![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
Daca vreti sa vedeti cam ce se poate scoate din motor prin supraalimentare cu compresor mecanic ... in limita de siguranta ...
inainte de orice, am plecat de la citeva premise: 1. calculele sunt facute numai pentru compresoare centrifugale; - calculul este valabil si pt tubine, numai ca trebuie ajustata temperatura aerului din admisie .. inca nu stiu cu exactitate cum ![]() 2. compresorul ales este "aproape" ideal pt motor - eficienta volumetrica 95%; daca compresorul este ales nashpa - eficienta scade drastic; 3. este luat in calcul un intercooler cu eficienta termica de 75% (nu este greu de realizat, dar tb realizat in functie de fluxul de aer specific fiecarui motor in parte); 4. aplicatia nu tine cont de "ingineriile interne" ale fiecarui motor, care pot duce la cresteri substantiale de putere : ex: la M3 - jeturile de ulei care racesc pistonul (daca introducem datele pt S52 - va apare "DETONATIE", chiar daca , in realitate nu este asa); 5. benzina minim 92 octan; aici e un subiect foarte "delicat" - pt ca sunt multi parametri care tin de chimia benzinei pe care o punem in rezervor si care pot duce la detonatie (si pe care nu ii stiu), asa ca am luat in calcul varianta prudenta; 6. nu am luat in calcul scaderea de temperatura generata de "imbogatirea" amestecului - am plecat de la un AFR de baza de cca 14.7 (stoechiometric); daca fluxul de benzina nu este bine corectat si amestecul este sarac s-a dus tot calculul - motorul va detona din orice pozitie ![]() 7. am luat in calcul doar ce se intimpla la sarcina maxima - ATENTIE!: pericolul ca motorul sa crape este mai mare la sarcini partiale (part throtle) ... 8. nu am luat in calcul avansul (nu poate fi foarte agresiv) si scinteia (sunt necesare bujii "reci"); 9. aplicatia este ok pentru cresteri de putere in zona 100-150 = 250-300 CP (am folosit citeva constante care cresc exponential cu boost-ul - ex: temperatura in admisie ..) -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
36% BMW corupt ![]() ![]() Group: Insiders Posts: 374 Joined: 19-October 05 From: Bucuresti Member No.: 32 ![]() |
eu am tot motor de 1.9 M43TU si vreu sa-l duc la 180CP .. am inceput deja sa fac comenzile pt piese ..
componentele: compresor centrifugal Vortex cu ambreiaj electromagnetic + fulii + curea transmisie; intecooler aer-aer; regulator reglabil de presiune (pt benzina); 1 injector suplimentar - care il voi monta in admisie, inainte de corpul de acceleratie; bujii "reci" Denso iridium; conducte aer + kit admisie directa; conducte circuit ulei compresor; unicip-ul care va controla pornire/ oprirea compresorului + fluxul suplimentar de benzina + avansul - il am deja pus pe masina; mai ramine in discutie daca by-pass-es compresorul pt regimul non-boost - voi pune masina pe dyno fara by-pass - si daca pierderea de putere in ragimul non-boost este mai mare de 5%, voi monta o valva .. mai sunt necesare 2 gauge-uri: pt AFR si pt boost si nu strica unul de presiune/ temperatura ulei .. toata povestea cam pe la 3.000E -------------------- '99 E36 Compact - M50B20 max 95kw ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 17th August 2025 - 08:21 AM |