IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Mi-a murit bateria la E34, de care sa cumpar?, 50 Ah / 65 Ah / 75 Ah
Piovra
post Feb 5 2010, 03:31 AM
Post #1


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 130
Joined: 9-July 07
Member No.: 1,010
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Mi-a murit bateria la E34 cred ca e a 2a mortaciune, asta o aveam de la cineva, nu stiu ce era de capul ei, mai schimbasem una inainte ca avusesem niste consumatori de la o alarma veche care imi goleau bateria daca nu miscam masina 6 zile.

Ma uit acum pe realoem, de fapt pe bmwfans si vad ca exista pt codul meu de caroserie 3 capacitati, 50 Ah, 65 Ah si 75 Ah

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Seda...battery_filled/

Intrebarea mea este, de ce capacitate sa cumpar? Motorizarea este M50B25 (525i 24V fara vanos)
Oscilez intre 65 si 75 si nu stiu ce sa aleg..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
iorgos
post Feb 5 2010, 02:01 PM
Post #2


100% BMW corupt
*****

Group: Members
Posts: 1,305
Joined: 1-May 07
From: BUCURESTI
Member No.: 917
Car: E34
Engine: 525I 24V



Eu pot sa-ti recomand pe cea de 74Ah.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piovra
post Feb 5 2010, 02:27 PM
Post #3


9% BMW corupt
*

Group: Members
Posts: 130
Joined: 9-July 07
Member No.: 1,010
Car: E34
Engine: M50 2.5 192CP



Mersi de raspunsuri. Nu ascult muzica cu motorul oprit, nici n-am alte modificari. Probabil intai ar trebui sa ma uit daca n-am vreun consumator buclucas sau alta defectiune la sistemul electric. Alternatorul l-am reconditionat anul trecut..

Ce trebuie sa masor exact ca sa imi dau seama daca totul este in parametri ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Feb 5 2010, 02:48 PM
Post #4


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



Voltaj pe borne de baterie cand merge motor, la relanti, si la turatie mai mari.
Asta faci fara consumatori, si apoi la fel cu toate consumatori pornit (dezaburire, AC, scaune incalzite, aeroterma pe max, faruri, .....). Voltaj nu trebuie sa scade sub 13,5 si de preferat sa fie 14 - 14,4 volti. Mai mare de 14,4 nu e bine. Voltaj de curent continu trebuie setat pe voltmetru.

Daca voltajele sunt ok, inseamna ca incarca bine.

Apoi cu motor oprit, si toate consumatori optriti desfaci o borna si legi in serie cu baterie un amperemetru. Adica, daca desfaci borna de + pui fir de + de amperemetru pe baterie, si fir de - de amperemetru legi de borna. Ai grija sa nu atingi tabla masinei sau alceva de masa. La inceput o sa vezi ca indica ceva curent, dar cu toate usi inchise, lumini oprite, alarma oprit samd dupa ceva minute trebuie se scade foarte aproape de 0 ampere. Daca arate de exemplu 30 de milliampere e ok, daca arate 500 de miliampere e rau si ai un consumator inutil undeva. In caz asta, incepi sa scoti sigurante cate 1 odata si vezi cu care siguranta scade curent semnificativ. Asta iti indica in ce circuit ai de cautat buba. Nu incearca sa-ti pornesti masina cu amperemetru legat, ca se arde. Pentru masurat ampere, la un multimetru trebuie mutat fir din mufa de voltaj la mufa de ampere, si trebuie selectat ampere de curent continu.



--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post
reactor_share
post Feb 7 2010, 10:51 AM
Post #5


64% BMW corupt
****

Group: Members
Posts: 655
Joined: 23-May 06
From: Iasi
Member No.: 303
Car: E28
Engine: M21 524 TD 116CP



QUOTE (bartro @ Feb 5 2010, 02:48 PM) *
Voltaj pe borne de baterie cand merge motor, la relanti, si la turatie mai mari.
Asta faci fara consumatori, si apoi la fel cu toate consumatori pornit (dezaburire, AC, scaune incalzite, aeroterma pe max, faruri, .....). Voltaj nu trebuie sa scade sub 13,5 si de preferat sa fie 14 - 14,4 volti. Mai mare de 14,4 nu e bine. Voltaj de curent continu trebuie setat pe voltmetru.

Daca voltajele sunt ok, inseamna ca incarca bine.

Apoi cu motor oprit, si toate consumatori optriti desfaci o borna si legi in serie cu baterie un amperemetru. Adica, daca desfaci borna de + pui fir de + de amperemetru pe baterie, si fir de - de amperemetru legi de borna. Ai grija sa nu atingi tabla masinei sau alceva de masa. La inceput o sa vezi ca indica ceva curent, dar cu toate usi inchise, lumini oprite, alarma oprit samd dupa ceva minute trebuie se scade foarte aproape de 0 ampere. Daca arate de exemplu 30 de milliampere e ok, daca arate 500 de miliampere e rau si ai un consumator inutil undeva. In caz asta, incepi sa scoti sigurante cate 1 odata si vezi cu care siguranta scade curent semnificativ. Asta iti indica in ce circuit ai de cautat buba. Nu incearca sa-ti pornesti masina cu amperemetru legat, ca se arde. Pentru masurat ampere, la un multimetru trebuie mutat fir din mufa de voltaj la mufa de ampere, si trebuie selectat ampere de curent continu.


Bartro... poti sa mai explici inca o data cum e cu legatul in serie a unui ampermetru? Presupun ca un ampermetru e diferit de acel aparat numit multimetru cu care masori...ce ai zis mai sus.

Deci daca am un ampermetru, bateria de la masina si masina in sine, totul ar insemna sa:

- desfac borna de + sa zicem de la baterie, sa las cablajul de o parte, si in locul ei sa "mufez" firul cu + al ampermetrului?
- firul de - al ampermetrului leg de borna cu - a bateriei, care inca mai are cablajul mufat pe ea?
- firul de plus... + al masinii care era initial montat pe baterie --- unde se duce..., nu ar trebui pus si asta undeva?

Imi cer scuze daca am debitat prostii. Si inca o chestie daca bateria e sub bancheta spate... nu e destul de incomod. La mine de exemplu pot folosi geamurile inca vreo 10 min. dupa ce am inchis masina sau scot cheia din contact. Pp. ca dupa asta ar trebui sa testez ce si cum... Si daca tin usa deschisa la bancheta spate, nu influenteaza in vreun fel ceea ce indica pe un multimetru?

This post has been edited by reactor_share: Feb 7 2010, 10:51 AM


--------------------
NOW E34 2.5I vanos '94 (THEN E28 2.4 TD '86 (BACK THEN E28 2.4 TD '83))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartro
post Feb 7 2010, 06:26 PM
Post #6


zijdelings geïnteresseerd
*****

Group: Super Moderators
Posts: 7,961
Joined: 14-January 07
From: around here
Member No.: 530
Car: 114 2002 / E12 528
Engine: M10 100cp / M30 165cp



QUOTE (reactor_share @ Feb 7 2010, 10:51 AM) *
Bartro... poti sa mai explici inca o data cum e cu legatul in serie a unui ampermetru? Presupun ca un ampermetru e diferit de acel aparat numit multimetru cu care masori...ce ai zis mai sus.

Cu un multimetru de obicei pot sa masuri voltaj si amperaj si mai multe lucruri, in functie de configuratie. Mai jos un exemplu cu multimetru al meu, poza stanga voltaj, poza dreapta amperaj:

QUOTE
Deci daca am un ampermetru, bateria de la masina si masina in sine, totul ar insemna sa:

- desfac borna de + sa zicem de la baterie, sa las cablajul de o parte, si in locul ei sa "mufez" firul cu + al ampermetrului?

da, pe borna.
QUOTE
- firul de - al ampermetrului leg de borna cu - a bateriei, care inca mai are cablajul mufat pe ea?

Nu! asa faci un scurt. Odata bagat cabluri pe pozitia de amperemetru de la multimetru, intre cabluri de amperemetru e o rezistenta foarte mica. In cel mai norocus caz iti arda o siguranta in multimetru.
QUOTE
- firul de plus... + al masinii care era initial montat pe baterie --- unde se duce..., nu ar trebui pus si asta undeva?

Ala legi de fir de - de la amperemetru. In scurt, desfaci borna si pui intre borna si baterie de pe unde ai scos borna multimetru configurat pentru ampere.

cablu de - de la masina ------(-) baterie (+) --------(+) multimetru (-)--------- cablu de + de la masina


Daca multimetru are mai multe setari de ampere, incepe cu cel mai mare (de obicei 20A). Daca arate < 0,2 A pot sa folosesti setare de 200mA, sau ce are.


Film: http://www.youtube.com/watch?v=yFCT-YZbU5o (nu se vede exact cum tine cabluri pe cablu si baterie din pacate).
Film: http://www.youtube.com/watch?v=ZHIU7rQ5p8o...feature=related (aici a desfacut - de pe baterie, tot aia e in principiu)

QUOTE
Imi cer scuze daca am debitat prostii. Si inca o chestie daca bateria e sub bancheta spate... nu e destul de incomod. La mine de exemplu pot folosi geamurile inca vreo 10 min. dupa ce am inchis masina sau scot cheia din contact. Pp. ca dupa asta ar trebui sa testez ce si cum... Si daca tin usa deschisa la bancheta spate, nu influenteaza in vreun fel ceea ce indica pe un multimetru?

Posibil sa influenteaza, la E32 am vazut ca trage curent cu usa deschisa, chiar daca nu am becuri de interior pornit. Pot sa pui multimetru in asa fel in cat ca pot sa vezi display prin geam.. eventual cu geam deschis.



--------------------
Black heart scarring darker still
To keep up with me
You've got to walk like a panther tonight
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- Piovra   Mi-a murit bateria la E34, de care sa cumpar?   Feb 5 2010, 03:31 AM
- - Shark   In principiu poti cumpara cea mai mare baterie car...   Feb 5 2010, 11:45 AM
- - Ciupanezu   Nu este necesar să pui o baterie de 110 Ah da...   Feb 5 2010, 12:00 PM
|- - bartro   QUOTE (Ciupanezu @ Feb 5 2010, 12:00 PM) ...   Feb 5 2010, 01:07 PM
- - Ciupanezu   Modificările de genul acesta sunt altă p...   Feb 5 2010, 01:18 PM
- - iorgos   Eu pot sa-ti recomand pe cea de 74Ah.   Feb 5 2010, 02:01 PM
|- - Piovra   Mersi de raspunsuri. Nu ascult muzica cu motorul o...   Feb 5 2010, 02:27 PM
|- - bartro   Voltaj pe borne de baterie cand merge motor, la re...   Feb 5 2010, 02:48 PM
|- - Piovra   Am inteles, voi masura sa vad ce si cum...   Feb 5 2010, 05:57 PM
|- - reactor_share   QUOTE (bartro @ Feb 5 2010, 02:48 PM) Vol...   Feb 7 2010, 10:51 AM
|- - bartro   QUOTE (reactor_share @ Feb 7 2010, 10:51 ...   Feb 7 2010, 06:26 PM
- - Duxter   QUOTE (Piovra @ Feb 5 2010, 03:31 AM) Mi-...   Feb 5 2010, 11:54 PM
|- - Piovra   Eu am luat curent de la alta masina si m-am plimba...   Feb 6 2010, 12:03 AM
|- - georgem   QUOTE (Piovra @ Feb 6 2010, 12:03 AM) Eu ...   Feb 8 2010, 08:02 AM
|- - Piovra   Da, asa cred si eu, inca nu am masurat ce si cum, ...   Mar 24 2010, 04:36 PM
- - shapte   pai iarna scade randamentul bateriei din cauza fri...   Feb 6 2010, 02:12 AM
|- - bartro   Asa e, dar nici chiar asa de rapid nu sa descarca....   Feb 6 2010, 09:12 AM
- - shapte   pai acum depinde si cat e de veche bateria. si dac...   Feb 6 2010, 09:35 AM
|- - reactor_share   QUOTE (shapte @ Feb 6 2010, 09:35 AM) pai...   Feb 7 2010, 10:40 AM
- - iorgos   Pai este normal sa nu fie incarcata corespunzator ...   Feb 7 2010, 12:15 PM


Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 





Google
 
RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th June 2025 - 09:32 PM