![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
Daca vreti sa vedeti cam ce se poate scoate din motor prin supraalimentare cu compresor mecanic ... in limita de siguranta ...
inainte de orice, am plecat de la citeva premise: 1. calculele sunt facute numai pentru compresoare centrifugale; - calculul este valabil si pt tubine, numai ca trebuie ajustata temperatura aerului din admisie .. inca nu stiu cu exactitate cum ![]() 2. compresorul ales este "aproape" ideal pt motor - eficienta volumetrica 95%; daca compresorul este ales nashpa - eficienta scade drastic; 3. este luat in calcul un intercooler cu eficienta termica de 75% (nu este greu de realizat, dar tb realizat in functie de fluxul de aer specific fiecarui motor in parte); 4. aplicatia nu tine cont de "ingineriile interne" ale fiecarui motor, care pot duce la cresteri substantiale de putere : ex: la M3 - jeturile de ulei care racesc pistonul (daca introducem datele pt S52 - va apare "DETONATIE", chiar daca , in realitate nu este asa); 5. benzina minim 92 octan; aici e un subiect foarte "delicat" - pt ca sunt multi parametri care tin de chimia benzinei pe care o punem in rezervor si care pot duce la detonatie (si pe care nu ii stiu), asa ca am luat in calcul varianta prudenta; 6. nu am luat in calcul scaderea de temperatura generata de "imbogatirea" amestecului - am plecat de la un AFR de baza de cca 14.7 (stoechiometric); daca fluxul de benzina nu este bine corectat si amestecul este sarac s-a dus tot calculul - motorul va detona din orice pozitie ![]() 7. am luat in calcul doar ce se intimpla la sarcina maxima - ATENTIE!: pericolul ca motorul sa crape este mai mare la sarcini partiale (part throtle) ... 8. nu am luat in calcul avansul (nu poate fi foarte agresiv) si scinteia (sunt necesare bujii "reci"); 9. aplicatia este ok pentru cresteri de putere in zona 100-150 = 250-300 CP (am folosit citeva constante care cresc exponential cu boost-ul - ex: temperatura in admisie ..) -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
Proiectul il fac impreuna cu Florin de la MasterTuner - http://www.mastertuner.ro/ -el asigura importul pieselor (din Germania);
pe de alta parte, are toata logistica necesara calibrarii unui kit de compresor : AFR meter fff sensibil, elevator + toate sculele necesare, dyno cu role - pt a vedea exact ce influenta au schimbarile facute asupra puterii masinii + ca stie ff bine sa seteze unichip-ul ... mie cei de la mosselmann mi-au zis ca au facut un kit de turbo pt M43 - care scotea cam 170CP - dar, din 99 pana in 2003 au vindut cite un kit pe an, si l-au scos din productie ... pt 318is - cum ai tu, au un kit de turbo (cu Garett T25) care scoate 182CP .. vezi la : http://www.mosselmanturbo.com/index2.htm - gasesti acolo si mail si vb cu ei sa vezi daca il mai produc .. btw: pt motorul tau este un kit de compresor mecanic tip twn-screw - care scoate peste 200CP: vezi la www.downingatlanta.com - si vb cu Jim Goodroe : jim.goodroe@downingatlanta.com - tipul e super-prompt ... daca vrei sa pui compresor - mai asteapta si tu o luna, sa montez eu kit-ul, si schimbam impresii dupa aia .. -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 17th August 2025 - 08:21 AM |