![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() 64% BMW corupt ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 655 Joined: 23-May 06 From: Iasi Member No.: 303 Car: E28 Engine: M21 524 TD 116CP ![]() |
Pun si eu o intrebare.
Care ar fi riscurile montarii unei instalatii GPL pe un motor 2.5i vanos. In cazul de fata E34-ul meu. Costuri m-am interesat si ... nu sunt atat de mari. Pp. ca in timp s-ar amortiza investitia. A mai facut cineva acest lucru? -------------------- NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
0% BMW corupt Group: Members Posts: 76 Joined: 4-December 06 Member No.: 485 Car: ex- E28 Engine: M30 3.5 ![]() |
Cand aveam E28-ul 535i, luasem in considerare in mod cat se poate de serios optiunea de a monta o instalatie GPL.
Atunci cand o instalatie GPL functioneaza exemplar, costul cu combustibilul se reduce la jumatate, fata de alimentarea cu benzina CO98. La prima vedere, foarte tentant. Dar, dupa o analiza mai atenta, am renuntat insa din urmatoarele motive: 1. Calitatea montarii. O instalatie GPL presupune elementele montate in compartimentul motor, portbagaj si habitaclu, dar si o serie de conducte si cabluri electrice care le interconecteaza. Am constatat ca firmele care monteaza sisteme GPL nu au chef sa piarda vremea cu optimizarea pozitionarii acestor elemente si a traseelor conductelor/cablurilor, in functie de modelul masinii. Rezultatul este deseori un sistem functional, dar montat in mod (foarte) improvizat, atat estetic cat si mecanic. Desi acest aspect poate fi trecut cu vederea in cazul unei masini pe care o folosesti ca mijloc curent de deplasare, improvizatia nu este insa deloc de dorit la o masina pe care o tii (doar) pentru placerea de a conduce. 2. Fiabilitatea. O instalatie GPL trebuie sa functioneze "in paralel" cu sistemul de alimentare pe benzina, intrucat la pornirea la rece pe GPL este problematica. In consecinta, masina va avea un sistem de alimentare mult mai complex decat cel stock. Dar complexitate = fiabilitate redusa. Sunt frecvente post-urile pe forumuri, in care utilizatorii GPL se plang de probleme la sistemul de alimentare cu benzina, din cauza utilizarii sporadice a acestuia, dar si invers, de probleme la sistemul GPL. 3. Tehnologia. Tehnologic vorbind, alimentarea motorului cu GPL in faza gazoasa penalizeaza, mai mult sau mai putin, performantele. Uneori insesizabil (echipamente produse de firme precum Prins), alteori cu pana la 10-15% (echipamente mai ieftine). Oarecum recent au aparut sisteme de injectie GPL in faza lichida (Vialle si ICOM), care optimizate pot chiar sa ofere ceva putere in plus (GPL-ul are cifra octanica superioara benzinei). Insa injectia de GPL lichid, pe langa dezavantajul costului, mai are dezavantajul fiabilitatii reduse a pompei de GPL, a carei durata de viata este de cca. 60.000 Km. 4. Amortizarea. Un sistem GPL fiabil si performant (care nu penalizeaza puterea motorului) nu este ieftin. O instalatie uzuala (dar nu noname) pentru un motor de 6 cilindri trece lejer de 1000 EUR, ajungand chiar in zona 2500-3000 EUR, pentru un sistem cu injectie GPL lichid. Atunci cand am facut "studiul" pentru E28 535i, concluzia mea a fost ca un sistem GPL cu injectie in faza gazoasa costa in jur de 1500-1800 EUR (cu componente de calitate, selectate si montate corect). In cazul unui sistem GPL cu injectie lichida - care este solutia ideala - costul trece de 3000 EUR, intrucat in Romania nimeni nu monteaza asa ceva. In cazul meu, anume parcurs mediu anual 8.000 Km, cu o medie de consum 12%, as fi amortizat cca. 600 EUR/an din faptul ca GPL este mai ieftin decat benzina, dar fara sa iau in calcul diverse costuri de intretinere a instalatiei GPL, nici costul cu operarea ocazionala pe benzina. In concluzie, amortizarea reala ar fi fost de cca. 500 EUR/an. Deci amortizarea instalatiei GPL ar fi durat intre 3 ani si 6 ani, in functie de modelul de instalatie ales. 5. Incertitudinea privind pretul GPL. Combustibilul GPL este atat de ieftin pentru ca statul nu aplica accize, asa cum face in cazul benzinei sau motorinei. Lucru general valabil in tarile din Europa. Deci benzina si motorina sunt atat de scumpe fata de GPL din motive artificiale (taxare), nu reale (costuri productie / transport / distributie). Aceasta inseamna ca oricand ne putem trezi ca statul roman decide sa aplice un anumit nivel de acciza la GPL, care arunca in aer toate calculele de rentabilitate si amortizare. Iar statul roman are un istoric solid in ceea ce priveste surprizele proaste pentru posesorii de automobile. 6. Calitatea GPL-ului in Romania In Romania, forumurile abunda de post-uri privind calitatea GPL-ului de la diverse statii de alimentare. Desi calitatea este un aspect important si pentru benzina / motorina, totusi problemele de calitate a GPL-ului sunt mult mai frecvente. In nici un caz nu vreau sa afirm ca o instalatie GPL nu este o solutie buna. Trebuie insa sa analizati cu atentie cazul vostru particular. La un parcurs anual mare, o instalatie GPL de calitate si montata cu simt de raspundere va poate ajuta sa economisiti foarte mult. Eu cred ca o durata a amortizarii instalatiei GPL de maxim 2 ani este ideala. Totodata insa, GPL nu este neaparat solutia perfecta. Un Diesel modern asigura economie similara, la o fiabilitate pe care o consider superioara GPL-ului. Obs: toate cele de mai sus sunt valabile la data postarii. Acest post, citit peste ceva timp, ar putea fi outdated. This post has been edited by FiveThreeFive: Oct 31 2010, 08:38 AM |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 13th July 2025 - 09:04 PM |