a mai invartit doar un an (daca nu ma insel), dupa aia, in urmatoarea iarna nu a mai putut invarti demarorul cu motorul rece asa ca am pensionat-o. Probabil ca vara ar mai fi mers...

Sa ai grija sa acoperi bine gaurile facute, sa nu cumva sa le lasi libere, ca "respira" vapori pe acolo la incarcare si acidul iti arde tot in jur!
Eu zic sa cauti intai niste dopuri bune-bune, etanse, si abia apoi sa dai gaurile, pe masura dopurilor pe care le ai.

This post has been edited by Shark: Jan 2 2013, 12:38 AM


--------------------
You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40.
For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- Shark   Data productiei acumulatorilor auto   Apr 7 2010, 10:00 PM
- - tomado e28 owner   Maintenance-free doar pe perioada garantiei, pe ur...   Apr 7 2010, 10:11 PM
- - alex230ro   bateria masinii mele are 10 ani aproape sincer n...   Apr 8 2010, 10:20 AM
|- - georgem   QUOTE (alex230ro @ Apr 8 2010, 10:20 AM) ...   Apr 8 2010, 02:44 PM
|- - florin83   QUOTE (georgem @ Apr 8 2010, 03:44 PM) Si...   Oct 9 2010, 06:35 PM
- - Bogdan_eon   A mai aflat cineva care este modul de codificare a...   Oct 8 2010, 10:48 PM
- - brown.shark   shark @ un post de nota 11. felicitari. n-ai vrea...   Oct 9 2010, 06:30 PM
- - Shark   QUOTE (Bogdan_eon @ Oct 8 2010, 11:48 PM)...   Oct 10 2010, 02:16 PM
|- - glcgsm   QUOTE (Shark @ Oct 10 2010, 02:16 PM) Da,...   Nov 2 2010, 04:02 PM
- - brown.shark   daca nu ti-e greu, scrie cum e cu desulfatarea si ...   Oct 10 2010, 02:49 PM
- - haifisch   foarte bun topic....chiar nu prea erau discutii de...   Oct 10 2010, 03:54 PM
- - Shark   Sigur. In esenta, functionarea acumulatorilor cu P...   Oct 10 2010, 04:11 PM
|- - db85amd   CITAT(Shark @ Oct 10 2010, 04:11 PM) Oric...   Nov 2 2010, 06:09 PM
|- - alex230ro   QUOTE (Shark @ Oct 10 2010, 04:11 PM) Sig...   Nov 2 2010, 08:07 PM
- - brown.shark   super tare ! MULTUMESC !   Oct 10 2010, 04:29 PM
- - Shark   QUOTE (glcgsm @ Nov 2 2010, 04:02 PM) Din...   Nov 2 2010, 08:49 PM
|- - glcgsm   [quote name='Shark' date='Nov 2 2010, ...   Nov 5 2010, 12:37 AM
- - alex230ro   invarte destul de ok,mai arunc diagnoza pe cazan s...   Nov 3 2010, 08:40 AM
- - Shark   Diagnoza, diagnoza... Daca ai cumva un aparat ...   Nov 3 2010, 11:07 PM
- - db85amd   @shark mai am o intrebare... daca,sa zicem,ascult ...   Nov 5 2010, 08:39 PM
- - shapte   in 3 ore sau pe pozitii o ora nu prea descarci bat...   Nov 5 2010, 09:02 PM
- - Shark   QUOTE (glcgsm @ Nov 5 2010, 12:37 AM) G3C...   Nov 5 2010, 10:39 PM
- - db85amd   acum 2sapt,ca ma vaitam si pe forum,aveam tensiune...   Nov 6 2010, 12:28 AM
- - Shark   Cel mai probabil este ca bateria a stat pe masina ...   Nov 6 2010, 08:31 PM
- - Adrian Pintea   Cumperi un Rombat cu 200-250, garantie 2 ani si te...   Dec 15 2010, 10:09 AM
- - zxadi   Eticheta cu data Bosch 2010 si 2011   Jan 1 2013, 08:30 PM
- - TiL   Shark, cum ai facut cu acele gauri din baterie? Zi...   Jan 1 2013, 10:47 PM
|- - Shark   QUOTE (TiL @ Jan 1 2013, 10:47 PM) Shark,...   Jan 2 2013, 12:36 AM
- - TiL   - Mama, ai dopuri de-alea de cauciuc, pentru sticl...   Jan 2 2013, 02:30 PM
- - 05aBi   Redresor din acela am si eu, doar ca este pe porto...   Jan 2 2013, 03:33 PM
- - TiL   da, bun lucru. Pacat ca a fost batjocorit cativa a...   Jan 2 2013, 11:02 PM
- - Bogdan_eon   Azi mi-am cumparat o baterie Tudor High Tech, stie...   Oct 7 2013, 04:19 PM
- - jhon1977   Pentru cei interesati pot sa va dau codul de la un...   Dec 9 2013, 03:41 PM
- - Iulika0069   Ce stiti de bateriile Deta? Am trecut azi pe la Bu...   Jan 17 2014, 07:02 PM
- - io'sŪ   am avut eu acum ft multi ani pe o masina si am fos...   Jan 18 2014, 09:58 AM


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th June 2025 - 08:15 AM