![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
Daca vreti sa vedeti cam ce se poate scoate din motor prin supraalimentare cu compresor mecanic ... in limita de siguranta ...
inainte de orice, am plecat de la citeva premise: 1. calculele sunt facute numai pentru compresoare centrifugale; - calculul este valabil si pt tubine, numai ca trebuie ajustata temperatura aerului din admisie .. inca nu stiu cu exactitate cum ![]() 2. compresorul ales este "aproape" ideal pt motor - eficienta volumetrica 95%; daca compresorul este ales nashpa - eficienta scade drastic; 3. este luat in calcul un intercooler cu eficienta termica de 75% (nu este greu de realizat, dar tb realizat in functie de fluxul de aer specific fiecarui motor in parte); 4. aplicatia nu tine cont de "ingineriile interne" ale fiecarui motor, care pot duce la cresteri substantiale de putere : ex: la M3 - jeturile de ulei care racesc pistonul (daca introducem datele pt S52 - va apare "DETONATIE", chiar daca , in realitate nu este asa); 5. benzina minim 92 octan; aici e un subiect foarte "delicat" - pt ca sunt multi parametri care tin de chimia benzinei pe care o punem in rezervor si care pot duce la detonatie (si pe care nu ii stiu), asa ca am luat in calcul varianta prudenta; 6. nu am luat in calcul scaderea de temperatura generata de "imbogatirea" amestecului - am plecat de la un AFR de baza de cca 14.7 (stoechiometric); daca fluxul de benzina nu este bine corectat si amestecul este sarac s-a dus tot calculul - motorul va detona din orice pozitie ![]() 7. am luat in calcul doar ce se intimpla la sarcina maxima - ATENTIE!: pericolul ca motorul sa crape este mai mare la sarcini partiale (part throtle) ... 8. nu am luat in calcul avansul (nu poate fi foarte agresiv) si scinteia (sunt necesare bujii "reci"); 9. aplicatia este ok pentru cresteri de putere in zona 100-150 = 250-300 CP (am folosit citeva constante care cresc exponential cu boost-ul - ex: temperatura in admisie ..) -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() 9% BMW corupt ![]() Group: Members Posts: 93 Joined: 6-December 05 From: Iasi Member No.: 117 ![]() |
QUOTE (kali) QUOTE (jaffar) are frine de m3 parca... sau de 325
![]() asa e, sistemul de frinare este destul de modificat: fata: etrieri de M3 (luate de pe un 325coupe/'94 care avea kit M-tech), discuri ventilate de 286mm (ate power - cu elipse); spate : discuri pline (nu stiu de cit sunt - erau stock pe masina) ... stiu ca 316i vine stock cu tamburi pe spate - insa asta care am luat-o eu era full - options si cred ca de aia avea discuri (si in etk, daca o caut dupa VIN imi da ca are discuri pe spate - adica nu au fost puse ulterior) oricum, deocamdata frinele sunt chiar prea bune pentru cita putere are motorul ![]() suspensiile sunt si ele schimbate : arcuri H&R visinii (sport), amortizoare sachs (din pacate am pus super-touring si masina se apleaca totusi usor la curbe) - ajuta consistent si la frinare ... am luat in calcul sa pun si amortizoare sport H&R, sau sa inlocuiesc tot sistemul cu unul coil-over .. dar : compresorul mai intii, si mai vad dupa aia in ce bani ma mai invirt ... Alea nu sunt discuri de m3 sunt discuri standard de 325 exact cum mi-am pus si eu acuma. Pe m3 veneau cu 315mm. Pachetul m-tehnik insemna suspensia doar(amortizare, arcuri si barele de torsiune) si in cazul compactelor se mai adaugau si franele ventilate fata. -------------------- BMW 318ti E36
Incerc sa gasesc un motor mai mare(325 M50) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 17th August 2025 - 08:21 AM |