![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
||
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
Dupa cum bine stim cu totii, acumulatorii auto imbatranesc. Chiar cand stau pe raft, nefolositi, isi pierd incet-incet proprietatile. Mai exact, se sulfateaza.
Prin urmare, intotdeauna e bine ca la achizitonarea unui acumulator nou, sa ne convingem ca este cat mai "proaspat". Intrebarea e: cum facem asta? In marinimia lor, producatorii de acumulatori nu scriu de obicei in clar data fabricatiei (este de altfel extrem de greu pentru o masina de stantat sa imprime 01.02.2001 in loc de 0501XYZ, nu? ![]() Pentru BOSCH, am gasit solutia. Este un cartonas obitnut prin mijloace obscure cu ajutorul unui individ de la reprezentanta, care arata asa (l-am scanat): Dupa ce l-am primit, m-am uitat si la mine pe masina, si la tata, si la magazine, intr-adevar *TOATE* BOSCH-urile au codul ala pe ele. Deci o prima solutie avem. Din pacate codificarea nu merge decat pana in 2009. Are cineva idee cum se codifica 2010? Ceva de genul 081-092 sau 1081-1092? Sau poate complet altfel? In alta ordine de idei, stie cineva cum e codificata data la Varta? Pe un forum inrudit, am vazut data pansonata pe borna pozitiva in format saptamana-an, de genul 0303 - saptamana 3 din 2003. Insa nu sunt sigur... M-am uitat in Praktiker la niste VARTA si nu aveau nimic pansonat. (By the way, langa ele erau niste BOSCH-uri din 2007 ![]() In sfarsit, in alta ordine de idei, tocmai am aflat ca bateriile astea sigilate, maintenance free, nu sunt de loc maintenance free! Pierd apa. Trebuie umplute! Am fost suficient de vizibil? Bateriile auto "maintenance free" nu sunt deloc asa, pierd apa! Trebuie umplute periodic, la 2-3 ani. Altfel, nu tin mai mult de 3-4 ani. Ce porcarie! Am vazut bateria unui amic cu un S-klasse din 2003, bateria originala abia mai misca un pic motorul. Era maintenance free. In joaca, am smuls cele 2 etichete de pe ea si stupoare: capace. E drept ca nu au nici o modalitate de bun simt de desfacere, m-am chinuit cu 2 surubelnite dar pana la urma am reusit. Electrolitul era extrem de putin. Cam 2 cm din placi erau in aer. Am completat cu apa bidistilata pana la semne si mi-a intrat cam 1l. Acum bateria merge perfect. Am incercat acelasi lucru cu BOSCH-ul meu Siver de pe E30, pe care l-am scos din uz ca nu mai pornea iarna. Din pacate nu are capace. Am dat niste gauri cu bormasina. Si bateria asta era tot uscata. Desi era mai mica decat cea de pe Mercedes (65Ah) a intrat si mai multa apa, cam 1,3l. Ochiul magic era alb de mult! Am pus-o la incarcat, astept efectul. Deocamdata ochiul a devenit verde. Se incaarca in continuare. Cand e gata o pun pe masina sa vad ce si cum. Nu stiu ce sa fac insa cu gaurile, nu am dopuri pt ele. Pe viitor imi voi lua Varta. Am pipait etichetele in magazin si simt capace pe sub ele. Concluzia este: verificati-va bateriile si umpleti-le cu apa. Nu va luati dupa producatori, NU sunt maintenance-free. Ei vor doar sa vanda. PS: cum naiba citesc data fabricatiei de pe Varta alea? -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
||
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 73% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 748 Joined: 3-February 06 From: Iasi Member No.: 176 Car: E30 316i Engine: M40B16 100CP ![]() |
G3C0081211179-536036-212A (este un Sylver 64 cu 610); data "pare" a fi 12 Aug. 2010 Da, asa pare. Din pacate insa vad ca au schimbat desteptii codificarea, nu se mai potriveste 100% cu cea veche. Deci o luam de la capat cu cautarile ![]() @shark mai am o intrebare... daca,sa zicem,ascult muzica 3ore(nu ca as obisnui) sau o las pe pozitii mai mult timp,scade tensiunea sau densitatea? sau sunt proportionale? adica daca o las pe pozitii si dupa o ora sa zicem,am noroc sa reusesc sa mai pornesc,se va regenera singura bateria,numai mergand cu masina? sau tr refacut nivelul densitatii electrolitului pe redresor? Tensiunea scade proportional cu densitatea. Amandoua sunt indicatori pentru descarcarea bateriei. In ceea ce priveste consumurile, calculele sunt cam asa: stai pe pozitii, adica 4 becuri x 5W + inca 5W becurile de bord~=25W, adica ~2A. Deci daca ai o baterie de 100Ah, o consumi pe toata in ~50h. Asa, grosier vorbind... Deci daca uiti masina peste noapte (8h) cu luminile aprinse, dimineata ai bateria cu 8% mai descarcata (cea de 100Ah, una de 50Ah este cu 16% mai descarcata) Ascultatul muzicii pe nivel sonor obisnuit consuma destul de putin din baterie. Incarcatul bateriei prin mersul cu masina este similar incarcarii pe redresor. Daca bateria e foarte goala se va incarca rapid la inceput si din ce in ce mai lent pe masura ce se umple. Daca faci un drum mai lung, probabil se va incarca in toatalitate. Oricum vorbim aici de sute de km, facuti in ore bune. Sa pornesti motorul si sa-l tii mai turat 2-3 minute ca sa se incarce bateria (cum fac unii) este o iluzie. In 2-3 minute nu se re-umple nici macar curentul consumat de demaror cu startul motorului. Cel mai conservator mod de intretinere e sa masori bateria periodic (dar dupa ce masina a stat parcata cateva ore, nu imediat ce ai oprit motorul) si daca are sub 12,4V sa o mai incarci. Pentru mers numai in oras, am zis si mai sus, asta se traduce in incarcari saptamanale. Daca ai uitat pozitiile o noapte intreaga iar e bine s-o incarci. Daca nu, masina va porni bine-mersi, dar bateria va sta mult sub 100% incarcare. Daca doar asculti muzica vreo jumate de ora zilnic cu motorul oprit, nu-ti bate capul, consumul e mic. -------------------- You only need two tools in life: WD-40 and "Duck" Tape.
For everything that doesn't move and it should, use WD-40. For everything that shouldn't move and it does, use the duct tape. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 23rd June 2025 - 05:55 PM |