![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() > Membru de onoare < ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 3,522 Joined: 18-June 07 From: Gaesti,Dambovita Member No.: 988 Car: E12, E34 Engine: M20B20, M50B20 ![]() |
Am problema asta de cand am montat bordul de e28 cu tot cu aeroterma si electrica,pe e12,acum 4ani..
adica: face caldura,chiar periculos de mult,dupa 2km incepe sa bage o adiere,dupa 10km nu mai stai in ea. asta cu potentometru de rece-cald(albastru-rosu) dat la maxim pe rosu,cald. daca vreau sa dau mai mica temperatura,la jumate intre cele 2 culori sau chiar aproape de rece,baga aceasi temperatura ca pe maxim,e nevoie sa il dau pe rece(albastru) la maxim ca sa opreasca aerul cald. adica intr-un cuvant,nu se mareste micsoreaza temperatura de caldura odata cu actionarea potentiometrului cald rece,ci e ceva de genu ON OFF... sunt 2 variante,nu stiu daca o sa stau sa surubaresc acum in ger,m-am obisnuit cu caldura masiva din masina,si deschid geamul,cand ma sufoc,spre disperarea si uimirea unor participanti la trafic care au gheata pe parbriz pe interior ![]() variantele ar fi:robinetul ala electric,din fata de deasupra electromotorului,nu mai regleaza treptat,ori potentiometrul din bord,asta cu albastru-rosu,nu mai da bine informatia,stiu ca aveam un radio odata care la fel mergea volumul ori deloc ori maxim ![]() -------------------- BMW E12 550i M70, since 1977
BMW E34 520i M50, since 1995 BMW E39 530d M57,since 1999 BMW E39 530d M57,since 2002 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 100% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrators Posts: 8,513 Joined: 17-October 05 From: Bucuresti Member No.: 7 Car: E28 525i Engine: M30 2.5 147cp ![]() |
Exista pdf-urile pentru E28, dar nu le-am studiat.
Ma gandesc ca aerul care trece are si rolul de racire nu doar cel principal, de circulare. Cum spuneam, senzorul e deasupra piciorului stang. -------------------- Inline 6 in a 5-er 4 ever
E28 528i, E39 525i touring, E39 520i touring, E53 X5 4.4i, E70 X5 3.0si, E46 318i ex E39 520i exclusive, E39 525tds, E46 318d touring, E28 525i, E34 525i, E28 524td, E30 318i, E28 525i |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() zijdelings geïnteresseerd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Super Moderators Posts: 7,961 Joined: 14-January 07 From: around here Member No.: 530 Car: 114 2002 / E12 528 Engine: M10 100cp / M30 165cp ![]() |
M-am uitat eu un pic. Vezi poza atasata. Control de electrovalva sa bazeaza pe 3 input-uri: un senzor NTC pentru temperatura din masina (interior temperature senzor), un senzor NTC pentru temperatura de calorifer/radioator (heater temperature senzor) si potentiumetru unde alegi temperatura (temp select control, in bloc mare gri heater regulator). NTC este o rezistenta care scade cand creste temperatura. De obicei au o valoare de referinta dat la 18 sau 20 de grade, de gen 10kOhm, 100kOhm. Nu au nevoie de nici un curent mare pentru a functiona, deci constructie cu furtun sigur nu este gandit pentru racire de senzor, dar este facut ca sa inregistreaza temperatura corecta.
Mihai are de verifica daca sunt bune cele 2 NTC-uri (cu multimetru pe Ohm, pus mana pe ele sau alceva cald ca sa vede daca variata de temperatura in variatia de rezistenta) si daca e bun potentiumetru din comanda. Din desen iese ca asta ar fi partial posibil daca scoate modul de comanda si masura rezistenta intre pin 2 si 5.. pe multimetru trebuie sa apara o rezistenta care creste sau scade in functie de cum invarte comanda, liniear sau logaritmic. Daca e usor de facut modul de comanda poate fi verificat mai bine, ocazia cu care trebuie vazut daca nu sunt lipituri rece etc. ![]() -------------------- Black heart scarring darker still
To keep up with me You've got to walk like a panther tonight |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 13th July 2025 - 08:27 AM |